5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 63 249
  • 1 161
# 795
Райчун, помня добре, че и ти четеше и участваше в темата за образователните системи по света и у нас. Ако не ти изневерява паметта, ще се сетиш, че аз там многократно съм писала, че принципно съм доволна и че моите деца са получили в бг училище достатъчно, придобитите там знания и умения са ги направили конкурентни на техни връстници другаде, на места, на които образователната система се счита за по-добра от нашата. Така че няма какво да ритам или недоволствам обобщаващо.. Недоволствам единствено срещу конкретни прояви на конкретни учители и ми идва малко пресилено оправданието, че  системата ги принуждава да действат така. Как пък други не ги притиска или поне съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск? Тоест не е до система само, до човек си е и затова никога не бих оправдала всички учители в цялост, нито бих нападнала всички. Даже се чудя винаги на тази криворазбрана колегиалност. Качествени, свестни учители подкрепят свои колеги, които на малкото им пръстче не могат да стъпят по който и да е показател - знания,умения, взискателност, ангажираност, отношение, начин на оценяване, начин на комуникация с родителите...
Значи изолираните случаи не могат да помрачат доволството  Peace Не е забранено и да изискваш абсолютен перфекционизъм. Въпросът е какво ще правиш, когато срещу теб има професионалист, с чиито решения не си съгласна? Не знаеш защо, ама ей така - не те кефи. И следващият въпрос: това въобще професионалист ли е?

А, очевидно системата е ужасна, в което се убеждавам, като чета многобройни мнения по различните теми, не само по тази. Явно успелите деца, каквито има много, са успели въпреки системата, а не благодарение на нея и щяха да успеят още повече, ако системата не беше такава.

Как пък други не ги притиска или поне съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск? Тоест не е до система само, до човек си е

Точно това де, и другите ги притиска, но те имат много качества и затова, да ползвам твоите думи, съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск. Но това е въпреки системата, която е ужасна. На Бен Джонсън и гири да му вържеш на краката, пак ще тича по-бързо от нас. Ама щото е Бен Джонсън, а не благодарение на гирите;)
Ама то винаги е така: нашето е толкова умно и даровито - направо свръхчовек, че никаква система не е в състояние да го пречупи  Mr. Green
Виж целия пост
# 796
Не съм убедена, че ги притиска. Peace Как може един преподавател да успява за същия брой часове, по същия учебник, да обясни качествено материала на децата, да изиска от тях да се упражнят  за домашно, да провери после, а друг да не може да постигне и нищожна част от направеното от първия?

Райчун, царица си на извъртането на думите на хората. Срещала съм много професионалисти, с чието мнение  първоначално може би не съм била съгласна. Но не съм скачала с нападки само за идеята, че нещо не е по моите представи. Професионализмът им във времето е доказал, че аз съм била тази с погрешното мнение. И съответно съм си признавала грешката. Тоест винаги съм давала време на човека срещу мен. И  както има предостатъчно представители на горната категория, така има и такива, при които първоначалната ми преценка с нищо не ме е подвела и които след време са същите недоразумения. Как да нарека например учител, който пред  28 души в клас се изказал за името на дъщеря ми, че било само кучешко.. За първи път го чувала тя като име на човек. Подобно изявление показва само  липса на култура от всякакъв вид, включително и обща предвид това, че името се среща по целия свят, от древни времена до днес. На такъв "професионалист" колко време да му дам, та да ми докаже, че не е такъв..Или учителката по немски в основното училище, предаваща езика след курс за преквалификация само (или както там се нарича)  и допускаща множество граматични грешки? И която реагира съвсем очаквано на оплакването  на родителите - с намаляване на оценката на децата им.

И престани с тези намеци за чужди деца. Никога и никъде примерно аз не съм казала, че моите са по-по-най. Обратното - винаги съм  споделяла, че са най-обикновено развити, на моменти мързеливи и скатаващи се деца, които изключително много дължат на добрите си учители, но не на ВСИЧКИ. Схващаш разликата, предполагам. А и има още редица  доволни форумки със също най-обикновени деца, а не с олимпийски шампиони. Далеч не съм единствената, застъпваща подобна позиция. Тоест нормалните деца са извлекли своя максимум от тази така хулена система, но преди всичко със съществения принос на добри учители, на заинтересовани родители и  в резултат на  положените от самите тях усилия.
Виж целия пост
# 797
Райчун, помня добре, че и ти четеше и участваше в темата за образователните системи по света и у нас. Ако не ти изневерява паметта, ще се сетиш, че аз там многократно съм писала, че принципно съм доволна и че моите деца са получили в бг училище достатъчно, придобитите там знания и умения са ги направили конкурентни на техни връстници другаде, на места, на които образователната система се счита за по-добра от нашата. Така че няма какво да ритам или недоволствам обобщаващо.. Недоволствам единствено срещу конкретни прояви на конкретни учители и ми идва малко пресилено оправданието, че  системата ги принуждава да действат така. Как пък други не ги притиска или поне съумяват да сведат до минимум  негативите от такъв натиск? Тоест не е до система само, до човек си е и затова никога не бих оправдала всички учители в цялост, нито бих нападнала всички. Даже се чудя винаги на тази криворазбрана колегиалност. Качествени, свестни учители подкрепят свои колеги, които на малкото им пръстче не могат да стъпят по който и да е показател - знания,умения, взискателност, ангажираност, отношение, начин на оценяване, начин на комуникация с родителите...
Значи изолираните случаи не могат да помрачат доволството  Peace Не е забранено и да изискваш абсолютен перфекционизъм. Въпросът е какво ще правиш, когато срещу теб има професионалист, с чиито решения не си съгласна? Не знаеш защо, ама ей така - не те кефи. И следващият въпрос: това въобще професионалист ли е?
Несъгласието с нещо винаги трябва да е подкрепено с мотив (причина), но той никога да не е - щот не ме кефи. Това е елементарно възпитание.
Много некоректно зададена ситуация.
Виж целия пост
# 798
Не съм убедена, че ги притиска. Peace Как може един преподавател да успява за същия брой часове, по същия учебник, да обясни качествено материала на децата, да изиска от тях да се упражнят  за домашно, да провери после, а друг да не може да постигне и нищожна част от направеното от първия?

Райчун, царица си на извъртането на думите на хората. Срещала съм много професионалисти, с чието мнение  първоначално може би не съм била съгласна. Но не съм скачала с нападки само за идеята, че нещо не е по моите представи. Професионализмът им във времето е доказал, че аз съм била тази с погрешното мнение. И съответно съм си признавала грешката. Тоест винаги съм давала време на човека срещу мен. И  както има предостатъчно представители на горната категория, така има и такива, за които първоначалната ми преценка с нищо не ме е подвела и които след време са същите недоразумения. Как да нарека например учител, който пред  28 души в клас се изказал за името на дъщеря ми, че било кучешко.. За първи път го чувала като име на човек. Подобно изявление показва само  липса на култура от всякакъв вид, включително и обща предвид това, че името се среща по целия свят, от древни времена до днес. На такъв "професионалист" колко време да му дам, та да ми докаже, че не е такъв..

И престани с тези гадни намеци за чужди деца. Никога и никъде не съм казала, че моите са по-по-най. Обратното - винаги съм  споделяла, че са най-обикновено развити деца, които изключително много дължат на добрите си учители,  ноне на  ВСИЧКИ.... Схвана ли разликата?
Изолирани случаи с учители не могат да бъдат разглеждани като правило за цялата гилдия, без значение колко много и разнообразни истории разказваш в три поредни поста. Ако отново ще минаваме на плоскостта "стадо и мърша" - извинявай и си остани със здраве  bouquet

Несъгласието с нещо винаги трябва да е подкрепено с мотив (причина), но той никога да не е - щот не ме кефи. Това е елементарно възпитание.
Много некоректно зададена ситуация.
Ей сега русалката ще разкаже нова история  Peace
Виж целия пост
# 799
Няма, не позна, Райчун... Всеки си има своите истории, бъди сигурна. И не е нужно някой друг да го убеждава в наличието на "изолирани" случаи. Много подцянваш аудиторията като смяташ, че не може сама да си направи заключения на база собствен опит.
Виж целия пост
# 800
Направо ме изненада как така не можеш да изровиш нищо компрометиращо учителите от архива  Laughing
Въобще не подценявам аудиторията, ами ти как си помисли, че на базата на твоя разказан опит ще си прави изводи, не че не стана и така де  Laughing

Добре  Peace Аз ще разкажа, ама само една, за да не ви отегчавам. Не ми харесваше подходът на нашата начална учителка за подписване на домашните работи от родител. За мен подписът на учителя е първичен, после е моят. Последва редица логични въпроси, засягащи наболели проблеми: какво прави учителят; не проверява ли домашни, нали за това му плащат; защо товари мен вкъщи с проверки, когато е повече от ясно, че времето не ми стига. Оказа се, че подписът има своята роля - да се обърне индивидуално внимание на детето вкъщи и да се направи анализ на грешките. Нещо, за което време в час няма, а децата нямат навика да следят и да отчитат собствените си грешки, щом вече са попълнили квадратчето.
Виж целия пост
# 801
Райчун, толкова плоско се заяждаш.. Да те видя сега  как ще реагираш като изкарам от ръкава неколкократно споделяна от мен история с обратен знак. Сигурно ще се размажеш от кеф и няма да имаш против споделянето на  такива истории. Какво остава пък да ги определиш като изолирани случаи. Думите няма да ми стигнат да хваля някои учители - като класната на голямата ми дъщеря в основното. Беше им като майка, гонеше интересите им с по-голяма настървеност от самите родители. На всичкото отгоре съумя да направи нещо, с което малко хора могат да се похвалят - да докара децата до повече от прилично ниво на езика само със занимания в училище. Викаше лятото по-слабите да им помага..  Като добавим заинтересоваността й какво става и по предмети, различни от нейния, стимулирането на децата да учат по всичко, а не да да се концентрират само върху мат и БЕЛ, обратната й връзка с родителите ... Всичко това обяснява защо класът й се справяше с всичко с лекота. Системата с нищо не попречи на тези деца. Не е бил определено съставен от по-по-най деца класът, най-обикновени си бяха, шарени, от амбициозни и мотивирани до мързеливи и незаинтерсовани.  В класа й настаниха и повтаряч, дете, на което му лиспваше вякакъв родителски контрол. Взе го под своя закрила, говори с колегите си по мат и БЕЛ да му помагат индивидуално и го изведе до оценки на НВО, с които му даде шанс за прием в училища с професия. Или друг преподавател, за когото споменах назад. Преподаваше на детето ми  в периода 8-10 клас. Изискваше много, научи децата на много, накара ги да се престрашат да изказват лично мнение, не да цитират назубрени локуми. А за рецензии като тези нейните под работите на децата има  да мечтаят много деца/родители. Пращаше им допълнителни материали на пощата на класа, отговаряше на питания. И децата се почувстваха като изоставени, когато в остатъчния период 9-12 клас им се падна друг, нямащ нищо общо с горната дама. Пълно безхаберие и непредаден материал.. Но тя продължи да праща на пощата материали и на клас, на който не предаваше.. Надявам се няма да оспориш логичното заключение, че пълните шестици на ДЗИ  и оценките в този интервал от нейните класове се дължат преди всичко на нея. Няма как да си пречупя езика и да сравня такъв човек с неговата колежка, имаща за цел само часът да мине.
Виж целия пост
# 802
О, да, аз се заяждам  Laughing А като се навървят след теб още десетина да го повторят, то не е само заяждане, а направо психически тАрмоз Mr. Green Казах ти вече, нищо против нямам да изискваш перфекционизъм от учителите.
Виж целия пост
# 803
Има много голяма  разлика между търсенето на перфекционизъм и простото очакване да си върши човек работата, тоест поне материала да предаде, ако не друго. Прочети седмокласната тема на този набор, та да не е стара информация, и виж колко хора споделят, че в училище не са предадени произведения по литература/уроци по мат и времето до НВО няма да стигне това да се случи. Тоест се разчита само на наученото по школите на места....  Ами който не ходи, какво прави? А ти си отричай и обвинявай хората, че търсят перфекционизъм. Никой не ти пречи да го вярваш.
Виж целия пост
# 804
Нищо против твоето мнение нямам, не знам защо го приемаш така.

Кефи ме много момента, в който ти кажеш, че не преподават и това се превърне в абсолютна истина.

За много хора това е сериозен проблем: това ти, госпожа, преподаде ли го  Crossing Arms - ами има тетрадка, проверете  Confused - ама то там нищо не се разбира  Tired - детето ви е в 5 клас и не може да пише четливо и подредено, аз как да ви докажа, че е преподадено, запис на урока искате ли да ви предоставя  Embarassed
Виж целия пост
# 805
Хаха, говорим не за мен (аз нямам дете, на което да му предстои НВО или ДЗИ), а за родители на деца, които учат старателно, които пишат, които знаят много добре докъде са.. И които се притесняват, че ще има невзет материал. На другите не би им пукало, те по-скоро биха се зарадвали, че няма да ги напъват да учат още. И ако аз си измислям, то и тези родители ли го правят? Брей, много патологични лъжци се навъдили, от всички краища на страната... И е много неуместно в такава дискусия, в която хората  комуникират все пак културно, въпреки различията в позициите, да цитираш думите на някаква, не мога да я нарека дама, обърнала се към учителката на ТИ с претенции за непредаден материал. Въобще няма място за сравнение. Едно е заинтересована майка, която и работи с детето си у дома,  да сподели страховете си, свързани с непредаден материал, различно е  друга да ходи и по този просташки начин да говори с учителя. И за разлика от теб аз не отричам наличието на такива родители. Много са и те, за жалост.
Виж целия пост
# 806
Хаха, говорим не за мен, а за родители на деца, които учат, които пишат, които знаят  добре докъде са.. И ако аз си измислям, то и те ли го правят? Брей, много патологични лъжци...
А, извинявай, не съм разбрала, че искаш да стесниш полето и да вкараш дискусията в определни граници Peace До сега все с идея за обективност се включвам, ама няма вече.
Виж целия пост
# 807
Оффффф.... оффффф
Моята второкласничка е една малка, подла, кръшкачка и манипулаторка сигурно....
Сигурно са взели урока, ама тя не е разбрала или нарочно скатава newsm78
От сега пропускат уроци за упражнение... по - късно не знам как ще е
Виж целия пост
# 808
Оффффф.... оффффф
Моята второкласничка е една малка, подла, кръшкачка и манипулаторка сигурно....
Сигурно са взели урока, ама тя не е разбрала или нарочно скатава newsm78
От сега пропускат уроци за упражнение... по - късно не знам как ще е
О, в бг мамма няма такива случаи. Моя грешка е, че ги посочвам точно тук.

Каква е причината да пропускат упражнението?
Виж целия пост
# 809
Всички си измислят, това е Simple Smile Малки деца, големи деца, заинтересовани родители, безхаберните такива,вички са манипулатори, стига само да не са учители.  Последните винаги казват истината и са прави. Дружно стигнахме до извода балгодарение на Райчун. Аз вече съм спокойна, изясни ми се картинката. Sunglasses Чакам довечера да се приберат две измислящи си разни сценарии от училище и да ги срина  финално със земята за тази богата фантазия. Ще се наложи обаче да забравя видяното на някои клипчета. Sad При това в училище с претенции. Предствям си в другите какво става. Ама не, те децата са спецове с технологиите, та и клипчетата сигурно са монтаж. Колко му е, щом лъжат за останалото, защо да не спретнат и клипче.. И баламите им родители се ловят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия