Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 75 148
  • 739
# 450
Сиси и Мими - 2013
Сиси и Мими - 2014
Сиси и Мими - 2015
Виж целия пост
# 451
Моля за помощ за задача за шести клас.
В съд с форма на правилна призма с дъно с лице 30 кв.дм е налята вода. След като в съда потопим метален детайл с форма на правилна четириъгълна пирамида с височина 2 см, нивото на водата се е увеличил о с 4,5 см. Каква е дължината на основния ръб на пирамидата?
Виж целия пост
# 452
 Получих 45 см

 Предполагам обаче, че потопено означава, е ялата пирамида е под водата.
Обемът на изместената вода е 3000 см² * 4.5 = 13 500 см³
Следва, че обемът на пирамидата 13 500 см³ = a² * 2 см/3
a = 45 см
Виж целия пост
# 453
Amber,  с тези размери квадратът не е точен, тоест няма и точен корен. Предполагам, че става дума за грешка и височината на пирамидата е 2 дм, а не  2см. Само тогава основният ръб е 45 см.
Виж целия пост
# 454
 А да. Като съм го смятала съм въвела 1350, вместо 13500 по грешка и ми излезе точен.
Виж целия пост
# 455
Момичета, точно 2 дм е височината, но те все още не са учили корен квадратен и аз не зная как по друг начин да стигне до точен отговор
Виж целия пост
# 456
 
Момичета, точно 2 дм е височината, но те все още не са учили корен квадратен и аз не зная как по друг начин да стигне до точен отговор
Те не го учат корен квадратен, ами търсят страна на квадрат, по зададено лице
а*a = Sквадрат. Или кое число, като го умножиш на себе си дава другото число
Щом учат обем, няма начин да не решават такива задачи
Виж целия пост
# 457
а.а =2025
Разлагате на множители:
2025|5
405|5
81|9
9|9
1
=>2025 =5.5.9.9=45.45
a.a=45.45
a=45 cm.
Виж целия пост
# 458
Amber, не са учили такива задачи, а учат обем Confused
Момичета, страхотни сте, много ви благодаря.
Русалка, изобщо не се сетих за този начин, благодаря.
Виж целия пост
# 459
Amber, не са учили такива задачи, а учат обем Confused

 
   Ами така или иначе квадратът е вид правоъгълник и предполагам, че са замествали в а*b = s, Тук а*a =  S
 русалка е показала и  как може с техните знания да стигнат до тоговора на такъв тип задача
Просто няма как да се извлече основен ръб по друг начин с тези данни.
Виж целия пост
# 460
Снимката е от учебник за пети клас по новата учебна програма. Урокът е " Лице на равнинните фигури квадрат и правоъгълник (преговор)"
Виж целия пост
# 461
може ли помощ за следните задачи от салабашев за 4 клас



Виж целия пост
# 462
може ли помощ за следните задачи от салабашев за 4 клас


53, мисля аз, но не съм сигурна много
има 1 комбинация със сбор 1
        2 комбинация със сбор 2
................
        9 комбинация със сбор 9
        9 комбинация със сбор 10
        8 комбинация със сбор 11
................
       1 комбинация със сбор 18


        


Виж целия пост
# 463
за зад. 11 http://smb-sliven.seliminski.com/files/sal2014_klas4_otg.pdf
15
Уловката е, че не е задължително да се вадят плодове и от двете торби.
Виж целия пост
# 464
От торбата с ябълките трябва да извадим 18, за да сме сигурни, че има десет от един цвят. От торбата с крушите трябва да извадим 15, за да сме сигурни, че има десет от един цвят.
Значи 15.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия