91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 105 143
  • 773
# 435
maman_ours, РС на лайстунг паралелките обикновено са по друго време.

Да, наистина, сега забелязвам, че в списъка липсват също така 9-тите и 11-тите лайстунг-паралелки.



Ами то и едната дата е объркана, така че може би информацията от детето ще е най-достоверна - ще има ли, няма ли да има Simple Smile


Благодаря за добрата идея - ще попитам вкъщи Simple Smile
Виж целия пост
# 436
Здравейте,
Децата сигурно са споделили вече, че на 19-ти април (четвъртък) от 19:00 ще се състои род. среща за паралелките от Немския отдел (http://91neg.bg/2018/04/roditelski-sreshhi/).
Виж целия пост
# 437
Наближава юни и е време да повдигна обичайната тема за лайстунг.
Прочела съм назад темите, но  се интересувам от актуална информация. Чува се, че немците вече не били толкова добри, идвали за по-кратки периоди, което влияело и на мотивацията и отдадеността им в учебния процес? Детето бе решило да не кандидатства, а и в класа си паснаха и не желаят да се разделят и обсъждали никой да не се мести, но днес момиче от 11 клас  е било в часа им и така увлекателно е разказвало, че дъщеря ми отново започна да се колебае. Единадесетокласничката я познаваме от Деня на отворените врати и тогава повлия на решението ни. Днес отново е била доста убедителна като дори и негативите е описала по начин, правещ ги да изглеждат атрактивни Simple Smile
Детето се чуди, аз не мога да помогна със съвет. Разчитам някой да се включи с по-пресни впечатления.
Виж целия пост
# 438
Наближава юни и е време да повдигна обичайната тема за лайстунг.
Прочела съм назад темите, но  се интересувам от актуална информация. Чува се, че немците вече не били толкова добри, идвали за по-кратки периоди, което влияело и на мотивацията и отдадеността им в учебния процес? Детето бе решило да не кандидатства, а и в класа си паснаха и не желаят да се разделят и обсъждали никой да не се мести, но днес момиче от 11 клас  е било в часа им и така увлекателно е разказвало, че дъщеря ми отново започна да се колебае. Единадесетокласничката я познаваме от Деня на отворените врати и тогава повлия на решението ни. Днес отново е била доста убедителна като дори и негативите е описала по начин, правещ ги да изглеждат атрактивни Simple Smile
Детето се чуди, аз не мога да помогна със съвет. Разчитам някой да се включи с по-пресни впечатления.
Моят син нито за миг не е съжалил, но той искаше лайстунг още с влизането си в НЕГ, без дори да е много наясно какво го чака. Но шансът да учи по немската програма с немски преподаватели е нещото, което няма в друго училище и той смяташе, че ще е загуба, ако не се опита. Обучението наистина е различно, контактът с преподавателите, също. Някак по академично се правят нещата с повече свобода, мисъл и творчество. Оценките им се образуват почти по равно от изпитвания и устни- от участие в час. Тоест дори да си отличник по тестовете може да нямаш отлични оценки по техните критерии, но това си има и положителни страни. Обмена е другото нещо, което пак е различно преживяване. Но всичко си е до дете и настройка- на някои не им понася или ги мързи повече, или просто имат други критерии и виждания за обучението си. Хубаво е изборът да е осъзнат. Естествено, че не всичко е розово, не всички учители са супер, но къде ли е всичко ОК?!
Сега предстои Оберщуфето( 11ти и 12кл.) и усилената подготовка за 7те матури, та ще видим дали няма да му дойде нанагорно, но като имат желанието ще се справят.
Виж целия пост
# 439
liani, благодаря! Чувала съм, че 11 и 12 клас са по-труднички. Успех!
Дано и други мами се включат с отзиви. Напр. на завършили миналата година 12-класници, за да  кажат  с коя диплома са кандидатствали, помогнал ли е на децата при университетското преподаване опитът с преподаватели от лайстунг и тн?
Виж целия пост
# 440
liani, благодаря! Чувала съм, че 11 и 12 клас са по-труднички. Успех!
Дано и други мами се включат с отзиви. Напр. на завършили миналата година 12-класници, за да  кажат  с коя диплома са кандидатствали, помогнал ли е на децата при университетското преподаване опитът с преподаватели от лайстунг и тн?
Здравейте,
и аз искам да попитам нещо в тази връзка - какви са профилите в лайстунг, дали има математика и информатика или не, има ли възможност ако не ти хареса да се откажеш след 9 клас. И ние сме в тази дилема класът си се харесаха и не иска да се мести, но не се знае кой ще се премести и кой не. Така, че ще съм благодарна за актуална информация по темата.
Виж целия пост
# 441
Можеш да се местиш, Julika - до преди началото на 12 клас включително. Сигурна съм, защото познато дете се премести  през септември след подадена молба до отдела и сега е 11 клас, а каза че на приравнителните  е имало заедно с него още едно дете за 11 клас и две за 12 клас. Под приравнителни имам предвид  изпитите по предмети, които се държат  заради неизучаването им в лайстунг - като информационни технологии, информатика и някои части от философския цикъл (май тези от 9 и 10 клас), които трябва като оценки да присъстват в бг дипломата за средно. Което пък ме кара да задам от любопитство въпрос към родителите с деца в лайстунг, бг дипломата се пресмята на база оценките  от обучението, обърнати по някаква по-благоприятна скала,  което я прави по-висока от немската, ок, но как в нея има оценки по горните предмети? Не е ли така непълна спрямо стандартаната бг диплома?
 Не знам с другите преместили се как е било, но на познатото дете не са му уважили желанието за профил и са го сложили там, където явно е имало по-малко деца в паралелка.

Виж целия пост
# 442
а къде може да се прочете как се формира дипломата за средно образование? лека-полека да почнем с изчисляването Simple Smile
Виж целия пост
# 443
а къде може да се прочете как се формира дипломата за средно образование? лека-полека да почнем с изчисляването Simple Smile
http://91neg.bg/za-uchenici-i-roditeli/formirane-na-bal/

PS Похвали ли ти се младежът вчера колко добре е минало представянето им? Simple Smile
Виж целия пост
# 444
Можеш да се местиш, Julika - до преди началото на 12 клас включително. Сигурна съм, защото познато дете се премести  през септември след подадена молба до отдела и сега е 11 клас, а каза че на приравнителните  е имало заедно с него още едно дете за 11 клас и две за 12 клас. Под приравнителни имам предвид  изпитите по предмети, които се държат  заради неизучаването им в лайстунг - като информационни технологии, информатика и някои части от философския цикъл (май тези от 9 и 10 клас), които трябва като оценки да присъстват в бг дипломата за средно. Което пък ме кара да задам от любопитство въпрос към родителите с деца в лайстунг, бг дипломата се пресмята на база оценките  от обучението, обърнати по някаква по-благоприятна скала,  което я прави по-висока от немската, ок, но как в нея има оценки по горните предмети? Не е ли така непълна спрямо стандартаната бг диплома?
 Не знам с другите преместили се как е било, но на познатото дете не са му уважили желанието за профил и са го сложили, където явно е имало по-малко деца в паралелка.


Благодаря за отговора. А дали се знае какви са профилите в лайстунг или всяка година се променят. Мен ме интересува дали имат "Математика и информатика" по специално.
Виж целия пост
# 445
Профилът на лайстунг е фиксиран, природоматематически, без информатика. Информатиката като профил е застъпена в две или 3 ( в зависимост от заявилите желание деца в края на 10 клас) ДСД паралелки, при това чак в 12 клас. Преди това, в 11 клас,  многото часове  в паралелките с профил математика и информатика са само по мат. Ще излъжа колко са, май 6 часа седмично. В 12 клас може и 7 да бяха.. Но вие сте по новата програма, не знам дали профилирането нагоре ще е същото като брой часове като досегашното.
Виж целия пост
# 446
Което пък ме кара да задам от любопитство въпрос към родителите с деца в лайстунг, бг дипломата се пресмята на база оценките  от обучението, обърнати по някаква по-благоприятна скала,  което я прави по-висока от немската, ок, но как в нея има оценки по горните предмети? Не е ли така непълна спрямо стандартаната бг диплома?

И аз това се чудех преди време и питах тук, но така и не разбрах. Явно не е проблем липсата на оценки, но ще питам класната.

julika, информатика изобщо не учат в лайстунг. За мен това е недостатък, според щерката е чудесно.

Русалке, какво представяне?
Нашите трябвало да предават папките за DSD след три седмици, а от твоя публикация останах с впечатление, че вашият срок е 30 април. А, и се чудя какво подготвят твоите девойки, което да отнема толкова време. Моят калпазанин досега май има само източници. Твърди, че за един ден щял да бъде готов с всичко  ooooh!. Предполагам "грешката е в нашия телевизор".
Виж целия пост
# 447
Малеее, как само с източниците, Айяла.. Да не е  в паралелката с български клас той, моите казват за свои бивши съученици там, че наистина са на етап списък с източници, но на мен ми се стори  крайно невероятно това.. Ако е така обаче, хич не е повредата във вашия телевизор. Едната девойка си предаде вчера цялата папка с 10 статии и съответните разработки към тях (не съм броила страниците, ама дебеличка доста ми се стори), като  само  разработките към последните две статии не са проверени (понеже са нови), другата вероятно ще го направи до началото на следващата седмица, имала нещо да дописва.  Ми работа обемна  си е  това според мен или моите са мудни и неорганизирани и затова им отнема време, знам ли, към всяка статия се пише или резюме, или есе, или се прави и анализира анкета. И още някакви опции имаше за вида на разработките, ама ще излъжа какви бяха, класната им ни ги беше пратила и на нас, родителите, на мейла.И да, за техния клас срокът за предаване на папките беше  30.04 (потвърди го и немецът на родителската), но понеже тогава точно нямат немски, та класната го е удължила с 2-3 дни. Чудя се съответно такова голямо разминаване между класовете на бг учителя или на немеца се  дължи.Децата, дори и скатаващи се да са и да ги помързява понякога, ако им се иска нещо, ще го направят, няма къде да ходят.. Но не за един  ден, де, твоят е голям оптимист.

Представянето, за което питаш,  е на проект на една от ключовите теми за ДСД. Май са три основни големи теми  с опции за мноооого подтеми  - дигитализация, миграция и околна среда. По двойки в класа на моите се представят проекти във вида, в който се изискват за устен - с плакат и говорене по темата. Такъв вчера  са представяли едната ми близначка и синът на Антеа, затова я попитах.
Виж целия пост
# 448
Понякога имам чувството, че сме в друго училище ....
Виж целия пост
# 449
Имам си свое обяснение на ставащото аз (не претендирам да е вярно), но на много хора няма да им хареса, защото касае немците, които според клишетата са все много точни и изпълнителни, ама у нас явно са прихванали някои бг качества... Класът на моите е с проверител на папките бг учител, на другите класове са май немци. При нашите и немецът е погледнал папките всъщност, но само отгоре-отгоре, минал по чиновете,  останал доволен и толкова. Докато класната им е проверявала всяка една предадена разработка с червено, за да бъдат поправени грешки и неточности преди крайния срок за предаване.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия