Мнения за 125 СУ "Боян Пенев", Младост 1 - IIІ част

  • 110 743
  • 814
# 555
Значи инициативата да се събират по 10 лв. за допълнителни учебници не е на настоятелството, а на родители. Всичко започна от родителите, които през 2018 г. бяха 5 клас, тогава те си събраха и си купиха за випуска, който е първи по новата програма. После следващите випуски се включиха и мисля, че никой не би трябвало да е недоволен от това, защото учебници се осигуриха по всички предмети и децата, вместо да мъкнат тежки раници, отиват на училище само с тетрадки. Да, действително, при смяна на преподаватели в началото на годината се е случвало за седмица-две да няма учебници при новия преподавател, но родителите упражниха контрол и учебниците бяха преразпределени така, че да има по всички предмети при всички преподаватели. И между другото, въпреки че не всички родители дадоха заветните общо 10 лв. за цялата година, техните деца ползваха закупените учебници наравно с другите. Вие сигурно не си давате сметка, че това е организация, за която се изисква време и усилия. За всеки разход се дават касови ордери и банкови извлечения, което може да се провери. Много по-лесно е да се критикува, както се пее в песента "герой зад клавиатура". Ако 10 лв. за Вас са проблем да ги дадете за детето си, купете си кутия цигари или бутилка вино за същата стойност и се успокойте!

Що се отнася до парите на настоятелството - ако сте слушали внимателно отчетите, щяхте да знаете, че изрично се казва, че парите за математика са целеви и за покриване на разходите на отбора се използват само таксите за школата по математика. До миналата година те минаваха през настоятелството, защото училището няма право да прави школи, сега не е така. Освен това - за какво да се харчат парите на настоятелството решават неговите членове с вишегласие. Като се съобразяват с подадените от ръководството нужди, разбира са. Защото за Вас може топката за физическо да е най-важна, но от гледна точка на общия интерес се е преценило за по-важно да се сложи навес над стълбите, така че да не се хлъзгат децата при сняг, да се оборудват кабинети по история и природни науки, които се ползват от всички деца, да се направи актовата зала, която също се ползва от всички деца, да се направи класна стая на открито в т.нар. "английски двор" и т.н., и т.н. да не изброявам всичко - има табелки, вижте ги. Отчетността е пълна, всеки има достъп до нея, а настоятелите работят безвъзмездно, извън работно време и за сметка на времето, което могат да прекарат със семейството си. Защото не е само въпрос да се съберат пари, което явно за Вас е огромен проблем, но и да се съберат оферти, да се изберат изпълнители, да се направи организация за следене на изпълнението. Ако можете да си представите каква разправия е да правите ремонт у дома, за свой кеф, е това, но умножено като пари и мащаби правят настоятелите за обществена полза.

И още нещо - не знам как си  представяте реални часове по ФВС по време на ДО. Да кляка и става учителката в кадър и децата да повтарят ли, какво ли? Лично аз нямам оплаквания от часовете на класа на моето дете, но имам оплаквания от деца, които пречеха на тези часове. Така че вместо да гледаме в паницата на другите, да си оправим собствения двор като родители.
Виж целия пост
# 556
Така... Темата с изразходването на т.нар. "дарения" е болна сигурно за всички, близо 1500 родители на ученици от начален курс в училището. Хайде, да си кажем нещата в прав текст, а именно, че от мин. 14 000 лв., събирани всяка година от тях, те не виждат Н-И-Щ-О. А бе, поне едни топки можеше, бе, мам***** му... от кумова срама, нали, ама не... В началото на отминалата учебна година изчетох внимателно отчета на настоятелството. Спомената бе сума, похарчена за състезание, на което моето дете от начален курс е било изцяло на лични разноски. Мислите ли, че след тази откровена лъжа, продължих да си плащам чинно "даренията"? Естествено, че не. А не съм и единствената. Други родители също нямат желание да си затварят очите, за факта, че основните спонсори на училището, в лицето на учениците от начален курс, не виждат нищо от "капиталовложенията си".
Две години малките ни деца се тъпкаха по ФВ в така нар. "малък салон", който е просто една стая. А по допълнителните часове за спорт, при лошо време бяха принудени да стоят в прашната си класна стая и да играят настолни игри...
По отношение на ДО споделям мнението на евето. Толкова пък не можаха да включат всички в някоя читава платформа, а се налагаше ежедневно, изтощително лутане из имейли, множество Вайбър групи, скайпове и школа, когато можеше да е и много по-лесно. Дарението на хранителните ни продукти в края на учебната година също беше тотал-щета. Думи нямам...
Айде моля ви се, тук все пак има и хора, които са запознати със случващото се от първо лице, за съжаление...
Виж целия пост
# 557
Аз предлагам на евето и Алисса да се включат в настоятелството и така наистина от първо лице да видят как стоят нещата там. Повече няма да споря, но субективните усещания на хората не променят обективната истина.

Както и да е. Когато децата ви след време отидат в училище, в което няма действащо настоятелство, ще видите разликата. Дотогава - желая ви късмет и се усмихвайте повече.

За ДО в начален курс не мога да се произнеса. Моето дете е в среден курс и нямам особени оплаквания. Е, не е като да е в нормален час, но такова е положението да всички.
Виж целия пост
# 558
Към ДО в начален курс (трети клас) нямам никакви забележки. Учителката ни реагира светкавично в деня на обявяване на ИП, направи тестове на системата през уикенда и от 16 март децата си имаха редовни часове, по програма, в Zoom. Правеха тестове, имаха си всички необходими изпитвания за текущи оценки, като освен реалните часове, всеки ден класната качваше в Школо какъв материал е взет и какви са домашните задачи. По-наясно с това какво учи детето никога не съм била, контролирах нещата без никакво усилие.
Предполагам в прогимназиален етап ДО е много по-трудно, предвид различните платформи, които ползва всеки учител, но това е проблем абсолютно навсякъде.
Виж целия пост
# 559
Вие май не сте наясно, че всеки клас има представител в настоятелството. Знаем много добре как стоят нещата там. 😉 Неблагодарна работа, безсмислена... 
По-горе споделих доста факти, те не са въпрос на субективни усещания. Който иска, сам ще си направи изводи... А конкретно Вашите постове няма как да отразяват някаква обективна истина, също толкова субективни са, колкото и на всеки друг.
Виж целия пост
# 560
Ами и в прогимназиален етап се ползваше зуум, не си спомням да са ползвали нещо друго. Трудно беше първата седмица, докато се изгладят нещата, но после си тръгнаха в русло. Съгласна съм с мартеа, че по време на ДО беше много лесно да се контролира учебния процес от страна на родителите, особено когато самите родители работят от дома. Проблем имаше за семействата с повече от един ученик, но това не зависи от училището.
Виж целия пост
# 561
Neutral Face
Ааааа, аз съм "по-древна" - по мое време директор беше Конова.

и по мое Simple Smile

Ех Jam, налегнаха ме мили спомени от ученическите години. Само няма да казвам кой набор съм.Neutral Face
Виж целия пост
# 562
Аз последните няколко години съм гледала отчетите на настоятелството. Не съм забелязала злоупотреби. На моите деца са организизрани медицински прегледи от настоятелството. При това прегледите бяха наистина сериозни. Нищо не претупаха. Имам добровлно здравно осигуряване. Всеки път се карам с тези идиоти, че претупват прегледите. Тук всичко беше подробно и точно. Нещата, които откриха на децата се потвърдиха при специалисти.
За състезанията - можете да погледнете и бюджета на гимназията. Едно състеание се финансира от училището. Другото от целеви дарения. Нищо не се финансира от тези 20 лева. Просто няма как да се случи, защото винаги ще се намерят злобарки, на които разноските за нещо не са поети. Например за топки.
Аз разбирам че топките са някакъв непосилен разход за Алисса. Още по-лошо ще стоят нещата ако учителката има наглостта да не опази топките от спукване. Точно затова учителките си мълчат и не събират по 1 лев от децата за топки.
Никога не съм била в УН. Но винаги, когато ми е накипявало и съм се обаждала на телефона на УН съм била канена на следващото събрание и проблемът е бил обсъждан.

Едното ми дете сега учи в училище без УН. Голяма мизерия е. Нямат пари дори да изпрятат децата на трети кръг на олимпиадата. А избират кое да изпратят и кое не.
Затова ще помоля Алисса, ако не дава тези 20 лева за настоятелството, поне да си купи топки. А не да пише глупости и да поставя хората, на които им пука и правят нещо за училището, в ситуация да се обясняват.

Уверявам Ви, че съм човек, който може да чете отчети и който вижда дупчиците в тях като ями. И ако е имало нещо такова, за което пише Алисса, аз съм първата, която е щяла да сигнализира точно където трябва.
Виж целия пост
# 563
Здравейте! Има ли някой мнение за Хуманитарната паралелка след 7 клас?

Благодаря!
Виж целия пост
# 564


Едното ми дете сега учи в училище без УН. Голяма мизерия е. Нямат пари дори да изпрятат децата на трети кръг на олимпиадата. А избират кое да изпратят и кое не.

Кое е това мизерно училище, което не изпраща децата на национален кръг на олимпиадата (по математика предполагам) ? И кой и как точно избира кое дете да изпратят и кое не?
Виж целия пост
# 565
Новост е , че 125то са започнали за заплащат таксите за участие в математическите състезания. Преди 100% от разходите, които освен такса за участие включват и пътни, храна, може и нощувка се заплащаха изцяло от родителите. За Китай не знам как е организирано. Това с таксите е хубаво и да, някои не участват в състезания заради таксите, но специално олимпиадите са безплатни състезания за учениците.
Виж целия пост
# 566
Ами и в прогимназиален етап се ползваше зуум, не си спомням да са ползвали нещо друго. Трудно беше първата седмица, докато се изгладят нещата, но после си тръгнаха в русло. Съгласна съм с мартеа, че по време на ДО беше много лесно да се контролира учебния процес от страна на родителите, особено когато самите родители работят от дома. Проблем имаше за семействата с повече от един ученик, но това не зависи от училището.

Явно зависи от паралелката, защото при нас (7кл. АЕ и НЕ) имаше цял арсенал от платформи - zoom, Google Classroom, Viber + Школо и още една специално по физика.
Първите три седмици беше същински хаос - всеки учител беше оставен сам да се оправя, нямаше никаква организация от директорите. Пишеха се едни безкрайни съобщения в Школо, които включваха не просто цял випуск, но и няколко такива, ако учителят преподава от 7-ми до 10-ти клас примерно. Говорим за стотици хора включени в една кореспонденция и абсолютно всеки отговор се получаваше от ВСИЧКИ. Това само за един учител...
Получавах по десетки съобщения на ден, като в цялото това нещо няма отсяване кое всъщност се отнася за твоето дете/клас...
След време учителите се научиха как се пишат съобщения, за да не се получава този ефект. Но остана факта, че всеки си ползваше каквото е решил за платформа. Имаше и такива, които минаха на варианта - изпращане на план на урока в Шоколо и задание за домашна работа...Това някак не го свързвам с дистанционно ОБУЧЕНИЕ, а със самообучение... Но всъщност учителите, които и в нормална среда не си даваха много зор с преподаването, сега направиха същото - отбиха номера. След като в началото успокоиха всички, че ще си получават парите, драмата свърши. Ако бях учител, бих била много обидена че подобно "преподаване" остана без последици и от директори, и от министерство...Доколкото коментирахме с колеги, не е било никакво изключение на доста места.

Аз лично към настоятелството нямам забележки. Правят каквото могат хората. Имам две деца в училището, плащам си таксите и за двете. Едното сега завърши 4-ти, другото 7-ми клас.
Виж целия пост
# 567
Погледнах списъка на децата приети в профилираните паралелки след 4 клас и ми направи впечатление, че дори след второ класиране децата от 125-то са 7-8 в клас от 28 деца. Защо се получава така? Ясно ми е, че има точки от състезание и се формира бал, но все пак защо децата от 125-то са толкова малобройни и не успяват да минат “ситото”? Не се ли подготвят достатъчно добре в час? Бях останала с впечатлението, че подготовката е доста силна, а гледам резултатите на четвъртокласниците и не мога да разбера от къде идва разликата. А не е като да липсват кандидати от 125-то, тъй като са качили и списъка преди прием. На какви курсове ходят децата допълнително за да успеят да се класират? Явно с занималня само няма да стане. Моя юнак ще е първи клас сега и ни е рано, но пустата му майка е амбициозна Joy
Виж целия пост
# 568
Здравейте, успях да разбера имената на преподавателите, които ще поемат тазгодишните първокласници - Пламена Борисова, Весела Петрова, Росица Горанова, Радка Мерджева,
Тодорка Димитрова, Анелия Игнатова.
Дотук успях да намеря информация за г-жа Игнатова. Дали някой може да каже нещо и за другите учители?

Малката ми дъщеря завърши 4-ти клас при Горанова (английска паралелка). Накратко - не съм й фен.
Ще кажа само някои неща.
Ако детето не е отличник, няма да се чувства особено добре в нейния клас. Изключително амбициозен учител, което не е лошо но не е особено "здравословно" за малките ученици. Основно се работи с "вървежните" деца, то това е и по-лесното. По никакъв начин не се отчита напредъкът индивидуално. Слага се една летва и който не може да я мине, значи не става.
Дъщеря ми има логопедични проблеми, които чисти от първи клас та до сега. Никак не й беше лесно, добре че не й пукаше особено от мнението на учителката. Логопедките с които работеше, също бяха доста възмутени като гледаха коментарите в червено по тетрадките й. Липсват дори елементарни знания, как да се работи с подобни деца. Не само знания липсват, но и желание...
Детето ми разказваше за връщане на домашни, като се коментират грешките пред целия клас (не само на нея).
Няма да коментирам, че според нея ние бяхме най-безотговорните родители за това, че дъщеря ми не може да изчисти проблемите с писане и четене толкова време. Според нея това се оправяло за 3мес. с логопед...Най-вероятно имам мазохистично удоволствие, да давам стотици левове на месец за логопедични терапии и програми...
Отделно от това, никак не обича да й се противоречи от родителите. Например аз попитах защо само в нашият клас децата не могат да си ползват шкафчетата. Отговорът беше, че тя е преценила най-добре как да се подредят нещата...
Не преместих детето в друга паралелка, само защото си харесваше класа и се научи да не "слага на сърце" клеймото от класната.
Има си и положителни качества, но в крайна сметка началният учител трябва да е основно педагог и психолог, и след това учител по сухия материал. Няма да останат неграмотни, въпросът е с какво усещане ще се случи това на най-малките ученици.

Голямата ми дъщеря беше при Димитрова първите 4 години и за нея мога да кажа само добри неща. Не й беше лесно на жената с нашия клас, но направи всичко по силите си всяко едно дете да постигне максимума на възможностите си. Но тя ще взима нови първокласници след още една година.
Виж целия пост
# 569
Погледнах списъка на децата приети в профилираните паралелки след 4 клас и ми направи впечатление, че дори след второ класиране децата от 125-то са 7-8 в клас от 28 деца. Защо се получава така? Ясно ми е, че има точки от състезание и се формира бал, но все пак защо децата от 125-то са толкова малобройни и не успяват да минат “ситото”? Не се ли подготвят достатъчно добре в час? Бях останала с впечатлението, че подготовката е доста силна, а гледам резултатите на четвъртокласниците и не мога да разбера от къде идва разликата. А не е като да липсват кандидати от 125-то, тъй като са качили и списъка преди прием. На какви курсове ходят децата допълнително за да успеят да се класират? Явно с занималня само няма да стане. Моя юнак ще е първи клас сега и ни е рано, но пустата му майка е амбициозна Joy

Само да отбележа, че математиката която се учи в училище и съответно се пишат домашни в занималнята (за мен няма по-безмислено похарчени пари, но това си е мое мнение), няма нищо общо с математическият изпит за прием в паралелките в 5-ти клас.
Училището има школа за подготовка за изпита и ако не се лъжа, започваше от трети клас (може да са я смъкнали и до втори). Голямата ми дъщеря ходеше на тази школа, но накрая така и не пожела да ходи на изпита. Не искаше да учи в математическите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия