ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 47 162
  • 221
# 90
Е, като е само за СС и за начални ДУ, ти защо ни обясняваш за английски гимназии, за невъзможни наваксвания, Тинкърбел пък прави паралели с АК...
Не си достатъчно концентрирана днес явно. Къде съм обяснявала подобни неща ...?!? Бъркаш ме с някой друг.
Виж целия пост
# 91
Аз умея да се извинявам като сгреша, да признавам... Simple Smile Така че - извини ме, карах на спомен, явно потребителката е била друга. Но си остава фактът, че потребители с деца в ЧУ не се репликират с обвиненията, че не са по темата, макар да коментират също нерелевантни неща.
Виж целия пост
# 92
Всяка година има и достатъчно примери за обратното. Съвсем наскоро потребителка с дете в ЧУ заяви, че  при прием на детето в СМГ и за миг няма да се поколебае да го запише там. Една друга потребителка, която много харесвам задочно, не я познавам лично, е с дете, учило до 4 клас в две ЧУ според инфото във форума, после в 5-7 в СМГ. Доколкото помня беше с първи резултат детето на изпита в  АК, но избра  пак СМГ. Та примери много... Избори разни. Излишни са внушенията, че едва ли не  на всички етапи се предпочитат ЧУ от децата били преди това в частно. Интересът е наистина голям само за  първите 5 години заедно с ПУК. После има определено отлив, а след 7 клас пък съвсем.

При първата причините са много индивидуално лични. Не е моя работа да разсъждавам върху тях. Но мога да кажа, че когато дете има талант и родителя не е убеден, че в настоящото им училище не полагат необходимите индивидуални усилия за развитието му наистина е по-добре да се търси най-доброто за този талант. Дано да са по-доволни от новото си училище. Между другото именно нейното мнение окончателно ме отблъсна именно от това училище, макар да е едно от най-добрите.

Но да отбележа, че пак от общото се навлиза в частното. Винаги ще има и изключения. И в двете посоки. За мен е важна тенденцията, която да проектирам върху собственото си дете.
Виж целия пост
# 93
Да, ама тенденцията е обобщена, а твоето дете е индивидуално и лично Mr. Green
Точно затова ние бяхме убедени, че АК в никакъв случай не е училището на моето дете, не че е лошо училище по принцип.
Виж целия пост
# 94
Да, ама тенденцията е обобщена, а твоето дете е индивидуално и лично Mr. Green
Точно затова ние бяхме убедени, че АК в никакъв случай не е училището на моето дете, не че е лошо училище по принцип.

Аз какво различно казах, че да използваш този емотикон?

Все пак говорим обобщено. А започнаха частни случаи да се използват в опровергаване на обобщението. Има разлика между двете. А частни случаи винаги има.
Виж целия пост
# 95
Да, ама тенденцията е обобщена, а твоето дете е индивидуално и лично Mr. Green
Точно затова ние бяхме убедени, че АК в никакъв случай не е училището на моето дете, не че е лошо училище по принцип.

Аз какво различно казах, че да използваш този емотикон?

Все пак говорим обобщено. А започнаха частни случаи да се използват в опровергаване на обобщението. Има разлика между двете. А частни случаи винаги има.
Виж целия пост
# 96
Ами това, че обобщените приказки са си само лаф да става, а всъщност се избира конкретно.
Виж целия пост
# 97
Ами това, че обобщените приказки са си само лаф да става, а всъщност се избира конкретно.

Според мен изобщо не е лаф да става. Естествено,че от общото се минава към частното.
Затова и съществува науката статистика. И затова всяко правило си има изключение.
Виж целия пост
# 98
Факт е, че всяка година има деца от ЧУ, приети в СМГ, които не се записват там, а гласуват доверие на настоящите си училища, или избират алтернативно частно такова.

И правилно, СМГ не е универсално добро училище, а все пак математическо такова. Респективно който не го влече е по-добре да не се записва.

Не мога да изразя колко много съм съгласен с горното....
Виж целия пост
# 99
Жалко е, че нямаме като руснаците истински физико-математически лицей, с железен подбор и на много високо ниво, където да не могат да влизат ученици без постижения на национално ниво. Да, няма да са много кандидатите, но е ако е пансионно училище тип АК, ще дойдат деца отвсякъде. Тогава вече може да се говори за истинска математическа гимназия. А с ученици, които хал-хабер си нямат от състезания, вкл. парашутисти, не се учудвам, че много хора ползват СМГ като безплатна школа за НВО в прогимназиален курс.
Виж целия пост
# 100
1. Статистически погледнат, няма разлика в интелектуалното ниво на децата и знанията им (точно затова ми стана интересна категоричността на мнението на tara64).  - Съвсем нормално. В детска възраст интелектуалното ниво зависи най-вече от гените (и като производно на тях - от активните интереси на детето). Но как този факт е интересен за целите на тази тема?
2. Това кое дете до къде е стигнало, зависи от родителите и (като следствие) от самото дете най-вече Simple Smile Независимо в кое училище учи. - Въпроса е не къде е стигнало детето, а кое училище има по-голям принос за отбелязания напредък.
3. Има силни и слаби ДУ (учители и цялостни училища), има силни и слаби ЧУ (учители и училища). - Факт. Но как се съизмерват добро ЧУ и добро ДУ като ползи за децата в тях?
4. За всяко дете различно училище е най-доброто, защото понятието "знания" е много по-широко от бройката часове по математика и БЕЛ Simple Smile - Пак факт, но каква е вероятността най-доброто училище в конкретния случай да е ДУ? По-мое мнение (за рамките на София), никак не е голяма.
5. Родителите с деца в ЧУ са доста по-гръмогласни, когато става дума за училището на детето им (може би го има прсихологическия момент, споменат от Черна Станция, че може би убеждават и себе си, че са взели най-правилното решение, щом за него се плаща). Не искам да генерализирам и тук - хората са всякакви. Гръмогласни родители има навсякъде. Кои обаче имат повече и по-добри аргументи?
Но в обкръжението ми, следствие на това гръмогласно налагано обществено мнение, се стига до там, че хора с деца на по 2-4 години ги записват на частна ясла/градина, без да пробват дори държавната, с мотива: "да свиква със средата на частното образование, защото така или иначе училището ще е ЧУ". Което у мен буди смях, но за тях си е сериозно. Други доводи, освен това налагано мнение, нямат. Но го следват сляпо. Винаги има новопокръстени, които си разбиват главите докато се молят. Как това е аргумент по въпроса?
Ако дам пример с прекрасни деца от ДУ, ми се казва, че "да, ама то такива са си децата" Simple Smile И правилно. Въпросът е не кои деца са по-прекрасни, а кой тип училище допринася повече за тяхното развитие.
6. Ако родителите са амбициозни, а на детето не му се учи, то е добре да намерят това, което му допада, а не да го насилват просто да учи всичко, дето е модерно за модерното общество в момента. Разбира се. Иначе се получават едни драми, едни пубертетски изпъленения ... дето никому не са полезни, независимо от нивото C1 по английски. Българският и чуждият език, базовата математика, физика, химия, биология, елементарната литература, география и история, плуването и карането на колело, трудовото обучение ако искате се наричат грамотност и следва да се владеят в достатъчна степен независимо от това допадат или не на детето. Защото ще му трябват после. Къде децата получават по-добро такова образование, в ДУ или ЧУ?

Сега давам моите доводи за това да не избера СС.
- За мен целодневното обучение е недостатък: Едно, че пречи на самостоятелността. Самостоятелността е цел. А навиците за труд (вкл. учене) за пътя към тази цел. В ЧУ се стига много по-далеч по-този път.
Второ, целодневното обучение преуморява и губи време. Не и ако е правилно организирано. Дали ще има домашни или следобедни часове, времето е едно и също. Ако става въпрос за език в ДУ - сложете и загубеното по транспортни задачи време на дете и родител...
Да не подценяваме и времето за игра и мотане, ако щете. Свободното време. Именно. В читавите ЧУ остава повече време за това.По-малко мотане докато "се напишат домашните", по-малко допълнително време за усвояване на материала (по-малко деца в клас - по ефективно обучение). по-малко транспорт между дом, училище, школи и спорт.
 - За мен ранното чуждо-езиково обучение не е фактор или предимство. Език се учи по-лесно по-рано. А и ползването му от по-рано е безценно от гледна точка източници на информация.
Не ми е ясно за какво ми е сетификат по английски в 6-ти клас (да не говорим за по-рано) за ниво каквото-и-да-е, ако след 7-ми клас ще отиде в ЕГ/МГ с език или пък, още повече, АК. Там познанията ще се изравнят така или иначе, или поне все ще са на ниво да им вършат работа Simple Smile Не ти трябва сертификат за езици, а знания. И докато някои наваксват в АК езика, други си ползват допълнителните знания и свободно време да вървят напред (ако не ги домързи).
Да не говорим, че съм почти убедена, че докато днешните 3-4-класници станат студенти, автоматичните преводачи от типа на този:
http://uk.businessinsider.com/japanese-company-instant-translati … se-english-2017-2
Да добре. Ще преведе автомата Шекспир на български по-добре от Валери Петров. Човека се е справил прекрасно, но защо ли предпочитам да чета в оригинал?

- Подбраната среда от съученици, които са все деца на родители с възможности, също не е предимство, а по-скоро недостатък. Не знам един ден как ще се стече живота им - може пък да се наложи все с друг тип хора да общуват. Между другото, макар и по трудния начин, най-много големият е научил от едно ромче от приемно семейство в кварталното училище...
За целта има игри, спортни прояви, екскурзионни летувания, ходене на село и т.н. За училищното време - предпочитам подбрана среда (в училище се учи и е добре децата да са на близко и по-възможност добро ниво/възможности)

Къса клечка може да изтеглите навсякъде, вкл. в СС, убедена съм Simple Smile Но вероятността за това е доста много по-малка...
Виж целия пост
# 101
Жалко е, че нямаме като руснаците истински физико-математически лицей, с железен подбор и на много високо ниво, където да не могат да влизат ученици без постижения на национално ниво. Да, няма да са много кандидатите, но е ако е пансионно училище тип АК, ще дойдат деца отвсякъде. Тогава вече може да се говори за истинска математическа гимназия. А с ученици, които хал-хабер си нямат от състезания, вкл. парашутисти, не се учудвам, че много хора ползват СМГ като безплатна школа за НВО в прогимназиален курс.

Ами то това идва от цялостното западане на образованието. Ако има и други държавни училища, даващи подобно качество на обучението като СМГ, няма цяла София да се състои от деца с "талант" в математиката. Настоящата ситуация е абсурдна с тези курсове и масовост на всевъзможни състезания. Роят се всеки ден образно казано. Пак се открояват талантите, но не е същото.
Виж целия пост
# 102
И да имахме, Луси, България не е Русия. Колко  бъдещи петокласници на такова ниво ще се съберат  след такъв железен подбор от всички градове у нас? Макс  две паралелки, като и това ми се струва доста пресилено, защото пансион от типа на този в АК за 8 клас  и нагоре е едно, за 5 клас  - съвсем друго. Колко родители ще си пуснат изявените  иначе деца на 11 сами в София или целокупно семейството ще се премести в столицата? Ако потенциалният лицей е във Варна примерно, ти като живееща в София ще пуснеш ли детето си там? От четеното из форума разбирам, че е точно в описаната категория на изявените.
Виж целия пост
# 103
Със сигурност имат много повече знания от децата в елитното НУКК, като с английския са години напред. Но и с математиката - 10 часа по програма плюс два часа школа с учител от СМГ.
Нали сравнявахме домашни в третокласната тема, всички родители с деца в ДУ се учудваха колко напред са нашите.

Топ 10 за София според матурите в 4 клас   
1. ЧУ Дорис Тенеди
2. ЧУ Веда
3. ЕСПА
4. ЧОУ „Проф. Н. Райнов“ – 1 ученик
5. НУКК
6. ЧНУ „Светлина“
7. ЧСОУ „Св. Георги“
8. ЧНУ „Питагор“
9. ЧОУ „Св. София“
10. ЧОУ „Св. Кл. Охридски“
Този текст е копиран от Danybon.com.

Нещото което не ми допада в СС, е че когато дете "закъса" с учебния процес то се изключва.
По Сталински "няма човек,няма проблем" за да не разваля рейтинга.В което има доза лицемерие.
Няма защо да говорим как това се отразява на детето и без да коментирам колко е педагогическо.
Иначе! Да няма как да не са първи-втори или трети по разни рейтинги децата от СС, след като часовете им по всичко са двойно. Математика 10 часа срещу държавните 5 на седмица.По Бел и Анг.също,а се оказа че все пак и те ходят на уроци.
Въпросът е това ли искате за детето си и на каква цена.

Виж целия пост
# 104
Със сигурност имат много повече знания от децата в елитното НУКК, като с английския са години напред. Но и с математиката - 10 часа по програма плюс два часа школа с учител от СМГ.
Нали сравнявахме домашни в третокласната тема, всички родители с деца в ДУ се учудваха колко напред са нашите.

Топ 10 за София според матурите в 4 клас   
1. ЧУ Дорис Тенеди
2. ЧУ Веда
3. ЕСПА
4. ЧОУ „Проф. Н. Райнов“ – 1 ученик
5. НУКК
6. ЧНУ „Светлина“
7. ЧСОУ „Св. Георги“
8. ЧНУ „Питагор“
9. ЧОУ „Св. София“
10. ЧОУ „Св. Кл. Охридски“
Този текст е копиран от Danybon.com.

 hahaha hahaha hahaha
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия