РУСЕ-моят град!

  • 65 628
  • 721
# 645
Бистро "При Дунавъ" не е лошо. Сядали сме няколко пъти. Но там менюто е картофки, цаца, скумрия на скара и още 2-3 вида риба, кебапчета, кюфтета, салати имат 2-3. Напитки. Няма пици.
Но пък е приятно до реката. Харесва ми как е направено с цветята и пейките с цветни възглавници.
Виж целия пост
# 646
Цацата хубава ли е там?
Виж целия пост
# 647
Цацата бива, но на Норд ми хареса повече.
Виж целия пост
# 648
Строителство и архитектура - да учат ги на всичко това и още на работа с autocat (не съм сигурна дали го изписвам правилно), зидария - на АБто в строителството. Завършилите веднага стават строителни техници, със заплащане над 1000лв. Имат възможност и да продължат висше с профил Архитектура или инженерна специалност или изобщо да сменят направлението и да учат каквото си поискат, където си поискат.
Архитектурната реставрация почти на 100% дублира специалните предмети, разликата е, че СА учат как се изгражда сграда - от основите до довършителните работи, докато АР е ориентирана към ремонт на вече построени сгради, включително реставрацията на старинните сгради, с които се гордее нашия град.
ИД - интериорен дизайн. Специалността съществува от 2006/2007 година. Също е свързана с довършителни работи и обзавеждане на частни жилища, офиси и т.н. Специалните предмети наблягат повече на артистичното - рисуване, композиция, склуптура, ергономия, перспектива... Имат ателие по керамика, грънчарско колело.
Компютърна графика - нова специалност, от няколко години - много сепдоближава като програма до ИД. Ориентирана е към рекламата - оформление на брошури, печатни издания, плакати, флайери и т.н
Брокер на недвижими имоти - програмата включва много от СА и икономика и предприемачество.
Геодезия - заснемане, измерване, картографиране. Приложение - изготвяне на скици, работа в кадастър, земеразделяне... Добра работа и добре платена. Преди да започне строителство, на терена първо се появяват геодезистите - мерят, скицират... Работата е и на терен, и в офис. Също се търсят геодезисти със средно образование. Специалността я има и като висше.
Всички специалности са с трета квалификационна степен и могат да бъдат продължени във ВУЗ. За получаване на квалификационна степен се полагат държавни изпити - теория и практика. При успешно полагане получават свидетелство за професионално образование и придобита квалификационна степен - строителен техник, геодезист, дизайнер, брокер... Този изпит е допълнителен от ДЗИ и не влияе на дипломата за средно образование. Той може да се положи и по-късно във времето. От няколко години строители и дизайнери ходят на практика в Германия и Италия, и децата са много доволни, редовно участват и се представят добре на състезания между професионалните училища от това направление в цяла България. Камарата на строителите в Русе дава всяка година индивидуални стипендии на най-добрият. А преди 6-7 години на националното състезание в Пловдив, Камарата на строителите в България отпусна пълна индивидуална стипендия на една участничка от Русе, дванайсетокласнчка, да продължи да учи висше в това направление, като имам предвид, че й поеха издръжката за целия курс на обучение, тъй като родителите й не можеха да си позволят да я пратят да учи Архитектура, а тя ги беше впечатлила!
Някой беше писал, че професионалното образование има смисъл, ако е дуално. Погледнете обаче класирането след 7-ми и 8-ми клас до момента в Русе и вижте колко родители мислят като вас - най-слаб интерес проявяват точно към дуалните специалности, може би, защото са нова и непозната форма на обучение, може би, защото от години интересът към професионалното образование в Русе е ограничен до голяма степен до ПГИУ (Иконома), ПГЕЕ (електрона, заради компютрите) и ПГТ (Туризма).
А строителния, например, има много добра материална база, специалности, което се търсят на пазара на труда, на пъпа на града е..., но за по-амбициозните не звучи достатъчно престижно да кажат, че учат в Строителния, не е като да кажеш, че детето си учи в АГ или Иконома. Иначе под слънцето има място за всички - и за строителя, и за икономиста, и за дърводелеца, и за хлебари.

Изключително благодарна съм за подробната информация. bouquet Геодезията ми грабна на пръв прочит вниманието. Mama Ru, ако имаш инфо, моля, пиши как е от към дисциплина и присъствие.
Виж целия пост
# 649
Цацата бива, но на Норд ми хареса повече.
На мен на вазата ми хареса цацата, но ще пробваме и на Норд. Мерси!
Виж целия пост
# 650
Строителство и архитектура - да учат ги на всичко това и още на работа с autocat (не съм сигурна дали го изписвам правилно), зидария - на АБто в строителството. .....

Благодаря, много подробна информация. Лично аз абсолютно не го разбирам този невероятен интерес към гимназиите; подозирам, че и той е изкуствено създаден с някаква цел. Или поради амбиции на родителите, знам ли ...
Интересът към гимназиите, сравнено с техникумите, според мен (като изключим устойчивата бабина презумция "учи мама за да не работиш") е въз основа на това, че се предполага, че гимназиите дават по-добра основа в общите науки: математика, езици и т.н. А и не се учат """излишни неща""" : електротехника, механика и т.н. И наистина, вероятно по-добре ще се справят при кандидастване в университетите, включително и в чужбина. Но ако такъв млад човек реши да стане инженер, той си остава до голяма степен "инженер на книга", особенно ако не е имал личен интерес в дадената насока и не се е занимавал самостоятелно. Абсурдно е инженер да станеш за 5-6г., освен на книга. Инженер, с добра диплома, който няма знания и не осъзнава смисъла на това, което е учил. Идеален за бюро, истински началник, от който по-добре да не зависи нищо Simple Smile. Обаче Техникумите като са зле, всъщност дори вече такова понятие няма, какво да правим? Труден въпрос, на който ние нямаме решение, какво остава за децата.
Виж целия пост
# 651
Delia, като на всякъде - нивото се определя от постъпилите ученици. Според мен е добро. Държи се на присъствие и дисциплина, преподавателите обичат професията си и се стремят да научат учениците. А вече зависи и от интереса - насила не може никой да им вкара в главите. "Зрънца" има както на всякъде, за щастие не са много. Доста от завършилите продължават висше, някои като архитекти и строителни инженери, други в геодезията, компютри, дори и медицина /сестри, акушерки, рехабилитатори, кинезитерапевти/ - всеки според интересите и силите си. Почти всички се явяват на ДЗИ и го взимат успешно /слабите оценки са изключение на ДЗИ/, ако това е някакъв критерий. Все още не се знае какви специалности ще се обявят догодина, чак в началото на 2018 ще ксе утвърждава прием 2018/2019г.
Виж целия пост
# 652
Delia, като на всякъде - нивото се определя от постъпилите ученици. Според мен е добро. Държи се на присъствие и дисциплина, преподавателите обичат професията си и се стремят да научат учениците. А вече зависи и от интереса - насила не може никой да им вкара в главите. "Зрънца" има както на всякъде, за щастие не са много. Доста от завършилите продължават висше, някои като архитекти и строителни инженери, други в геодезията, компютри, дори и медицина /сестри, акушерки, рехабилитатори, кинезитерапевти/ - всеки според интересите и силите си. Почти всички се явяват на ДЗИ и го взимат успешно /слабите оценки са изключение на ДЗИ/, ако това е някакъв критерий. Все още не се знае какви специалности ще се обявят догодина, чак в началото на 2018 ще ксе утвърждава прием 2018/2019г.

Отново изказвам най-сърдечните си благодарности. Ще следя след Нова година развитието на въпроса с паралелките.
Виж целия пост
# 653
А вече зависи и от интереса - насила не може никой да им вкара в главите.

Според мен материалът в горните гимназиални класове е твърде много и твърде излишен, и не смятам, че високите оценки са равни на знания (не само там, навсякъде в образованието). Ако някой иска да учи, ще учи, независимо от учители, учебен материал и учебно заведение. 
Виж целия пост
# 654
..... Ако някой иска да учи, ще учи, независимо от учители, учебен материал и учебно заведение. 
Това е така, но само принципно Simple Smile . В конкуренция се получават добри резултати, иначе - провал. Единици са, дето ще оборят правилото. Общо ниско ниво на учениците  е равно на ниско ниво на преподаване, равно на отлив на преподаватели  и нисък краен резултат, съчетан  с девалвация на числената равностойност (оценка). По-добре 4-ка със знания за 5-ца, от колкото 6-ца със знания за 3-ка.
Виж целия пост
# 655
Здравейте, искам да запиша дъщеря си на уроци по плуване или танци, на 5 год. е, може би народни, защото това й харесва в градината. Ако някой има опит и може да сподели откъде е доволен, както и телефони за връзка, защото тези в интернет не са актуални или поне аз не мога да открия?
Виж целия пост
# 656
За уроци по плуване провери на басейна на Спарки, зад Строителния. Издават карта за посещение. 8 посещения бяха 50лв миналата година. За народни танци - "Зорница" или "Русчуклийче", но не знам дали вземат през лятото или са ваканция и наесен. За телефони не мога да помогна, най-добре на място.
Виж целия пост
# 657
Народните танци са ваканция сега. Започват след 15 септември. Мога да препоръчам и "Найден Киров", то си и зависи къде ви е най-близо.
Виж целия пост
# 658
 Моля, препоръчайте ми сериозна фирма за строително-ремонтна работа. Събаряне на тераса, разбиване на бетон, зидане, обединяване с кухнята, PVC дограма, външна изолация, вътре гипскартон тук-там, шпакловане, мазилка, теракот и разни подобни.

 ПП Сериозна фирма,  в смисъл да работят добре и да знам, че ще се ангажират с работата, поне преди зимата, и то тази зима  Simple Smile.
Виж целия пост
# 659
За сериозна фирма не мога да препоръчам, но в никакъв случай не с хващайте с Уноремонт (ако все още действат)! Преди няколко години изгорят с тях, а уж имах договор. Оказа се, че този който подписва договорите, после твърди, че не работи във фирмата и не поема отговорност - висок, едър мъж, представя се за Ваньо/ Ванко и говори с македонски акцент/ диалект!!!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия