Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 685
  • 222
# 135
Първо, че с точно начертаване  разлика от 1 градус трудно ще се улови, дори и с транспортир. Wink Второ - дори и да ставаше  дума за по-осезаема разлика от примерно 10 градуса (видима и с просто око), пак не може   да се счита чертежът за доказателство на етап който и да е клас, че триъгълникът е  тъпоъгълен, тоест  не такъв, какъвто е зададен по условие. И трето - задължително човек трябва да има и друг чертеж преди пресмятанията, няма как с незнаене на  дължината на АВ да  построи от самото начало  триъгълник с 91 градуса, колкото и точно да са го учили да чертае..
Виж целия пост
# 136
По принцип в каквато и грешка да е бил проверяващият, досега никога не е имало преразглеждане. Щом от МОН са се съгласили значи наистина са гузни и се чувстват наакани Mr. Green
Виж целия пост
# 137
По принцип в каквато и грешка да е бил проверяващият, досега никога не е имало преразглеждане. Щом от МОН са се съгласили значи наистина са гузни и се чувстват наакани Mr. Green
Не е имало, защото родител не е подавал молба..  Това че оценката е окончателна и не подлежи на промяна е на ниво проверките в 18-то. Никой там няма  право, дори и при констатирана грешка, да нанася промени. С ушите си обаче чух обяснението на проверител-консултант в същото това училище, че може да бъде пусната молба от родител до МОН за преразглеждане на работата. И точно това се е случило сега. Но също така чух и шикалкавенето как не си струвал рискът, понеже работата можело да се проточи и до след сроковете за подаване на заявленията за участие в 1 класиране.
А иначе те  все са си понаакани, да е само сега...
Виж целия пост
# 138
Начертайте я и ще видите, че с тези дължини на страните се вижда с просто око, че ъгъла е поне правоъгълен, по-точно се вижда, че е тъпоъгълен.
Нея това я е спряло. Впрочем е 109 резерва в АК и макар с минимален шанс се надявам да я приемат там.
Виж целия пост
# 139
  А какво ще кажете за 22 задача.
Ако дете е изтълкувало подусловие- a - и приема за незивестно общия борй ученици. Прави вярно уравнение спрямо общия брой ученици и му обявяват задачата за грешна
Виж целия пост
# 140
Начертайте я и ще видите, че с тези дължини на страните се вижда с просто око, че ъгъла е поне правоъгълен, по-точно се вижда, че е тъпоъгълен.
Ъгълът е правоъгълен?  Mr. Green
Хубаво е чертежът е да максимално близо до условието, ако е възможно, но вече сигурно над сто пъти обясниха, че с просто око не можеш да различиш 89 от 91 градуса. И с траспортир е трудно.
Виж целия пост
# 141
По принцип в каквато и грешка да е бил проверяващият, досега никога не е имало преразглеждане. Щом от МОН са се съгласили значи наистина са гузни и се чувстват наакани Mr. Green
Не е имало, защото родител не е подавал молба..  Това че оценката е окончателна и не подлежи на промяна е на ниво проверките в 18-то. Никой там няма  право, дори и при констатирана грешка, да нанася промени. С ушите си обаче чух обяснението на проверител-консултант в същото това училище, че може да бъде пусната молба от родител до МОН за преразглеждане на работата. И точно това се е случило сега. Но също така чух и шикалкавенето как не си струвал рискът, понеже работата можело да се проточи и до след сроковете за подаване на заявленията за участие в 1 класиране.
А иначе те  все са си понаакани, да е само сега...
Аз вече имам отговори, от Мон казаха, че ще разгледат черновите, а в РУО не са го зачели, за това ще я преразгледат.
Виж целия пост
# 142
Начертайте я и ще видите, че с тези дължини на страните се вижда с просто око, че ъгъла е поне правоъгълен, по-точно се вижда, че е тъпоъгълен.
Ъгълът е правоъгълен?  Mr. Green
Хубаво е чертежът е да максимално близо до условието, ако е възможно, но вече сигурно над сто пъти обясниха, че с просто око не можеш да различиш 89 от 91 градуса. И с траспортир е трудно.
Ако имате желание пробвайте, аз след изпита го начертах с пергел, абсолютно точно. Вижда се с просто око, както го е видяло и детето. Обясни им го на учителките много ясно. Все пак има 86 точки, не 56. Ужасното е, че е пропуснала б/ на 23 задача, защото не е видяла веднага решението и ако не се е разстроила така е щяла да го реши. На последните два пробни изпита имаше по 100 точки.
Виж целия пост
# 143
Ако имате желание пробвайте, аз след изпита го начертах с пергел, абсолютно точно. Вижда се с просто око, както го е видяло и детето. Обясни им го на учителките много ясно. Все пак има 86 точки, не 56.
Разлика от два градуса се вижда с просто око?
Виж целия пост
# 144
Ако имате желание пробвайте, аз след изпита го начертах с пергел, абсолютно точно. Вижда се с просто око, както го е видяло и детето. Обясни им го на учителките много ясно. Все пак има 86 точки, не 56.
Разлика от два градуса се вижда с просто око?
Изобщо не го поставяйте на съмнение, триъгълника е достатъчно голям.
Виж целия пост
# 145
А, аз не го поставям под съмнение. Просто не разбирам много от математика и ми стана интересно. Явно наистина ъгли от 91 и  89 градуса са различими с просто око за опитните родители и подготвените деца.
Виж целия пост
# 146
  А какво ще кажете за 22 задача.
Ако дете е изтълкувало подусловие- a - и приема за незивестно общия борй ученици. Прави вярно удраенине спрямо общия брой ученици и му обявяват задачата за грешна

Да, това е голяма простотия, коментирахме го още в деня на изпита. И е факт, че са отнемали точки  на задача с вярно уравнение и верен отговор.

aninica, и с транспортир детето е установило, че ъгълът е 91 градуса, а не примерно 89 градуса 59 минути и 59 секунди, така ли?   А и горе Ви попитах, но не отговорихте. Толкова прецизният чертеж е направило едва след  намирането на размерите. Първоначалният чертеж какво общо има, къде е.. Там триъгълникът може да си е спокойно остроъгълен с точка М навън - няма нищо, което да е противоречиво там.

Да ме извинят хората, считащи, че децата им са ощетени заради тази заадача. За мен истината е друга. МОН сгафи несъмнено с  непрецизно условие, но това е само показател за безотговорен подход към съставянето на изпита. И ако има действия, трябва да са насочени срещу автора на тази задача, срещу експертите, уж проверили варианта... Но без искания за реабилитация на ощетени от това безхаберие деца. Седмокласниците просто няма как да хванат противоречието, каквото и да си говорим. освен някой много добър математик, на който е останало време и си е поиграла с Питагор след напарвен пропорционален чертеж. Това не оправдава тези горе, ама хич.. Но родителите на нерешилите задачата деца някак яхнаха удобно вълната с претенции за последвало объркване, подвеждане, забавяне и т.н..
Виж целия пост
# 147
Явно наистина ъгли от 91 и  89 градуса са различими с просто око за опитните родители и подготвените деца.
Особено за родителите. Някои родители особено силно искат да покажат как децата им са "видели" леко тъпия 91 градусов ъгъл и противоречието с условието. Как пък тези деца не видяха, че ъгъла е леко остър 89 градуса, както е по условие.
Виж целия пост
# 148
Учили са я да чертае чертежите точно. Така се виждат най-лесно пропорциите и еднаквостите. Ако искате вярвайте, не искам да Ви убеждавам. Понеже искаше в Смг да учи, като не и се е получил чертежа се е разплакала, защото знае, че с една нерешена задача няма никакъв шанс. За това и не се е върнала на 23/б. Много глупава история. Попитах я защо не я е написала на беловата, настоява че триъгълника не е остроъгълен.  В един момент е помислила, че задачата е грешна.
Виж целия пост
# 149
Да ме извинят хората, считащи, че децата им са ощетени заради тази заадача. За мен истината е друга. МОН сгафи несъмнено с  непрецизно условие, но това е само показател за безотговорен подход към съставянето на зипита. Седмокласниците обаче няма как да хванат противоречието. Това не оправдава тези горе, ама хич. Но родителите на нерешилите задачата деца яхнаха удобно вълната с претенции за последвало объркване, подвеждане, забавяне и т.н..
Подкрепям до последната дума.   202uu
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия