Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - девета тема

  • 73 869
  • 738
***
Tema Номер 1   Тема Номер 2  Тема Номер 3   Тема Номер 4   Тема Номер 5   Тема Номер 6   Тема Номер 7
Тема Номер 8
***

Официална страница - http://www.acs.bg/
И във фейсбук - https://www.facebook.com/americancollegeofsofia

Учителско-родителска асоциация:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/

Група във фейсбук: Родители на бивши, настоящи и бъдещи възпитаници на ACS:
https://www.facebook.com/groups/382016905331183/

Два много полезни поста, свързани с обучението в колежа.
Благодарности на zuri   bouquet:
Скрит текст:
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.


Още един много полезен пост на
Ezhko:

Скрит текст:
Първо: Поздравления за успеха!
На темата: И СМГ, и Немската, и Американския колеж са качествени училища (съжалявам, че не мога да изредя и коментирам всички качествени). Но предлагат различни неща. Надолу излагам ЛИЧНИ становища, а не окончателни и единствено верни присъди.
 
СМГ предлага невероятна подготовка и уникални преподаватели по математика. Твърди се, че предлага и добро ниво по немски в съответните паралелки. За мене обаче, каквато и да е подготовка извън математиката, ще изисква допълнителни и то сериозни инвестиции от време и пари. Нека не се лъжем: часовете в училище са ограничен брой и ако ударението е върху математиката, няма начин това да не се отрази на другите дисциплини. Друг недостатък е, че като държавно училище е осъдено да страда от всички безумия на чиновниците от МОН, както и от финансиране несравнимо с частните училища. За съжаление. Но ако детето Ви е изявен математик, диша математика и няма медал от олимпиадите само ако е тежко болно - няма по-добра алтернатива в България!

Немската гимназия дава абсолютна подготовка по Немски и отлична подготовка по общообразователните предмети. Стъпало е към следване в Германия и Австрия и защо не - Швейцария. Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Американския колеж е съвършено друго нещо. На първо четене прилича на Немската гимназия с разлика в езика. Да ама не. Типично по американски се тръгва от крайната цел - цитирам: Изграждане на щастливи хора. А после следва като решаване на задача: За да са щастливи трябва да са самостоятелни, да имат добри отношения в общността си и да постигат целите, които са важни за тях. И така до като стигнат до какви учебници ще се ползват и до последния параграф в правилника на колежа. Правилата на колежа изглеждат твърде строги и лишени от гъвкавост. Това е защото сме свикнали да не ни обясняват смисъла на правилата, а да ги налагат с наказания. В колежа е точно наопаки: първите седмици са посветени на това да обяснят на учениците откъде идва всяко едно правило и как то е от полза за самите тях. Затова при нарушение се предполага, че ученикът не е разбрал добре нещата или е имал трудности при спазването им. И вместо наказание обикновено следват опити да му се помогне (е, лекарствата не са обезателно и винаги приятни на вкус)! И само в крайни случаи на безнадеждни, непоправими индивиди или на злостни съзнателни нарушители следва изключване.
Много усилия се полагат да се помогне на ВСЕКИ ученик индивидуално да осъзнае собствените си ценности, да изгради визия за своето бъдеще съобразно силните си страни, да си постави реалистични цели и систематично да ги преследва. Това в други Български училища не съм видял като систематичен подход.
Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Като недостатъци бих изтъкнал незабележимото внедряване на американска култура в децата (с нейните недостатъци като индивидуализъм и материализъм), както и развиването на определена арогантност във възпитаниците на колежа, базирано на чувството за елитарност. Чувството на елитарност е само донякъде оправдано - знанията и уменията не свършват с тези в колежа. Има много хора, постигнали също толкова, а и повече, по един или друг начин.

Успех в избора!

Благодарности на rosss   bouquet:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=852778.msg … 57028#msg31057028


Система на оценяване в колежа:

Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%

Виж целия пост
# 1
Благодаря за новата тема!
Някой получи ли си вече договора? По пощата ли идват, или с куриер?
Виж целия пост
# 2
Договорите ще ги изпращат след 10.07. Аз помолих за доставка до друг адрес, защото на домашния никога нищо не съм получила ooooh!
Виж целия пост
# 3
Е, позволи ми да не се съглася! Моето дете е феноменално, гениално и неповторимо за мен, постига много високи резултати в различни области ....


Ами точно това казвам и аз. А моите деца са съвсем обикновени и  умни за мен, нямащи нищо общо с гениалните колежани. Simple Smile
Виж целия пост
# 4

Честито на новоприетите и прекрасно лято на децата! Имат нужда добре да си починат.
Виж целия пост
# 5
Съвсем добронамерено ви казвам, че само тук на децата се лепят такива велики епитети. По стечение на обстоятелствата познавам лично или виртуално родители на деца, с наистина фантастични постижения, но никой от тях не е писал подобни хвалебствия за тях във форума.
Виж целия пост
# 6
И това някакъв проблем ли е за вас? Макар аз да не съм видяла тук подобен тип поведение. И ми е странно, че родители на деца учещи в математически училища висят постоянно в тази тема за да опровергават колко са "гениални" колежаните. Не разбирам какво толкова ви дразни подобно самочувствие и какво в края на краищата ви влиза в работата?
Виж целия пост
# 7
Съвсем добронамерено ви казвам, че само тук на децата се лепят такива велики епитети. По стечение на обстоятелствата познавам лично или виртуално родители на деца, с наистина фантастични постижения, но никой от тях не е писал подобни хвалебствия за тях във форума.
Добре де, при иронично подхвърляне, че децата учещи в колежа се коментират като гениални и т.н. коментирах, че сина ми учещ в колежа е "феноменален, гениален ... за мен", както и че сина ми записан да учи НЕ в колежа също е "феноменален, гениален ... за мен". Изрично го написах за обосновка, че за мен това дали учи или не в АК не определя детето какво е. Всяко има своите таланти и своето бъдеще на неговото си място. За единия ми син АК е неговото място, за другия ми син категорично не е! Скрития текст го написах, заради изводите за корелация на НВО и приемен изпит в колежа, кой как защо се бил "провалил", "отпуснал" или кой как бил показал "гениалност" на един изпит на една конкретна дата... Ми то всеки изпит е не само знания, способности и концентрация, но и кондиция в конкретния ден... Всеки има недобри дни, защо това да не се е случило на точно ден на някой от така важните жовотоопределящи изпитни дати!?!
Защо от пост от 10 изречения се вадят 5 думи и се развяват извън контекст!?!
Виж целия пост
# 8
Извинявайте, Bliss, мога ли да попитам, дали Ваше дете учи/е учило в колежа, моля?
Не мисля, че това има особено значение. Bliss реагира на едно очевидно некоректно и дори, обидно за пишещите тук, мнение.
А и според моите наблюдения, повечето от най-активно пишещите тук потребители нито имат, нито са имали деца, учещи в колежа.  Mr. Green
Виж целия пост
# 9
Благодаря за новата тема! bouquet

С удоволствие я следя. За мен това е най-доброто средно училище в България, признавам си. Това не прави гениални всички деца, които учат в него, но е чудесна основа за бъдещото им образование.

АК дава и самочувствие на своите възпитаници и за мен това също е хубаво. Peace

Истина е, че не е подходящо училище за всички типажи деца. Най-добре е всеки да прецени за своето дали ще му пасне. Peace
Виж целия пост
# 10

Истина е, че не е подходящо училище за всички типажи деца. Най-добре е всеки да прецени за своето дали ще му пасне. Peace

Има страхотни дни на отворените врати. Ще е полезно за всеки, който се интересува от колежа да ги посети. Пък даже и за тези, които не е на фокус училището ще е интересно.
Обикновено октомври месец е първата дата. Има 4-5 дати през учебната година. Някой дати са за половин ден, някой за цял. Не зная дали протичат  в еднакъв ред, ние отидохме на първите отворени врати. Много бях впечатлена!
Виж целия пост
# 11
Благодаря за новата тема! Въпреки, че синът ми няма да учи в АК, мисля да остана Simple Smile. А и ще имам преки впечатления от две от най-желаните училища в София и страната. Надявам се да съм полезна.
Виж целия пост
# 12
 SofiaV, в НЕГ ли го приеха?
Моите деца са тази комбинация, но в обратна последователност.  Laughing
Виж целия пост
# 13
Да, 91НЕГ.
Какви са впечатленията ти от двете училища? Може и на лични.
Виж целия пост
# 14
Да, 91НЕГ.
Какви са впечатленията ти от двете училища? Може и на лични.
А, защо на лични  Simple Smile
Много малко са потребителите на форума, които имат личен поглед върху тези две училища. Затова мисля, че споделената информация ще е много полезна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия