Поради студа

  • 35 327
  • 392
# 315
...
Ами хайде кажи какво ти прави учител, който е по цял ден в училище без ученици и без възможност да си подготви уроците, както вече заявихте. Медитира може би? ...
О, запълва си деня с весели задачки, като ще изброя само някои от тях:
-олимпиади - подготовка, проверка, оценка, протоколиране(всичко това може да се свърши за ден-два при строга организация и лека натовареност в други задачи, което рядко се случва и въпреки това - спазват се сроковете);
- нови учебни планове 8-12 клас - изчита се цялата нова нормативна уредба(закон, стандарти, наредби и указания), определят се профилите, определят се профилиращите предмети и се разпределят часовете, обсъжда се всичко това, правят се промени и допълнения, гласува се(2-3 дни може и да стигнат);
- нови учебници и помагала - четат се учебниците, съпоставят се с програмата, прави се оценка и се дава мнение - може би една седмица ще свърши работа;
- изпити на самостоятелни ученици - за ден;
- нови процедури по наредбата за приобщаващо образование - чете се законът, наредбата, правилникът и се оформя процедура за санкции и др. подобни - около 15-тина процедури, които ако се разпределят, работата може да се свърши за около 3-4 дни(на мен толкова ми отне).
 Работата по дневници, отсъствия, ученически дела, проверка на класни, контролни и домашни, изготвянето на хилядите справки и справчици, които ни искат от РУО, не я броя, защото тя си върви между другото.
С всичко това никъде не съм се оплакала, че нещо не ми е наред. Давам само пример, като спецификата е спестена, защото така или иначе след подобно пренебрежително отношение, няма смисъл да влизам в подробности.
Виж целия пост
# 316
Аз мисля, че когато човек така открито напада цяла професия е редно да спомене собствената си, за да се види с колко е по в критикуваните категории. Иначе е просто хейтър.
zari65;  milittana
Виж целия пост
# 317
Няма никакво значение каква е професията на критикуващия. Целта не е да си мерим професиите. просто някои не знаят много подробности и говорят глупости, но това представя тях само, не и този, срещу когото говорят. Умните хора разбират кой какво говори, останалите, нека да вярват.
Виж целия пост
# 318
Не,напротив, има значение професията. Защото аз спокойно мога да заявя за някоя непрактикувана от мен професия, че е еди каква си, но ще имам ли право на това newsm78 Имам ли право да напиша, че счетоводителите си клатят краката или че държавните служители са отрупани с незаслужени привилегии? И как да го твърдя, когато никога не съм работила тези професии?
Виж целия пост
# 319
Аз мисля, че може да се критикува, когато обаче имаш достатъчно познания върху материята, която критикуваш, а не база само на собствени съчинения.
Виж целия пост
# 320
Зари, моля цитирай къде съм се оплакала. Или "мрънкала", ако използвам цитат. Аз или колега в темата. Вие нападате и говорите обидно, просто ви се обяснява.
Само помислете, случайно ли имаме по-големи отпуски и норматив от часове, който не запълва 8 астрономически часа дневно. Дали не е съобразено, че останалите ни ангажименти покриват тази разлика? И че имаме нужда от толкова почивка?
И не поставяйте всички под един знаменател. Ако имате проблем с образованието на децата си, решете го. От обидни постове тук няма полза.
Виж целия пост
# 321
Съгласна съм с Лиляна. Няма разбиране за работата на учителите извън часовете, които провеждат с децата.

За извинителните бележки, смятам че е допустимо родителите сами да преценяват дали да спрат детето за ден-два, няколко пъти в годината.

Не намирам за нормално да се спират децата заради зимни условия, които не са чак екстремни, освен ако не се пътува междуградско.

Лиляна, това със заявеното потребление и глобите ме вцепи. Не е ли в разрез със свободния пазар и конкуренция и с правата на потребителите? За такова нещо, за първи път чувам. То това си плаче за сериозни протести.
Виж целия пост
# 322
...
Ами хайде кажи какво ти прави учител, който е по цял ден в училище без ученици и без възможност да си подготви уроците, както вече заявихте. Медитира може би? ...
О, запълва си деня с весели задачки, като ще изброя само някои от тях:
-олимпиади - подготовка, проверка, оценка, протоколиране(всичко това може да се свърши за ден-два при строга организация и лека натовареност в други задачи, което рядко се случва и въпреки това - спазват се сроковете) - ако говорим за подготовка за общински кръг е леко смешно въобще да се споменава това. Цитирам историчката миналия месец по повод олимпиадата по история, проведена в училището на едно от децата ми - аааа, да дойде, защото аз ще дам онзи лесния тест, дето го правихме миналата година. Смешно е да се мерят заетости по този параграф, защото ако един учител подготвя с дни една олимпиада, друг си го вади листа от миналата година. Ако говориш за подготовка на национален кръг на олимпиадата-до там достигат единици, да не говорим, че се случва през учебната година, не е лятото в разгара на ваканцията, за да се цитира като работа в извън работно време, пък ако някой е уплътнил висенето в подобни неучебни дни с точно такова нещо, е една птичка посред пролетта.

- нови учебни планове 8-12 клас - изчита се цялата нова нормативна уредба(закон, стандарти, наредби и указания), определят се профилите, определят се профилиращите предмети и се разпределят часовете, обсъжда се всичко това, правят се промени и допълнения, гласува се(2-3 дни може и да стигнат) - това ти ли си го направила тези дни? Хвала! Защото при нас в началото на учебната година нямаше никаква яснота за учебните планове. Програмата беше "временна" дълго време, да не кажа почти до Коледната ваканция. Казваха ни-ами има нова нормативна уредба, но още не сме наясно. Та кога какво са обсъждали и подреждали при нас, не стана ясно.;
- нови учебници и помагала - четат се учебниците, съпоставят се с програмата, прави се оценка и се дава мнение - може би една седмица ще свърши работа - нищо подобно отново. Старите (миналогодишните) помагала, един тон, без оглед, че миналогодишните родители са дали сигнал, че помагалата са прекалено големи, тежки, или други сингали. Караме по утъпканото добре познато старо. Понеже явно стана ясно, че съм със седмокласник тази година-все още не са им казали за притурките по предметите със допълнителен материал (свален от 8 клас), които са разпространени още в началото на учебната година. Да живеят книжарниците-направих уникален оборот тази година в закупуване чрез налучкване - налучках повечето неща, които впоследствие изискаха. Впоследствие-разбирай месец-два след началото на учебната година. hahaha ;
- изпити на самостоятелни ученици - за ден - в нашето училище такива няма. Интересувала съм се и съм сигурна в това.;
- нови процедури по наредбата за приобщаващо образование - чете се законът, наредбата, правилникът и се оформя процедура за санкции и др. подобни - около 15-тина процедури, които ако се разпределят, работата може да се свърши за около 3-4 дни(на мен толкова ми отне) - за това не мога да знам, въпреки че имам проведен разговор и по тази тема, но освен да се изчете документация, друго не мисля, че е свършено. Но да кажем-там са им отишли 2-3 дена. Геройство.

 Работата по дневници, отсъствия, ученически дела, проверка на класни, контролни и домашни, изготвянето на хилядите справки и справчици, които ни искат от РУО, не я броя, защото тя си върви между другото. - това е излишно да го изброяваш, хахаха, все едно аз да седна да изброявам какво трябва да правя денем, та то си е в задълженията. Въпреки че: дежурно се връчва на някое момиче да попълва дневника, да го носи от кабинет на кабинет, да търчи до доректора за подпис на незнам си какво, да ходи до домакина да вземе някаква бележка, не на последно място-да попълва бележниците на целия клас!
С всичко това никъде не съм се оплакала, че нещо не ми е наред. Давам само пример, като спецификата е спестена, защото така или иначе след подобно пренебрежително отношение, няма смисъл да влизам в подробности.


С цялото ми уважение към гилдията. Но, ако на един учител, работещ по описания от теб начин, се падат пет, които не си мърдат и малкия пръст на левия крак, не се чуди на нарастващото недоволство. Не бъркайте недоволството с пренебрежението само. Peace Не става въпрос дори за критика. Моите постове специално, бяха насочени към факта, че се подходи крайно недомислено в София, под натиска на "народното майчино недоволство" и беше груб ПР. Кмета, който е бивш учител, се разнежи от неграмотните писания на учениците. Можеше да се спрат неотоплените училища. Можеше, при нормален режим на работа, която майка се притеснява, да си спре детето. Въобще, такова апокалиптично държане беше прекалено. Защото има учители, на които им се молим. Молихме се за родителска среща. Молихме се да кажат програмата. Молихме се да кажат по какви учебници ще са, че да закупим помагалата и тетрадките. Молим се да кажат оценката от класното (правено преди коледната ваканция класно, все още не е върнато!).
Та, спецификата на работата е според индивида. Peace
Виж целия пост
# 323
Цитат
Но, ако на един учител, работещ по описания от теб начин, се падат пет, които не си мърдат и малкия пръст на левия крак, не се чуди на нарастващото недоволство.
Не съм съгласна. Повечето учители са съвестни и работят. Има изключения, но то къде ли няма. Напоследък отново имам много близък досег със системата. Никак не им е малко работата и само отстрани изглежда лесна.
Аз съм работила като учител преди време. И тогава не беше лесно (мога да сравнявам, работила съм и на други места), но сега административната работа е в пъти повече.
Виж целия пост
# 324
 the wishmaster, както аз разбирам нещата е преценено и им е дадена тази отпуска - какво значи губят отпуск при толкова много дни, съмнява ме че има училищен директор, който отказва отпуска по време на ваканция, още повече че отпуск вече може да се прехвърля за друга година само 10 дни и трябва да се ползва в рамките на две години след това - така че този аргумент ми виси като неоснователен.

 beljata, не визирах теб и никой конкретно тук, а учителската гилдия, на която се приписват тези неща

amonqk, изказването на мнение по културен и възпитан начин не означава нападение, добрата комуникация изисква разговор с аргументи, а не квалификации

Пак ще кажа нито им гледам в канчето какво правят по ваканциите, а не ме и интересува, нито те се интересувам от родителите и учениците как се справят искат ги подготвени за училище, съответно аз очаквам същото от учителя, без да ме занимава с трудностите, които среща при самоподготовката и къде я прави вкъщи или в училище - негов проблем е да си направи организацията за подготовка.

За разлика от много други професии, учителската е на показ, тъй като всеки с дете има допир до нея ежедневно, кой разбира кой не,но всеки си има гледна точка и очаквавия наслещната страна да си изпълнява задълженията като не го интересува  какво му струва.

Ето вчера написах задачата за днес и щото си знам детето, че ще мрънка как всички са имали материали и са правили снежен човек от чорапи и ориз, които вчера купих от близкия хипермаркет, ама там не продават прежда и за да не се обяснявам с него как другите съвестни мами са им набавили всички материали, сутринта казах на учителката, че не сме могли да набавим и прежда, почна едно как така ,то има навсякъде не е проблем , въобще не съм се разправяла, казах на бабата да го вземе на обяд и приключвам сагата, щото ми е писнало от такива простотии, някоя си хрумка на тая учителка от ютюб и хайде от днес за утре списък материали - нито нея я интересува ние имаме ли възможност физически и финансово да го направим, децата като им палне фитила ги интересува че ще правят снежен човек, защо пък ме да ме интересуват нейните организационни проблеми.

Това при малките, при големите няма особена разлика, дава се там домашно и уроци, много или малко, проблем на ученика си е да е подготвен.
Виж целия пост
# 325
Цитат
Но, ако на един учител, работещ по описания от теб начин, се падат пет, които не си мърдат и малкия пръст на левия крак, не се чуди на нарастващото недоволство.
Не съм съгласна. Повечето учители са съвестни и работят. Има изключения, но то къде ли няма. Напоследък отново имам много близък досег със системата. Никак не им е малко работата и само отстрани изглежда лесна.
Аз съм работила като учител преди време. И тогава не беше лесно (мога да сравнявам, работила съм и на други места), но сега административната работа е в пъти повече.

На никой никъде не му е лесно. Какво значи лесно?
Не говорим да им е лесно, а да са с някаква мисъл направени нещата.
Нека им е трудно, на всички ни е трудно. И на децата им е трудно, и на възрастните-всеки според капацитета и товара си, но лесно - няма.
Дано си права за "повечето учители", че до тук това, с което ние сме се сблъскали е 50/50. Като имаш и късмета три пъти да попаднеш на "мързелив" учител, основата на детето заминава на кино.
Ще ми се да е истина това за "повечето учители" и ми се ще най-вече да попаднем и ние на такъв, явно е на късмет. И точно тук идва драмата, че е късмет това, а не е редно да го караме на гол късмет. Peace
Виж целия пост
# 326
Аз си признавам, че една от причините да не искам да стана учителка отново е отношението на родителите към гилдията. Достатъчно ми е да чуя "даскалицата" от някого и ми става ужасно неприятно. А иначе ми харесваше да работя с децата и постигнахме немалко въпреки трудностите и липсата на разбиране както от страна на директора, така и от страна на родителите на част от децата.
Между другото, това отношение не е от днес, но в последните години се засили. А за мен учителите са много ощетени от системата и практически нямат възможност за свобода на действие.
П.П. Досега учителката на сина ми никога не е правила проблем за липсващи материали по ДБТ. Обикновено тя има някакви запаси, а и всеки от нас праща детето с по-голямо количество от изискваното, за да има и за други деца, които не са си набавили.
Виж целия пост
# 327
Аз мисля, че когато човек така открито напада цяла професия е редно да спомене собствената си, за да се види с колко е по в критикуваните категории. Иначе е просто хейтър.
zari65;  milittana

Аз вече описах това, което смятам за нужно, описвайки собствената си професия. Не смятам, че ще допринесе нещо за дискусията какво точно и къде работя. Мисля съвсем обосновано споменах, че от една страна имаме невъзпитани и незаинтересовани деца и родители, които не сътрудничат по никакъв начин на учителите (вижте назад в мненията ми), но от друга пък имаме абсолютно пасивни учители, които се примиряват със статуквото, изпяват си материала без никакъв опит за обучение на учениците и след това като им се поиска обяснение от родителя, че детето не усвоява добре предмета спокойно констатират, че щом това е така "детето Ви не е за тук". А дали учителите са "за тук" някой задава ли си въпроса? Щото аз (и много родители) колкото пари за частни уроци съм дала точно на тези учители (без фискален документ разбира се  Mr. Green) направо ми е страшно да калкулирам. Та не приемам мнения като твоето, че е просто хейт, или неуважение към учителите.
Така че Лиляна, не бързай да пишеш, че който не познава работата на учителите задължително говори глупости. Познавам я като потребител на услугата и не съм доволна от обществената услуга, доволна съм от тази, финансирана лично от мен  Wink Но колко хора могат да си го позволят и искат да обучават децата си допълнително, за да надградят този минимум, който се научава в училище?
Виж целия пост
# 328
milittana, което дете иска да учи, учи  Peace
Виж целия пост
# 329
milittana, което дете иска да учи, учи  Peace

Да разбирам ли, че учителите не играят никаква роля в образованието на детето? Ами да им сложат едни лекции по интернет или записани уроци, да си ги слушат и после машини да ги изпитват...щом е толкова просто?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия