Какви са приоритетите на бъдещото правителство в сектор "Образование и наука"?

  • 5 918
  • 84
# 45
каква жена, не е ли мъж? Или пак съм объркала пола?
При мен не се вижда полът  newsm78, за тва, всички жени ги правя. Извинявам се. Не ми работи апострофът #Crazy
Виж целия пост
# 46
Ми, оакахме темата на жената, тва е Joy ЧС, след Ма-то, в последното изречение, не се ли пише запетая newsm78 Да се тупна и аз, с моя правопис, да оправям системата Joy


Не. Тук не е използвано като местоимение (в ролята му на обръщение), а като съкратена - жаргонна (нарочно) форма на "ама". В друг език може би би се писало кат 'ма. С пропусната буква. По подобие на щот'

ПП
Мъж е. Или поне така се предполага. Вероятно по формални признаци.
Виж целия пост
# 47
След моето Ми, значи, също няма запетая, да знам. Мерси. Той се ската човекът, свихте му сармите, хаха. Може и добри намерения да е имал, но с тая лоша презентация newsm78, в тоя кокошарник, няма как да оцелее hahaha hahaha
Виж целия пост
# 48
Младежът си мисли, че е кокошарник и че може той да кара влака, ама не е познал. Така и не разбрахме на какво основание се самоопределя като експерт.
Виж целия пост
# 49
Всички експерти в МОН са на това ниво, нима се учудваш newsm78
Виж целия пост
# 50
Като му гледам стоп-кадъра от клипчето, не ще да такъв. Никой началник в МОн няма да разреши негов служител да прави аматьорски клипчета на тема работата на министерството. Освен, ако служителят не е готов да си подритва трудовата книжка.
Виж целия пост
# 51
След моето Ми, значи, също няма запетая, да знам. Мерси. Той се ската човекът, свихте му сармите, хаха. Може и добри намерения да е имал, но с тая лоша презентация newsm78, в тоя кокошарник, няма как да оцелее hahaha hahaha


По принцип няма - освен, ако след него не следва вмъкнат израз, който се огражда със запетаи...

ПП
То и аз мога да твърдя, че съм космонавт, ама ще ми повярва ли някой?..
Виж целия пост
# 52
Simple Smile

Виждам, че сте продължили темата все в същия дух!
Виж целия пост
# 53
Ами то няма тема. В първия ти пост нищо не си казал и съответно ние продължаваме темата на нищото.
И след като "експертът" нищо не казва, то аз ще коментирам основните заложени приоритети - делегираните бюджети и заплатите.
Всички знаят до къде ни доведоха делегираните бюджети - агресия, слабо образование и парите като не са кой знае какво се стигна и до недостиг на кадри.
За други приоритети не съм чувала, ноп ако има и някой може да пише, може да ги сподели и да ги обсъдим.
Виж целия пост
# 54

Ами няма зададена тема, така че можем да си обсъждаме само каквото си извадим от пръстите... Едва ли някой тук може да знае какви са приоритетите на правителство, което все още даже не е предложено, камо ли да е обявило някакви приоритети. Може да сме кокошки в кокошарник, ама врачки все още не сме (е, имаме и такива (всичко си имаме), ама те обитават алтернативния... )

Нещо, което аз лично бих предложила е никой да не може да бъде квестор на матури в училището, в което работи. Това би пресякло практики (да, съществуват, със сигурност - в смисъл, знам за конкретен случай) учителят да напише решенията на дъската, за да не се изгубят парите... Би създало известни трудности, признавам, в малките населени места, където има общо едно училище - но могат да бъдат предвидени някакви допълнителни средства / командировъчни/ за случаите, в които учителят трябва да пътува до съседно населено място.

ПП
Написала съм била командировАчни. Срам и позор. И като не си чета, добре, че ми обърнаха внимание. Благодаря, Бел Ами!
Виж целия пост
# 55
Кати, и сега е така. Квесторите на матурите, не преподават в училището, а даже и учениците не са си в училището, а в друго. Даже на НВО в седми клас пак е така, само учениците си остават в тяхното училище, квесторите обаче са външни.
Но това чак да е приоритет на правителство....
Виж целия пост
# 56
Може ли да е приоритет на правителството прочистване на образованието от пишман експерти и всички, които са обвързани с бизнеса с учебниците?
Не, не вярвам.
Има ли смисъл да се очаква нещо ново и качествено тогава? Не, няма.
Освен някое поредно малоумие, колкото да се разпише и следващият министър на стената на позора, друго не очаквам.
Виж целия пост
# 57
Едва ли някой ще е съгласен, но приоритет следва да е силното оганичаване на частните уроци.Нека има форма на частно образование, но такова да се провежда в съотетното училище.

Учител, който преподава в държавно, бщинско училще да няма право и на частна работа.Тогава качественото образование ще се върне в учлище, а няма да се случва извън него.Естествено, заплащането трябва да е подобаващо.

Много се роптае срещу това" ама как така, с такива ниски оценки/ точки децата от по- малки населени места преминават през НВО към средно образование. Но едва ли се замисляме, че ако живеехме в недоимък и ни беше непосилно всичко- като почнем от английския по частни школи от първи клас и ДГ, математически школи,купища сборници, та дори един прост абонамент за " уча се",  емнайсет пробни изпити за НВО, да не говорим за огромни суми за подготовка в седми клас, едва л и нашите деца щяха да имат кой знае какви космически постижения.Затова образовани ето да се случва в училище, всички деца да имат равен финансов старт.

Ето, в тази наска трябва да се мисли.
Знам, че е утопично и няма да се случи, зная, че образованието ще става все по- недостъпно за социално слабите, какъто и потенциал да имат децата им.
Виж целия пост
# 58
Simple Smile

Виждам, че сте продължили темата все в същия дух!

Виж, брато, ти си най-излишното нещо в тази тема. Ние спокойно можем да си обсъждаме някакви неща и без теб. Дадохме ти шанс, но ти пропусна своите пет минути слава.
Виж целия пост
# 59
Едва ли някой ще е съгласен, но приоритет следва да е силното оганичаване на частните уроци.Нека има форма на частно образование, но такова да се провежда в съотетното училище.
Това няма как да стане, защото е свързано със свободния избор на хората за какво да си дават парите. Освен това 100 пъти съм писала, че частни уроци ще има до тогава, докато търсенето на най-престижните гимназии многократно надвишава предлагането на места в тях. Този дефицит автоматично води до състезание (има ли по-демократичен и справедлив начин да се реши кой да учи в НЕГ и кой не?), а щом има състезание има и допълнителна подготовка, в случая частни уроци. И тези частни уроци са свързани именно със състезанието, а не с качеството на обучение в училищата. Ако ще в гимназиите да се преподава на нивото на Итън, резултатът ще бъде само този, че критериите за изпита ще се повишат и пак ще трябват уроци.

Учител, който преподава в държавно, бщинско училще да няма право и на частна работа.Тогава качественото образование ще се върне в учлище, а няма да се случва извън него.Естествено, заплащането трябва да е подобаващо.
Това е забрана за работа и е оборимо в съда и затова не може да мине. Ако се направи въпреки закона резултатът ще бъде, че най-кадърните учители ще напуснат о образованието ще стане още по-зле. Тогава ще има учители аматьори, и учители професионалисти Mr. Green


Много се роптае срещу това" ама как така, с такива ниски оценки/ точки децата от по- малки населени места преминават през НВО към средно образование. Но едва ли се замисляме, че ако живеехме в недоимък и ни беше непосилно всичко- като почнем от английския по частни школи от първи клас и ДГ, математически школи,купища сборници, та дори един прост абонамент за " уча се",  емнайсет пробни изпити за НВО, да не говорим за огромни суми за подготовка в седми клас, едва л и нашите деца щяха да имат кой знае какви космически постижения.Затова образовани ето да се случва в училище, всички деца да имат равен финансов старт.
Много е хубаво да се вдигне нивото в училищата, обаче то зависи и от нивото и мотивацията на децата, а само около 10% от тях са мотивирани и на ниво. Останалите ги дърпат надолу и точно затова тези 10% искат да избягат в елитно училище. Това няма нищо общо с качеството на преподаване, най-малкото защото в клас от незаинтересовани гаменчета просто не може да се преподава качествено. И баш затова преди да се измъкнат в елитното училище децата ходят на уроци. Не можеш да забраниш на тези, които имат възможност, да инвестират в курсове и уроци в името на по-доброто бъдеще на децата си. Се ла ви.

Ето, в тази наска трябва да се мисли.
Знам, че е утопично и няма да се случи, зная, че образованието ще става все по- недостъпно за социално слабите, какъто и потенциал да имат децата им.
Може да се мисли, но не в посоките, които ти предлагаш. Единственото законно, справедливо и работещо решение е социална помощ, изразяваща се в заеми (нисколихвени или безлихвени), стипендии и поощрения за най-добрите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия