Частни училища - информативна тема 14

  • 79 235
  • 746
# 600
Ами, може и без неизвестни да се реши за 1 минута, ама ми трябваше време да се сетя. Именно това учат на курсовете, тези хватки.
Чисто и просто минават 3 еднакви интервала - веднъж, докато станеш от 5 на сегашната си възраст, втори път - от твоята възраст до моята, и трети път, от моята възраст до 44.

Значи 3 еднакви интервала, за да минат 39 години /от 5 до 44/, тоест интервалът е 13 години. Значи ти си на 18, а аз на 31, и никъде в условието не се казва, че си ми дете. Решава се за 1 минута, ако знаеш как, а точно това, да знаеш как, явно ги учат на курсовете и не ги учат в училище.
Виж целия пост
# 601
Не, не се учат. Даже уравнение с 2 неизвестни не знаят какво е. Значи, има пряк път за решаване на тази задача.
Прекият път е следния. Приемаме, че Х е възрастта на малкото, а У на големия. Условието казва, че х-5 = у-х = 44-у. И просто взимаме уравненията, в които има по едно неизвестно, и заместваме:
х-5 = 44-у, значи х= 49-у, заместваме в другото уравнение: 44-у = у-49+у (тук отворихме скобите, затова сменяме знака пред у) и оттам след решаване излиза 93=3у, и оттам е ясно.

Работата наистина е за 2-3 минути, и то заради техническата част - писането.

Не забравяй, че разкриване на скоби със знак минус пред тях не се учи във втори клас. Двете неизвестни изобщо няма да ги коментирам. В прекия път изобщо няма неизвестни.
И, не. Не би могла да решиш задачите, когато си била на съответната възраст само с тогавашните ти знания от училище.
Виж целия пост
# 602
Да, чиста проба изнудване е и затова преди години се отказах да подлагам децата на това.
Виж целия пост
# 603
Задача за 2 клас, дадена на състезание тази година: "Когато аз бях на твоята възраст възрастта, на която си ти сега, ти беше на 5. Когато ти ще си на моята възраст, аз ще съм на 44. На колко години сме в момента?" Имате 2-3 минути да я решите.

Не е зле да се прецизира условието Simple Smile Грамотното изписване на условието решава половината задача.

Забележката е към автора на задачата, разбира се, не към потребителката.
Виж целия пост
# 604
Ами, може и без неизвестни да се реши за 1 минута, ама ми трябваше време да се сетя. Именно това учат на курсовете, тези хватки.
Чисто и просто минават 3 еднакви интервала - веднъж, докато станеш от 5 на сегашната си възраст, втори път - от твоята възраст до моята, и трети път, от моята възраст до 44.

Значи 3 еднакви интервала, за да минат 39 години /от 5 до 44/, тоест интервалът е 13 години. Значи ти си на 18, а аз на 31, и никъде в условието не се казва, че си ми дете. Решава се за 1 минута, ако знаеш как, а точно това, да знаеш как, явно ги учат на курсовете и не ги учат в училище.
Това е наистина по-умен и много по-лесен начин, браво. Изобщо не ми хрумна. Но възрастните мислят по-усложнено, така че във втори клас би трябвало да е възможно да му хрумне на детето.
Виж целия пост
# 605
Задача за 2 клас, дадена на състезание тази година: "Когато аз бях на твоята възраст възрастта, на която си ти сега, ти беше на 5. Когато ти ще си на моята възраст, аз ще съм на 44. На колко години сме в момента?" Имате 2-3 минути да я решите.

Не е зле да се прецизира условието Simple Smile Грамотното изписване на условието решава половината задача.

Забележката е към автора на задачата, разбира се, не към потребителката.
Думите "сега" и "в момента" са излишни, защото пише "твоята възраст" (логично е тя да е сега) и "ще си на моята възраст" - логично сегашната моя възраст. И в "на колко години сме" предполага в момента. За състезание е съвсем добре написано - да се сеща, който е умен, не всеки. Част от състезателите ще се оплетат, понеже логическата мисъл или родния език са им слаби. Леко подканване към родителите да вземат таблета и да отделят време за разговори с децата... общуване. За да не се чудят после какво означава "на колко години си"... Ама в момента!! Joy
Виж целия пост
# 606
Задача за 2 клас, дадена на състезание тази година: "Когато аз бях на твоята възраст възрастта, на която си ти сега, ти беше на 5. Когато ти ще си на моята възраст, аз ще съм на 44. На колко години сме в момента?" Имате 2-3 минути да я решите.

Не е зле да се прецизира условието Simple Smile Грамотното изписване на условието решава половината задача.

Забележката е към автора на задачата, разбира се, не към потребителката.
Думите "сега" и "в момента" са излишни, защото пише "твоята възраст" (логично е тя да е сега) и "ще си на моята възраст" - логично сегашната моя възраст. И в "на колко години сме" предполага в момента. За състезание е съвсем добре написано - да се сеща, който е умен, не всеки. Част от състезателите ще се оплетат, понеже логическата мисъл или родния език са им слаби. Леко подканване към родителите да вземат таблета и да отделят време за разговори с децата... общуване. За да не се чудят после какво означава "на колко години си"... Ама в момента!! Joy

Напротив, ако ги няма горните уточнения, може преди и двамата да сме били на 5, а после и двамата да станем на 44. И задачата да има отговор 5<х=у<44. Не е изключено, нали?  Laughing
Виж целия пост
# 607
Изключено е. Химикал, не си права Mr. Green Условието, както е формулирано, се разбира съвсем еднозначно.
Виж целия пост
# 608
Изключено е. Химикал, не си права Mr. Green Условието, както е формулирано, се разбира съвсем еднозначно.
Ако мислено си го донапишеш, да. То и преди 1-2 години на НВО имаше въпрос с даден верен отговор "повече", което трябвало да се подразбира като "по-малко" (или обратното беше) Laughing Зависи за какво ги подготвят децата.
Виж целия пост
# 609
Напротив, ако ги няма горните уточнения, може преди и двамата да сме били на 5, а после и двамата да станем на 44. И задачата да има отговор 5<х=у<44. Не е изключено, нали?  Laughing
х= интервал от 5 до 44 май се учеше в 10 клас Grinning

Изключено е. Химикал, не си права Mr. Green Условието, както е формулирано, се разбира съвсем еднозначно.
+1...111
Виж целия пост
# 610
Напротив, ако ги няма горните уточнения, може преди и двамата да сме били на 5, а после и двамата да станем на 44. И задачата да има отговор 5<х=у<44. Не е изключено, нали?  Laughing
х= интервал от 5 до 44 май се учеше в 10 клас Grinning
Не позна. Неравенства с променлива се учат още в седми клас, а децата, които се готвят за състезания, се запознават с тях още по-рано.

То и системи не се учат във втори клас, което не ти попречи да предложиш такова решение и да си пуснеш покрай ушите коментара ми по този повод.
 Сигурна ли си, че си начален учител?
Виж целия пост
# 611
Има шантави задачи за 2 клас. Примерно:
- Колко са двуцифрените числа, които могат да се представят като сбор от две последователни числа? (задачата е от Ак. Кирил Попов тази година)
Или:
- Колко двуцифрени числа се записват само с нечетни цифри?

И подобни, които с училищни познания за 2 клас са нерешими. Че те още не да учили деление на двуцифрено на едноцифрено, освен тези в таблицата за умножение. Примерно, 51:3 не знаят как да разделят.
Виж целия пост
# 612
Затова са измислили курсовете, за да учат децата на специфични подходи за специфични задачи. На мен ми прилича на  конкурс, направен за един човек, който трябва да се казва Иван Петров. Разликата е, че първо прибират парите на много Иванпетровци.
Виж целия пост
# 613
Навсякъде е така. В което и нещо да искаш да си от първите, са нужни школи и уроци - спортове, танци, изкуства. Никъде не става със самоподготовка.
Виж целия пост
# 614
- Колко двуцифрени числа се записват само с нечетни цифри?
На тази задача директно започвам 13, 15, 17, 19, 31, 33, 35... и така подред и после демонстративно ще ги преброя. Ужасни задачи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия