Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 90 818
  • 748
# 495
Правим с пластелин, рисуваме, обаче пак като ги види в учебника и забива. Диктовката пък е съвсем невъзможна.
Нищо де, работим.
Ще си поискам становище.
Виж целия пост
# 496
Агент,поискай си. И се явете пак на ТЕЛК. За дислексия се дават поне 20%, а при вас явно проблемът е по-сериозен (за съжаление).
Чела ли си историята на Дейвис? Сега по неговия метод обучават най-тежките случаи на дислексия. И ела до Русе да дадат и тук насоки на детето и теб за работа у дома. Не подценявам специалистите в София, но в Русе май са единствените сертифицирани за работа по метода Дейвис - Даниела Бонева и Елена Михова.
Виж целия пост
# 497
Записвам се в темата. Важна е за детето ми и за мен. Вдъхнахте ми надежда, че има решение на проблемите и че не сме сами. Чета внимателно, защото досега се лутах. Дъщеря ми има почти всички проявления, изброени тук в постовете ви. Най-вероятно ще търся помощ в Русе.
Виж целия пост
# 498
Понякога е трудно човек да се ориентира. В първи клас ние бяхме заблудени от некомпетентната учителка на сина ми, че е тъп и мързелив. Една учебна година се чудех какво става, че моето дете е най-изостаналото. Накрая отидох при социалните и те ми помогнаха, като ми предоставиха логопед и психолог. Оказа се, че няма нужда от психолог. С логопеда работим и сега.
Също така преместих детето в друго училище, където също получих съдействие и консултации.
Това май съм го писала, ама нека пак.
Виж целия пост
# 499
Розмариня, не се колебай и идвай. Днес питах за друго дете и ми казаха 80лв за диагностиката. В присъствие на родител е и продължава 1,5-2 часа. Твоята госпожица е връстничка на Лъчи, нали? Полза ще имате.
Виж целия пост
# 500
Пак съм аз.
При нас последните дни допусканите грешки драстично се увеличиха. Урок, четен няколко пъти, обясняван от нас, гледан в Уча се - и след това не може да отговори на въпрос. Не знам как да го опиша. Имам чувството, че като я питам нещо, все едно я питам на китайски...

Съпругът ми вече също се убеди, че вероятно има някакъв проблем. Той се занимава с нея по математика и също вижда, че тя допуска елементарни грешки, които нямат никакво обяснение. Казва на глас едно число, пише друго. Мисли си за едно число, пише друго. Има за деление, тя пише минус. На едната страница без проблем разделила голямо число с двуцифрено, на другата страница не се сеща какви са правилата за това деление.... Необясними елементарни грешки, които ни насочват, че нещо не е съвсем наред.

Точно това са етикетите, които са лепнати върху дъщеря ми. И то не е от сега, но тази учебна година вече в десетократен размер - мързелива, разсеяна, завеяна.  А всъщност не е така. И всъщност не е възможно да има чак толкова разсеян човек, че да чете въпроса на контролното, да знае отговора и да отговори друго. И това не се случва за пръв път. Повтаря се на всяко контролно и на много въпроси...

Решихме, че час по-скоро ще вземем мерки.

Кажете ми, моля ви, какво представляват тези тестове в Русе. И само в Русе ли е най-добре да се иде? Във Варна няма ли къде?
Виж целия пост
# 501
Могат да се направят и във Варна. Във Варна имате център за детско юношеско психично здраве и може и там. Тест насочващ има и онлайн дори, не е нещо стресиращо за детето.
Изненадващо за мен обаче на познати във Варна с дете, което на 4-5 години не реагира като му се говори и не говори, показва симптоми/ поведение и към аутистичния спектър са казали, че нищо ме няма?!:scream:
Виж целия пост
# 502
Mama Ru, не го намирам он-лайн този център във Варна...

Може ли линк или координати?

Това ли е?

http://www.familencentar.com/kontakti.php

Или това?

http://www.logoped-varna.com/office.php
Виж целия пост
# 503
Утро, аз съм описвала в темата детайлно как са протичали при нас тестовете.
Нищо притеснително няма - нито за детето, нито за родителите. Ние си бяхме в стаята със сина ми, докато двете дами се занимаваха с него. Атмосферата е приятелска и спокойна.
Просто си запишете час и вървете. Няма нищо да изгубите. Но можете многократно да спечелите. Детето да спечели.
...
Моят син също с математиката има този проблем - понеже е с изразена дисграфия, числата пише по начин, по който трудно може сам да си ги разбере. Едно число може да му се разчете и като 5, и като 3, а друго  -като 4, 6 или 9. Също и знаците понякога са му така - казва "+", а пише "-". С буквите също бе така отчетливо - един знак може да се разчете по минимум два начина.
Като поработихме някоя годинка, нещата повлязоха в търпими граници. Но още в началото на втори клас аз отидох на местен логопед /също съм писала подробно как бе тестувано детето и какви препоръки са ни дадени, какви упражнения правихме вкъщи/, който ми даде чудесни насоки. Работихме доста, но пък има резултати.
Редовно я карай да чете текст и да ти го разказва. Така свиква да следи съдържанието и да чете с разбиране. Това е много важно после при тестовете - да се разбере съдържанието на въпроса. Правете редовно и упражнения за четене с разбиране - има много тестови книжки в тази връзка. Много помага за постигане на целта детето да се научи да разбира тескт, а не само да чете механично, което е проблем и днес /че е било и в миналото, само дето не са правени изследвания у нас по въпроса преди ПИСА/ за много хора, вкл. възрастни.
Виж целия пост
# 504
Объркана съм накъде да се насочим за най-точно първоначално консултиране и установяване на проблема.

Звъннах и в Русе. Там ми обясниха, че единствено те работят по този метод Дейвис. Какво значи това? Какъв е  този метод, в какво се състои? В представянето на сайта пише само общи приказки по отношение на този метод и не успях да разбера. Това ли е най-доброто? Ако трябва, ще дойдем и до Русе.
Виж целия пост
# 505
Има цяла книга на Дейвис - "Дарът на дислексията".Вече и на български я има в онлайн формат за четене. Няма смисъл на сайта да я преписват.
Изпиши "ДАРБАТА НА ДИСЛЕКСИЯТА Дейвис" и ще ти излезе за изтегляне.

rcpleven.com › Ronald_D_Deivis_Darbata_na_disleksiata

Тук преди години, когато моят син беше втори клас, я имаше на английски из темите за теглене и аз така я тегли и четох. Сега я намирам и в бг превод.
Виж целия пост
# 506
Utro, не си го представяй така - един тест или консултация и диагноза. Аз си мислех, че е така, но не е. Това е процес, който може да трае месеци и в процеса на работа изникват проблемите и се решават. Трябва да намерите човек, с когото ще работите постоянно, а не само някого за становище. Така че потърсете някой, който ви е близко и ще можете да посещавате поне 2 пъти седмично.
Виж целия пост
# 507
Зависи от проблема. Тъй като ние го отработихме вкъщи 2-3 години с помощта на насоките дадени ни от нашия първи логопед, когато отидохме в Русе, детето ми също беше нейде пети клас тогава, просто направихме консултация и получихме насоки за продължаване на работата по-нататък.
Имам обаче познати, които останаха на място и направиха курсове от по 1-2 седмици на място. Децата имаха по-сериозни проблеми. След това обаче домашната работа пак си остана - тя е и най-важната. Трябва постоянство и работа вкъщи.
При всички случаи първо трябва да се направи диагностика. А от там-нататък, според конкретиката на случая и възможностите за справяне вкъщи се договаря как ще се развиват нещата по-нататък.
Виж целия пост
# 508
Utro, не си го представяй така - един тест или консултация и диагноза. Аз си мислех, че е така, но не е. Това е процес, който може да трае месеци и в процеса на работа изникват проблемите и се решават. Трябва да намерите човек, с когото ще работите постоянно, а не само някого за становище. Така че потърсете някой, който ви е близко и ще можете да посещавате поне 2 пъти седмично.

В такъв случай ще потърся във Варна.

Judy, благодаря за книгата! Ще я прегледам.
Виж целия пост
# 509
Утро, не съм от Варна и не мога да кажа къде са ходили точно.
Ние работим в Русе в центъра на улица Белоградчик с Елена Михова.
Когато детето беше първи клас през октомври ни дойде реда за Св Никола в София. От там направиха 6 срещи и тестове на детето трима специалисти - логопед, психолог и психиатър. А през ноември посетихме асоциация Дислексия за първи път. Те също направиха тестове, за да видят и кои методи са най-подходящи за Лъчи и започнаха работа.
Методът Дейвис е за най-тежките случаи и включва работа с глина и изработване на модели на букви и цифри от глина. Лъчи не се обучава по този метод и не знам подробности за него.
Е. Михова я научи да чете като й показа с наслагване на звуците, а не сричкуване както ги учат в училище. Специалистите по дислексия (тя е психолог) работят по различни методи, които са съобразени с начина на разбиране и учене на всяко дете. Родителят може да присъства на занятията и съм наблюдавала тяхната работа, за да подпомагам и аз вкъщи детето. Също така аз познавам по-добре детето и понякога съм посочвала и аз кои начини по математика са по-лесни и достъпни за детето и къде е безсмислено в момента да се работи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия