Американски колеж с пълна стипендия или Първа немска

  • 12 375
  • 62
# 45
Oceans Hug,
ето как може да се напише обективно мнение, без  да се твърдят неща, които не са съвсем така. Peace

Разбира се, че ще има деца, доучвали немския навън, които след Колежа ще имат страхотно ниво (сещам се на първо четене за девойката на СтефанБ, ако е продължила и след Шилер с немския), разбира се, че и в НЕГ има деца, които са далеч от С1 като знания.  Знаеш, че съм от тези, които и на теб, и в темата за НЕГ се оплакват от някои идиотизми в НЕГ. Но аз реагирах единствено на твърдението, че само с едно по-интензивно лято на учене нещата с немския в общия случай ще станат равни на тези в НЕГ, ако се говори и
в двете поски за съвестни деца. Едва ли.. 
Абсолютно вярвам, че има деца , продължаващи в  Германия, но не и след еднократен летен курс. Най-малкото, защото на сайта на АК официално си пише, че децата излизат с ниво между В1 и В2, а оттам пътят до  С1 е доста, не е само една  буквичка.  На сайта на Goethe Institut също стоят  интересни данни по въпроса, 6 седмичен интезивен сертификатен курс от понеделник до петък всеки ден за В1.2, още 6 за В2.1, още 6 за В2.2, още 6 и за С1.1..В1-В2 е учебник в НЕГ з 9 клас, тоест се предполага да се съгласи човек, че при равни условия за съвестни деца в НЕГ ( не за всички) при  учене на предмети на езика (дори да забравим лайстунг изцяло) в 9 и 10-ти, при  4-5 часа седмично в 10 и 11 клас и при 6-7 в 12-ти са необходими 3 години за достигането на ниво, което след обучение в АК  би се постигнало за едно интензивно лято с курс.
Виж целия пост
# 46
Що реши че: а) сравнявам знанието по немски между НЕГ и летен курс? Казала съм, че летен курс е достатъчен за сертификат. И нищо не съм говорила за дълбочина и ширина на знанието
б) що реши, че говоря фриволно, а не изхождайки от конкретни примери. При това единия не е от АК, а от провинциална МГ с втори език немски. Т.е. знания клонящи към 0. Две лета - 10-и и 11-ти клас бяха достатъчни за сертификат. Че първата година ще е по-трудно е ясно, но пък кога деца от АК се плашат от трудности.
И още нещо - да, нито Германия, нито Англия ще са същите. Алтернативите за училища сигурно няма да са в Европа и най-вероятно ще са с английски.
Виж целия пост
# 47

За езика - едва ли ще й трябва повече от едно лято по-интензивно учене, за да надгради до ниво на завършващ НЕГ.

Дали? Къде пише за сертификат просто?

Единични примери на този и онзи не са показател за цялостната картинка. То е все едно да дам пример с дете от АК, всеки може да провери в съответната фейсбук група, което преди 2 години самО си оплеска заради недочитане/неразбиране или не знам какво кандидатстването на медицина в Германия. На съответния сайт с големи букви си пише каква е процедурата, къде и колко  заверени копия на дипломата трябва да се изпратят. А разбиращият немски, свикналият да борави с много информация, да я обработва и осмисля, следва да спази процедурата, да не говорим, че страницата я има и на английски и при затруднения има  къде да се направи справка. Лично му намерих  на момичето коодинати в немските сайтове на хора , с които евентуално да говори и да се реши проблема - нещо, което можеше да направи и сама. Нямам идея нататък какво се случи, не написа....  Нали няма да приемем, че този пример е показателен, при това от страна на дете с доказано висок успех от АК над  5,90, щом се целеше в медицината..
Виж целия пост
# 48
Русалке, и ти говориш за сертификати, щом се споменават нива В1, В2, С1.
И ако не изхождаме от конкретни примери, откъде да си направим изводите... Лаская се от мисълта, че познатите ми деца са изключения, но за зло, или добро не са. Последно, в Германия отиват да учат само деца от НЕГ ли? Ако за София реални варианти са Англия и Щатите, то поради по-малките доходи в провинцията за много деца единствената възможност да учат навън е по-социалното образование в Европа и в частност Германия.
Виж целия пост
# 49
Интересен спор водите - абсолютизиране на базата на позоваване на единични примери Mr. Green Ама първо, на света няма нищо абсолютно и второ, единичните примери не стават за извеждане на генерални заключения. Например миналата година ми се случи да говоря с човек, имащ поглед върху всякакви изпити по английски, представянето на децата на тестове и прочее. Ми според него най-високият резултат на SAT за този набор не е бил на дете от АК, нито от АЕГ, а от училище, в което не се учи английски като основен предмет. Ама не съм почнала да обобщавам, че в онова училище се учи английски на по-високо ниво, отколкото в АК.

Последно, в Германия отиват да учат само деца от НЕГ ли?

Доколкото знам, в Германия може да се учи и без високо ниво на немски език, но това е защото си имат езикова година. Отиваш с лош немски, учиш език, а не следваш своята си специалност, после издържаш изпит и чак тогава почваш да следваш. Това си е добра опция.
Виж целия пост
# 50
Тинкърбел, последно пиша по въпроса с нивото по езика - дадох нивата като продължителност най-вече по пътя до достигане до едно прилично ниво, достатъчно за следване на езика. И тази продължителност НЕ е едно лято, само толкова - дори и само за сертификат да иде реч, а не за цялостно владеене на езика..
Никъде не съм казала, че само деца от НЕГ следват в Германия.  От тях също има връщащи се в България въпреки наличното С1.. Wink   Това говори достатъчно.

Вярно е, Черна станция, и го написах нагоре като един от вариантите.

Виж целия пост
# 51
ЧС, езиковата година е добра опция за деца със слаби или никакви познания, но нали тук разсъждаваме по конкретен казус за взимане на оптимално решение. Peace
По въпроса за немския език, защото доколкото разбирам това ще е втория език на детето в АК ако избере да учи там, за мен дилемата е дали ще може с малко допълнителни усилия и ресурси да постигне ниво, което ще му позволи да учи в Германия, както би било, ако учеше в НЕГ.
Иначе и аз имам в близкото си обкръжение, което за година и половина в Германия постигна ниво на немски, което ще му позволи да учи мечтаната фармация. Започна от нулата, но е изключително амбициозно и целеустремено дете и е класически частен случай.
Виж целия пост
# 52
ЧС, езиковата година е добра опция за деца със слаби или никакви познания, но нали тук разсъждаваме по конкретен казус за взимане на оптимално решение. Peace
По въпроса за немския език, защото доколкото разбирам това ще е втория език на детето в АК ако избере да учи там, за мен дилемата е дали ще може с малко допълнителни усилия и ресурси да постигне ниво, което ще му позволи да учи в Германия, както би било, ако учеше в НЕГ.

Ама то това го има навсякъде - и дете от НЕГ с малко допълнителни усилия може да постигне ниво на английски, позволяващо успешно следване в САЩ или Англия. Е, може би високо ниво по английски се постига по-лесно извън специализирано училище, отколкото високо ниво по немски, ама всичко може.  Точно затова  в конкретния казус нивото на език съвсем не бива да е водещото съображение.
Виж целия пост
# 53
И от мен последно включване. Ние българите, и аз включително, много абсолютизираме академичното обучение - в час, с учителя, с учебника, с домашното. Ми, старомодна съм, вярвам че така се учи  Embarassed Ама действителността показва друго:
- не се ценят толкова чистите академични знания, колкото много други умения около тях. Как се продаваш, ако щеш, колкото и цинично да звучи.
- когато човек има реална мотивация, напр. да учи в мечтан университет, знанията влизат по-лесно и са по-трайни. А и ученето е по-целенасочено - не се занимава с по принцип полезни, но нямащи отношение към изпита неща;
- когато си в 11-и клас имаш вече много приятели, които са минали по пътя, който искаш да извървиш и получаваш съвети от тях, а не от родители, или учители. А тийновете повече вярват на приятелите - факт.
Последните две са в защита на тезата, че едно лято е достатъчно, когато имаш цел. А първото по-скоро да помислим малко извън добре познатите ни формули за успех. Аз още се уча на това.
Виж целия пост
# 54
 bouquet, Тинкърбел! You rock!
Виж целия пост
# 55
Аз пък не мога да дам нито един пример, но усещам нещата така, както блестящо ги е изложила Тинкърбел. bouquet

Иначе съм пример за тийн, учил в обикновена гимназия с разширено изучаване на английски, но постигнал ниво C1-C2 със собствуни усилия, малко преди университета. Лошото е, че само с това си останах, ала за свое оправдание ще кажа, че по мое време още я нямаше опцията за АУ, та да ме научат на нещата, които Тинкър изтъкна (иначе казано, оставам си „боса“ и до днес). Embarassed
Виж целия пост
# 56

Разбира се, че ще има деца, доучвали немския навън, които след Колежа ще имат страхотно ниво (сещам се на първо четене за девойката на СтефанБ, ако е продължила и след Шилер с немския), разбира се, че и в НЕГ има деца, които са далеч от С1 като знания. 

Продължи, да. Но няма нищо общо с АК продължаването й, там вторият език се започва в 9-ти клас от ниво, значително под нейното и реално щеше да си загуби времето поне година, ако не две.... Записа френски в Колежа, а с немския си го поддържаше с уроци през годината  и летни курсове на Гьоте (истински курсове, не екскурзийки със стадо българчета) за по две-три-четири седмици в Германия.
През юли ще се явява на ДАФ, да видим дали ще го пребори.
Виж целия пост
# 57
Разбира се, че ще го.  Wink Именно защото ученето  за горните нива е равномерно разпределено във времето, а не е концентрирано в един кратък промеждутък от време.
Скрит текст:
А за   масово организираните  от фирми "езикови" ваканции - тотално подкрепям, събрани на едно място много българчета, които повече се забавляват (не че е лошо само по себе си), отколкото да упражняват езика.
Виж целия пост
# 58
Последно какво избрахте?
Виж целия пост
# 59
Американския Grinning
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия