Бележници за второкласниците?

  • 6 134
  • 44
# 30
Кажете ми как става това с принуждаването. Искам да го приложа.

п.п. Едно ръкопляскане от съучениците води до чудесни резултати.
Ами, да, може и изобщо да нямат оценки.
Виж целия пост
# 31
Кажете ми как става това с принуждаването. Искам да го приложа.
Просто го правиш. Така става.
Виж целия пост
# 32
Кажете ми как става това с принуждаването. Искам да го приложа.

п.п. Едно ръкопляскане от съучениците води до чудесни резултати.
Ами, да, може и изобщо да нямат оценки.
Мотивираш го, създаваш условия да се развива, насърчаваш любознателността и т.н. Ти да не помисли, че си натискаме децата зорлем да учат?

Много кофти подход. Защо да пляскат на нещо, което не ги впечатлява? Е, ако Мишо най-накрая е научил таблицата с 2, докато останалите отдавна умножават с двуцифрени, то си е не за аплаузи, ами направо за значка от МОН и лични плясъци от Кунева.
Виж целия пост
# 33
Това, ясно. Принудата е друго.

Децата в класа на детето си ръкопляскат, когато някой спечели състезание или се е представил добре на контролно. Никой не ги кара. Както и да е, имах предвид, че сама по себе си оценката не мотивира, ако я няма подходящата среда, в която оценката да значи нещо.
А и самите оценки, сами по себе си са безкрайно относителни. Ако е толкова важно да се измерват количествено знанията, то поне да има някакъв стандарт, така, че 6 по математика в езикова гимназия, да е същото като 6 по математика в Горно Нанадолнище. Това е по-важно според мен, да получиш добро образование, а не добра оценка.
Виж целия пост
# 34
Ама нали подгответета в езиковата учат по 300 думи на ден и ги пишат по няколко реда? Как според теб става това? Подгответо може да не иска, но знае, че трябва. Никой няма да му пляска, че си е научило думите. По твоята логика щом някой си е свършил работата - плясъци, че да си знае и другия път да си научи отново, за да му пляскат.
Цитат
п.п. Едно ръкопляскане от съучениците води до чудесни резултати.
Първо са "чудесните резултати", а после е "пляскането", а не както си го написала.
Виж целия пост
# 35
Аз исках да зная как точно се принуждава човек да направи нещо, ако не е мотивиран. Като е мотивиран няма какво да го принуждаваш.

Виж целия пост
# 36
А аз още не мога да разбера кога да пляскам.
Виж целия пост
# 37
Аз исках да зная как точно се принуждава човек да направи нещо, ако не е мотивиран. Като е мотивиран няма какво да го принуждаваш.
Има неща в живота, които едно дете не може да разбере, докато не порасне и не натрупа опит, върху който вече да изгради своите желания и мнение. Едно от тях е, че добро образование, с добри оценки, ще му даде шансове и ще му е необходимо след години, когато вече осъзнава за какво му е. Сега гради основата, защото мама и тати го карат да ходи на училище и да учи. Никой не обяснява на 7-годишно, че в 12 клас ще му се иска да знае да пише правилно, да смята добре, да е усвоило език, да има обща култура, а тези неща се започват в първи клас и много трудно се наваксват, като се изпуснат (от деца, които ходят на училище, но не учат много или не възприемат лесно).

С много неща е така, но темата е за образованието, така че се ограничаваме до него.

Няма как да мотивираш дете за почти 80% от нещата, които се случват в живота му - градина, училище и всичко произтичащо (учене, което значи изгубено за игри време, ходене на училище, тоест раздяла с мама за няколко часа и т.н.). В най-добрия случай можеш да подпомогнеш нещата така, че детето да не е съвсем против цялата работа, дори да одобрява. Много рядко ще има дете, което всъщност ще ходи с желание на училище и ще иска да учи. Тези деца са под 10% и общо взето са елита на обществото след време. Останалата маса, ако имаха избор, щяха по цял ден да играят навън или вкъщи пред таблета/компютъра. Питай някой второкласник какво би избрал, ако родителите му не го караха и имаше пълна свобода дали да ходи на училище или да си играе вкъщи. Но гледай да е някое дете, на което вече не му е насадено, че училището е важно, за да ти даде своето мнение, а не поставеното от родителите му мнение.

Райчун, пляска се, когато някой е положил усилия. Пляска ли на детето си, като проходи? Като се изака в гърне? Като направи нещо елементарно, което за него беше постижение? Е, тогава се пляска.
Виж целия пост
# 38
С много неща е така, но темата е за образованието, така че се ограничаваме до него.
Не е. За бележниците във втори клас е.
Виж целия пост
# 39
Не е. За бележниците във втори клас е.
Което не е свързано с образованието, вярно, бележниците са от тема готварство. Моя грешка Peace
Виж целия пост
# 40
Не е. За бележниците във втори клас е.
Което не е свързано с образованието, вярно, бележниците са от тема готварство. Моя грешка Peace
Наистина ли не схващаш или просто се заяждаш на дребно?
Темата НЕ е за образованието изобщо, а за това дали има или няма бележници във втори клас.
И да, бележниците могат да са от темата за готварство. Зависи от това за какъв бележник става дума.
Виж целия пост
# 41
При нас бележниците вече са факт. Не съм привърженик.
Виж целия пост
# 42
При нас бележниците вече са факт. Не съм привърженик.
Детето ти отлично ли се справя с материала?

Има тенденция човек да е против нормални неща, ако детето му не може да догони стандартните резултати.
Виж целия пост
# 43
Не по всичко. Има проблеми и напредва бавно.
Виж целия пост
# 44
Аз исках да зная как точно се принуждава човек да направи нещо, ако не е мотивиран. Като е мотивиран няма какво да го принуждаваш.
Има неща в живота, които едно дете не може да разбере, докато не порасне и не натрупа опит, върху който вече да изгради своите желания и мнение. Едно от тях е, че добро образование, с добри оценки, ще му даде шансове и ще му е необходимо след години, когато вече осъзнава за какво му е. Сега гради основата, защото мама и тати го карат да ходи на училище и да учи. Никой не обяснява на 7-годишно, че в 12 клас ще му се иска да знае да пише правилно, да смята добре, да е усвоило език, да има обща култура, а тези неща се започват в първи клас и много трудно се наваксват, като се изпуснат (от деца, които ходят на училище, но не учат много или не възприемат лесно).


Защо мислиш, че едно дете няма да го разбере?Ако му бъде обяснено в достъпна за него форма.Работя с дъщеря ми по мотивацията от многи рано.От първи клас е наясно, че в учулище се ходи за максимални усвояване на учебния материала, които трябва да се усвои  в първи клас, трябва да се научи точно тогава,защото във втори няма да има време да се донаучава материала от първи.
В момента е на 12 и отдавана е наясно защо и как трябва да учи..Вече е на фаза която ежедневната ми работата  с нея започва да дава резултати и тя  сама започва да  се стреми към по задълбочени знания.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия