Американски колеж с пълна стипендия или Първа немска

  • 12 383
  • 62
# 30
Никой не обърна внимание на въпроса ми. Дори с пренасочване към др. тема, където да намеря отговор. Явно или е табу, или...
Мяуче, имаме 8 теми за АК в категория "Училища" и твоите въпроси се "бистрят" всяка година по няколко пъти. http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=971181
Виж целия пост
# 31
Няма универсална рецепта, това е извода. Всичко е строго индивидуално, и е много права ЧС за нуждата да се предвижда с по две стъпки, макар да е много, много трудно, а и малко са децата, знаещи от тази крехка възраст какво и къде искат да учат, да не говорим пък за реализация после.

Универсална рецепта няма. Що се отнася до предвижданията - това ми е основна част от професията. Предвижданията за повече от година-две напред относно изискванията на пазара на труда, икономическите условия и т.н. са с достатъчно ниска степен на вероятност и почти напълно безполезни за избор на гимназия. Друго нещо са способностите, стремежите и желанията на детето. Ако те са ясни и избора е ясен. Ако не са - по-добре да се заложи на по-адаптивното, по-съвременното и по-балансираното образование.
Виж целия пост
# 32
Иначе примери много и всеки си е прав за себе си. Едни искат и виждат смисъл да се реализират тук, други търсят реализация другаде - всеки си търси щастието.

Някой каза, че децата му са се наредили добре тук. Не отричам тази опция, и аз, и половинката сме продукт на простото ВМЕИ, а не се оплакваме. Да, ама аз поне съм направила компромис с това, което най ми е било по сърце, в името на материалното благополучие. В този аспект ако детето го влече конвертируема специалност, за която има реализация и в България, всичко е точно. Ама ако детето си е избрало антропология, чиста физика или средновековна английска литература у нас най-вероятно работа няма да намери или ако намери ще гладува. И ако все пак иска да се реализира като антрополог решението е само навън - и там няма да стане милионер, ама няма и да гладува като тук. Така че не може да се каже опростено "и у нас има реализация", защото това не е универсално валидно. Шуробаджанащината, изостаналият манталитет и прочее са съвсем отделно.
Виж целия пост
# 33
Някой каза, че децата му са се наредили добре тук. Ама ако детето си е избрало антропология, чиста физика или средновековна английска литература у нас най-вероятно работа няма да намери или ако намери ще гладува. И ако все пак иска да се реализира като антрополог решението е само навън - и там няма да стане милионер, ама няма и да гладува като тук. Така че не може да се каже опростено "и у нас има реализация", защото това не е универсално валидно.

И у нас и в чужбина, няма "универсално валидно". Мога да те запозная и с антрополог и с теоретичен физик, прекрасно реализирани в България. Е, работят главно по проекти за чужбина, щото оттам идват (повече) пари, а и са доста по-интересни  Mr. Green
Далеч по-важно е да могат и да искат да учат и работят по дадената специалност.
Виж целия пост
# 34
Мисля,че след като сте спечелили пълната стипендия в АК,то трябва да се запишете там.Ако откажете,то АК няма да отстъпи стипендията на някой от другите поканени кандидати и ще е някак неприятно за тях.
Моят син също беше от поканените за пълните стипендии,но той реши да учи в СМГ и още на интервюто им сподели,че е по-добре да  я дадат на някой от другите момчета и така считам,че не прецакахме останалите желаещи деца.
Труден избор е,но трябваше предварително да сте помислили къде искате да учите и да нямате колебания.
Виж целия пост
# 35
Mnogodetna mama Да, трябваше, но детето отначало реши само да се пробва на изпита, без въобще да се е подготвяло, а то така се завъртяха нещата, че се бори докрай и си взе стипендията. Момичето просто го прие като предизвикателство и като нещо по-интересно от обичайните изпити.
Виж целия пост
# 36
Бих посъветвала да погледнете от практичната страна на въпроса и на първо място от финансовата, но след завършване. Детето иска ли да учи по принцип навън и къде? Какви са вашите финансови възможности за учене в Англия, Германия, Сащ - вижте в темите за UK и немските университети кое колко струва, какви са шансовете на детето да се пребори за университет от АйВи лигата например, където ще получи т.наричаната тук "пълна стипендия", т.е. отстъпка от цената до сума, която реално сте в състояние да платите. Не е случайно, че много малко отиват да учат в САЩ, но пък тези, които успяват, да не са извънземни? После, какво иска да учи детето и къде се предлага по-добро образование - това в случай, че финансовата страна на въпроса не е проблем за вас. А и не всичко може навсякъде да се учи, например в Англия не приемат българи в медицина. И изобщо иска ли да учи навън? Защото знам и за такива, които имаха възможност едва ли не за навсякъде, но решиха да си останат тук. Също, има ли детето изявени интереси и в каква област са те, т.е. АК ще му е от полза ли за развитието в тази насока например с клуб или обратното, няма да му остава достатъчно време за извън класни занимания...
Малко е рано сега да мислите за всичко това, но пък после да не се окаже късно...
Изчетете темите за АК и НЕГ, колкото и объркващи и разнопосочни да са мненията, все някаква представа ще си изградите. Peace
Виж целия пост
# 37
........................... Също, има ли детето изявени интереси и в каква област са те, т.е. АК ще му е от полза ли за развитието в тази насока например с клуб или обратното, няма да му остава достатъчно време за извън класни занимания...
Peace
При наличие на пълна стипендия ,аз съм за АК,но всичко зависи от това къде и какво иска да учи детето.Дъщеря ми още в 7-ми клас знаеше ,че иска да учи медицина в Германия ,затова не сме имали никаква дилема къде да се запише-естествено НЕГ.Английски език започнаха да го учат в 9-ти клас от В2.Доста от тях избраха за 2-ра матура английски.От 34човека паралелка профил биология и химия(миналата година),няма дете с матури по-ниски от 5,50(имаше дете и на  трите матури  с пълно 6,00).От 11 деца кандидатсвали в МА-11 са приети,другите заминаха за Германия ,Англия,Холандия. Признавам ,че макар да бяха профил биология и химия,тези два предмета не се преподаваха добре.Но децата въобще не разчитат на училищното обучение.В 12клас всеки ходи на уроци според интересите си. Главното предимство на НЕГ са децата-умни и амбициозни.Те се дърпат едни други.Трябва да признаем ,че борбата след 7-ми клас не е за по-добро образование,а за среда.Ако средата е стимулираща децата успяват ,въпреки системата.Няма как, в училища с най-висок бал в България да не е така.
От друга страна,чувала съм от майки,че записват последните две години децата си в някои по-,,лежерни‘‘ училища(включително и частни),за да имат време да се готвят според интересите си.
Ако детето  иска да учи в Германия за мен по-добрия избор е лайстунг паралелките на НЕГ.Децата са много по-подготвени и в езиково отношение и като организация на учебния процес.Имам позната,чийто дете завърши АК миналата година с отлична диплома и записа в Германия медицинска специалност.Преди седмица се видяхме ,каза,че й е много,много трудно ,но засега се справя.
Познавам роднина и на друго дете,което завърши мисля,че преди 3г АК и спечели стипендия от Харвард, и се чувства прекрасно там(вече преподава на студенти).Работи в университета като помощник на професора .Не е била някакъв математически гений,но е умно ,амбициозно и лъчезарно момиче(мисля,че последното играе все по-голяма роля при избора на персонал във всяка една област,защото от прекомерната амбициозност на някои родители,детето да е по-по- най  ,не забелязват  все по-честите отклонения в психическото състояние на децата,но това е друга тема).В момента учи специалност ,която никога не си е мислила,че ще учи,предвид слабата училищна подготовка.Но ...неведоми са пътищата божи.
Съученици на дъщеря ми от НЕГ се справят без проблем в университетите в Англия и Шотландия.
Ако изберете АК(аз лично в тази ситуация бих го избрала),просто детето трябва да ходи на уроци за 2-ри или 3-ти  чужд език,но това важи за всички училища. Желая ви успех!!!
Виж целия пост
# 38
Труден избор. Тя самата има ли предпочитания към някое от двете училища?
Виж целия пост
# 39
Естествено, че Американски колеж!
Защото е отлично училище, в което може да се научи и немски на много високо ниво.
Виж целия пост
# 40
Твърдо АК.
За езика - едва ли ще й трябва повече от едно лято по-интензивно учене, за да надгради до ниво на завършващ НЕГ.
С НЕГ избирате сигурното - традиционно българско обучение с добри преподаватели в амбициозен колектив.
С АК избирате съвременното - обучение, където освен знания децата придобиват умения как да защитават идеите си, как да структурират изложенията си, как да ги представят, как да работят с други, как да говорят пред хора, ако щете и даже как да се обличат. Учат се да са проактивни, да търсят комуникация, да представят себе си и идеите си... Мога да кажа и че ги учат на емоционална интелигентност... Изобщо все неща, които в моя 20-годишен работен стаж още ги уча и ми липсват.
Разсъждения за университет и т.н. не вкарвайте. След 5 години и вие и детето ви може да мислите различно. Германия може да не е вече това, което е сега. Но помислете добре какви са изискванията за пълна стипендия. Ако има такова за успех, детето Ви дали ще понесе натоварването на това задължение. Не дали може да има такъв успех, а дали ще се чувства притиснато и притеснени от това. Щото един непредаден в срок проект и процентите на оценката могат да паднат драстично. Оттам или лъжете защо не е предаден (ОК ли сте детето да лъже?), или казвате майната й на оценката (ще може ли да си го позволите?) За такива неща като минуси бих мислила аз. Сякаш 85% е по-добре от 100%...
Поздравления и за вас, но най-вече за детето и успеха му!
Виж целия пост
# 41
Скрит текст:
Малко пресилено и както винаги леко захаросано в полза на Колежа  е това с доучването за едно лято до ниво на владеене на езика за безпроблемно следване. Mr. Green Но щом казвате.. То е малко като да кажа, дъщеря ми в НЕГ учеше в 12 клас по учебник С2 по английски.. Факт е, по такъв учеше, ама да си кривя душата, че  го е научила на това ниво  в НЕГ или че само с едно курсче за лятото е минала след базата в НЕГ, ами няма да стане... Това с летния курс по немски освен това   силно противоречи на застъпваната в темата за АК от години теза, че едно учило навън  години наред английски дете, буквално от детската градина, после курсове, минало и през АЕГ (независимо, че английският даже е по-лесен за ошлайфане от немския предвид това, че е навсякъде около децата - филми, литература, игри, музика, социални мрежи), никога не може да достигне  нивото на дете от АК, онова  негово словесно богатство, придобито от 5 години непрекъсната комуникация  на езика. Явно в обратната посока може, така излиза.... Учи немски като втори език в Колежа, максимум 2-3 пъти седмично в периода 9-12 клас (което едва ли ще му докара ниво, по-високо от В1->В2 в най-добрия случай), напъва се  само едно лято с курс и готово - догонило е, а защо не е и задминало децата от лайстунг, които са правили същото през годините, ама на немски..  Аз дори не съм особен фен на лайстунг, но го взимам като сравнение на еднакви по отношение на езика нива на обучение, не като цялостна образователна система.. Вземете все пак една статистика и вижте колко деца от НЕГ са с ниво С1/С2 и по двата езика и колко са тези със същите  нива  от Колежа сред изучаващите немски. Това няма да докаже нищо в посока  обучението по втори език някъде си (било в АК по немски или в НЕГ по английски),не  еи това целта ми, а само ще илюстрира как немски като втори език в общия случай просто по-трудно се докарва до високите нива...
Аз пък ще  споделя в тази връзка  преки наблюдения над познати  деца, учили/доучвали немски на уроци/курсове. Да, взимат сертификата, приемат ги, ама после не е толкова лесно там на място. То не е хич толкова лесно дори  и за  училите го в НЕГ, имат нужда от адаптация.. За колежаните явно е. Вижте колко хора се връщат от Германия заради несправяне и сравнете с тези от Англия, предполагам знаете процентът в кой от двата случая е по-голям, при това чувствително. И един от факторите за това е баш езикът. Не следва да се обобщава, ама честичко я доучват езика на място в курсове към унито училите го като втори, което им коства отлагане на изпити, скъсвания   и удължаване на следването,  я се прехвърлят в специалности с английски, я се връщат.. (пресен пример с дете от английска гимназия, учило немски в Goethe).

Да, Германия може би след 3- 5-10 години няма да е същата, кой знае. Но нима Англия ще бъде? Колежът обаче масово се изнася не към САЩ, а именно към Острова, Холандия, въобще преобладаващо към Европа, което поставя възпитаниците му в абсолютно същата ситуация.. Wink

И за финал, пак ще го напиша съвсем еднозначно, че при тези обстоятелства с тази стипендия по-добрият вариант  според мен  наистина е АК. Но това не означава, че следва да се подминават ей така , уж случайно подхвърлени фрази, които не отговарят  съвсем на истината.. В АК все пак не учат извънземни деца, които да могат да се справят в чисто езиково отношение с неща, непосилни иначе  за ученици другаде  според списващите в темата за АК .

Виж целия пост
# 42
В Амер. колеж в природонаучните и технологичния профили се учат двойно по-малко часове втори език, отколкото в хуманитарния профил. Така че, ако избере хуманитарен профил, може и доста да напредне по втория език.
Виж целия пост
# 43
Съученик на дъщеря ми от СС първо отиде в НЕГ, изкара там 8 клас (езиковата година), след което кандидатства в АК (има прием и след 8 клас) и сега учи там. Стори ми се много добра идея.
Виж целия пост
# 44
Добро утро!
Аз съм родителят, минал и "по двете пътеки". Simple Smile
Изборът между двете училища е труден, но стипендията накланя категорично везните в полза на АК. Личното ми мнение, че не трябва в момента решението ви да се влияе от това къде ще продължи с висшето си образование. От една страна много малко деца в 7. клас са с ясна и категорична визия за професионална реализация, от друга - светът се променя все по-динамично и едва ли има експерт, който да даде точна прогноза какъв ще е той след 5-10 години.  
Моите деца са различни и за нас този избор не  е стоял на дневен ред, защото за всяко от тях изборът на другия е бил неприемлив за него. Grinning
Неоспорим факт е, че немски на най-високо ниво може да научи в НЕГ, но ако положи усилия. Там, както във всички добри училища има хора, които просто преминават през системата. Така че, всичко е индивидуално и не може да се твърди, че ученето в НЕГ автоматично означава С1 владеене на езика. От тазгодишните абитуриенти в АК пък има такива, които ще учат в Германия по немска програма.Естествено, че са по-малко от завършващите НЕГ, но ги има. Значи е възможно. За едно от тях знам, че се подготвяше допълнително за сертификатното ниво. Обаче и в НЕГ има деца, които се подготвят допълнително за ДСД изпита, така че обобщения е много трудно да се направят.
Поздравления за отличното представяне и успех занапред, каквото и да решение да вземете!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия