Трудно проговаряне - ТЕМА 22

  • 125 411
  • 864
# 735
И защо ще чака 2 месеца? какво се очаква за тези 2 месеца да се случи?
Диагнозите не приключват само с аутизъм....

Оо, в никакъв случай не се ограничава с тази диагноза. Според логопеда "има тръгнала реч", но не е на нивото, което се очаква... Ние впрочем имам предпоставка за това, защото момчето ни е оперирано на 5 месеца - тригоноцефалия и според психолозите и логопеда пряка влияе на речта, защото е имало най-вероятно разрушаване на невронни връзки, които в момента при него се изграждат, а при други деца на негова възраст са изградени.

Иначе дава 2 месеца да види дали ще попива думи и нови знания в Детската градина и дали въобще ще има развитие от там и от работа с нас вкъщи.
Виж целия пост
# 736
Здравейте! От градината ми препоръчаха да ползваме ресурсно подпомагане. Казаха ми да им донеса ЛКК от личния лекар. Какво означава това, абривиатурата я знам.. Трябва ли да водя и детето?
Благодаря
Виж целия пост
# 737
ЖАЛКО ЗА НАЧАЛНАТА УЧИТЕЛКА С 25 ГОДИШЕН ПЕДАГОГИЧЕСКИ ОПИТ! НИЕ СЕ ДОВЕРЯВАМЕ НА ТЯХ ДА РАБОТЯТ С ДЕЦАТА НИ, А ТЕ НЕ ЗНАЯТ КАК И ТЪРСЯТ СЪВЕТ ТУК. МАСОВИТЕ "ЕЛИТНИ УЧИЛИЩА" И УЧИТЕЛИТЕ В ТЯХ НЯМАТ ПРЕДСТАВА КАК ДА КОНТАКТУВАТ С ПРОБЛЕМНИ ДЕЦА, НЕ МОГАТ И НЕ ИСКАТ ДА СИ РАЗВАЛЯТ СПОКОЙСТВИЕТО. СЛЕД ПЪРВИТЕ ДВА ДНИ РАБОТА С ПЪРВОКЛАСНИК ДА ПРЕПОРЪЧАШ "ОСВИДЕТЕЛСТВАНЕ НА ДЕТЕТО И РАБОТА С РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ" Е МЕКО КАЗАНО НЕПРОФЕСИОНАЛНО! СТРАШНО Е, ЧЕ КЪМ ДНЕШНА ДАТА МАСОВИТЕ "ЕЛИТНИ УЧИЛИЩА" ИСКАТ ДА РАБОТЯТ САМО С ПОСЛУШНИ, ТИХИ И СПОКОЙНИ ДЕЦА И НЕ СИ ДАВАТ СМЕТКА, ЧЕ АГРЕСИЯТА СЪЩО СЕ ПРОВОКИРА ОТ НЕПРОФЕСИОНАЛНОТО ИМ ОТНОШЕНИЕ КЪМ ДЕЦАТА!
.......................................................................................взаимно - ..............................................................................................
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Госпожо,преди десет години в началото на трети клас, в класи ми дойде нов ученик.
Започваме да четем на верижка, а новият ми ученик не чете и започна да плаче и тогава разбрах , че не е ограмотен
Майката по-късно ми каза , че детето е с дислекция .Търся инф. в нета, свързах се с организация и ми изпратиха материали за деца с този проблем ....след уч, часовете заедно с майката и  детето взаимно  се обучавахме.  
Ресурсната му даваше само препис на текст...................
В другите два випуск  имах и други  деца със СОП.
.................................................................................
Освен ученикът,  който си скъса учебниците и учебните тетрадки тази учебна година , имам и още 25 деца, на които за 35 мин. учебен час им преподавам (  пишат в учебника и учебната тетрадка)
-Госпожо, нямам тази тетрадка ( намираме я в раницата)
-Госпожо, със светло син или тъмно син да оцветявам ?
,,,,,,,,,,,,,,момченце чука  с молив на чина и иска да видя дали пише красиво. Казвам му,че е писал красиво и докато съм наведа ме целува.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ПОСЛУШНИ, ТИХИ И СПОКОЙНИ ДЕЦА И НЕ СИ ДАВАТ СМЕТКА, ЧЕ АГРЕСИЯТА СЪЩО СЕ ПРОВОКИРА ОТ НЕПРОФЕСИОНАЛНОТО ИМ ОТНОШЕНИЕ КЪМ ДЕЦАТА!
..........ЗАПОВЯДАЙТЕ! ДА НИ НАУЧИТЕ!
Виж целия пост
# 738
Wasii Споделих мнение, което естествено не ви харесва, за вас е работа, за нас - съдба...и постоянна, ежедневна борба
Виж целия пост
# 739
И какво лошо направи, че се консултира, та си счупихте Caps Lock-а да я порицавате?! Жената е загрижена и е решила да пише просто. Аз се радвам на загрижеността ѝ - за да пише, значи иска да помогне и просто търси съвет от изстрадали хора!
Виж целия пост
# 740
И какво лошо направи, че се консултира, та си счупихте Caps Lock-а да я порицавате?! Жената е загрижена и е решила да пише просто. Аз се радвам на загрижеността ѝ - за да пише, значи иска да помогне и просто търси съвет от изстрадали хора!
И аз съм на мнение, че нямаше нужда от такива нападки към учителката. Загрижена е. Може и нищо да не направи, да си води часовете и до там. Нека се оправят родителите му щом те не виждат проблем.
Моето дете догодина ще е в първи клас, дори не знам изобщо дали ще тръгне в 1 клас. Има проблем с артикулацията, с писането. Много бих се радвала ако неговата бъдеща учителка му помага, а не го пренебрегва. Не го оставя настрана и да обръща внимание единствено на можещите ученици, които се учат и напредват добре.
Виж целия пост
# 741
Здравейте! От градината ми препоръчаха да ползваме ресурсно подпомагане. Казаха ми да им донеса ЛКК от личния лекар. Какво означава това, абривиатурата я знам.. Трябва ли да водя и детето?
Благодаря
Моля ви за отговор..
Виж целия пост
# 742
И аз споделям мнението на Йоко. И мнението на учителката. Моето дете тръгна първи клас. И не е готово. Дадоха удостоверение от детската градина за готовност, измиха си ръцете. Или искаха да се похвалят, че са прехвалена градина и нямат изоставащи деца. Госпожата в училище и родителите да му мислят. А тя е много далеч от децата за мое съжаление. А са минали само 3 дни. И как ще е нататък, като не може да се повтаря първи клас?
Виж целия пост
# 743
Защо нападнах учителката ли? Моето дете е в първи клас. От три дни. Преди началото на учебната година се свързах с учителката и и обясних състоянието на детето. Казах и, че посещава логопед и провеждаме терапии. Детето ми от три години прави курсове в барокамера, приема добавки и ходи на логопед. С речта е добре, води нормален разговор. Куца му концентрацията, разсейва се лесно, когато нещо не му е интересно. Може да чете и пише. Проблема му основно е в контактите с други деца и по-трудно се ориентира в непозната обстановка. Има си своите странности.За това прецених, че е важно да предупредя учителката. В първия учебен ден детето ми се опитало да свали облечката на една тетрадка, аз обаче я бях подлепила с тиксо, защото бе по- голяма, и естествено част от корицата се бе скъсала. Госпожата ми каза да сваля всички облечки от учебниците и тетрадките му. Свалих ги, въпреки, че детето ми искаше да са с облечки. Каза още, че е единствения в класа, който  стои сам на чина. Помолих я да го премести от последния чин и да го сложи до друго дете още след първия учебен ден. Това не се случи нито на втория, нито на третия ден. Учителката се оплака, че ставал в час и се разхождал, по някое време викал и се смеел.  Сам, на последния чин, пишейки чертички, при положение, че чете и пише, със сигурност му е скучно. На втория ден я беше замерил с несесера си. За проблема бе уведомила директора, при когото ме изпрати, за да ми обясни и той, че трябва да работя с детето си. Неговото обяснение бе, че госпожата се карала. Извиних се на всички. Детето ми пише домашни по два часа и половина на ден, с малки почивки и не губи интерес. На третия ден сутринта госпожата ми каза, че е най-добре да си осведетелствам детето и то да работи с ресурсен учител, защото тя има още 23 деца, с които да работи и не може да му обръща внимание. Днес е четвъртия ни учебен ден и детето ми е в къщи, защото въпреки, че се справя с учебния материал, загрижената му учителка му постави диагноза и го препрати към ресурсен учител. Тепърва ще търсим нова учителка или ново училище. За това нападам "ЗАГРИЖЕНАТА УЧИТЕЛКА" без значение дали е нашата класна ръководителка или някоя друга като нея, която от "загриженост" търси помощ тук. Май търси оправдание и начин да се отърве от проблема. Аз разбрах, че единствено ние, родителите, сме загрижени за децата си, и споделих това с вас, за да знаете какво може да се случи с децата в училище. Детето ми е по-различно от връстниците си, но може да работи в училище при малко разбиране от страна на учителя. Такова обаче не получихме. Само критики и адски болезнено отхвърляне! Всяка от вас знае колко е важна всяка малка стъпка, ние постигнахме много и в един момент един човек, който вижда детето ви за първи път, един "Загрижен учител" срива целия ви свят и трябва да отговаряте на въпроси "Аз защо стоя сам" "Аз защо не съм на училище?".....За това да са живи и здрави всички "ЗАГРИЖЕНИ УЧИТЕЛКИ" , нашата вече бивша също!
Виж целия пост
# 744
Здравейте! От градината ми препоръчаха да ползваме ресурсно подпомагане. Казаха ми да им донеса ЛКК от личния лекар. Какво означава това, абривиатурата я знам.. Трябва ли да водя и детето?
Благодаря
Моля ви за отговор..

ЛКК е документ от лекарска комисия според заболяването на детето. било невролог ако има неврологични проблеми , било психиатър ако е с Генерализирано разстройство или нещо друго. говорете с педиатъра.

Разбира се че трябва да го види и не само педиатър, защото от  него няма да получите лкк , това е както казах документ от лекарска комисия. детето трябва да бъде видяно от специалист и определено че подлежи на лкк, както и понякога децата трябва да присъстват на обсъждането на лекарската комисия. това не е просто хартия, това е документ който ви дава определени права.  Приемете го като документ даващ ви право на финансова помощ отпускана от държавата под формата на терапия.

освен това когато  кандидидатствахме за ресурсно освен целия набор документи ни извикаха на събеседване в централа им където с детето отново говориха логопед и психолог.
Виж целия пост
# 745
danniel_MM  доколкото разбрах майката не обръща много внимание на проблема и за това учителката търси съвет тук . Може детето да се държи агресивно за първи път и да му трябва време в новата обстановка , но може и да има нужда от психолог , в което няма нищо лошо . Уважавам  и вашето мнение , не сте попаднали на учител .
Виж целия пост
# 746
Това, че Вие сте под афект не означава, че трябва да нападате учителката, която не познавате и не знаете дали и колко е загрижена! Съжалявам за проблемите Ви, тук много от нас се сблъскват с подобни неща, което в никакъв случай не значи, че трябва да се нахвърляте като мечка стръвница върху всеки учител. Да, нищо, ама нищо в системата не е цветя и рози, толкова учители не ги интересува и не им се занимава, гледат да се отърват от проблемните деца, за да може уроците да са песен и да няма такива, които да смъкват общия успех на класа и евентуално да не наградят амбициозната учителка накрая на годината. Или ги бутат докато се отърват от тях и се стараят само да не пречат, да не спъват иначе гладката работа в часа. Да, всички знаем и разбираме. На някой ни предстои да се сблъскаме с проблемите, други вече са във "въртележката". Какво общо имаше това с жената, която нападнахте?
 Само вие сте се нахвърлихте така, а доста хора прочетоха и се включиха, значи е хубаво да се замислите дали погрешно не вложихте толкова негативни думи и енергия да обвинявате човек, който просто пита. Та вие дори не разбрахте какво имаше предвид. Нямаше и нужда явно, защото сте под афект и трябва да си го изкарате на някой. Но все пак - учителката попита по-скоро как да стигне до майката, не до детето. Все пак майката неглижира проблемите и избягва да разговаря за проблема, явно си е завряла главата в пясъка, както правят много родители с деца като нашите и смятат, че ако не говорят за слона в стаята, значи него го няма.
Спирам да пиша, защото знам, че отново няма да разберете другата страна, спорът е неуместен, а и разводняваме темата без да казваме нищо полезно.
Виж целия пост
# 747
Благодаря! Много полезно.
Искат ми явно направление за ЛКК,  защото очакват същия ден да го занеса в градината, след като се вземе от личния лекар?
Това ме обърка.
Виж целия пост
# 748
Вие от къде знаете кой какво неглижира? На учителите все им се вижда, че ние родителите неглижираме децата си и видиш ли, ако им споделяме всичко, ако ей сега седнем и затегнем тези пусти деца с проблеми по терапии...и айдееее ново дете ще се появи на място на детето с проблем. Трети ден на училище и вече кой знае колко деца са нежелания, набелязани, отбелязани, родителите привикани. ТРЕТИ ден, ЕДНА седмица няма. Нали всеки тука си дава сметка, че след няколко години е негов ред да се обяснява с некоя госпожа, която на ТРЕТИЯ ден след 25 години стаж не знае какво да прави с едно дете на 7 години.  Като дойде и вашия ред ще видиме дали ще сте все така дружелюбни към госпожите, които питат.
Виж целия пост
# 749
Благодаря! Много полезно.
Искат ми явно направление за ЛКК,  защото очакват същия ден да го занеса в градината, след като се вземе от личния лекар?
Това ме обърка.

Отново подчертавам да говорите с педиатъра , да му обясните ситуацията. От това което пишете виждам че нищо не ви я ясно. Неин ангажимент е да ви обясни точно какво се случва , защо и какво трябва да бъде направено.

Искат ви протокол от лекарска комисия който съкратено се нарича ЛКК.
Него ще получите след като направите всичко което описах по -горе. Не само не става за един ден а може да отнеме седмица две и доста търчене по кабинети.

Те в дг , въобще не са наясно какво точно искат и това никак не е за учудване. Педиатър и то не всеки дава ЛКК което обаче не е по профил на заболяването изискващо ресурсен , а само че за детето е полезно да посещава дг. Тези протоколи преди 5-8 години помагаха да влезеш в дг в която има голям наплив. После ги отрекоха защото хората се възползваха от тях издавайки ги с връзки. Тези протоколи не ви осигуряват ресурсно подпомагане.. Ресурсо означава специални образователни потребности , а те са следствие от някакви здравословни да ги наречем проблеми които биват регистрирани от специалист и подлежащи на официално диагностициране. Това ЛКК е документиране на състояние илиа диагноза както казах. Без нея няма да получите ресурсно подпомагане.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия