91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 105 141
  • 773
# 480
Стара слава имат повечето езикови гимназии. Peace
НЕГ и към момента обаче е една от най-добрите, която няма как да да не бъде засегната от общите проблеми на образованието в България. А те са много и с тенденция да се увеличават и задълбочават, а не да се решават.
Слава богу, училището държи някакво ниво заради децата, част от преподавателите и натрупаното през годините ноу-хау.
Моят предходен пост засягаше единствено и само очакванията към поведението/действията на директорката. То никога не е било различно, през годините е имало опити да бъде сменена, но това очевидно не е изгодно за лицата, от които зависи това. На нея всъщност не й ли е време да се пенсионира?  Thinking
Виж целия пост
# 481
Време и е. Още само 2 години, ако се спази закона. Ако извади пак някакви големи връзки, не се знае...
Виж целия пост
# 482
ЗаСлон, предполагам, че само  на децата е казано, че е анонимен, за да не се знае родителят на кое дете е инициаторът на последвалата проверка.

Продължавам да се чудя на споделеното, но пък хората сме различни... Какво означава, че знам  за "новите порядки", а не ги споделям с детето преди окончателния му избор? Нали затова съм му родител, да обсъдя с него евентуални плюсове и минуси, да го посъветвам, без да се налагам? И ако утре тези порядки все пак се окажат истина и на детето му се налага да разпилява време и средства, ходейки на школи и уроци, вината няма ли да е И моя, заради премълчаването?

Подкрепям напълно написаното от Oceans. Наивно е да се вярва, че  гимназията може да остане незасегната от ставащото в образованието като цяло. Дайте пример за незасеганата такава, в която всичко е на 6, но не само фасадно в пространството, а и в дълбочина - такава, в която няма оплаквания от учители, дисциплина, ниво на преподаване, административни неуредици, липса на диалог с преподаватели/управа и т.н . Разходете се малко из форума виртуално само, прочетете темите за другите "елитни " училища. Не казвам, че трябва  човек да се успокоява с това, че и другаде нещата не са наред. Имам предвид само, че негативите, за които говори Oceans, засягат настъпателно образованието в цялост  и не са решими само на ниво директор.. Aко бяха, нямаше да ги има на други места, понеже  директорите все пак са различни...

Тези дни коментирах с една приятелка именно въпроси като тези тук. И много точно ми се стори мнението й,  макар и тъжно като констатация, че уроци винаги  е имало, има и ще има, но функцията в годините им се е променила съществено. Преди е била предимно с цел напредване и надграждане, докато сега често е сведена до придобиване на базови познания, за които се предполага да се получат в училище. А срещу това дори и  най-добрата директорка не би могла много да направи при тази  липса на кадри. Принудени са ръководствата на много гимназии да задържат възрастни, изхабени  и превърнали се в незаинтересовани във времето учители, с остаряла, скучна методика на преподаване, некореспондираща на  времето, в което живеят децата ни. Понеже няма с кого да ги заменят.. Не е като да чака опашка от  качествени кандидати на вратата на НЕГ да преподават по немски и някой да ги е върнал. И на вратата на  други училища няма такива опашки..
Виж целия пост
# 483
Във връзка с административните неуредици, и докато се борех за стипендиите на 9-токласниците с РИО и МОН, се бях замислила каква е ролята на съзадените миналата година обществени съвети. Не трябва ли точно те да са връзката между родителите и ръководството. Потърсих информация за обществения съвет към НЕГ  и единствено установих, че участват в приемането и отчитането на бюджета. Няма посочени координати за контакт. Ако някой има повече информация, мисля че би могло да се действа в тази посока?
Виж целия пост
# 484
Здравейте,
Имам един малко тъп въпрос и не конкретно свързан с НЕГ. Някой има ли идея дали има езикова гимназия с целодневно обучение (като в доброто старо време) или практиката "зайците" да учат само до обяд е повсеместна?
Аз лично съм разочарована от осми клас в НЕГ... и то не от 8Б. Класната дава всичко от себе си, но онези четири часа след обяд липсват отчайващо много (мое си мнение)...
Виж целия пост
# 485
Ох,Маги, всеки с проблемите си😃
Няма такива езикови гимназии или други средни училища.
Виж целия пост
# 486
Ох,Маги, всеки с проблемите си😃
Няма такива езикови гимназии или други средни училища.
За съжаление... Преди 20+ години учих в такава ЕГ... сутринта беше като сега, но след обяд по още 4 часа немски... Резултат - без курсове и лайстунг и не знам още какви си РR трикове си взехме сертификатите от Гьоте институт и всеки, който пожела се изнесе в Германия, че и по-далече...
Аз определено очаквах доста повече, и ако това е НЕГ, не знам какво да очаквам от всяко друго училище... Предстои ми още два пъти същата игра, но определено няма да вкарам цялата мотивационна машина в каузата НЕГ...
Виж целия пост
# 487
практиката "зайците" да учат само до обяд е повсеместна?

И "зайците", както и останалите са на две смени.При нас трета година 2ри срок е втора смяна. Юни
е "страхотно"  !   Sweat
Но иначе, няма как да са по 7 паралелки от клас.


 
Виж целия пост
# 488
magi_sveta, Ловешката ли си завършила?
Дори в "доброто старо време", тя беше единствена с този начин на организация.
По тази причина смятам, че точно следобедното обучение не е панацея. Когато няма качествени преподаватели, липсва мотивация при част от учителите и учениците и пансион да направиш, ще е безрезултатно упражнение.
Извини ме за негативизма, аз съм завършила преди 30+ години, когато нямаше ни Гьоте институт, ни сертификати, ни дявол. Не съм учила следобяд в училище, ама, ей на научихме езика. Simple Smile
Виж целия пост
# 489
magi_sveta, Ловешката ли си завършила?

Извини ме за негативизма, аз съм завършила преди 30+ години, когато нямаше ни Гьоте институт, ни сертификати, ни дявол. Не съм учила следобяд в училище, ама, ей на научихме езика. Simple Smile
+1. Само годините са мъничко по-малко. Simple Smile Не мисля, че баш следобедни занимания с бг преподавател биха били от полза на днешните деца.  Те не са нашето поколение, имат други интереси, ходят на повече странични занимания. Ако са разчупени тези часове, с някой добър немец (понеже не всички са такива) - може би. И пак имам сериозни  резерви. Помня как в набора на дъщеря ми децата до едно недоволстваха, когато класната  им  взимаше часа на класния или някой свободен по изобразително, музика или физическо за немски. Какво остава  да трябваше и следобяд да седят. Всичко е до учител..  И с въпросните 18-19-20 езикът се научава, ако последният си е на мястото.

Иначе явно е имало и другаде следобедни занимания, Oceans,  понеже  съм срещала из форума майки, завършили във Видин и другаде..  Говорят за  немски С, вероятно той е бил следобедният, понеже А и В си имаше и в НЕГ. Май самата Маги Света назад беше писала за Пазарджик. Ако греша, моля да ме извини.

Роки Маки, удръжте още малко, 11 и 12 клас са обратната смяна. Simple Smile

Виж целия пост
# 490
Не, не бъркаш. Heart в Пазарджик съм завършила през 1996. Още от първата година имахме СИП с един немец (от втория срок за  по два часа). А иначе след обяд беше т.нар. Немски С. Пишеха се и се проверяваха домашните, сега се налага аз да дообяснявам разни тънкости и да губят по час и повече всеки ден в проверка на домашни. Лошото е, че това, че имат много интереси и занимания не ги е направило много по-отговорни или организирани днешните ни деца. Имам си резервите 😂, защото виждам или по-точно не виждам резултатите, които очаквам.
Виж целия пост
# 491
практиката "зайците" да учат само до обяд е повсеместна?

И "зайците", както и останалите са на две смени.При нас трета година 2ри срок е втора смяна. Юни
е "страхотно"  !   Sweat
Но иначе, няма как да са по 7 паралелки от клас.


 
Не знам, защо да няма? В Пазарджик бяха три немски и по два английски и френски класа - общо 7. Зайците учиха целодневно, а останалите само първа смяна... Сградата е стандартна училищна сграда от соца.
Виж целия пост
# 492
Класовете са  5 випуска по 7 паралелки, значи 35 класа. Кабинетите  са  към 22-23  като ги преброявам наум. При това тези по информационни са малки, те май не събират цял клас, затова и този предмет се учи на групи, значи са реално 20-21. Повече от 10 паралелки няма да има къде да учат при една смяна.
Виж целия пост
# 493
Чета ви от известно време с интерес.
Сградата на НЕГ не е типичната соц училищна сграда, доста по-малко е училището. Нямат и двор почти. Това първо. И второ-едно дете няма да стане по-отговорно с целодневен престой и то на по 15 години в училище, напротив, най-много да се разбунтува.
Проблемът не е в престоя, а в качеството на преподаване, което, някой нагоре засегна-снижава се с годините и е повсеместно явление, не е само за НЕГ. От моят випуск навремето, когато също нямаше целодневно обучение, дори лайстунг нямаше зародил се още, повече от половината си изпозаминаха към Германия и по-далече и без учене на език следобяд допълнително.
Лично аз съм против престоя в учебно заведение от сутрин до вечер. Особено месеците май, юни, когато пече цял ден в стаите, питайте ги децата как се чувстват вътре, защото аз лично помня много добре. И е в пъти по-добре да имат и странични занимания, отколкото да са фиксирани само и единствено в немския. Немският език е език като език, учи се, дали в НЕГ, в 35-то или на курс.
Виж целия пост
# 494
Ще кажа нещо, с което ще раздразня много хора, но си е някаква статистика, макар и не  съвсем показателна заради малката извадка, за това, че и без немски С в следобедни занимания език се научаваше като хората. Преди има-няма  25-26 години в немския факултет на ТУ София нямаше опция като сега човек да се освободи от входния изпит по немски със сертификат - държаха го всички кандидати. И не беше типичен изпит с диктовки  и преводи в двете посоки като тогавашните кандидат-студентски, беше писане на тема на немски, която проверяваше  хем  нивото на владеене на езика, хем  и знанията за Германия конкретно, понеже  не беше от типа на  падащите се сега  по изпитите за сертификат-  за  униформи, алтернативни енергии, спорт,  здравословно хранене, дигитализация, опазване на околна среда. Още помня падналата се тема  за Берлинската стена - трябваше да се пишат и исторически неща, и разсъждения  до какво е довело/ще доведе в бъдеще наличието й/събарянето й. И без немски С, но с безспорно повечето часове с немци откъдето и да било другаде през целия период на обучение (тогава имаше цели семейства от ГДР, предаващи по биология, химия и сие), предните места в класирането по немски бяха окупирани от  ученици на 91 ЕСПУ.  Въобще не намеквам, че хората, завършили другаде, не са знаели немския също на отлично ниво, просто се опитвам да покажа, че и без следобеден престой  всичко си се получаваше..

И  АКО днес нещата бяха същите, нямаше да има и грам оплакване от НЕГ. Но тъй като НЕ са поради комплексните причини, обсъдени нагоре, не мога да имам очакванията историята да се повтори. Нито намирам за уместно да тъгувам как е било тогава и защо днес е иначе. Понеже нито нивото (даже не е всъщност до ниво толкова, понеже доста учители него си го имат, колкото до липсващи мотивация и желание  за работа у все повече от тях ) на бг учителите е такова като тогава, нито  броят и нивото на немските преподаватели е същото, нито начините на преподаване (понеже  още от 9 клас се поема в посока  подготовка за изпитни елементи, което предполага много назубряне на разни готови фрази и фроми на писане) са като тогавашните, нито децата са същите..  И все удобно това  последното  като  важен фактор го пропускаме. За толкова години, тази година ми е 8- ма поредна покрай децата ми в НЕГ, видях и чух за доста незаинтересовани, скатаващи се, каращи по допирателната деца, хитреещи на дребно и едро с единствени претенции не за знания, а за оценки. Та като ще гледаме комплексно на нещата, нека не представяме само едната страна черна и безхаберна, а нашите златца - все мотивирани на макс, искащи и можещи  да поемат необятно количество знания, изпълнителни, ала ненацелили на учители...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия