Американски колеж - девета тема

  • 79 052
  • 738
# 465
Парадокса има лесен отговор. Децата (а и родителите им) не виждат полза от конкретното обучение в българските ДЪРЖАВНИ училища В МОМЕНТА. И нямат проблем да плащат (и са плащали и биха предпочели да плащат и за в бъдеще) в твърда валута на български училища (ако са читави).
Ползата от българската култура им е пределно ясна и никой не я отрича. Напротив - ИНТЕРЕСНА им е.
Цар Симеон също е учил в чуждо училище (Магнаурската школа) и е плащал в твърда валута.
Колкото до планирания житейски път - той е на база какви искат да станат, а не къде искат да живеят.
Виж целия пост
# 466

ПП: Milenita , как е твоя "енергоспестяващ" Simple Smile младеж като студент?


Все така енергоспестяващ, мисля Simple Smile)) Преди малко, като го питах дали е ок да постна видеото, за пореден път ми каза колко му липсва Колежът. На него, който не спря да ми дудне особено последната година колко щяло да му е по-лесно в друго училище, знаела ли съм колко му е трудно и т.н. Сега признава, че помни за всички подобни приказки и как истината е, че всичко там му липсва.
Иначе естествено има за какво да мрънкоти: не учели били това, което пишело в описанието, скучни били лекциите (сто пъти му казах, че няма от ден едно да ги изкарат да снимат и после едитват видео материал, ама нали...), учи се да живее сам и мисля се  справя. Жалва се, че няма купони като тук - все едни такива "тежки" житейски проблеми го тормозят  Mr. Green
Виж целия пост
# 467
Колкото до планирания житейски път - той е на база какви искат да станат, а не къде искат да живеят.

Много ли си сигурен? Wink
Виж целия пост
# 468
Колкото до планирания житейски път - той е на база какви искат да станат, а не къде искат да живеят.

Много ли си сигурен? Wink
В нашия случай - убеден. Както и в достатъчно много други случаи в АК.
Виж целия пост
# 469
Ха-ха. От 50-те задачи на детето на LUCY, до какви екзистенциални въпроси се стигна Simple Smile
Само едно не ми е ясно от ден 1 на тази тема...Защо въртите-сучете и накрая все до спора СМГ (ДУ) - АК се стига? Все си мисля, че достатъчно талантливи деца има за всички, ама нейсе...
Виж целия пост
# 470
Все си мисля, че достатъчно талантливи деца има за всички, ама нейсе...

A дали има достатъчно читави училища за всички (талантливи) деца?
Виж целия пост
# 471
Отгоре на всичкото, попитах моята дали вярно е решавала по толкова задачи на ден и тя каза, че не - никога не била. Та малко дезинформирах бг-мама обществото, сори. Simple Smile
Виж целия пост
# 472
Отгоре на всичкото, попитах моята дали вярно е решавала по толкова задачи на ден и тя каза, че не - никога не била. Та малко дезинформирах бг-мама обществото, сори. Simple Smile


Е, значи моето чувство за нормален брой задачи е било на мястото си Grinning Знам си аз, че да се решава толкова води до затъпяване, а не до успех. То и няма толкова задачи в обръщение сигурно - 9 месеца по 50 задачи на ден....

Мисля, че за всички талантливи деца си има читави училища. Все пак тези деца са десетина процента, не петдесет. Нали опитаха с втори и трети езикови гимназии и какво? Втора немска пак върви, ама следващите са само име. А втората английска даже и не фигурира в класациите за топ училище. Един софийски набор е 7000 деца май. 10% са 700. Ми да турим по 180 деца в английска, немска, френска, испанска, СМГ, НГДЕК, НПМГ, втора немска, АК... Само тези училища дават грубо 1600 деца, а това са над 20%. Не е като да няма Mr. Green
Виж целия пост
# 473
Ние сме с около 50-70 задачи на седмица. Без домашните от училище. Там са по 2-3 на ден.
Виж целия пост
# 474
A дали има достатъчно читави училища за всички (талантливи) деца?
Разбира се, че има. Познавам няколко деца (вече големи хора), завършили Харвард, МИТ и Хайделберг. Нито едно не е завършило АК. Едното завърши кварталната гимназия, другото гимназия в провинцията, третото СМГ. Недейте да обобщавате, защото това не показва нито кое училище е по-добро, нито на какво по-добро учи като цяло. Като човек, живял в чужбина (и то в класически пример за западно демократично общество), отглеждал деца и там, и тук, отдавна съм стигнала до извода, че най-добре е да работиш от 9 до 5 там, а в 5 да се телепортираш тук. Защото, повярвайте, всеки медал има две страни и те почти никога не блестят еднакво. Същото важи и за АК, за СМГ, за НГ, за Бръшляновата лига. Нека избягваме нихилзма, той не е полезен в никое общество. Да приемаш по дифолт, че нещо става или не става, не е най-добрият възглед, според мен. Съпругът ми е учил основно образование тук, колеж в чужбина, университети тук и в чужбина. От всичките му училища има безброй приятели и повярвайте ми, няма нито един невъзпитан, не обществено ангажиран и неуспял. Нито един. Това са хора от всякакви народности, някои от тях сираци (предмет на друга история), учили във възможно най-затънтените училища на света, но все пак стигнали до изключително престижни университети и напълно успяли в живота. Какво остава за деца от БГ, които все пак живеят в ЕС. Стига да има желание, има и начин.
Виж целия пост
# 475
Познавам няколко деца (вече големи хора), завършили Харвард, МИТ и Хайделберг. Нито едно не е завършило АК. Едното завърши кварталната гимназия, другото гимназия в провинцията, третото СМГ.
Колко "деца" завършили АК познавате?
Колко от Вашите познати българи могат да преведат на български и обяснят термина "strawman"?
Как да съгласуваме следните две твърдения:
Частното училище, за което говоря, цели основно прием в Колежа и това е известен факт. И тези деца не са с равен старт спрямо сто и някое си училище, приемрно.
 ....
 Отново повтарям, че винаги е имало и ще има изключителни деца, които ще влязат, независимо къде са учили до седми клас. Но те ще са изключение.  
и
A дали има достатъчно читави училища за всички (талантливи) деца?
Разбира се, че има.
Виж целия пост
# 476
Вижте, спорът вече става безсмислен. По стечение на обстоятелствата, дори аз, представете си, знам какво значи, но в случая вече не съм съвсем сигурна за кой се отнася в тази тема Simple Smile А и познавам доста хора, завършили АК, повярвайте ми. Ако не вярвате, то съм сигурна, че ще повярвате, че до вчера с интерес водех дискусия с Вас. Днес вече интересът ми се загуби.
п.п Нека не се заблуждаваме колко много деца от АК завършват Бръшлянова лига, моля.
Виж целия пост
# 477
Колко от Вашите познати българи могат да преведат на български и обяснят термина "strawman"?

И това жизнено важно ли е? Shocked Това ли определя образованието на човек и дали ще се справя в живота после? Някак си съм сигурна, че има много хора, които могат подробно да обяснят всички значения на тази дума, ама иначе не могат да си намерят и задника без карта Mr. Green

Що се отнася до завършването на университет от Бръшляновата лига, там нещата са обвързани с много условности. Например далеч не всички деца искат да учат в САЩ по финансови, културни, семейни или други причини. Все пак повечето такива кандидатстват и в САЩ за да имат избор и резервен вариант, а после решават дали да ходят там или не. Затова когато говорим за това какво дава гимназията е по-коректно да се говори колко деца приети еди къде си има, а не колко записали се. И това е така, защото приемането зависи от подготовката и нивото на детето, а не записването Grinning
Виж целия пост
# 478
Колко от Вашите познати българи могат да преведат на български и обяснят термина "strawman"?

И това жизнено важно ли е? Shocked Това ли определя образованието на човек и дали ще се справя в живота после?

Термина идва от предмет наречен "critical thinking". От Аристотел до днешен Кембридж, образованието на човек се счита непълно, ако не включва структурирани знания как да мисли критически. Дали човек ще се справя в живота по-късно? Ами виждал съм незрящи хора, лишени от крайници, които се справят в живота. Дали обаче им е по-лесно или просто няма значение?
Що се отнася до раздела от този предмет, наречен "логически грешки" (има се предвид риторическия, а не математическия термин)...
...той не се изучава в българските ДУ. Даже няма пълен български превод в Wikipedia ...
...Гледайки форума - последствията са очевидни Simple Smile

Едно от предимствата на АК за мен - даването на познания по този предмет. НГДЕК навремето май също даваха някакви сведения по въпроса...
Виж целия пост
# 479
И английският термин ли определя дали някой може да мисли критически? Бас държа, че е и в Германия масово не го знаят този термин Joy

Какво имаш предвид под логически грешки, ама не математически, а риторически, и аз не знам (не знаех, по-точно). Ама все си мисля, че логиката е една и ще се оправя и без да знам дефинициите и термините Grinning

П.П.
Погледнах в Уикито де, и намерих една много хубава статия, с дефиниции и разграничаване на различните логически заблуди, но смея да твърдя, че те не са с нищо по-различни по същество от математическата логика, защото както казах, логиката е една. Иначе ми беше приятно да видя добре систематизирани неща, които си знам, но не така подредено и дефинирано. Ама и колко от тези заблуди използваш ти само, а? Mr. Green

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия