Ами хайде кажи какво ти прави учител, който е по цял ден в училище без ученици и без възможност да си подготви уроците, както вече заявихте. Медитира може би? ...
-олимпиади - подготовка, проверка, оценка, протоколиране(всичко това може да се свърши за ден-два при строга организация и лека натовареност в други задачи, което рядко се случва и въпреки това - спазват се сроковете);
- нови учебни планове 8-12 клас - изчита се цялата нова нормативна уредба(закон, стандарти, наредби и указания), определят се профилите, определят се профилиращите предмети и се разпределят часовете, обсъжда се всичко това, правят се промени и допълнения, гласува се(2-3 дни може и да стигнат);
- нови учебници и помагала - четат се учебниците, съпоставят се с програмата, прави се оценка и се дава мнение - може би една седмица ще свърши работа;
- изпити на самостоятелни ученици - за ден;
- нови процедури по наредбата за приобщаващо образование - чете се законът, наредбата, правилникът и се оформя процедура за санкции и др. подобни - около 15-тина процедури, които ако се разпределят, работата може да се свърши за около 3-4 дни(на мен толкова ми отне).
Работата по дневници, отсъствия, ученически дела, проверка на класни, контролни и домашни, изготвянето на хилядите справки и справчици, които ни искат от РУО, не я броя, защото тя си върви между другото.
С всичко това никъде не съм се оплакала, че нещо не ми е наред. Давам само пример, като спецификата е спестена, защото така или иначе след подобно пренебрежително отношение, няма смисъл да влизам в подробности.