редно ли е 2-ри клас госпожата да ги насилва да играят с определени деца?

  • 27 648
  • 434
# 15
Човече-има и други деца от неговия пол, т.е. има избор.
На същото ли играят?

И каква е причината да не го искат?
Виж целия пост
# 16
Като не гледат какво става, кой кого дърпа и обижда - проблем.
Като следят и контролират нещата-пак проблем.
За учителките говоря. Няма угодия.

 Учителката се е опитала да обърне внимание на децата, че не е много редно да се изолира друго дете. Но без информация, при подаване на час по лъжичка на откъслечна такава, както каза някой - какво се иска от нас, да гадаем ли? Така общо поставен въпрос - не може да има контретен отговор. Трябва конкретно излагане на ситуацията..
Виж целия пост
# 17
Не няма да го насиля, но ще му обясня, че не е редно да отбягва и отритва дете без причина, може и другите да го отбягват, трябва да се научат на толерантност,каква е драмата да играят 15 мин с това дете, толкова ли им е противно?  Да има право, защото децата в училище са колектив, искат или не са в един клас, другото дете ще се почувства дискриминирано, щом петте деца са толкова близки, защо не играят така важните си и тайни от другите деца игри след училище. Дори да е било единичен случай, да не искат да играят с детето просто така, не бих го оправдала. Като порасне и иска да пие кафе само с 4 от петте си колежки, петата кучета я яли, така ли?
Виж целия пост
# 18
Учителката може би е опитала да приобщи дете, което изолират другите. И аз бих постъпила така.
Виж целия пост
# 19
Ако зора е да си излееш гнева и всички да се възмутим каква гаднярка е госпожата, да не си играя да пиша?
Ако наистина искаш мнения обаче, да, напълно правилно за мен е постъпила госпожата, изолирането на деца от групички е много грозно и неприятно явление и съм изключително приятно изненадана, че някой все пак е обърнал внимание на проблема.
Както се каза, извън училище никой не може да ги задължава с кой да си играят, когато става въпрос за изграждане на колектив, какъвто е класа, не бих толерирала подобно отхвърляне. Най-вероятно детето е било изгонено доста грубо, за да се наложи намесата на класната.
Виж целия пост
# 20
Не е потъпила правилно госпожата. Децата не са длъжни да харесват всеки и да играят с него. Не е редно заради едно да се ограничават пет. Смятам, че подобно наказание предизвиква негативно отношение между децата.
Не принуждавам дъщеря си да играе с някой с който не иска, не държа и на подобно отношение към нея.
Съгласна съм с всяко изречение. Как така ще бъдат наказвани, за това, че 5 са избрали да играят заедно? Децата имат право да изберат с кого да играят и с кого – не. Приятелството, доколкото става въпрос за такова в тази възраст, а и по принцип във всяка, е избор, а не задължение. С чиста съвест мога да оплюя учителката.
Виж целия пост
# 21
Класната на дъщеря ми също не толерира подобно поведение.
Организират се игри в които да участват всички деца.
Съгласна съм с поста на Бърди,че изолирането на дете е грозно и неприятно явление.

Виж целия пост
# 22
В класа на едното дете няколко момичета се бяха взели много насериозно и определяха кой с кого да играе, групички, пози, изолираха деца, които уж са им приятели. Грозна работа. Родителите се обединихме и много бързо проблемът се реши. Обаче, ако родителите на тези деца не бяха разумни хора, то нямаше как да се оправят нещата.

Вместо да показваш отношение и да уронваш престижа на госпожата, вземи поговори с детето как да се държи със съучениците. Не е нужно да е приятел с всички, но не е редно да се изолират деца. Ако това стане практика, много бързо може и някое от 5-те да се окаже в изолация.
Виж целия пост
# 23
Аз мисля, че госпожата е постъпила правилно!
Нейно задължение и отговорност е да изгради сплотени отношения в колектива на класа, а как ще се постигне това с изолиране на определени деца. Децата трябва да се учат на толерантност и търпимост. /Между другото не само в училище, но и в семейството трябва да се работи по този въпрос/.

Виж целия пост
# 24
Цитат
Психическо насилие „са всички действия, които могат да имат вредно въздействие
върху психичното здраве и развитие на детето, като подценяване, подигравателно
отношение, заплаха, дискриминация, отхвърляне или други форми на отрицателно
отношение, както и неспособността на родителя, настойника, попечителя или на лицето,
което полага грижи за детето, да осигури подходяща подкрепяща среда”.

от сайта на МОН  Peace www.mon.bg/?h=downloadFile&fileId=8894

Цитат
Информация за родители: Какво означава тормоз в училище от връстниците?

 Тормоз в училище от връстниците означава, когато едно дете или група деца нарочно се отнасят лошо към друго дете, което е по-слабо и не може да се защити (да им отговори): например дразнят го, обиждат го, подиграват му се, измислят му неприлични прякори, бутат го, удрят го или го ритат, заплашват го, взимат му нещата, изнудват го, заключват го в стаята или правят други неприятни неща. Тормоз означава също така когато за някое дете се пишат обидни неща, например по дъската, стените, разпространяват се злобни слухове, клюки и измислици или когато другите деца нарочно го изключват от игрите, не искат да говорят или да правят нищо заедно с него.

Тормоз означава, когато към дадено дете се отнасят по този начин не само веднъж (еднократно), а много пъти или в продължение на дълго време.

от тук
Виж целия пост
# 25
В тон с повечето от останалите е и моето мнение, направо се подписвам под казаното от Бърди.
Класът е колектив, да, нормално е да има приятелства и групички, но изолацията на един човек без причина е нещо много неприятно. Не е нужно да са му първи приятели, за да поиграят 5 минути заедно.
Виж целия пост
# 26
Класната на дъщеря ми също не толерира подобно поведение.
Организират се игри в които да участват всички деца.
Съгласна съм с поста на Бърди,че изолирането на дете е грозно и неприятно явление.
какво значи организират се игри-става въпрос за голямо междучасие-целият клас е на двора и е свободен да играе,да яде или да си седи на пейката ?
И откога да не искаш да играеш с някой е изолиране?????????????

Благодаря на всички включили се в темата  bouquet  
аз си извадих нужните заключения.
оттук нататък ще обясня на детето че неговото желание не е над това на друго дете,
че ако някой реши че иска да играе с него-то няма право да откаже и че
госпожата има право да избира и нарежда кой, с кого и кога да се събира.
Виж целия пост
# 27
Ами обясни й каквото желаеш, твое дете е.
Виж целия пост
# 28
А те защо не искали да играят с него?

Виж целия пост
# 29
Да обобщя казаното досега в темата

- Оплюйте с мен учителката!
- Не, тя е права.
- Оффф *тръшкане*
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия