Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 691
  • 222
# 120
Ако си говорим честно, няма как с молив и транспортир и знания от седми клас да уловиш тази грешка. Което пак казвам не променя мнението ми, че втора подточка на задачата е срам за съставителите, но не ощетява седмокласниците.
Виж целия пост
# 121
Ако си говорим честно, няма как с молив и транспортир и знания от седми клас да уловиш тази грешка. Което пак казвам не променя мнението ми, че втора подточка на задачата е срам за съставителите, но не ощетява седмокласниците.

+1 Peace Черна станция, в деня на изпита чертах триъгълника от Б подточка не с чертожни инструменти, а с програма. Ъгълът беше към 91 градуса... Колкото и точен да ти е чертежът, няма да го хванеш с линия и транспортир. Отделно с косинусова теорема третата страна се получи само с  няколко стотни/хилядни ли бяха , не помня вече, по-голяма от  тази на остроъгълен триъгълник. Wink Та няма как да го е хванал някой несъответствието с прецизно чертане. А и преди да стане ясна грешката много родители на деца в МГ  писаха в седмокласната тема, че децата им са получили отговорите на МОН и не споделиха някое да е стигнало обосновано/по чертеж до извода, че в подточка Б триъгълникът е тъпоъгълен. А на практика точно децата от МГ с Питагорова теорема, която от тях поне се знае, могат да го докажат, но видно не ги е смутило нищо. Което обаче по никакъв начин не оправдава безумното нехайство на експертите на МОН, които не могат да напишат едно читаво условие..
Виж целия пост
# 122
Говоря точно за нехайството на МОН. Миналата година пак имаше грешка в теста по български, предни години пак по математика. За толкова години не можаха да направят един изпит , като хората.
Малко е да им кажеш ,че са некадърни да имат всяка години грешки и да се получава само едно извинение.  Sick
Виж целия пост
# 123
Черна станция, в деня на изпита чертах триъгълника от Б подточка не с чертожни инструменти, а с програма. Ъгълът беше към 91 градуса... Колкото и точен да ти е чертежът, няма да го хванеш с линия и транспортир. Отделно с косинусова теорема третата страна се получи само с  няколко стотни/хилядни ли бяха , не помня вече, по-голяма от  тази на остроъгълен триъгълник. Wink Та няма как да го е хванал някой несъответствието с прецизно чертане. А и преди да стане ясна грешката много родители на деца в МГ  писаха в седмокласната тема, че децата им са получили отговорите на МОН и не споделиха някое да е стигнало обосновано/по чертеж до извода, че в подточка Б триъгълникът е тъпоъгълен. А на практика точно децата от МГ с Питагорова теорема, която от тях поне се знае, могат да го докажат, но видно не ги е смутило нищо. Което обаче по никакъв начин не оправдава безумното нехайство на експертите на МОН, които не могат да напишат едно читаво условие..

ОК, признавам си, че писах по принцип и не съм запозната с детайлите на конкретната задача и затова вярвам, че сте прави с аргументацията си Peace
Но принципно гафът си е гаф, защото от една страна няма задължителен път, по който едно дете да тръгне по задачата, и съвсем не е изключено някои деца да подходят нестандартно и да се озадачат, разконцентрират и да загубят време. От друга страна на изпит за седми клас не се изисква познаване на по-висш материал, ама не знам и да се забранява деца да си го използват, ако не за официалното изписване на решението, то поне за по-лесното му намиране. И така ще бъдат ударени именно по-добрите математици.  Да, сигурно ще са единици, но от това неправдата спрямо конкретното дете не става по-малка. Помня, че по телевизията едно детенце казваше, че се объркала и много се чудела, та явно има поне едно такова дете.  И изобщо как може МОН да има очи да се заяжда с децата за глупости и да им реже стотни, като самите те на са изрядни?
Виж целия пост
# 124
Ами като пуснаха лесни теми и по БЕЛ и по МАТ сега какво да правят, ще режат от тези, които си знаят. Пък 0 точки пак си има. Били на деца, на които българският език не е майчин и не разбирали въпросите. Ама аз питам как са стигнали до 7 клас тогава.
Виж целия пост
# 125
Черна станция, в деня на изпита чертах триъгълника от Б подточка не с чертожни инструменти, а с програма. Ъгълът беше към 91 градуса... Колкото и точен да ти е чертежът, няма да го хванеш с линия и транспортир. Отделно с косинусова теорема третата страна се получи само с  няколко стотни/хилядни ли бяха , не помня вече, по-голяма от  тази на остроъгълен триъгълник. Wink Та няма как да го е хванал някой несъответствието с прецизно чертане. А и преди да стане ясна грешката много родители на деца в МГ  писаха в седмокласната тема, че децата им са получили отговорите на МОН и не споделиха някое да е стигнало обосновано/по чертеж до извода, че в подточка Б триъгълникът е тъпоъгълен.
Но принципно гафът си е гаф, защото от една страна няма задължителен път, по който едно дете да тръгне по задачата, и съвсем не е изключено някои деца да подходят нестандартно и да се озадачат, разконцентрират и да загубят време.
Не е вярно, че задачата няма път за решаване. Няма причина за решаването й да подходят нестандартно.
Просто след като решат задачата, ако случайно решат да пречертаят чертежа с по-точни размери на страните, може да им се получи ъгъл близък до прав (реално 91гр.) И тогава може да се запитат, защо не е очевидно остроъгълен триъгълника, както пише в условието. И тук не би трябвало да започват да решават наново. Следва да приемат, че ъгъла е близък до прав, но все пак остър и условието е спазено.
Повтарям всичко това се случва евентуално след решаването на задачата. За самото решаване те не могат да не ползват примерен чертеж подобен на дадения в отговорите. И именно него трябва да оставят докрая в решението си.
Виж целия пост
# 126
Не съм гледала момиченцето по телевизията.. Но много зависи от какво се е оплаквало. Wink
Ако е от това, което се дискутираше в темата, а именно, че не е  могло заради неточността в  условието да си направи чертеж и заради това точката му била вътре, пък и лицето не е търсило - забрави, няма никакво основание за подобно оплакване.
При втория вариант може да има основание, но дълбоко се съмнявам да се е стигнало дотам. На теория е възможно детето да е поискало да начертае на беловата триъгълника с пропорционални на намерените за АВ  и ВС размери. Тогава е получило наглед правоъгълен триъгълник. И пак условно му е светнала лампичката за несъответствие с условието. Имайки знанията  за по-големи , е проверило с косинусова  или Питагорова и е установило, че триъгълникът е тъпоъгълен. Но всичко това остава в графата"много условно" , тъй като притиснато от времето същото това дете ще гледа да си довърши на беловата задачата... Само при подобни обстоятелства би могло да стигне до неточността и да има  повод за оплакване..

 Супер безотговорно отношение от страна на МОН, в това спор обаче няма.
Виж целия пост
# 127
Може да си Пенсионирана русалка, но има още много хляб в теб. Напълно те подкрепям.  Simple Smile
Виж целия пост
# 128
Може да си Пенсионирана русалка, но има още много хляб в теб. Напълно те подкрепям.  Simple Smile

А, само по ник съм пенсия, споко Simple Smile На по-малко години съм от половината спряган ъгъл от 91 градуса в подточка Б. Mr. Green
Виж целия пост
# 129
Аз смятам да заведа дело срещу мон за задача 24. Видяхме работата на детето, вижда се че няколко пъти е трила триъгълника. Начертала го е точно 91 градуса, нанесла е размера на ъглите по 30 градуса, размера на отсечката ВС, но на черновата. Не е разписала задачата, защото е решила, че е сбъркала. Чудила се е дали да не напише на беловата, че задачата е сбъркана, но не го е направила, за да не и анулират работата. Има 86 точки.
Виж целия пост
# 130
Аз смятам да заведа дело срещу мон за задача 24. Видяхме работата на детето, вижда се че няколко пъти е трила триъгълника. Начертала го е точно 91 градуса, нанесла е размера на ъглите по 30 градуса, размера на отсечката ВС, но на черновата. Не е разписала задачата, защото е решила, че е сбъркала. Чудила се е дали да не напише на беловата, че задачата е сбъркана, но не го е направила, за да не и анулират работата. Има 86 точки.

Браво!Ако можеш да си го позволиш го направи.Стига са ни тъпкали и мачкали!
Виж целия пост
# 131
Аз смятам да заведа дело срещу мон за задача 24. Видяхме работата на детето, вижда се че няколко пъти е трила триъгълника. Начертала го е точно 91 градуса, нанесла е размера на ъглите по 30 градуса, размера на отсечката ВС, но на черновата. Не е разписала задачата, защото е решила, че е сбъркала. Чудила се е дали да не напише на беловата, че задачата е сбъркана, но не го е направила, за да не и анулират работата. Има 86 точки.

Имаш пълното морално право, но не забравяй, че съдът не дава справедливост, а отсъжда според закона/правилата. А по закон контестации няма. От друга страна това, че няма контестации значи само, че не могат да променят оценката, но не значи, че не можеш да ги одрусаш с обезщетение. Стискам ти палци newsm10
Виж целия пост
# 132
Ще преразгледат работата и, защото са имали такива инструкции от МОН, специално за 24 задача, но проверяващите не са я спазили, току що бях в РУО.
Председателя на Съюза на математиците каза, че задачата е "грешна". Не може да се каже дари, че само а/ е вярна. Не се знае дали триъгълника е остроъгълен или тъпоъгълен на верния чертеж.
Виж целия пост
# 133
И как е доказала (дори на чернова), че Б подточка е грешна, това е интересното? Задачата не е правилно зададена, да, но многото чертане и триене на поредни чертежи не доказва по никакъв начин противоречието в Б подточка с условието.

Иначе дерзайте, нека се научат да си проверяват условията!
Виж целия пост
# 134
Преди да видя работата и вчера, също имах съмнения. Начертала е триъгълника с точните размери и ъгъл С е очивидно неостроъгълен. За седми клас това е достатъчно доказателство, нали за това им искат транспортири. Нея са я учили да чертае точно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия