Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 116 746
  • 1 289
# 90
Административен район е район Средец, Оборище, Младост, Искър, т.н. определени със ЗАКОН ЗА ТЕРИТОРИАЛНОТО ДЕЛЕНИЕ НА СТОЛИЧНАТА ОБЩИНА И ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ. Така, че с така формулираната проекто-промяна ще създадат излишна работа на районите администрации и ако някой си направи труда да извади данни и проследи движението на хора, ще се получи, че около желани училища изведнъж са се населили много повече хора, отколкото реално биха могли да живеят.
Иначе е логично децата да имат възможността да учат в най-близкото училище. Въпроса е как ще подходят за да се избегнат злоупотреби и да не завърнат с пълна сила доносничеството - "Гошко е приет в училището, но не живее в квартала".  Mr. Green
Виж целия пост
# 91
Административен район е район Средец, Оборище, Младост, Искър, т.н. определени със ЗАКОН ЗА ТЕРИТОРИАЛНОТО ДЕЛЕНИЕ НА СТОЛИЧНАТА ОБЩИНА И ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ. Така, че с така формулираната проекто-промяна ще създадат излишна работа на районите администрации и ако някой си направи труда да извади данни и проследи движението на хора, ще се получи, че около желани училища изведнъж са се населили много повече хора, отколкото реално биха могли да живеят.
Иначе е логично децата да имат възможността да учат в най-близкото училище. Въпроса е как ще подходят за да се избегнат злоупотреби и да не завърнат с пълна сила доносничеството - "Гошко е приет в училището, но не живее в квартала".  Mr. Green

Всяко дете има възможността да учи в най-близкото училище и досега. И не е само мода, родителите да избират далечни училища за първокласници.
 Това е желание за изкуствено попълване на бройки в нежелани и не конкурентноспособни училища, съответно и наливане на пари в тях.
Ще бъде както досега, смяна на адресни регистрации и т. Н.
Който може се оправя, а който не - духа супата.
И каквато и да е наредбата, най-накрая ще сме благодарни, че се е появила на бял свят и ще се оправяме както можем.
Успех на родители и бъдещи първокласници!
Виж целия пост
# 92
и аз съм съгласна с mready. Ще има много регистрирани на един и същ адрес и няма проблем по закон.Четох, че с ромите не могат да се справят, защото е напълно законно да има много хора на един адрес, има някакъв горен праг. Така, че кучетата лаят, керванът си върви.
Виж целия пост
# 93
          Момичета, чета темата с голям интерес, защото и аз ще имам първокласничка, но някакси не разбирам, защо има чак толкова ропот срещу въпросното решение. И то не, защото го намирам  за най-разумното, а защото не е особено по-различно от текущото  Laughing Масово училищата дават точки за адрес. Да, беше настоящ адрес на повечето места, не постоянен, но все пак това е основен критерий. Чак след това са точките за брат и сестра/служител на училището, и да, имаше бонус в някой училища за местоработата(подчертавам в някой) и подготвителната група. Живеем във голяма близост до 30, 134, 18, 32 и съвсем малко по-далеч от 41( но съвсем малко в сравнение с другите). И само едно от училищата ни дава точки заради адреса...... Говоря за досегашната система  Wink Масово децата записани в 18 и 32, не са от района(масово) ! Масово има по 50 човека регистрирани на барака, защото в част от тези райони дори и къщи няма. А за 38, 133 дори не ми се говори какво е там. Така че няма нищо ново под слънцето, за мен това е по-големия проблем. Пак същите измами и далавери, "деликатните" разговори и връзки  Sick
         Иначе и аз не бих си записала детето в най-пропадналото училище и разбирам всеки родител, който иска да избяга от това и е готов да плати цената да си разкарва детето из София. Не виждам проблем в това, щом хората имат желание за по-добро трябва да го имат. Но ми се повдига от големите амбиции и кой е по-по най . Ето защо, част от елитните училища вече не са това, което бяха и това, че все още някой от тях имат добри резултати не означава, че атмосферата вътре е читава  Peace Само ще вмъкна, че не съм съгласна с коментара по-горе, че няма значение какво се случва от 1 до 4-ти клас. Формират се много базови знания и после не се попълват толкова лесно- говоря за български език и математика. Аз лично работя с деца с пропуски от тези години и виждам, че при повечето наваксването на материала става много бавно и е за сметка на други неща Simple Smile
Виж целия пост
# 94
В 32-ро и 133-то даваха точка по месторабота и по принцип децата с тези точки влизаха досега.
Виж целия пост
# 95
Да, така е. Но ще дам пример за 32, ако се отиде на сайта и се види периметъра на училището, после човек се разходи и види живущи и работни сгради си дава ясно сметка, че няма как всяка година да има по 100, еле пък повече първокласника... И този критерий, уви, може да се манипулира и се прави даже. И ,според мен, това е причината да се сложи постоянния адрес като основен критерий, защото е една идея по-трудно да си смениш постоянния адрес и не може да го направиш за 5 училища. Съгласна съм, че местоработата трябва да се вземе предвид, трябва и служителите да имат право децата им да учат в съответните училища, в които работят, както е било до сега. Нелепо е да я няма тази опция! Да вземем едно голямо училище с колектив от 150 учители- колко деца ще има на година, че да е проблем да се приемат в училището?Не съм учител, но съм дете на такъв и беше удобство за мама да ме води сутрин. Има доста неща, които трябва да бъдат взети предвид  bouquet
Виж целия пост
# 96
  Само ще вмъкна, че не съм съгласна с коментара по-горе, че няма значение какво се случва от 1 до 4-ти клас. Формират се много базови знания и после не се попълват толкова лесно- говоря за български език и математика. Аз лично работя с деца с пропуски от тези години и виждам, че при повечето наваксването на материала става много бавно и е за сметка на други неща Simple Smile
Ами за мен, точно това е проблемът, с който МОН трябва да се справи и в частност, комисията по образование към СО. Системата за прием е последната им грижа.
Когато обучението стане горе-долу съпоставимо в училищата в София, тогава ще отпадне и нуждата от въпросната система. За мен има голяма разлика в отделните училища.
Виж целия пост
# 97
Комисията по образование е към Столичния общински съвет, а не към Столичната община. Първото е нещо като малкия парламент, който приема нормативната уредба на столицата и ние го избираме на избори, а второто е администрацията, която се назначава от кмета. Освен това двете институции не носят отговорност за качеството на образованието, което зависи от политиката на МОН. Освен това ще цитирам председателят на групата на ГЕРБ в СОС и председател на комисията по образование Малина Едрева: "Ние приемаме правилата за прием, а нямаме отношение към учебния процес".
Това за уточнение го пиша, не че има някакво значение.
Иначе съм съгласна с mready.  Peace
Виж целия пост
# 98
          Момичета, чета темата с голям интерес, защото и аз ще имам първокласничка, но някакси не разбирам, защо има чак толкова ропот срещу въпросното решение. И то не, защото го намирам  за най-разумното, а защото не е особено по-различно от текущото 
Проблемът не е в това, че има такъв критерий, проблемът е в това, че се опитват да наложат това да е основния, такъв без който реално нямаш опция за прием, и то само постоянен, не настоящ, само постоянен! Проблемът е, че не се вземат предви един куп други предпоставки и необходимости. Проблемът е, че заради недомислие ще се стигне отново до ситуации, подобни на тези със системата за прием в градините, че отново ще се стигне до съдилища и сваляне по съдебен ред на критерии, които поставят дадени деца в неравностойно, невъзможно или дискриминиращо положение. Ето това е проблемът. Не може да очакват, че с 4 критерия ще обхванат нуждите на толкова училища, учители и ученици в София.
Виж целия пост
# 99
     bubcheto15, мисля, че не си ме разбрала правилно- аз не подкрепям решението, защото то не решава проблемите(нито мойте, нито на тези родители в по-крайните квартали), а само споделям защо според мен се стига до идеята за постоянния адрес- просто защото масово се правят манипулации и се ползват "връзки". И до колкото аз разбирам адресът не е основния критерий, просто той дава най-много точки. Ако на този критерий, които му дават най-много точки го наричаме основен, то значи така или иначе масово този е основен  Simple Smile
     От всичко прочетено нещата с точкуването ще са както до сега, а имемно ще се сумират точките, така че и това не е ново. Просо аз лично като четях темата и си направих труда да прочета де що има коментари по новините, останах с впечатлението, че голям ропот срещу адреса, а то има толкова пробойни в тази система, че думи нямам. Говоря и за текущата система, и в предложената. Смятам, че  е недопустимо човек да няма избор на добро училище и да има критерий, които никога да не можеш да прескочиш, освен ако не си близък с директора или не живееш отсреща или не направиш магарии с адреса на жилище или работа. Но също така хора, които живеят в близост или работят там или в училището също трябва да имат поне някаква опция за избор, ако те не искат да учат в друго училище. Отделен е въпроса как се докарахме до тази ситуация, че има само шепа добри държавни училища и едва ли не трябва да се "бием" за тях......
       За протокола, независимо от района, ние ще кандидатстваме и в училища, в които към днешна дата няма да имаме и една точка, а в бъдеща може би 0.5 Simple Smile Но съм с надеждата, че не са чак толкова популярни и, че може да се освободи някое место Simple Smile  Успех на всички, които ще кандидатсват  bouquet
Виж целия пост
# 100
Изглежда, че въпросната система нищо няма да промени.
Виж целия пост
# 101
Ще чета темата ,че и мен ме вълнува. Вече приета ли е тази нова система или още се обсъжда? Колко месеца трябва да си на адреса, за да вземеш точките и двамата родители ли или може само единия. Питам, защото ние живеем да различен от постоянния ни адрес.
Виж целия пост
# 102
О, напротив, ще промени.
Децата от квартали без училище ще имат макс. брой точки поне в едно такова в близък квартал. И така е правилно: за всеки да има шанс поне в най-близкото училище.

Който не го устройва си действа както преди: смяна на адресна регистрация, търсене на връзки, спане през училището за по-преден входящ номер,...

Системата не е приета още.
Виж целия пост
# 103
Сега говорих с една дама, изключително любезна и отзивчива, по повод да районирането.
Под район се разбира един от 24-те административни района на София, отделно може да се направи райониране около училищата. Още го мислят, нищо не е решено окончателно. Жената каза, че са затрупани с предложения.
А то до април време никакво няма. Според мен трябва не за целия район всички да са с еднакви точки, а от общината да направят райониране около съответните училища. Не сами училищата да си определят района, защото се получават абсурди. И конкретно за 32-ро, за което е писала Крис по-горе, не може районът по местоживеене да е пет улици / частично/, а районът по месторабота - двойно по-голям. Недопустимо е големи училища да си дублират района -например 18 и 32, а да има адреси на територията на същия район Възраждане например, които не попадат към нито едно училище. Затова трябва от СО да си свършат работата.
Виж целия пост
# 104
Аз се дразня, че е в последния момент. Трябваше да е ясно много по-рано, то още няма наредба и доста неща са неясни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия