ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 47 228
  • 221
# 105
Със сигурност имат много повече знания от децата в елитното НУКК, като с английския са години напред. Но и с математиката - 10 часа по програма плюс два часа школа с учител от СМГ.
Нали сравнявахме домашни в третокласната тема, всички родители с деца в ДУ се учудваха колко напред са нашите.

Топ 10 за София според матурите в 4 клас  
1. ЧУ Дорис Тенеди
2. ЧУ Веда
3. ЕСПА
4. ЧОУ „Проф. Н. Райнов“ – 1 ученик
5. НУКК
6. ЧНУ „Светлина“
7. ЧСОУ „Св. Георги“
8. ЧНУ „Питагор“
9. ЧОУ „Св. София“
10. ЧОУ „Св. Кл. Охридски“
Този текст е копиран от Danybon.com.

Нещото което не ми допада в СС, е че когато дете "закъса" с учебния процес то се изключва.
По Сталински "няма човек,няма проблем" за да не разваля рейтинга.В което има доза лицемерие.
Няма защо да говорим как това се отразява на детето и без да коментирам колко е педагогическо.
Иначе! Да няма как да не са първи-втори или трети по разни рейтинги децата от СС, след като часовете им по всичко са двойно. Математика 10 часа срещу държавните 5 на седмица.По Бел и Анг.също,а се оказа че все пак и те ходят на уроци.
Въпросът е това ли искате за детето си и на каква цена.


Извинявам се за включването, но по-голяма глупост не бях чел. Интересно че мнението на почти всеки извън училището е подобно, а тези вътре са доволни, странна работа. Има и още нещо, може да прозвучи не добре, искаш да си в училище номер едно, но или нямаш желание за повече учене, или просто нямаш необходимия капацитет, не става. За мен не би било драма. Не всички ще станат лекари, трябват и сестри.
В Германия 10% завършват и стават лекари, другите не съм чул да умират от глад и цял живот да са нещастни. И това при условие че влизат елитни ученици.
Виж целия пост
# 106
Моето дете беше прието още в ПУК в СС, но решихме с баща му друго.Всеки има своята истина.Всеки разбира различно термина "училище номер 1".За мен СС не е номер 1,за Вас е.Нищо лошо няма в това.  И не разбрах, кое е глупост-че дацата имат двоен хорариум или че за нисък успех изключват.
Виж целия пост
# 107
ana80, само за протокола, НВО в края на 4-ти клас е всичко друго, но не и показателно за нивото на едно училище. Квестори са учители от училището, проверителите също,  на децата се помага.... И няма значение дали става дума за ДУ или ЧУ.

С това не заставам въобще зад заядливия пост на горния потребител с намека, че гроздето Ви е кисело и затова си изсмуквате от пръстите недостатъци на училището.  Напротив, съгласна съм с Вас, че всеки си има своята истина, съобразена с много фактори. И затова е нередно точещото се  страници наред  обобщение, облечено само в различни думи, че СС дава гарантирано много повече знания.

prayerman, сега е ред на Вас да Ви се каже, че говорите глупости. Да, доста малък процент от  влезлите в немски университети завършват. Но на входа фунията е толкова широка, че влизат всякакви, далеч НЕ само елитни ученици.  Каквото и да значи елитни... Има знаещи и можещи, има и буквално хванати от гората, които системата за отрицателно време изхвърля. И така на изхода завършват малкото наистина "елитни", както  Вие ги наричате.
Виж целия пост
# 108
Никакъв шанс Дорис Тененди при реално оценяване и външни квестори да се представи по-добре от СС и Питагор. Никакъв. А иначе, не всяко училище е за всеки.

Макар и с уговорки НВО по български и мат след 7 клас е доста по-показателно. http://alekdimitrov.com/uchilishte/rezultati-NVO.asp
Виж целия пост
# 109
Не бих подценявал Дорис Тенеди и надценявал Питагор. СС си е СС. А НВО не става за нищо полезно.

ПС А също и матурите след 4-ти и 12-ти клас не са стока.
Виж целия пост
# 110
Матурите след 4 клас са пълна пародия. Самите тестове са изключително под нивото ма повечето деца в ЧУ. И не са мерило за знания. А още повече,  че и някой може да се изкуши да подскаже за да вдигне рейтинга.

Всяко училище има плюсове и минуси. Но е хубаво да споделят хора минали през тях. Варианта една жена каза,  хич не го долюбвам. Нямам мнение за СС,  спрях да го харесвам покрай безкрайните хвалебствия на жената със сайта. Никокога не ми влезе в таргета.
Виж целия пост
# 111
Никого не подценявам, а се базирам на статистика. Резултатите след 7 клас на НВО по български и математика са далеч по-обективен критерии от матурките след 4 клас, които са пред вътрешни квестори. За разлика от тези на НВО. Е, видна е разликата между Дорис Тенеди и Питагор по този показател. Просто няма място за сравнение дори. Постоянно трето място, сравнено с най-добро 9-то по изключение. Обичайно далеч след десятката.
Виж целия пост
# 112
Навремето избрах държавното НУКК, пред частното СС поради много фактори.И все пак решението ми беше почти на кантар.Кое наклони везната:
-базата
-многото извънкласни дейности (мисля над 20)
-пътуванията( вкл. и ски училища)
-постоянните срещи и събития с хора от културните среди
-развиването на кретивно мислене и фантазия, което за мен на тази възраст е много,много по-важно.
-Италианския език, който макар и бавно и леко до 6 клас се учи.
А иначе детето ми ходи на курсове в СМГ , където е заобиколен от деца от СС.
Разбира се, че ми е важно детето ми да е в добро училище (примерно топ 30 за страната-НУКК е такова)
Но това напъване да си в „най-елитния клас-на най-елитното училище с най-елитната класна“-като чуя думата „елит“ и „престиж“ получавам рефлукс.
И това мерене на кой е по-по най.И Питагор и Св.София и Дорис Тенеди са добри училища.Видно е.
Защо винаги хвалейки „Света София“-не се акцентира на качествата му-които не са малко,а е за сметка на обиди и кал по другите училища.
Като дамата с внучката със знания "по-големи от държавно училище" или господинът, който ми обясни,че сина ми ще стане медицинска сестра,а не лекар, защото клетата му майка не го е записала в СС.
Хубав ден,времето е чудесно!
Виж целия пост
# 113
Бабата не я оправдавам изобщо. Твърде снобско ми е. Отделно, че всеки има разбирания кое е подходящо и най-добро за детето му. Но все пак статистиката си е статистика. А да гледаш резултати и да правиш преценка на база матурките след 4 клас е смехотворно.

За мен лично бели, пембени, зелени училища са абсолютен шит и точене на родителския джоб. При това в учебно време. Развиването на креативното мислене по никакъв начин не е в конфликт на добра подготовка по другите предмети. С други думи подобна реклама на НУКК ми е леко фалшименто. Дорис Тенеди е в класацията дори и след предишното ни училище. Като знам дефектите от които избягахме и ги мултиплицираме още... Ами не, благодаря.
Виж целия пост
# 114
За мен лично бели, пембени, зелени училища са абсолютен шит и точене на родителския джоб. При това в учебно време. Развиването на креативното мислене по никакъв начин не е в конфликт на добра подготовка по другите предмети. С други думи подобна реклама на НУКК ми е леко фалшименто. Дорис Тенеди е в класацията дори и след предишното ни училище. Като знам дефектите от които избягахме и ги мултиплицираме още... Ами не, благодаря.
В СС ли се преместихте?
Виж целия пост
# 115
Ще си позволя едно уточнение - няма Питагор след 4 клас. Тогава е ПЧМГ, което макар и под една шапка, е различно училище с различни преподаватели. Да не говорим, че в набора на голямата ми дъщеря (миналогодишните седмокласници), в 5 клас нямаше и една паралелка от Питагорчета - повечето бяха деца идващи от различни училища.
Сега не знам как е, но чувам, че повечето искат да продължат и в ПЧМГ.

Иначе за 10 часа в Св. София - да така е за БЕЛ и АЕ, по математика имат 8 часа на седмица, НО няма домашни. Когато детето ми се пробере не трябва да попълва помагала, да пише домашни. Това е направено вече в училище.
Детето ми е 2-ри клас и си направих труда да видя примерна програма в едно ДУ за този клас - имат 8 часа БЕЛ,  5 часа математика и 2 часа АЕ. Не вярвам броя на часовете в другите училища да е много по-различен. След това идва и времето за подготовка на домашните - било на занималня, било в къщи.

Колкото до децата, изключвани, защото не се справят, може и да има такива, аз поне не съм чула (но имам опит само от две години). Обаче друго се чудя, ако детето ми не се справя с темпото на учене, защо ще искам да го държа там. Частни училища има много, със сигурност има и такива, които не държат на такова ниво. И моля, никой не говори за глупави или несправящи се деца (тези определения са ми изключително грозни, особено изказвани от родители), тук говорим за деца, на които им прябва повече време, трудно работят под стрес, имат нужда от повече упражнения за затвърждаване на знанията.
Св. София има трески за дялане и определено не всичко е идеално, но организацията на учебния процес и преподаването определено не е една от тях. Може пък и ние да случихме на такива учители, знам ли
Виж целия пост
# 116
А да гледаш резултати и да правиш преценка на база матурките след 4 клас е смехотворно.

Естествено,че не си правя по това изводи. A поради много други неща.Пуснах го,само защото:
"ние в СС сме в пъти по от еди кой си!" няма нужда от това!
Виж целия пост
# 117
Но все пак статистиката си е статистика. А да гледаш резултати и да правиш преценка на база матурките след 4 клас е смехотворно.
Както и да гледаш резултатите от което и да е матуркоподобно изчадие на МОН с цел преценка на качеството на образование в което и да е училище.
За мен работещия вариант е да се погледнат възпитаниците на съответното училище на живо.

За мен лично бели, пембени, зелени училища са абсолютен шит и точене на родителския джоб.
Много зависи. Да се научи да кара ски, както и да плува, както и да обича и познава планината, при качествен учител/инструктор/водач и в компания от съученици... За мене това е не по-малко важно от знанията по математика и езици. Да не говорим за положителните ефекти върху здравето и ефективността на учене.
Разбира се, когато проявите са балансирани и качествено изпълнени.
Виж целия пост
# 118
Колкото до децата, изключвани, защото не се справят, може и да има такива, аз поне не съм чула (но имам опит само от две години).

И в нашия набор в СС няма такива деца, вече 5-та година. Явно са били някакви единични случаи през годините в други набори, но съвсем не е масова практика, както мислех.
Виж целия пост
# 119

Както и да гледаш резултатите от което и да е матуркоподобно изчадие на МОН с цел преценка на качеството на образование в което и да е училище.
За мен работещия вариант е да се погледнат възпитаниците на съответното училище на живо.


Което ще е крайно субективно и не е качествен и количествен измерител. За мен с хиляди уговорки, най-подходящата статистика за вадене на изводи е точно НВО само по български и математика. Поради липса на друга, по-адекватна и по-безпристрастна.

Ученето на плуване и ски е родителски ангажимент, който не смятам за нужно да бъде прехвърлян на училището. Особено като знаем какво всъщност е качеството на ски училищата през тарапаната по време на ваканциите. Я се пуснат два пъти, я не. Това, честно казано е времето за общите семейни занимания, които не смятам за подходящо да се делегират на училището.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия