Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 142
  • 748
# 555
Не следи влогъри, дори не ги знаем. Ютуб им е забранен, и двамата с малкия имат родителски контрол и щом въведох в Гугъл възрастта им деинсталира автоматично тубата. Понякога гледа в детския ютуб Настя или както там се казва русначето. Нямат тик-ток и другите модерни платформи.
Виж целия пост
# 556
Друго, което пробвах при моето дете:  да чете книги, които аз съм и чела. Като беше малка много и четях. От миналата година и предложих някои от тези книги. Тъй като и ти си писала, че проблем е краткосрочната памет, а с дългосрочната няма проблем. Така като вземе книга, която е позната, се появява интерес, това си го спомням, ах, чакай сега ще ти прочета( на мен), знаеш ли, сега това ще се случи....И някак се увлича. А както казва нашата госпожа, и gargamela, и тя май е госпожа, важното е да четат!
Виж целия пост
# 557
Аз също смятам, че по-важно е да четат, а не толкова да прочетат определени книги от госпожата. Затова няма претенции какво точно, важно ми е просто да посегне към някоя книга от библиотеката в детската стая - има и от моето време, има и нови книжки, купувани специално за нея. Ако ще приказки с картинки да е или Франклин.
Виж целия пост
# 558
Ох, пак ще се включа. Дано не съм досадна! Още един начин, четете заедно двете, всяка с нейна книга, връчваш и на брат и да разглежда книжки. После разказвате или си броите страници.
Виж целия пост
# 559
Ние четем това в момента.


Кога ли ще ми изпее цялото изречение...
Виж целия пост
# 560
Ние четем това в момента.


Кога ли ще ми изпее цялото изречение...
Изглежда много интересна. Ще я потърся. Как се казва?
Виж целия пост
# 561
Снежен свят. Малки приказки за големи деца.
Виж целия пост
# 562
Здравейте.
Скоро не съм влизала тук.
Бързам да се похваля. Не знам какво се случи с моето момиче, но в средата на август се отприщи да чете и подкара книгите на конвейер. Сега проблемът е, че буквално чете за спорта, а не помни и не може да каже дори за какво е книгата. Та ще борим и този проблем. Но пък е много горда и важна с този факт. Сега се чуди пред кого да се поперчи с прочетените книги.
Днес от входното по математика донесе и Среден(3). Казва, че сама е работила, без помощ от класната или ресурсната. Доволна съм.
И сега един въпрос - днес детето ми се е запознала в Асоциация Дислексия с едно момченце и е доста впечатлена от детето. Дали случайно майката на момченцето не пише и чете тук?
Виж целия пост
# 563
Леле, забравих да го запиша на втория логопед в училището! Нищо, утре.
Виж целия пост
# 564
Mama Ru, много се радвам за вас!
Същото стана навремето с дъщеря ми - като се разчете една зимна ваканция, не е спряла досега. За което вечно ще благославям Джоан Роулинг.😄
Виж целия пост
# 565
Мама Ру, браво на детето! Това явно и е първи етап- да чете. Следва втория. И той ще дойде, няма друг вариант!
Виж целия пост
# 566
А в кой клас горе-долу става това.
На времето психиатър ми беше казал, че към 6 клас нещата доста се подобряват. И сега, когато моето е на тази възраст забелязвам, че се опитва да чете. Все още му е трудно да разбира по-дълги текстове, но от 3-4 реда вече минахме на половин до една страничка. Ако има кой да му го прочете се ослушва все още, ама чукам на дърво да започне да се отпуска.
Виж целия пост
# 567
Ако гледаш, ще видиш прогрес всеки месец. Моят син поне започна да чете и осмисля условията на задачите. Засега, това ни е най-важното.
Виж целия пост
# 568
Моята чете (технически) по 5-6 страници още от есента преди втори клас. Сега е четвърти. И проблемът е, че все още чете без да осмисля прочетеното. А това пречи и при изпълнение на задачите за работа в клас и контролно.
Виж целия пост
# 569
А в кой клас горе-долу става това.
...
Не разчитай на общи правила. Строго индивидуално е.
Важно е най-вече какво се извлича като информация от прочетен текст, какво се разбира от него.

Мама Ру, може детето да не може да изрази с думи това, което е разбрало.  Но е добре да обсъждате това, което е прочело, за да свиква.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия