Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София II

  • 142 071
  • 1 202
# 15
A какви допълнителни критерии бихте предложили вие? Които да не облагодетелстват само вас и да не са дискриминационни?
Виж целия пост
# 16
A какви допълнителни критерии бихте предложили вие? Които да не облагодетелстват само вас и да не са дискриминационни?
Ако въпросът е към мен- точно този въпрос зададох в предишната тема, защото хвърлиха директорите да определят допълнителни критерии, а реално трудно могат да се намерят такива.
Смятате, че мнението ми е продиктувано от това, че  детето ми не е  облагодетелствано ли?
Виж целия пост
# 17
Всяко допълнително раздробяване ще фаворизира едни и ще ощети други. От общината са предложили някакви критерии и с "допълнителните" си измиват ръцете и прехвърлят горещия картоф към директорите и педагогическите съвети. Умните си траят и не приемат допълнителни критерии, после ще насочат гневните родители към СОС. Алчните, с треперещи ръчички, изплезели съсредоточено език, пишат и мечтаят, но после родителския гняв ще се излее върху тях. Има хора, на които това им е работата, за това им се плаща и вземат всеки месец заплата, за да разпределят справедливо децата по училищата и да предложат построяването на нови такива, аособено в новите пренаселени квартали. В моя район, всички училища са от време оно и няма новопостроено / с изключение на едно частно/,  даже събориха един техникум и на мястото му една голяма енергийна компания си вдигна офис за чудо и приказ.
Виж целия пост
# 18
Въпросът ми е към всички.
Виж целия пост
# 19
След като са въвели метод за разпределение на децата чрез критерии, винаги един ще е облагодетелстван, а друг дискриминиран. Облагодетелстваните смята, че критериите са правилни, другите не.
Виж целия пост
# 20
Учителите получават доп. точки от месторабота в района на училището + 10 това не е малко предимство.

Беше толкова просто, наясно съм че това което предлагам ще принуди родителите да излязат в едноседмични отпуски, но смятам че е по-добро от това което в момента обърква мен и много родители на първокласници.
Изпит - така и така децата в подготвителните групи са обучавани на логически задачи и т.н.
Един стандартен тест (като пример) - 20 задачи и още 5 допълнително, които са различни за училищата с профил.
Така всеки има право да кандидатства където иска, ако детето има заложби и родителите желаят да ги развиват има възможност да влезе в училище с профил.
Препоръчително е училищата да имат възможност да правят интервюта с родителите или информационни вечери на които да покажат с какво тяхното училище е по-добро и как да привлекат повече деца.
След като има програми за какви ли не интеграции безсмислени според мен, защото не се усвояват по предназначение, толкова ли не може да обмислят вариант за пускане на училищни автобуси - това значително ще облекчи родителите, дори и с минимални заплащания за транспорт.
Има толкова много неща които може да се направят и да бъдат положителни за всички - родители, ученици, учители, а те хабят ресурс в система която не решава проблемите, прехвърляне на отговорност и разочарование за всички.
Виж целия пост
# 21
За мен единственият допълнителен критерий трябва да е поредност на желание.
Виж целия пост
# 22
След като са въвели метод за разпределение на децата чрез критерии, винаги един ще е облагодетелстван, а друг дискриминиран. Облагодетелстваните смята, че критериите са правилни, другите не.
Аз говоря за допълнителните критерии, а не за приетите със Системата. Критериите по Системата са утвърдени от СОС, за тях можем да спорим дали са етични или не (всеки има различно разбиране за етичност), но те са законно приети.
Някои от допълнителните критерии на училищата, обаче, са в нарушение на Системата и тук няма етично-неетично, а законно или не. И за тях точно става въпрос.
Ако на пътя КАТ е поставил много глупав пътен знак, вие го нарушите и КАТ ви хване и ви състави акт, не можете да се мотивирате, че сте го нарушили, защото знакът е тъп, нали? Ще си платите като поп, защото това е закона. А можете преди това да сигнализирате знакът да бъде сменен, което много от пишешите тук правят - сигнализират не за правилни или неправилни от гледна точка на облагодетелстване критерии, а от гледна точка на законност на приемането.
Виж целия пост
# 23
Същото е за допълнителните критерии. Със закон са приели директорите да си ги измислят и приемат. Няма разлика с другите критерии.
Виж целия пост
# 24
Същото е за допълнителните критерии. Със закон са приели директорите да си ги измислят и приемат. Няма разлика с другите критерии.
ЗАКОН ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО И УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
Цитат
Чл. 28. (1) Детските градини, училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие осъществяват своята дейност въз основа на принципа на автономията и в съответствие с нормативните актове, като:
1. определят свои политики за развитието си в съответствие със законите на страната;
2. уреждат устройството и дейността си в правилник в съответствие с този закон и подзаконовите актове по прилагането му;
Подзаконовите, които пряко се засягат в момента са Наредба 10, чл.43 и цитираната многократно Система.
шреки също даде цитат от писмото на СО.
Виж целия пост
# 25
Ако един критерий нарушава Закона за защита срещу дискриминация, това си е нарушение на закон. Прочетете го на страницата на комисията по дискриминация и ще видите, че критериите на СОС са съобразени. Голяма част от допълнителните критерии, които стоят на страниците на училищата, ми се струва, че не са.
Виж целия пост
# 26
Ако един критерий нарушава Закона за защита срещу дискриминация, това си е нарушение на закон. Прочетете го на страницата на комисията по дискриминация и ще видите, че критериите на СОС са съобразени. Голяма част от допълнителните критерии, които стоят на страниците на училищата, ми се струва, че не са.
+1
Виж целия пост
# 27
Реших да погледна дали са махнали допълнителните критерии за 107 ОУ и какво да видя - смени ли са ИЗЦЯЛО разпределението по училища. Ние вече не сме към 107, както беше допреди няколко дни. Освен това са две училища в район. И двете училища не са ни близо. Това е безобразие!
Виж целия пост
# 28
Ако един критерий нарушава Закона за защита срещу дискриминация, това си е нарушение на закон. Прочетете го на страницата на комисията по дискриминация и ще видите, че критериите на СОС са съобразени. Голяма част от допълнителните критерии, които стоят на страниците на училищата, ми се струва, че не са.
+1
Не е точно така. И като пример мога да дам даването на 43 точки на деца с постоянен адрес, за сметка на деца, които са под наем и този адрес не могат да получат от хазаите, тъй като няма закон, който да задължи хазаите. Съответно тук се ощетяват децата по собственост.  Темата е дъвкана, предъвкана, но никой от общината не обърна внимание на проблема.
Виж целия пост
# 29
Защото ако имаше публично обсъждане а не се бяха скрили като мишки можеше и да се разгледат и други решения за прием.
Реших да погледна дали са махнали допълнителните критерии за 107 ОУ и какво да видя - смени ли са ИЗЦЯЛО разпределението по училища. Ние вече не сме към 107, както беше допреди няколко дни. Освен това са две училища в район. И двете училища не са ни близо. Това е безобразие!

Изместване в полза на Витоша Sad
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия