5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 63 267
  • 1 161
# 780
Това с НВО-то наистина никак не ми харесва, аз считам за много по-добра системата, която беше по наше време, всяка (елитна) гимназия да си има нейни собствени изпити, ако прецени. Такива имаше и за добрите техникуми.
Така първо всеки си преценява къде точно иска да учи, защото не можеш да се явиш на изпити във всички езикови гимназии и математическата, избираш си коя искаш и в нея кандидатстваш. Така никой, който не обича немския, няма да отиде в НЕГ само щото била с най-висок бал и балът му стигнал за там. Никой, който не иска да учи френски, няма да отиде във ФЕГ само щото балът му стигнал само за нея, примерно. И който иска, въобще може да не кандидатства, то изпити имаше само за езиковите и за МГ, а също и за електротехникума, който беше много престижен тогава:)

Сега с това НВО побъркват децата и много от тях отиват да учат не каквото искат, а правят компромиси с това за какво им стигнал бил балът.
Виж целия пост
# 781
Райчун, отговарям  на поста ти и спирам. Много удобно си извъртяла нещата. Mr. Green

Неспазване на тишина не от учениците, от квесторите... Има огромна разлика. Ако първите не я спазват, споко, не се съмнявам, че биват  своевременно приканени да спрат. Въпросът е в обратната посока. Разчети се из седмокласните теми и виж споделеното от деца - говорещи по телефона квестори, обсъждащи после помежду си на глас сметките към мобилен оператор примерно. И това гарнирано с не дотам цветущи квалификации по адрес на последния. Или шуменето с отваряне на пакетчета солети, зрънчовци и сие храни? Последното следва да е забранено както за децата, така и за квесторите, никой няма да умре, ако 2 часа и половина не хапне нищо.

Неспазване на инструктажа - ти как би определила забраната от някой явно незапознат с горния инструктаж квестор да се пише на раздадения изпитен свитък по мат и подканата чертежите да се преначертват?  Дали тази загуба на ценно време не рефлектира върху резултатите на иначе знаещо дете, а? И дали ако то все пак се обади, че в самите указания на свитъка пише другос черни букви, няма да се стигне до излишни като време и място пререкания? А отказът да се даде втора бланка за отговори как би коментирала, понеже първата изначално е дадена омазана и може в последствие да бъде считана за невалидна, със знак върху нея? И още, и още.. Последното упоменато се случи преди няколко години с детето на приятелката ми. Подадоха сигнал, не е да няма доказателство, понеже мазната бланка е нещо видно, нали? Но РУО не ги отрази особено. Имало е явно някакво обаждане в училището и толкова, защото после директорката привикала родител да го хока защо ги е подминал като инстанция. Че и изразила съмнение, че детето я е изцапало. Защо не се викнат и децата от стаята, станали свидетели на случката и на думите на квесторката, че при никакви обстоятелства не се дава втора бланка? И не противоречи ли това на думите на директорката, че бланки достатъчно е имало, детето е трябвало да бъде по-настоятелно.. Тоест пак то е виновно. И кой носи отговорността за  притеснението му за такава идиотщина, а оттам и за загубената концентрация?

Не се манипулирали резултати, казваш. Дали волно или нарочно се повлиява на резултати  - това няма значение, важен е крайният резултат. Когато дете в  съседната на децата ми стая се разревало, квесторката запитала кой е отличник в стаята, да помогне. И въпросното момиче си прочело отговорите. Резултатите на 1 модул, доста близки един до друг, във въпросната стая са достатъчно доказателство за станалото. Или не, може би рулетката на РУО  успешно е събрала в една стая всичките най-най по БЕЛ. Да не говорим за по-малките населени места, където хората се познават и си "помагат"... Какво става там в стремежа за постигане на добри резултати... Не е да нямаше преди години случай с изнесени от учител на вратата на тоалетната отговори на ДЗИ по БЕЛ.

И какво викаш, щом няма доказателство, значи не се е случило. Виновни няма. Колко удобно.. Ей така ще си го караме затова и занапред.

Виж целия пост
# 782
Аз мога да допълвам. Има достатъчно примери с грешно обяснение как да се укаже верен според ученика отговор. Дали с Х или със запълнено плътно кръгче с химикал. Wink
Яденето и пиенето още с влизането в стаите за изпит винаги ме е втрисало, още от мое време, но явно така ще си върви. Tired
На матурите в 4 клас квестори бяха учители от училището, които услужливо са помагали на който има затруднение. После масово високи резултати на целия клас, при очевадно различно справяне с материята през годината. И в 5 клас изведнъж лъсваше-ама моето имаше отличен в 4 клас, на матурите също, пък сега реди тройки.
Никой не прави услуга на децата.
Виж целия пост
# 783
Аз не зная за подобни случаи, но не мога да не призная, че звучат ужасно манипулативно и целят оклеветяването на всички на основа на няколко изолирани случая, които наистина не могат да бъдат доказани на практика.

Едно проучване и статистика с цел изнасяне на резултати колко зрелостници са преминали през матурите по устав няма да е лошо да се проведе.
Виж целия пост
# 784
Няколко?
Изолирани?
 Crazy Hug
По принцип могат да бъдат доказани, само дето никой не иска да "прецаква детето си" правейки скандал и влизайки грубо с бутонките в корема на системата.
Виж целия пост
# 785
Няколко?
Изолирани?
 Crazy Hug
По принцип могат да бъдат доказани, само дето никой не иска да "прецаква детето си" правейки скандал и влизайки грубо с бутонките в корема на системата.
Опитайте  Peace Много сте - силни сте  Flutter
Виж целия пост
# 786
Ха ха, те понеже всичките деца в едно училище учат и затова еднакви неща споделят, при това в различни години.. Ще да са се наговорили родителите на разни набори в различни училища да превърнат целенасочено изолиран случай в масов опит за манипулация. Нямат си друга работа... Mr. Green И много те моля, не ми приписвай обобщения за всички, никъде не съм казала подобно нещо. Изрично упоменах, че за щастие има и предостатъчно хора, които правят всичко както трябва. Но това оневинява ли другите? Моите деца имаха късмета да попаднат на квестори, които си знаят работата и задълженията. Но на късмет ли да се разчита, не следва ли навсякъде условията  на работа да са еднакви за децата?
Виж целия пост
# 787
Кои да опитаме?
Както писах-никой не смее да рита срещу системата в такива точно моменти, когато след цяла година усилено учене имаш право на един-единствен опит.
Аз ли да опитам?
Няма как да се случи организация между родители в една стая на разпределени деца от РУО, че аз да не познавам всички родители на децата, които ще се паднат в стая с моето?
Виж целия пост
# 788
Ха ха, те понеже всичките деца в едно училище учат и затова еднакви неща споделят, при това в различни години.. Ще да са се наговорили родителите на разни набори в различни училища да превърнат целенасочено изолиран случай в масов опит за манипулация. Нямат си друга работа... Mr. Green
Кои да опитаме?
Както писах-никой не смее да рита срещу системата в такива точно моменти, когато след цяла година усилено учене имаш право на един-единствен опит.
Аз ли да опитам?
Няма как да се случи организация между родители в една стая на разпределени деца от РУО, че аз да не познавам всички родители на децата, които ще се паднат в стая с моето?
През цялото време и аз казвам точно това. Не е нужно да сме във война. Достатъчно е да се приспособим и да извлечем максимума от това, което се предоставя в момента. Системата няма да рухне даже и след масово недоволство, по-вероятно е да се реформира  Wink
Виж целия пост
# 789
Аз много не разбирам какво казваш.
И за мен да не смееш да ритнеш срещу системата е едно, да не/обявяваш война е друго.
Поне моята гледна точка няма общо с това, което ти смяташ, че е едно и също.
Виж целия пост
# 790
Да риташ срещу системата е да изразяваш недоволството си. Ти ще недоволстваш, тя ще недоволства, много ще недоволстват. След такова масово недоволство системата се реформира. Сега стана точно това. Недоволството ще продължи естествено и когато отново добие застрашителни размери, пак ще има реформа. В това време много вода ще е изтекла и много деца ще са жертви колкото на реформите, толкова и на приемствеността между съседните поколения, но интересно е, че повечето изплуват и се оправят в живота въпреки системата  Mr. Green
Виж целия пост
# 791

На матурите в 4 клас квестори бяха учители от училището, които услужливо са помагали на който има затруднение. После масово високи резултати на целия клас, при очевадно различно справяне с материята през годината. И в 5 клас изведнъж лъсваше-ама моето имаше отличен в 4 клас, на матурите също, пък сега реди тройки.
Никой не прави услуга на децата.

4 клас пък съвсем не е за коментар. В 7-ми поне квесторите са външни (тоест нямат за цел да изведат училището на предни позиции в толкова спряганите класации на училища) и въпреки това има нарушения, при това не толкова редки и изолирани, колкото й се иска на Райчун. Какво остава за 4 клас?
Виж целия пост
# 792
Да риташ срещу системата е да изразяваш недоволството си. Ти ще недоволстваш, тя ще недоволства, много ще недоволстват. След такова масово недоволство системата се реформира. Сега стана точно това. Недоволството ще продължи естествено и когато отново добие застрашителни размери, пак ще има реформа. В това време много вода ще е изтекла и много деца ще са жертви колкото на реформите, толкова и на приемствеността между съседните поколения, но интересно е, че повечето изплуват и се оправят в живота въпреки системата  Mr. Green

Какво е станало сега, че на мен не ми е много ясно пак какво имаш предвид?
Аз разбирам друго под "ритане срещу системата". Недоволството е много, как да кажа, мека форма.
Защото спрямо моето роптаене-нищо не се е реформирало, че да ме накара да спра да роптая. Следва да спра да роптая и да започна да ритам. Само че, предвид факта, че с роптаене само главоболие докарахме и никаква адекватна реформа, ритането да не ни изхвърли направо извън системата, и на детето труда да замине на кино с едно кихване, както се казва.
Виж целия пост
# 793
Райчун, помня добре, че и ти четеше и участваше в темата за образователните системи по света и у нас. Ако не ти изневерява паметта, ще се сетиш, че аз там многократно съм писала, че принципно съм доволна и че моите деца са получили в бг училище достатъчно, придобитите там знания и умения са ги направили конкурентни на техни връстници другаде, на места, на които образователната система се счита за по-добра от нашата. Така че няма какво да ритам или недоволствам обобщаващо.. Недоволствам единствено срещу конкретни прояви на конкретни учители и ми идва малко пресилено оправданието, че  системата ги принуждава да действат така. Как пък други не ги притиска или поне съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск? Тоест не е до система само, до човек си е и затова никога не бих оправдала всички учители в цялост, нито бих нападнала всички. Даже се чудя винаги на тази криворазбрана колегиалност. Качествени, свестни учители подкрепят свои колеги, които на малкото им пръстче не могат да стъпят по който и да е показател - знания,умения, взискателност, ангажираност, отношение, начин на оценяване, начин на комуникация с родителите...
Виж целия пост
# 794
А, очевидно системата е ужасна, в което се убеждавам, като чета многобройни мнения по различните теми, не само по тази. Явно успелите деца, каквито има много, са успели въпреки системата, а не благодарение на нея и щяха да успеят още повече, ако системата не беше такава.

Как пък други не ги притиска или поне съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск? Тоест не е до система само, до човек си е

Точно това де, и другите ги притиска, но те имат много качества и затова, да ползвам твоите думи, съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск. Но това е въпреки системата, която е ужасна. На Бен Джонсън и гири да му вържеш на краката, пак ще тича по-бързо от нас. Ама щото е Бен Джонсън, а не благодарение на гирите;)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия