Студенти в Холандия/Нидерландия -2

  • 125 902
  • 741
# 510
Е, това за липсата на такава специалност там го написах с малка ирония към себе си - колкото и смешно да звучи, реално нямах представа в кои учебни заведения кандидатства синът ми. Той си движи нещата сам заедно с агенцията, аз помагам само за практическите неща, за които му трябваше помощ (мотивационно писмо и идеи за отговорите на някои от психологическите тестове, защото той невинаги се сеща за случки от живота си, които са свързани с емпатия примерно и т.н.). Така че учебните заведения съм ги чувала споменавани само като градове... Simple Smile Пък не ми хрумна, че в дадения град има повече от едно висше училище Simple Smile Въобще, класическа смотана майка Simple Smile

Аз прекрасно знам поне това, че с тая специалност няма как да е магистър и няма как да е класически тип университет, то и у нас е подобно (кинезитерапията се води към МУ, ама е към Факултета по обществено здраве, а не баш в медицинския - и даже с някаква магистратура доктор по медицина няма как да стане, естествено). За неговата специалност по-скоро има постоянно разни допълнителни квалификационни курсове след завършването, което е съвсем различно, но много практично за различни техники, похвати и оценки.

В Грьонинген я има специалността му обаче. И има интервю там след 4 дни, обаче там таксата е 1000 евро отгоре. А нашата цел е да се справим без студентски заеми, така че дори да го одобрят, вероятността да се спрем на Грьонинген не е голяма.
Виж целия пост
# 511
Hedra,
В никакъв случай не е упрек. По-скоро е да не се заблуди някой.

Не бих съжалявала за Грьонинген. Университетът е много хубав, но някой деца не се чувстват особено добре там. Доста е на север, леко е откъснат регион и по-селскостопански.
Виж целия пост
# 512
Университетите в Нидерландия са:
В Амстердам има два университета, за които в последните години се говореше, че ще се обединяват, но са се отказали да се обединят. Следват: Лайден, Мастрихт, Гронинген, Ротердам(Еразмус), Наймехен, в Утрехт (Има държавен и частен университет-2 броя), Енсхеде( Твенте),Тилбурх, Вагенинген , Техническият в Делфт и Техническият в Айндховен. Според уикипедия има и университет в Миделбърг (Рузвелт)- признавам си неграмотността, че не съм го знаела. Същото важи и за университетът в Кюрасо и два религиозни в Холандия.
Всички гореизброени са със статут на университети и са изписани в произволен ред.

Другите са със статут на висши училища- тези които наричат приложни. Ако решите да продължите с магистратура и сте започнали с тях, може да ви поискат една допълнителна година или някакви приравнителни. Проверете си.
На всеки няколко страници го обсъждаме, но накратко реших пак да го разясня след последните няколко поста
Не ми се искаше да продължавам с това, но просто се изненадвам... Приложните може да са със статут на висши училища, но пак си е висше образование и каквото и да говорим, се водят университети. Всеки има различни стремежи, предпочитания, приоритети и възможности в живота и всеки сам си решава как и какво висше образование да завърши.
Другото - почти всички (не съм 100% сигурна, защото не съм проверявала всеки един) приложни университети имат също магистратури. И когато си завършил бакалавърство в приложен не се иска приравнителна година за магистратура в приложен. Иска се само когато отиваш от приложен в академичен... Даже ако си продължиш в същия университет има отстъпка от таксата. Защото, проблемът на магистратурите в приложните университети е, че вече таксата е доста по-висока. Докато при академичните е същата като на бакълавърството. Говоря, естествено, за обществените университети. При частните е съвсем различно. А има и обществени, които имат допълнителни такси, но това е вече съвсем друга тема.
Съжалявам, че пак уточнявам и задълбавам и аз. Hedra е доста по-тактична и възпитана от мен, но когато поправяме и иронизираме незнанието на някого, поне е хубаво да се постараем да бъдем максимално точни.
Виж целия пост
# 513
Здравейте, има ли някое дете във Фонтис или Саксион? Дъщеря ми кандидатства за двата и е одобрена, но се колебае между двата. Някой може ли да даде повече информация за тях?  Благодаря!
Виж целия пост
# 514
Мама на трима,

Погледнах kamernet.nl за wageningen и ми се стори, че има стаи. А юли месец ще се освободят още повече ( не знам кога ще ги обявят).
Все пак децата предпочитат да си дават стаите през ФБ. Защо казвам децата: в повечето случаи са отдадени цели къщи или апартаменти на студенти и другите съквартиранти имат думата дали да те вземат за освободилата се стая.

Като задам с търсачка studentenkamer wageningen на първо място ми излизат луксозните общежития в кампуса. Няма публикувана цена, трябва да им отправиш запитване, което ме навежда на мисълта, че няма да са много евтини, но не пречи да питате.

Много от младежите се придвижват и със скутерчетата ( но мен ме е страх). В повечето случаи се движат по велоалеите. В Холандия е рядкост да има сняг и той да е един пръст. Така че в краен случай, може да разгледате и околността ( Еде, Ренкум, Бенеком)

Rosss, отново сърдечно благодаря за идеите. Започваме да проучваме и в посочената от Вас насока. И аз мислех за Еде специално, защото синът ми знае къде е, а и в "Идеалис" излизат оферти там. Доколкото разбирам от постовете Ви, не трябва да ме притеснява "отдалечеността" му от Вагенинген. В "Идеалис" го дават приблизително на двадесет минути от кампуса с колело. Дали е така, защото все пак синът ми беше с кола там и нещата се възприемат по различен начин. А лично за мен това със скутерчетата е ново инфо, та не зная дали не си заслужава да се поразмислим и в тази посока. По лесно ли се охраняват от велосипедите, ако имате представа?
Виж целия пост
# 515
Мама на трима,
Разстоянията, които дава Гугъл с колело, аз ги взимам по- бързо. Еде е непосредствено до Вагенинген и понеже Вагенинген няма гара ( имали са, но са поискали да се махне😊), то гарата на Еде се казва Еде- Вагенинген. И аз се движа там само с кола , защото идвам с кола до там, но Холандия е изградена, така че с колело да се придвижваш по- лесно. А разстояние 20 мин с колело не е много. Имаме приятелки на дъщеря ни, които в гимназията пътуваха през три селища , по 9 км в едната посока.

Kaly69,
Не коментирам дали университет или висше училище е по- добро. Българинът си мисли, че това правя, защото в България е насадено, че ако не е университет, не го бива. За някой специалности дори висшите училища са по- добри. Вярно е, че за някой специалности имат магистратури, но и в тази тема са питали деца от такива училища за магистратура в университет и са им искали допълнителна година. Ако те наема холандска фирма  те пита МАВО, ХАВО или Университет си завършил ( като първите са полувисши, вторите са хохесхол( висше у- ще) и университет. За някой специалности може да е без значение, но може да се случи в обявата за работа да пише изискване университет и тогава с ХАВО не можеш да кандидатстваш. Например за един инженер според мен би имало значение.
Виж целия пост
# 516
Едно уточнение, което ще направи по-разбираемо образователната система в Нидерландия. За разлика от България, там вида на средното ти образование определя какво можеш да продължиш да учиш.
Още на 12 години децата преминават през тест , който ги разпределя в три нива.
Едното ниво завършват на 16 години и могат да запишат да учат само полувисше (мисля, че на това отговаря в България)
Следващото ниво завършват на 17 години и могат да запишат да учат дискутираните висши училища или ако искат долното ниво.
Следващото ниво завършват на 18 години ( учат 6 години) и имат право да запишат университет или по-долните нива. Уточнявам, че често се случва деца , учили в последното ниво, все пак да предпочетат висше училище пред университет

( При определени условия може да се движиш из тези нива, както в посока нагоре, така и надолу (според успеха ти, ако трябва допълнителна година) Но има разлика в материала, който учат, както и в материала за матурите, които държат
Виж целия пост
# 517
Аз мисля, че Хедра имаше предвид, че синът й се е ориентирал към специалност която не се изучава в университет. Подобно е положението с моя син. В Европа, изключая Англия ( там не съм проучвала) , специалноста която той иска да учи я има само в приложен университет. Което си е ок- все пак, той учи повече  "занаят" . Например - близка до желанието му специалност, на име инженерен гейминг има в техническия университет в Мюнхен ( единственото място с университетско образование, което донякъде се доближава до желанието му). Изчитайки старателно програмата им, синът ми заключи, че той иска да прави електронни игри, а не да работи върху създаване на механизми които да подпомагат криейтърите на електронни игри. Дано съм се изразила ясно - то е като да създаваш продукт, или да се обучаваш да работиш с него. Така я виждам аз разликата, поне в желаната от сина ми специалност. Той определено не иска да си пълни главата с теория. Иска да се обучава чисто практически и да развие  въображението , креативноста , артистичноста си.  В този ред на мисли аз заставам твърдо зад висшите училища по приложни науки, защото те дават повече занаят, отколкото теоретични познания. Относно магистратурата - стига детето да е оцелило училището и специалноста, не мисля, че би имало проблем, ако желае разбира се, да открие тази магистрърска порграма, която ще му даде допълнителните умения от които се нуждае . 
Не мисля, че търсейки работа, някой работодател ще го пита уни или висше училище е завършил, имайки предвид, че тази специалност се гради именно в училища по приложни науки. По-скоро ранкинга на самото училище ще му е от полза.
Виж целия пост
# 518
Не мисля, че търсейки работа, някой работодател ще го пита уни или висше училище е завършил, имайки предвид, че тази специалност се гради именно в училища по приложни науки. По-скоро ранкинга на самото училище ще му е от полза.
Включвам се,защото ми направи впечатление тази фраза - да,когато специалността е такава,че я има основно в приложни училища няма проблем.
Проблем е ,когато се учат специалности тип комуникация,мениджмънт и т.н. ,защото те са един вид по-низши от университетските такива специалности и може да създаде проблем при търсене на работа.
Виж целия пост
# 519
Тук съм съгласна. Но ми е чудно  - защо специалност тип икономическа ще  се изучава и в институт по приложни науки, и в университет. Доколкото съм запозната,  при първите програмата е ориентирана повече към практическата подготовка, а при вотрите - към теоретичната такава. Е тогава, как може една и съща специалност веднъж дс се изучава посредством групови проекти и презентации, а друг път - със заучаване на теоретичен материал по конспект. Еднакво подготвени ли ще са децата излизащи от двата вида учебни заведения?
Виж целия пост
# 520
Rosss го обясни по-горе - тъй като средното образование на нива и предпоследното такова може да влиза в приложните училища,а не може в университетите.Това го има в известна степен и в другите държави с подобно разделение на средното образование.
Ако изхождаме от това,според мен по икономическите специалности и други подобни,децата са с по-низша диплома и съответно по-малко подготвени.
Виж целия пост
# 521
Тук съм съгласна. Но ми е чудно  - защо специалност тип икономическа ще  се изучава и в институт по приложни науки, и в университет. Доколкото съм запозната,  при първите програмата е ориентирана повече към практическата подготовка, а при вотрите - към теоретичната такава. Е тогава, как може една и съща специалност веднъж дс се изучава посредством групови проекти и презентации, а друг път - със заучаване на теоретичен материал по конспект. Еднакво подготвени ли ще са децата излизащи от двата вида учебни заведения?
А как заключихте, че в университетите няма групови презентации и проекти.
Дъщеря ни е втора година в университет и до сега конспект не съм видяла. Не правете паралели и заключения, с това което си представяте, Моля, без да имате лични впечатления.
За пореден път: Не казвам, че правя сравнение между двете опции за висше образование при определени специалности. А само давам информация, която следва да си проучите в подробности за вашия конкретен случай.
Виж целия пост
# 522
O, ни най малко бих искала да се конфронтирам  . Опитът ми се базира единствено на проучване на различни  програми  в двата вида унита. И то е опит по-скоро с немските училища, не с холандските. Съжалявам ако съм засегнала по някакъв начин някой, не това е била целта ми.  Може би аз съм останала с грешно впечатление, но такова се е оформило то, ровейки се в програми по специалноста  за която кандидатства сина ми.
Виж целия пост
# 523
По мое мнение и опит,ГД,за специалността на сина ви,добре се ориентирал.И в другите държави точно тази специалност се изучава в частни училища,които не са със статута на университети.Не съм видяла изобщо да е било проблем при намирането на работа.
Хубаво е обаче да се каже,че не стоят по същия начин нещата с ''класическите'' специалности в приложни училища.Води се по-ниско ниво и един вид,не са успели да влязат в университет.В университетите има по-общо обучение,теория и практика,докато в приложните е практиката за определи постове.
Виж целия пост
# 524
Определено са много полезни тези теми. Човек има възможност да почерпи опит от хора минали по този път . Всеки ден научавам нещо, и кръгозора ми се разширява.  Мисля, че за специалноста на сина ми, поне що се отнася до държавни училища имам поглед. Но... само след година на кандидатстудентския фронт застава брат му.  А там нещата са по-различни. Имам предвид - средното образование и езиците са същите, но желанието за развитие се различава от това на брат му. Малкия търси автомобилостроене. Като бакалавър, пък после ще мисли какво да доразвие - мехатроника ли, електромобили ли... Сигурна съм, че с помощта на мненията които чета както в този форум, така и в другия за кандидатстване в Германиия ще се ориентираме по-лесно в джунглата от унита и варианти на специалноста.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия