Бележници за второкласниците?

  • 6 127
  • 44
# 15
Именно през 70-те и 80-те знам от първа ръка.
И аз. Учила съм в нормално държавно училище, без никакви специфични елементи - ЧУ, лицей, засилено изучаване на незнам си какво, или местното училище в село Горно-Нанадолнище, така че имахме бележници, като всички нормални ученици.
Виж целия пост
# 16
Именно през 70-те и 80-те знам от първа ръка.
И аз. Учила съм в нормално държавно училище, без никакви специфични елементи - ЧУ, лицей, засилено изучаване на незнам си какво, или местното училище в село Горно-Нанадолнище, така че имахме бележници, като всички нормални ученици.
Ако става дума за периода, цитиран от Параход, аз съм учила по същото време. Бележниците бяха от четвърти клас.
Виж целия пост
# 17
Явно не навсякъде. Акцентът би трябвало да пада върху това, че бележникът не е проблем за възраст втори клас. Дори е добре да се въведе подобна система в детските градини, с която да се показва напредъкът или изоставането на детето пред родителите. Как се е справило с конкретна задача - за шестица или за двойка, и т.н.
Защото родителят вижда картинка с неща за ограждане. Той не вижда личащите по тази картинка когнитивни умения, или наличието и липсата на логическа мисъл. А с оценките може да се ориентира къде е детето му.
Виж целия пост
# 18
И това не е вярно. Единствените оценкаджии са родителите. В съседната тема изчислявате до хилядни оценки от НВО-та ooooh!
Това не го разбрах...

Родена съм 1974 година, съответно основното ми образование започна и завърши през 80-те години. И нямахме бележници до 4 кл., а таблицата за умножение учихме един или два класа след втори... Иначе руски език започвахме още в 3-ти клас, а английски /или друг западен език/ в 5-ти.
Виж целия пост
# 19
В съседна тема се водят ожесточени спорове за това кое училище е по-добро, кои курсове и частни уроци са по-добри, за да изкарало детето не 5.667, а 5.668 на НВО и да има малко по-добър шанс да влезе в не знам си кое велико училище.
Виж целия пост
# 20
В нашето (държавно, софийско) училище имаме бележници от тази година - ІІ клас. Аз лично съм за и съм доволна, че сме "заварено положение". Смятам, че е мотивиращо за децата да получават добри оценки и мотив за стягане, ако са лоши. Също е ориентир за родителите как се справя детето. Защото в нашето училище редът е такъв, че госпожата я виждам само на родителски срещи, когато тя няма време да обясни за всяко дете и за всеки предмет поотделно.
Не виждам нищо лошо в оценките. И не виждам нищо лошо в това, детето да се стреми към високи оценки. Цял живот ще го оценяват по оценките. Това е истината. Никой никъде няма да го викне да го пита в коя година е избухнало Априлското въстание. Но цял живот - при кандидатстване в гимназия, в университет, за работа - ще му гледат оценките и ще си съставят мнение за него по тях без да са му видели очите. Дали това е правилно или не е съвсем друг въпрос. Но такава е реалността.
Виж целия пост
# 21
В нашето (държавно, софийско) училище имаме бележници от тази година - ІІ клас. Аз лично съм за и съм доволна, че сме "заварено положение". Смятам, че е мотивиращо за децата да получават добри оценки и мотив за стягане, ако са лоши. Също е ориентир за родителите как се справя детето. Защото в нашето училище редът е такъв, че госпожата я виждам само на родителски срещи, когато тя няма време да обясни за всяко дете и за всеки предмет поотделно.
Не виждам нищо лошо в оценките. И не виждам нищо лошо в това, детето да се стреми към високи оценки. Цял живот ще го оценяват по оценките. Това е истината. Никой никъде няма да го викне да го пита в коя година е избухнало Априлското въстание. Но цял живот - при кандидатстване в гимназия, в университет, за работа - ще му гледат оценките и ще си съставят мнение за него по тях без да са му видели очите. Дали това е правилно или не е съвсем друг въпрос. Но такава е реалността.

Аз също съм била без бележник до 4-ти клас, но си спомням, че ни пишеха оценки в тефтерче. Сега детето ми е във втори клас и е с бележник. Не е стресирано. Аз също съм доволна, защото ми служи за ориентир как се справя.
Виж целия пост
# 22
Аз бях в първи клас в началото на 90-те години и си спомням, че първият ми бележник беше май чак в 5-ти клас. Но по-забавното беше, че в началото на 5-ти получих 5 и една втора. Такива числа за мен бяха непознати и след многобройни изчисления реших, че съм получила 2 Simple Smile
Не знам дали оценките могат да мотивират, за мен това е някаква външна мотивация, която е нетрайна и при мен важеше чак в университета. А вътрешна мотивация се постига чрез създаване на интереси и любопитство - това го прави родителят в първите няколко години на детето, още преди училището. И с това се поставя основата на всичко.
Виж целия пост
# 23
В Испания е с бележик са  от първи клас.Оценките са по десетобалната система, а в края на всеки триместър имат сродни оценки, а също и буквени оценка А, .В , С или Д за поведение (в смисъл дали са внимателни и демонстрират итерес в час или се разсейват и говорят).
В предучилищна (от 3 до 5, на училище се тръгва в годината на навършване на 6) Всеки триместър дават оценка , която включва определени показатели в зависимост от възрастовата група.Те са с думи, не е усвоено, усвоява се, и в период на усвояване. До колкото помня и в яслата имаха нещо подобно.Намирам го за практично и полезно, защото родителят знае на какво трябва се работи.
Не разбирам какъв е проблема с бележниците. Как без тях родителите ще разберат  дали детето  има пропуски в материала  и какви са те, за да наблегне на наваксване то им.

Мотивирам детето си да учи за знания, но все пак оценките са показател доколко те  са усвоени.



Виж целия пост
# 24
Не разбирам какъв е проблема с бележниците. Как без тях родителите ще разберат  дали детето  има пропуски в материала  и какви са те, за да наблегне на наваксване то им.

Мотивирам детето си да учи за знания, но все пак оценките са показател доколко те  са усвоени.
Нали?
Проблемът е, че МО трябва да отчита дейност, а хората нали са заблудени овчици, поддават на всичко. Имаме бележници, защото е полезно, след 10 години - нямаме бележници, защото е вредно, след още десет - имаме бележници, защото е полезно... и така. А специално родителите за нищо не трябва да бъдат питани, защото първо - не знаят какво искат, второ - не знаят какво е добре и правилно за децата им, и трето - не знаят кое до какви резултати ще доведе. А, и четвърто - не е на техен гръб, и мнението им тежи колкото перото на птица.
Виж целия пост
# 25
Нали?
Проблемът е, че МО трябва да отчита дейност, а хората нали са заблудени овчици, поддават на всичко. Имаме бележници, защото е полезно, след 10 години - нямаме бележници, защото е вредно, след още десет - имаме бележници, защото е полезно... и така. А специално родителите за нищо не трябва да бъдат питани, защото първо - не знаят какво искат, второ - не знаят какво е добре и правилно за децата им, и трето - не знаят кое до какви резултати ще доведе. А, и четвърто - не е на техен гръб, и мнението им тежи колкото перото на птица.
Имай предвид, че когато една част от родителите драпа за бележници, а друга част не иска да ги вижда до 12 клас, и да има ученическа книжка, всеки в крайна сметка прави каквото си иска  Mr. Green

Познай кои родители са удовлетворени още преди матурите  Flutter
Виж целия пост
# 26
А кога ще караме въобще без оценки до края на образованието изобщо? С потупване по рамото би трябвало да мотивираме всички деца и подрастващи Tired

Шегата настрана. Оценките са очевиден стимул за децата да учат. Без оценки детето няма стимул да учи. Всички, които твърдят, че стимулът на детето бил вътрешен или естественото му желание да научава нови неща... говорят глупости и не познават човешката природа. Детето има вътрешен стимул да играе, да тича, да пипа и т.н., а не да учи. Единствената причина повечето деца да ходят на училище, е защото родителите им ги карат и им казват, че е задължително. Единици са тези, които биха ходили на училище, ако то не беше задължително и родителите им не ги караха. Затова образованието е задължително, че ако беше на добра воля, щяхме да сме на първобитно ниво без развитие завинаги.

В детската градина и ПГ, донякъде и в първи клас, вместо оценки, децата могат да бъдат стимулирани с печатчета, стикери, лепенки, картинки. Но как да стимулирам четвъртокласничка, която вече има цикъл, с лепенки?? Shocked Stop Защото единствената друга причина да учи, е че родителите не позволяват обратното.
Виж целия пост
# 27
А кога ще караме въобще без оценки до края на образованието изобщо? С потупване по рамото би трябвало да мотивираме всички деца и подрастващи Tired

Шегата настрана. Оценките са очевиден стимул за децата да учат. Без оценки детето няма стимул да учи. Всички, които твърдят, че стимулът на детето бил вътрешен или естественото му желание да научава нови неща... говорят глупости и не познават човешката природа. Детето има вътрешен стимул да играе, да тича, да пипа и т.н., а не да учи. Единствената причина повечето деца да ходят на училище, е защото родителите им ги карат и им казват, че е задължително. Единици са тези, които биха ходили на училище, ако то не беше задължително и родителите им не ги караха. Затова образованието е задължително, че ако беше на добра воля, щяхме да сме на първобитно ниво без развитие завинаги.

В детската градина и ПГ, донякъде и в първи клас, вместо оценки, децата могат да бъдат стимулирани с печатчета, стикери, лепенки, картинки. Но как да стимулирам четвъртокласничка, която вече има цикъл, с лепенки?? Shocked Stop Защото единствената друга причина да учи, е че родителите не позволяват обратното.

Ако ти си открила работещ начин за възпитание в любознателност, сподели го с всички нас. Но както виждам, и за теб ученето е мръсна дума, та въобще не знам дали споделеният опит би имал някакво значение.

Значи независимо от желанията на детето, щом желанието на родителите е то да учи, значи ТО ЩЕ учи.

Виж целия пост
# 28


Шегата настрана. Оценките са очевиден стимул за децата да учат. Без оценки детето няма стимул да учи. Всички, които твърдят, че стимулът на детето бил вътрешен или естественото му желание да научава нови неща... говорят глупости и не познават човешката природа. Детето има вътрешен стимул да играе, да тича, да пипа и т.н., а не да учи. Единствената причина повечето деца да ходят на училище, е защото родителите им ги карат и им казват, че е задължително. Единици са тези, които биха ходили на училище, ако то не беше задължително и родителите им не ги караха. Затова образованието е задължително, че ако беше на добра воля, щяхме да сме на първобитно ниво без развитие завинаги.

В детската градина и ПГ, донякъде и в първи клас, вместо оценки, децата могат да бъдат стимулирани с печатчета, стикери, лепенки, картинки. Но как да стимулирам четвъртокласничка, която вече има цикъл, с лепенки?? Shocked Stop Защото единствената друга причина да учи, е че родителите не позволяват обратното.

Работя по мотивацията   още  от пред училищна.Идеята е, че колкото по подготвен е един млад човек, толкова повече врати се отварят пред него.
Визуализираме го със строежа на сграда.Ако няма добри основи,  няма как да издържи етажите.
Всяка учебна година е един етаж, койти трябва да бъде ,  добре завършен   за да може да бъде надграден следващата година.Тоест учебния материал трябва да бъде
напълно овладян.
Вече съм създала и развила у дъщеря ми желанието да учи, и да  разширява знанията си.
 


Виж целия пост
# 29
Значи независимо от желанията на детето, щом желанието на родителите е то да учи, значи ТО ЩЕ учи.
Да. Те ще го принудят. И така е редно, ако не искат Маугли вкъщи.

Това е едно от нещата, които родителите, въпреки всичката си мекушавост, успяват да прокарат като задължително.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия