ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 47 175
  • 221
# 165
Луси, чети все пак. Първо казах например.. Което означава , че ако се върнеш назад в темите през годините, ще устновиш,  че има И  немалко  други представители на тези две училища, позволяващи си подобни изхвърляния. И втори - изрично подчертах, че не всички са такива, за щастие.  Познавам страхотни деца и родители на такива от СС/АК.  Свързват ме страхотни приятелства и покрай форума с такива майки. Но ти взимаш само онази част от текста ми, която е угодна на тезата ти.

Блисс, и е така, и не е. Няма земна сила, която да ме накара да оставя децата си към днешна дата в 120-то след 5 клас. Но преди това - на драго сърце. Учителите са същите, когато минавам покрай двора, виждам същата онази тяхна  загриженост от тогава. Съседските дребосъци са там, виждам какво става и с тях. Подходът на работа е същият. Но чувам от родителите им  и разочарованието  още през  първия срок на прогимназията  от това колко  драстично спада нивото. Sad
Виж целия пост
# 166
Ежко, не е зле преди да  се изказваш така на ангро, да си проверяваш твърденията, не в едно или две ДУ има втори западен език до 7 клас.  На първо четене НУКК,  120-то, 133-то,  22-ро,  32-ро,  18-то  и кой знае още колко, за които не подозирам.. Друг е въпросът, че за мен лично това на този образователен етап (5-7 клас), в този му вид, с този брой часове, е загуба на време.  Но като изтъкваш това като предимство на СС, кажи поне  с какво ниво и по  какъв език като втори излизат децата оттам?
Пак вадиш от контекст. Знам за тези училища. Водим дискусия с цел да сме полезни или търсим победа в спора на всяка цена?
Да припомня: тезата ми беше, че ако ще сравняваме училища по някакви показатели в 7-ми клас, то:
1. Следва да добявим в бала обективна оценка по западен език. Тук ти намеси и втори западен (който за разлика от първия не е масово учен в ДУ на този етап).
2. Трябва да вдигнем нивото на НВО по математика, така че резултатите да имат Гаусово разпределение. Впрочем и без тази мярка, споменатите от теб "езикови" ДУ са далеч назад по тази точка.

Ако горното стане, басирам се че няма да има и едно ДУ в челната десятка. И ако леко видоизменим изпита по БЕЛ, изключвайки излишните академизми и добавяйки смислени неща от сорта есе, МОН ще бъде линчуван от разгневената тълпа, часове след като излязат резултатите.

А ако добавим и важни за много родители подробности (виж prayerman)...изборът следва да е ясен за всеки родител.

изказването на Ежко,че децата в СМГ не стават за нищо, че един мейл не могат да формулират..
Хайде пак вадене от контекст.
Смисъла на поста ми - В СМГ МАСОВО НЕ УЧАТ децата на елементарни неща - пример: формулиране на мейл. Има деца в СМГ, които го могат - но заслугата не е на СМГ. Много от децата в СМГ (заради преекспонирането на математиката там) губят както интерес към останалите предмети, така и общо-културна основа, позволяваща им да се чустват намясто в нещо различно от природо-математическа гимназия. Не защото са децата са дефектни, а защото СМГ е това, което е. Има и много деца, които избягват този капан, но отново - ВЪПРЕКИ СМГ!
Говоря за УЧИЛИЩЕТО, а не за децата.
Виж целия пост
# 167
пенсионирана русалка- аз лично визирах Данибон.

Считам, че образованието много се промени през последните години. Много се срина. И ако едно дете преди 5-6 години е имало някакъв шанс за развитие в ДУ , то към днешна дата аз не го виждам. И не защото децата са глупави ами поради цялата безумна система. Затова и наплива към СМГ след 4 клас стана безумен.

За статистика деца явили се на ОМТ'2010 година :210 , ОМТ'2017 :884.
Да си призная не бих ме се противили да спестим едни хиляди на година ако имаше опция. За съжаление към днешна дата положението е повече от отчайващо, а като гледам след някоя и друга година така ще е и с гимназиите.
Виж целия пост
# 168
Колко удобно... Не ставали за друго заради ограниченията, налагани им от  СМГ. Само едно ще те питам, защо си мислиш, че само ти имаш наблюдения над гимназисти и над това какво им е дало или не дадено училище.  Със същата успеваемост може да се каже, че при този огромен хорариум по БЕЛ и АЕ  в ЧУ останалите предмети биват малко или много подценявани. Ама никой с дете в ЧУ няма да приеме това, нали?

Хоуп, ок,  ти визираш нея в частност. Но е факт, че има и други.
Виж целия пост
# 169
Можеш ли да докажеш това си твърдение с линк?
Виж целия пост
# 170
Да не говорим, че Йорданка Благоева до такава степен беше втръснала с рекламата на училището тук във форума, че смятам няма незапознат в този форум кое точно е училището на нейните деца.


На Йорданка Благоева това й е работата, с това си изкарва парите. Нормално е да го рекламира.
Виж целия пост
# 171
....  +1. Курсовете в СМГ ИЗОБЩО не са за наваксване и не покриват училищния материал. Да се намесват е абсолютно неуместно.  ....
Дали е така за тези в периода 5ти - 7ми клас? Не мисля.
Познато дете ги посещава. Няма нищо общо с високото ниво и състезателната математика на курсовете във 2ри - 4ти клас. Нищо.

Може би има И такива, И онакива, не съм в течение. Но не може да се обобщава "той ходи на курсове, значи в училище не го учат добре и е закъсало с материала", защото детето може да ходи и на курсове по състезателна математика.
Виж целия пост
# 172
Нямам намерение да ровя.. Самата Блисс ти припомни няколко поста по-нагоре на какво я направихте при опита й да  изкаже съмнение в обективността на подбора в СС преди има -няма две години. Дърпала съм с нея много из форума, но тогава ми стана супер гадно (хем не съм  засегната по никакъв начин), че с лека ръка се коментират способностите/липсата на такива у съвем непознато дете като причина за отказ и не се допуска, че може и да има някаква доза истина в казаното. Намеци за киселеещо грозде и такива подобни работи, помниш ли? Да не говорим как цели чаршафи-разговори по темата СС, провокирани от осмелила се да каже нещичко негативно майка, бяха изтривани впоследствие.  И как майки с деца в ЧУ призоваваха да се излезе за малко поне от  коментарите само за СС.
Виж целия пост
# 173


А за неспането - може и да спиш, но определено ти е вътрешно по темата. Иначе нямаше да пишеш в тази тема и да обясняваш, каквото обясняваш.


Знам всичко това Блисс.
Имам деца от 10 години.Чела съм,гледала съм и сме решили.Рядко пиша тук и май добре правя.
За мен дали детето ми учи в 10 ,5 или 20 по рейтинг училище няма значение.То си бяга в неговата писта.
Дразнителят не е училището.Няколко пъти  казах, че харесвам СС, но има неща които не ми допадат
-като да си сложиш медалите на дете на първа страница, което учи състезателна математика в държавно училище.Сестра ми е преподавател в СС , запозната съм.
Обаче тона! Той ме провокира-Когато похвалих своето държавно училище,излезе че му правя реклама след това,че там не просто са зле,ама супер зле е-  преписвали, ходили на уроци, всичко се манипулирало.
Защо вместо да обясните достойнствата на вашите училища ,се впускаме в трагикомедии от типа „познавам дете,което...“
Не искам да сравнявам,доказвам и гледам в чужди паници.Имаше питане-отговорих-  защо избрах ДУ,и защо не СС.

Уважавам всеки избор.Уважавайте и Вие моя.

Виж целия пост
# 174
Къде в мненията по-горе ти се привидя заточване в пансион и харизване на деца?
Хайде да не търся, ама някой писа как си дават детето на ски учител, а те си карат хубаво и спокойно, без да си развалят кефа с детето.
Бялото училище е по-добро от споменатите курсове по ски (при добра организация) - детето е сред приятели. За качество мога да спомена, че моите пускаха уверено и квалифицирано червени писти след две бели училища. Нямам нищо против белите училища. Там децата се забавляват, заздравяват колектива и т.н. Много често и за по-напредналите има свестни инструктори. Та тук нямаме спор.
Семейното ходене на ски си е време прекарано заедно, а не ерзац ски-училище с пишман-инструктори родители. Тук не съм съгласна. Докато детето се научи да кара за да сте заедно трябва да му показвате. Иначе трябва да го дадете на учител и да си карате на спокойствие, нали? Wink

PS Курсовете в СМГ са поредното извращение. Не защото учителите са лоши или децата зле, а защото идеята децата да се товарят "допълнително" е ужасна. Доскоро поне обезпечаваха учителите в СМГ с някакви нормални доходи. Сега май и това няма да го бъде. Тук пишеш просто, защото си си навил нещо на пръста и поддържаш линията. Какво значи "допълнително натоварване" и какво му е лошото, когато детето има интерес към състезателна математика? Да не би някъде да дават тази подготовка в рамките на редовните занятия и без допълнителни часове? newsm78

PPS АВО-БЕЛ са много ОК за поопресняване/подържане на език. Като добавка за несъществуващото чуждоезиково обучение в ДУ 5-7-ми клас също. И да - по-добри са от летните курсове в АК (не че последните са лоши). И за изкарване на сертификати са много добри. Всъщност това им е главната цел и най-вече с това се занимават. А за да се вземе сертификат трябва и да се понаучи нещо, нали?
Виж целия пост
# 175
Интересен развой на темата. Човек с близък роднина в  СС също има надеждно  инфо за нещата отвътре, макар да няма деца там, не мислите ли?

Ежко, пак четеш по диагонал. Преди страници Луси примерно изрази съжаление, че в БГ няма пансионатен тип училища като в Русия със строга ориентация към мат /физика и със зверски подбор  на национално ниво на входа към 4-5 клас. Како би означавало описанието пансион като този в АК след 8 клас , ако не това, което се разбирав пряк смисъл... Не разбрах обаче  колко от вас биха си пуснали детето в такъв на 11 години, стопляни от идеята, че отрочето е  в супер-друпер-мега  училище? Аз лично не бих. Но хората сме различни.. Да, образованието е приоритет, но не и за  сметка на това детето да изкара детството си далеч от дома от 11-годишно. Има време за всичко..
Виж целия пост
# 176
Пак стигнахме до статистиката. Ако е вярна твоята версия, защо последните години класацията е фифти/ фифти до 10- място. При условие, че ДУ са в пъти повече на брой, сравнено с ЧУ. Някак си статистически няма логика, ако в ДУ са точно толкова добри колкото и в ЧУ. Трябва ДУ в челото на класацията да са доста повече.  Wink Ама не са. При това вече от почти десетилетие.

Всъщност доста повече са тези от ДУ, стига да броим не по брой училища, а по брой деца Whistling
Това, че имало 5 ДУ и 5 ЧУ е малко крива статистика, защото децата от тези 5 ДУ са много повече на брой.
Виж целия пост
# 177
Със същата успеваемост може да се каже, че при този огромен хорариум по БЕЛ и АЕ  в ЧУ останалите предмети биват малко или много подценявани. Ама никой с дете в ЧУ няма да приеме това, нали?
Хорариума в повечето ЧУ е доста голям И по МАТ. Формата на обучение е целодневна все пак. Като сложим традиционните плуване/тенис, хорариума е големичък и по физическо възпитание. Добави всякакви цветни училища, програми за обмен на ученици със чужбина и т.н. Та кой точно предмет бил подценяван в ЧУ казваш?
PS Курсовете в СМГ са поредното извращение. Не защото учителите са лоши или децата зле, а защото идеята децата да се товарят "допълнително" е ужасна. Доскоро поне обезпечаваха учителите в СМГ с някакви нормални доходи. Сега май и това няма да го бъде. Тук пишеш просто, защото си си навил нещо на пръста и поддържаш линията. Какво значи "допълнително натоварване" и какво му е лошото, когато детето има интерес към състезателна математика? Да не би някъде да дават тази подготовка в рамките на редовните занятия и без допълнителни часове? newsm78
Разглеждаме деца от частни училища с целодневна форма на обучение и/или такива с допълнителни часове математика, които ходят И на курсове в СМГ. Това са болшинството от децата записани на курсовете. А детството им къде отива? Плюс, че състезателната математика в сегашния и вариант е достатъчно уродлива сама по себе си.
Виж целия пост
# 178
Ежко, аз такова нещо не казвам. Но ти си прави свободни съчинения.. Явно не схвана написаното.
Виж целия пост
# 179
Разглеждаме деца от частни училища с целодневна форма на обучение и допълнителни часове математика, които ходят И на курсове в СМГ. А детството им къде отива? Плюс, че състезателната математика в сегашния и вариант е достатъчно уродлива сама по себе си.

Анджек де, и аз все това разправям. Къде отива детството на децата, затворени по цял ден в ЧУ, ако после имат и други интереси? Точно при децата със странични интереси и таланти ДУ са много по-доброто решение, защото са там само половин ден, а после могат да си се занимават с каквото искат. И нищо лошо няма в курсовете, лошото е кисненето по цял ден на училище. А в ЧУ имат много часове, стоят по цял ден, но всичко е унифицирано за всички деца в пакет. Ми мен това не ме кефи. Аз искам малък престой в училище и за сметка на това свободно време за неща, в които детето иска да се развива.

Ако горното стане, басирам се че няма да има и едно ДУ в челната десятка.

Я пак, помисли си добре и може и да измислиш някое Joy

Много от децата в СМГ (заради преекспонирането на математиката там) губят както интерес към останалите предмети, така и общо-културна основа, позволяваща им да се чустват намясто в нещо различно от природо-математическа гимназия. Не защото са децата са дефектни, а защото СМГ е това, което е. Има и много деца, които избягват този капан, но отново - ВЪПРЕКИ СМГ!
Говоря за УЧИЛИЩЕТО, а не за децата.
Пак хвърляш черна боя с кофата. Не знам какво толкова са те настъпили в СМГ, че такава омраза си натрупал newsm78  СМГ е математическо училище и там отиват деца, които искат да учат математика, а никой не ги кара насила да учат та да им избие от главите другите интереси. Пък това как накрая са едни интелектуални и емоционални изроди, дето никъде освен в математическа среда не могат да виреят, е просто върхът. Във випуска на детето ми имаше деца шампиони на шах, баскетбол, карате, сърфинг... Имаше победители в олимпиади по математика, физика, химия, програмиране, английски език.. Имаше дете със стипендия да учи балет в световно известна школа в Ню Йорк. Какво още да ти казвам???
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия