Поради студа

  • 35 307
  • 392
# 360
пак ще пиша от къде по мое мнение идва част от проблема - много родители говорят неуважително за учителите и дечицата малки сладки повтарят това


Обаче дори и да говориш уважително дечицата порастват и си правят сами изводите и ги споделят, и когато са прави, защо да пазя авторитета на някой, който сам не го прави.
Виж целия пост
# 361
Не ние се слагаме, Зари.
Не виждам кой учител тук се е държал неуважително и наставнически. Това, че не приемате чуждо мнение не е добре.
Както казах, разбрахме те. Имаш проблем, решението е в твоите ръце. А последствията от това мислене и действие са си за сметка на така мислещите и действащите.
Ти ли говореше нещо за тънкообидни участници в темата?

Имам проблем с начина по който учителите и в частност тук списващите се държите с родителите, в случая с отсрещната страна...

Та, как, казваш, се държим?
Просто не мълчим. Ако търсиш мълчание, може да ти го осигурим, но това няма да те направи по-права и да реши проблемите.
Виж целия пост
# 362
"дори и да говориш уважително" .... какво да ти кажа - редно е да се подхожда към всички с уважение - по-лесно е  Peace при всекидневния контакт вече може да се увеличи или намалее степента на уважение, но да го има, а не детето да отиде с нагласата, че учителките са смотли дето нищо не разбират, не са постигнали нищо, имат остарели разбирания и т.н
Виж целия пост
# 363
Това типично българско "разбиране от всичко" е много фрустриращо. Аз лично, като възпитан човек, не мога да си позволя да оценявам дали даден учител си върши работата или не правилно и дали е преструктурирал учебното съдържание и изобщо как го е направил. Пренебрежително отношение към хората, обучаващи децата ни, злостни намеци и коментари за некомпетентността им, говорят само за този, който ги е направил. Мисля, че им дължим поне елементарно уважение.

Не казвам, че нямат "трески за дялане" (една от които е постоянното родителско финансиране на какво ли не с милото обяснение:"ама то е за дечицата"), но все пак нека не обобщаваме и не изхождаме от частното към общото.
Виж целия пост
# 364
Съвсем нормално е родител да има мнение за работата на учителя на детето си. Най-малкото това лично го касае.
Виж целия пост
# 365
Разбира се, но тук нещата излязоха от нормалното изказване на мнение.
И това, че има право на мнение, значи ли, че то задължително е обективно?
А учителят има ли право на мнение за родителите?
Виж целия пост
# 366

И това, че има право на мнение, значи ли, че то задължително е обективно?
А учителят има ли право на мнение за родителите?

 Учителят е публичната личност, а родителите са коректив.
 Съвсем нормални неща. Явно ако сте учител сте имали проблем с агресивни родители и проектирате лошото отношение на тези родители върху всички. Откачалки има навсякъде-и сред родителите и сред учителите.
 Но е нормално един родител да се интересува какво става в клас, когато детето му е там и да взима отношение, когато нещо му се стори нередно.
 Аз лично избягвам да взимам отношение за щяло и нещяло. Веднъж ми се е случвало неглижиране и лошо отношение на учител към детето ми и просто го преместих в друго училище. Но ако бях с друг характер щях да вдигна страшен скандал.
Виж целия пост
# 367
Много вярно. Въпросът е какъв коректив са. Хайде да бъдем честни и да кажем колко родители обективно оценяват качествата на един учител, дори и това да е в ущърб на детето им.

И тук не говорим за определен учител и куп недоволни родители. Става дума за единични мнения, които обобщават оценки за гилдията въз основа на разочарованието си от един или няколко учители.

Мнението на учителя за родителите няма значение. И това е вярно. По принцип мнението на учителите в нашата система няма значение за нищо. Дори когато виждам, че родителите вредят на детето си, като не му осигуряват необходимата специализирана помощ, пак нямам право. Сигнализирам, говоря (уважително и не с наставнически тон), но някои родители предпочитат да търсят причината във всичко, що е извън тях и семейството им. И така керванът си върви.

И като е "служител на родителите" според теб, няма ли право на позиция? Щом служи, трябва да мълчи и да търпи, може би? Не зависимо кой родител какви претенции ще изяви?


Но когато прекалено много родители са на едно мнение за безобразия или некомпетентност на даден учител, то тогава трябва да се вземат мерки.


Когато се случи описаното в цитата, обикновено мерки се взимат. Ако не се вземат, значи мястото на децата не е в това училище.


Излишно превърнахме темата в спор от типа "Кое е първичното?". Няма смисъл. ГоркО на някои учители... и родители.
Виж целия пост
# 368
Аз не съм имала проблеми с учители досега, освен веднъж. Този "веднъж" го смятам за изключение. Като цяло съм доволна от учителите.. Laughing при положение, че работят при отвратителни условия. Хората, по мои наблюдения, гледат да си вършат работата както могат.
Смятам даже, че имат твърде малко права, за да налагат ред в класната стая. А падне ли се някой малък разбойник/обикновено в комплект с нетърпими родители/ положението става отвратително, защото учителите са реално безсилни да го озаптят. При тези безкрайни "права", които правят невъзможно въвеждането на ред, страдат нормалните кротки деца и учителите, които искат да си вършат работата.
 Затова и родителите така драпат да влезе детето им в по-добро училище, за да ограничат възможността,  "кварталния гамен" с родител пияница, да се падне точно в техния клас.. Laughing

  
Виж целия пост
# 369
Благодаря за това! С такива хора си струва да се води диалог.
Съжалявам за този единичен разочароващ случай, но това е неизбежно, във всяка сфера.  Peace
Виж целия пост
# 370
Скрит текст:
...
Ами хайде кажи какво ти прави учител, който е по цял ден в училище без ученици и без възможност да си подготви уроците, както вече заявихте. Медитира може би? ...
О, запълва си деня с весели задачки, като ще изброя само някои от тях:
-олимпиади - подготовка, проверка, оценка, протоколиране(всичко това може да се свърши за ден-два при строга организация и лека натовареност в други задачи, което рядко се случва и въпреки това - спазват се сроковете)
- ако говорим за подготовка за общински кръг е леко смешно въобще да се споменава това. Цитирам историчката миналия месец по повод олимпиадата по история, проведена в училището на едно от децата ми - аааа, да дойде, защото аз ще дам онзи лесния тест, дето го правихме миналата година. Смешно е да се мерят заетости по този параграф, защото ако един учител подготвя с дни една олимпиада, друг си го вади листа от миналата година. Ако говориш за подготовка на национален кръг на олимпиадата-до там достигат единици, да не говорим, че се случва през учебната година, не е лятото в разгара на ваканцията, за да се цитира като работа в извън работно време, пък ако някой е уплътнил висенето в подобни неучебни дни с точно такова нещо, е една птичка посред пролетта.


В момента вървят все още общинските кръгове, но започват и областните. Подготовка имах предвид само технически - размножаване, определяне на квестори, стаи, ученици. Такива олимпиади, като от теб описаната при нас не се случват. Материалите идват от РУО в деня на олимпиадата.
А иначе не говоря за лятото, а за сега, когато имаше неучебни дни, но олимпиадите си вървяха.
Скрит текст:
- нови учебни планове 8-12 клас - изчита се цялата нова нормативна уредба(закон, стандарти, наредби и указания), определят се профилите, определят се профилиращите предмети и се разпределят часовете, обсъжда се всичко това, правят се промени и допълнения, гласува се(2-3 дни може и да стигнат)
- това ти ли си го направила тези дни? Хвала! Защото при нас в началото на учебната година нямаше никаква яснота за учебните планове. Програмата беше "временна" дълго време, да не кажа почти до Коледната ваканция. Казваха ни-ами има нова нормативна уредба, но още не сме наясно. Та кога какво са обсъждали и подреждали при нас, не стана ясно.;
Ти изглежда не правиш разлика между учебен план и учебна програма. От там и започваш да разсъждаваш върху друго, за което аз изобщо не съм говорила. Няма да ти обяснявам какво е учебен план, очевидно не желаеш да разбереш и не те вълнува. Но аз учебна програма не съм правила, обсъждахме и гласувахме само учебните планове.

Скрит текст:
- нови учебници и помагала - четат се учебниците, съпоставят се с програмата, прави се оценка и се дава мнение - може би една седмица ще свърши работа
- нищо подобно отново. Старите (миналогодишните) помагала, един тон, без оглед, че миналогодишните родители са дали сигнал, че помагалата са прекалено големи, тежки, или други сингали. Караме по утъпканото добре познато старо. Понеже явно стана ясно, че съм със седмокласник тази година-все още не са им казали за притурките по предметите със допълнителен материал (свален от 8 клас), които са разпространени още в началото на учебната година. Да живеят книжарниците-направих уникален оборот тази година в закупуване чрез налучкване - налучках повечето неща, които впоследствие изискаха. Впоследствие-разбирай месец-два след началото на учебната година. hahaha ;
Отново демонстрираш неразбиране на това, което съм написала. Новите учебници, които оценявахме, не са пуснати още в обръщение. Просто ни доставиха няколко вида от един клас и трябваше да си дадем мнението дали са пригодни или не са.

И накрая ще повторя - аз не мрънкам, само обяснявам с какво може да бъде зает един учител във времето, в което не е в час. Днес бях от 7 и 30 на работа и се прибрах преди малко. След часовете бях квестор, през което време свърши между другото и много друга работа, подобна на описната горе.
Виж целия пост
# 371
Айде, айде. Работното време на учителите е наистина за завиждане. Но пък аз не им завиждам. В крайна сметка всяка работа си има добри и лоши страни. Не може само лоши...
По-малкото работно време им е нужно, за да си възстановят загубеното душевно равновесие в клас.
 Доста учители познавам вече, знам, че работят по-малко часове от другите, но това е наложителен бонус за тази професия. Иначе никой няма да се навие да стане учител.
 Изцеждаща е тази професия за повечето.
 
Виж целия пост
# 372
beljata , зададох конкретен въпрос, на който нито ти, нито останалите пишещи учители не отговориха, защо.
 LaughingМного съм любопитна да чуя отговорите на всички учители, извън общите приказки.
Не е зле да помните, че уважение се заслужава, а не се дава по право Peace

Виж целия пост
# 373
beljata , зададох конкретен въпрос, на който нито ти, нито останалите пишещи учители не отговориха, защо.
 LaughingМного съм любопитна да чуя отговорите на всички учители, извън общите приказки.
Не е зле да помните, че уважение се заслужава, а не се дава по право Peace
Кой е въпросът, за уважението ли?
Виж целия пост
# 374
Да раздухам малко облаците с една публикация, която прочетох преди малко във Фейсбук.
Дано донесе и на вас усмивки Simple Smile .
Скрит текст:
Денят на един учител
Някъде в /Североизточна/ България
Лоши хора сме това учителите, казвам ви, лоши хора сме. Не стига, че час по час ни вдигат заплатите, не стига, че три месеца ваканция имаме и по половин ден работим, ами и все сме недоволни, все мрънкаме. Ако сме във ваканция, що сме във ваканция - гърмят ни отпуските, ако сме на работа - що сме на работа, умряхме от студ в тая зима.
Ама сега няма да се оплаквам. Аз съм оптимист човек. В трети клас съм. Жалко, че не съм ученичка обаче.
06:00
Понеделник е. То не бе дървена ваканция, то не бе грипна ваканция, то не бе сняг до ушите, разгеле - свърши се. Скачам от леглото и започвам да се обличам . Три вида блузи, едно поло, клин, отгоре панталони, мислех да сложа и още едни, ама не се получи. Шапка, шал, ръкавици и терлици за върху ботушите. То само ми остава да се хлъзна и да си счупя нещо в този лед. В две торби тетрадки, новите учебници за оценяване, тестовете за тази седмица. Без малко да си забравя дамската чанта. Като дългогодишен шампион по фигурно пързаляне и скок във вода едновременно стигам до училище. Установявам, че вън е било по-топло. Нищо - толкова време не е горяло парно, нормално е. Две глътки кафе, махам терлици, шалове, шапки.
Първите два часа започват с преселение на народите. Кой се хлъзнал, кой закъсал с колата, кой нещо друго - на всяко отваряне на вратата, влезлите навреме, вече са забравили какво им говоря. 24 деца най-сетне са в час. И Майкъл е в час. Няма да се ядосвам, няма да се ядосвам - повтарям си, докато го гледам да се разхожда из стаята и се опитва да е муха, после пчела, после вече и аз не знам какво. За трета година съм му учител, още ми говори на "ти" и не знае къде е чинът му и защо трябва да е на него.
- Пък мама ще те съди и ще ти трясне една ограничителна заповед, дето искаш да стоя мирно. Пък тя каза, че няма да ми викаш, щото знаеш ли какво ще стане.
Боже, дано ми я треснат най-накрая тая заповед, дано лично съдията да дойде да ми я връчи, че иначе сама ще си я напиша.
Майка му била адвокат. Абе цял ден стои пред училище, пие кафе, дебне деца и учители, кога работи в тая кантора не знам. Сигурно е сънувала, че е адвокат. То и аз напоследък сънувам, че съм принцеса, ама никой не карам на другия ден да ми вика "Ваше Височество".
Вратата пак се отваря - чистачката е - носи заповед за намалени часове. Че да я прочета, че да я подпиша, айде пак кошерът се е разбунил. Междучасие. Една майка ме чака пред вратата - трябва й бележка за детски. Ама спешно й трябва. Газ до канцеларията и пак в стаята. Ходи ми се до тоалетна, в студа на мене все ми се ходи, за другите не зная. Другото междучасие ще е. Раздавам контролните . Вратата пак се отваря. Проверка от РЗИ за топлото по стаите. Часът пак си е отлетял, ама контролната я направихме поне.
Ходи ми се до тоалетна. Друга майка носи извинителна бележка и иска да пита за домашните преди ваканцията. И сега няма да е. Вземам тази бележка, хуквам за другата - спешната бележка и започвам физическо. Ще играем хоро. Хем да се научат, хем да се постоплят. Ще играем , ама малко, че ще вземат да се изпотят, някой ще кихне и айде - пак аз съм виновна.
Последен час. Проверка от инспектората и от общината. Пак за температурата. Една добра майка се обадила в една добра телевизия, да каже как мъчим ние тия деца и как ще ни съди. Ами да ни съди. Ние да не сме собственици на това училище, та сами да си сменяме дограмата и санираме сградата. От десет години по естествен път се проветряваме, без д отваряме прозорците. Целият град знае, ама какво от това. Това със съда ми идва вече в повече. Добре, че няма мен да съдят в този случай. Мен са ме заплюли в друг.
Стискам палци и се моля на някой да не му звънне телефонът. За моя съм сигурна - няма вибрации, няма сигнал - и за умиране да ме търсят, след часовете ще е. Няма такъв филм, братче. На единия му звъни джиесемът, на другия айфонът, на третия пищи гривната, дето може да извика майка му, леля му, кмета и телевизиите едновременно.
Последен час - кариерно ориентиране. Сега от първи клас ги ориентират в кариерата. Бе, те ориентирани мама и тате да дават, по компютри и таблети да висят, какво ще им ориентират не зная. Думата "работа" в час още не сме я учили. Тук вече аз съм виновна - признавам си. Раздавам по два листа, да се попълнят от родителите, спешно да се върнат, на втория лист да се пише само до втора точка! Цялата седмица ще ги събирам, ще връщам сгрешените, то е ясно. Всички вече сме ориентирани, аз особено / най-после/ към тоалетната. Само глътка кафе, че вече не смея никакви течности да поемам, нямам време да ги изкарвам. Вече и не пуша. Няма къде. Учениците пушат пред входа, само във фоайето дето не влизат, пък аз търся шубраци. Айде, моля ви се.
Имам да проверявам тетрадки, после контролните. Трябва да видя новите учебници за другата година. Ще подготвям урока за утре. Трябва да нанеса отсъствията в дневника, че утре е вторник.
Спешен имейл, че има новости по проекта" Твоят час". Юруш в учителската, да видим какво ще трябва да се прави. А, нищо особено - за трети път ще правя списък на децата от клуба за изоставащи по математика. Веднъж на хартиен носител, веднъж на електронен, сега пак на електронен. Боже, дано няма някакъв друг носител, че и той мене чака. Намирам компютър и сядам.
Свършвам и си поглеждам часовника. Имам още два часа до клуба. Ще хапна и ще отмятам една по една задачите. Разглеждам учебниците. Тук - там някой си е правил експерименти, друг явно не е влизал в училище, ама пък коя съм аз, че да съдя хората с по няколко титли, дето пишат учебници. Избирам най - малкото зло. Почвам тетрадки и контролни. Телефонът звъни - спешно съвещание. Айде на бегом в учителската. Директорката не знае вече накъде да гледа. Само за такова нещо не беше ни викала. Имаме предписание от РЗИ - всички прозорци спешно да се облепят с тиксо и вестници. Алоооооо.....Ами то само за моята стая трябва един завод за тиксо да работи и една будка с вестници да изкупя. Дават ни тиксо и вестници. Влизам в стаята - ама тя сега е занималня.
- Ученици, пишете си, няма да ви преча.
Похендрям се на парапета, започва хихикане, виждат ми се всички блузи, клинове и прочее. Лепя, колкото мога, и хуквам за клуба по "Твоят час". Утре ще дойда по-рано да довърша. В стаята - три деца на кръст. Едното забравило, другото майка му го взела. Третото прибрали, щото прасето на село си счупило крака и няма да мъчат животинката, я. Почваме да се борим с изоставането. Ще го преборим, де ще идем. Коремът ми къркори. Май не съм яла. Голяма работа, ама пък не съм и пила и не ми се ходи до тоалетна.
18:30.
Майко, мила! Имам 25 неприети повиквания. 15 от непознат номер, 10 от мъжа ми. Детската градина е затворила, бас държа, че непознатите повиквания са оттам. Нарамвам торбите и хуквам. След половин час чакане на спирката и половин лавиране из замръзналите улици, влизам като ледена шушулка и се тръшвам на стола. Вече никой не ме пита нищо. Включително и защо не съм прибрала детето от градината.
- Мамо, какво ще ядем?
- Чудна манджа , маме.
Вадя буркан с домати, бутилка доматен сок, лук и сирене. Баба нарязваше доматите, заливаше със сок, резваше лучец и сирене, малко олио, хляб и готово. Плющяха ни ушите. Ни дюнери знаехме, ни пици, ни чийзбургери.
- Пак ли бе, мамоооооооооо? Ама аз не ям таковааааа.
- Млък! Който не харесва, няма да яде!
Започвам с тетрадките, после контролните. Сега ми остана само да оправя кукления театър и край! Ще уведомявам всеки родител поотделно къде ще ходим, кога, с коя фирма, от колко до колко и на коя постановка. После ще уведомявам директора, после инспектората, после театъра дали ще отидем. Бе, що не взема сама да я изгледам тая постановка и да я изиграя на децата! Нали искат иновации в преподаването.
23:30 - най - после - мрак.
06:30
Вторник сутрин. Отварям очи и поглеждам към нощното шкафче. Съжалявам, че не съм омъжена за полицай, който си държи служебното оръжие там.
Тръгвам за работа и се моля. Дано днес ми я треснат тая ограничителна заповед, Боже! Дано днес я треснат! Такава ръченица ще трясна с бяла кърпичка и викове : "Иху!". На децата ще кажа, че това е новият урок по музика....
P.S.
Имам само две мечти - едната стана ясна по-горе - да съм принцеса или учител в нормална държава, то е едно и също.
А втората ли? Който и да е министърът на образованието, за един ден да дойде в училище, само за един ден!
А. Я.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия