Американски колеж - девета тема

  • 79 045
  • 738
# 495
Ето,  че пенсионирана русалка е разбрала от раз.

Присъединяам се към тезата  - твоята и на Русалка Peace

А по повод Ежковите литания за АК, те, макар и спорни логически, са изцяло обосновани псхологически Simple Smile Ще цитирам пак по памет Мецан (с негово разрешение, ако чете) "Аз като плащам една маса пари за ЧУ (при Ежко да се чете "АК"), съм убеден, че никъде другаде няма да получа същата услуга. Иначе защо ги плащам тези пари?!".  Тази мисъл казва всичко за последните страници спорове- не може да се очаква някой, който плаща толкова пари за АК, да каже, че има и други училища, които дават същата или подобна по качество услуга, но за без пари.  

Това по повод спора за качествата на училищата, който няма особен смисъл, а по принцип всеки има право сам да избира за какво да си харчи парите  Peace

...
Ама сериозно - с какво точно вашия спор помага (информира) родителите на кандидатстващите и/или учещите в АК!?!
Hands V

Може би да преосмислят решението си да кандидатстват или да се запишат там?  newsm78 Само предположение.... Simple Smile
Виж целия пост
# 496
Мили дами,
Дискусиите ни излязоха извън настоящата тема. За да не пречим, създадох две нови:
http://www.bg-mamma.com/?topic=1002416.msg35753810#msg35753810
и
http://www.bg-mamma.com/?topic=1002415.msg35753746#msg35753746

Мога ли да помоля администраторите за любезната им помощ да поразчистиме настоящата тема? Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 497
Мисля, че спорът  е свързн с АК все пак, поне на етап избор на училище.  Peace
Виж целия пост
# 498
Hands V
В последните 5-10 страници направо не мога да позная темата - моля Ежко направи си тема "Риторика и обосноваване при водене на спор" с подзаглавие "АК vs СМГ" за да се чувства поканена и Черна станция...
Ама сериозно - с какво точно вашия спор помага (информира) родителите на кандидатстващите и/или учещите в АК!?!
Hands V

А с какво присъствието на Ежко в темата за СМГ, където нагрубяваше, спамеше и дразнеше, се различава от моето присъствие тук? Той има толкова общо със СМГ, колкото и аз с АК, и щом за него може, че даже и най-големите му обиди така и не бяха изтрити, защо аз да не мога да съм тук? Аз поне не обиждам. Ми то аз се бях "пенсионирала" от писане във форума, но Ежко ме "мотивира" да се върна Twisted Evil
Кой къде бил писал не е предмет на мое разследване, не чета темата за СМГ, не ме касае, не коментирам училище което не познавам "отвътре", децата ми не учат и не са учили там (децата на приятели учат там, но не си позволявам да коментирам на база на "една жена ми каза")...
Просто предложих темата да бъде (да си остане) за засегнати и заинтересовани от АК страни Hands V
Виж целия пост
# 499
Ezhko беше интересно сравнението на ученето в АК с НГДЕК.  Училището беше едно от най-добрите хуманитарни училища по мое време.  Наскоро отново някой спомена, че там има промени и училището отново става желано.  Интересна е съпоставката с АК и ме интересува да добавиш още в този ред на мисли.  Аз също се учудвам на постоянните дразги СМГ/АК в тази тема.  Не са информативни, но сигурно помагат за рейтинга на темата и така в крайна сметка водят трафик на кандидат-родители тук.  Което не е лошо.
Виж целия пост
# 500
Извинявам се за разводняването на темата. Въпреки че мисля, че сравненията с другите най-силни училища в БГ (изброени от ЧС Wink ), са доста информативни и биха били от полза на родители като мен, например.
Виж целия пост
# 501
За един родител едно нещо е плюс, а за друг същото е минус. Сравнението с други училища аз го правих сама, информирайки се от различните теми къде как е, и правейки си изводите. Нямам очакването някой, който е извън ситуацията да сравнява ("Никое от децата ми не е учил там, но...", "Никога не ни е било вариант, но..."... всичко знаят и то като от кухнята...).
В доста предишни теми имаше въпроси за учебния процес, за видовете извънкласни дейности, за начина на преподаване т.н. Това е много по-информативно от сравнения с училища, върху които родителя няма преки наблюдения (и върху двете). Аз в момента мога да сравнявам АК - 2АЕГ. Мога, но няма да го правя (засега), защото нямам достатъчно натрупани наблюдения за второто... Или с какво би ви информирало, ако започна сравнения с НПМГ например, като големия ми син беше приет, но избра АК?
Питайте конкретни въпроси и търсете информация, а не философстване по темата "как си го представям аз отвътре, ако детето ми проявяваше интерес да се запише преди... N години..."
Виж целия пост
# 502
Ама, ако си забелязала, аз никога не сравнявам  училищата като учебен процес и практика - тук се преподава така и така, а там онака и онака. Други хора обичат да правят такива сравнения и да правят квалификации кой за какво ставал и за какво не Sunglasses Аз коментирам явно неверни или нелогични изказвания и твърдения, за които може по принцип да се спори, като например "Само в АК децата могат да мислят". За да се обори такова твърдение чисто логически не е нужно да се познава АК отвътре, а да се даде поне един пример с мислещо дете извън АК.  Mr. Green
Виж целия пост
# 503
Не съм в темата за да споря. Никога не съм казвала, че извън АК няма мислещи деца. Само дето съм с пряко наблюдение, как ги учат от 8ми клас (буквално им се набива в канчето) вредата от плагиатството, нуждата информацията да е обоснована с поне два независими, доказано достоверни източника и т.н. И знам колко и как се стимулира личното мнение, обосновано! Не който е най-гръмогласен, той слага точката на спора, а който може да докаже твърдението си с факти и по възможност примери и обосновка в контекста.
 
Скрит текст:
Не мога да си представя аз някога да си позволя да споря с учителката по литература, че за мен произведенията на Гогол не са литература, а бълнувания на (лекичко) неуравносвесена личност, които дори не са написани стилово добре, езика е беден и в тази епоха на същото място има писана значително по-стойностна литература и следва тя да се изучава като такава... В АК това се допуска и то с "Моля, обоснови се!" и на писмена работа (в клас) по темата имаше коментар "Логично и обосновано с исторически и библиографски факти! Впечатлена съм!" (от заместващ учител, който не е присъствал на първия разговор), без санкция за "това което ни учите не е литература" а с 1-2 отнети точки за стилистична неточност в изказа в ... параграф...
Виж целия пост
# 504
Никога не съм казвала, че извън АК няма мислещи деца. Само дето съм с пряко наблюдение, как ги учат от 8ми клас ....
Не който е най-гръмогласен, той слага точката на спора, а който може да докаже твърдението си с факти и по възможност примери и обосновка в контекста.
И освен това научават, че от един коректен спор всички страни излизат победители (а най-много - победената, защото е научила нещо ново)
Виж целия пост
# 505
Не съм в темата за да споря. Никога не съм казвала, че извън АК няма мислещи деца. Само дето съм с пряко наблюдение, как ги учат от 8ми клас (буквално им се набива в канчето) вредата от плагиатството, нуждата информацията да е обоснована с поне два независими, доказано достоверни източника и т.н. И знам колко и как се стимулира личното мнение, обосновано! Не който е най-гръмогласен, той слага точката на спора, а който може да докаже твърдението си с факти и по възможност примери и обосновка в контекста.
 
Скрит текст:
Не мога да си представя аз някога да си позволя да споря с учителката по литература, че за мен произведенията на Гогол не са литература, а бълнувания на (лекичко) неуравносвесена личност, които дори не са написани стилово добре, езика е беден и в тази епоха на същото място има писана значително по-стойностна литература и следва тя да се изучава като такава... В АК това се допуска и то с "Моля, обоснови се!" и на писмена работа (в клас) по темата имаше коментар "Логично и обосновано с исторически и библиографски факти! Впечатлена съм!" (от заместващ учител, който не е присъствал на първия разговор), без санкция за "това което ни учите не е литература" а с 1-2 отнети точки за стилистична неточност в изказа в ... параграф...

Мисля, че едно дете трябва да знае това много преди 8 клас - и не от училище, а от родителите си. Поне при нас е така. И когато животът дава примери за обратното, да се обсъждат и спокойно да се обяснява на детето защо не трябва да плагиатства ТО, въпреки че дори министърът на образованието на Германия го е правил. От друга страна, ако детето има натурална склонност да мисли и разсъждава върху явленията и процесите, и тази склонност е стимулирана вкъщи от първите му години, то самото ще избягва повтарянето на чужди мисли, защото това просто е скучно и безинтересно Simple Smile  Един хубав диспут с намиране на доводи и защитаване на тези представлява  всъщност много занимателна игра  и ако детето го знае от малко, то винаги ще обича да я играе, което е много по-добра защита от плагиатстване, отколкото всякакви забрани и наказания.

В светлината на горното, преценката за АК си е чист cost/benefit анализ - за това, което е научило  от нас още преди да ходи на училище и вече отдавна знае, струва ли си да се плаща? Говорим за един конкретен аспект тук, а такива има и други, затова напълно подкрепям, че за всеки родител преценката е различна.  Peace  

Скрит текст:
За скритото - аз съм спорила с учителката по  литература без никакъв свян - на една дискусия в час, посветена на образа на Хамлет, аз й обясних, че Хамлет не може да е такъв глупак, че да има дилема дали да убие убиеца на баща си и защо тогава тя ни занимава с глупости   Joy  - това беше същността, но разбира се, беше облечено в подобаваща форма за дискусия и обосновано с куп морални и етични съображения. Сега ми е смешно, но на 14 години - толкова  Joy Важното беше, че тя ме изслуша сериозно и каза, добре, имам право  на мнение и имам доводи за него. Няма нужда да казвам, че имам отличен по литература.
Случаи всякакви, въпросът е на анализ и преценка разходи/ползи и вземане на решение. Дали решението е било правилно се разбира много по-късно Wink
Виж целия пост
# 506
Peneva, напълно офф топик, ама
Скрит текст:
точно Гоголь ли е квалифициран като автор с беден речник? (Аз съм се мъчила да го чета на руски, за мен езикът му е невероятно богат.)
А по вечния спор тук дали АК е най-доброто училище - ами, да, най-доброто е. Само че е платено... Това е положението. СМГ не може да се сравнява, въпреки че успява да е полезно училище и да развива състезатели.
За 2 АЕГ не е мястото тук да се пише, но моите впечатления са, че е приятно ДУ, елитно - също. Че 2 АЕГ не била в топ училищата направо не ми се коментира. Сякаш целият живот е някакво състезание по математика (или по матури, без разлика) за някои... Истината е, че 2 АЕГ е едно от най-желаните училища в София и това не е случайно.
Виж целия пост
# 507
Относно академичното и житейското плагиатство - едно е в семеен лежерен разговор в къщи, друго е в училище с ясни примери.
А, и да си признаем честно, колко често и колко време имате за разговор за нещата от живота, ей така имагинерно, без конкретен повод, а с чисто образователна цел!?! Във връзка с нещо в новините... или в някое домашно, или от някоя книга - един път седмично за по 15-30-45-60 мин. (всички заедно малки, подрастващи, възрастни), щото сме доста хора вкъщи, а има и битовизми стотици (колкото и да е прозаично храната, прането и здравни и хигиенни грижи отнемат не малко време) и колкото и идеални да сме аз нямам амбицията децата ми "да знаят това много преди 8 клас - и не от училище, а от родителите си"... Просто домашните в училищата им до 8ми клас все бяха с "изнамери нещичко в интернет и сглоби проектчето...". Съжалявам, но това беше практиката! Аз колкото и да повтарям, малкия няма тези навици, батко му го изнуди в един проект накрая да сложи "Използвани източници", учителката после му отряза слайда от презентацията...
За скрития текст Simple Smile
Скрит текст:
и аз спорих по литература, помислих си да споря и го направих - обоснован спор, от който излязох с няколко поредни 3ки по литератури на писмени работи и заплаха от изключване от училищния отбор по математика. Размина ми се след намеса на директора и "Щом ви е в учебника по литература, следователно е качествена литература! Не спориш, зубриш и цитираш анализите! По математика си спорѝ за задачите колкото си искаш, по литература не!"

.♥.Петя.♥., да за същия става дума.
Скрит текст:
И всичко е въпрос на контекст, не сравнен с българския език, а с езика на съвременниците му, творящи литература. И пак - въпрос на гледна точка и на обосновка с доводи, уважена от учителя. А тъй като сина ми чете наистина много, доверявам се на позицията му. И в случая не става дума за харесване на дадено произведение или не, той и други руски произведения не харесва, но ги оценява доста по-високо като творчество, език и... и литература. Simple Smile
Виж целия пост
# 508
peneva_a, аз не оспорвам вашия случай, точно обратното - казвам, че случаи има всяккави. И не, у нас разговорите с детето за всякакви неща - от новото Лего, показано в каталога, до това кое е морално и според какви норми, са ежедневие и им се отделя достатъчно време, за да се объсдят нещата в детайли. Вместо с часове да вися във фейсбук или да гледам поредния тъп серизл или новнарска емисия, състояща се само от криминална хроника, аз предпочитам да разговарям с детето си, докато участвам в строежа на Лего совалката.  И пак казвам - всеки си преценява за себе си  Peace  

За скритото - просто сме попаднали на различни учителки по литература Simple Smile Моята всячески стимулираше собственото мнение и обосновката му. В държавно училище. Колкото до Гогол, за него може да се каже всичко друго, но не и че има беден речник. Но случаят му е по-особен, защото това, което той е писал, са сатирчино-гротескови фантастични приказки, а не литература на реализма, за каквато бе представяна у нас по идеологически съображения.  Да допълня, че съм го чела в оригинал на руски и не само "Мъртви души". Дискусията за Гогол е много интересна, не й е мястото тук, обаче.

Всъщност, като се замисля, може мнението на сина ти да е обосновано от лош превод. Руският език е много богат, мога да кажа с чиста съвест, че е много по-богат от българския, и често преводите осакатяват произведенията. Това не е родоотстъпничество или чуждопоклонничество, а просто наблюдение върху двата езика и литератури, а от друга страна, то е напълно обосновано от исторчиеското развитие на двете литератури и постиженията им. Един език се развива основно чрез литературата, а руската е в топ 3 на света, със 7 Нобела за литература (ако броим и Шолохов Simple Smile), от нея са повлияни Кафка и Джойс (между много други), докато българската...., хайде да не навлизаме, че ми е болна темата.

В тази връзка - не знам в АК как и доколко се изучава руски език, но за човек, който иска да се изявява чрез писане, според  мен е задължителен.
Виж целия пост
# 509
Аз колкото и да повтарям, малкия няма тези навици, батко му го изнуди в един проект накрая да сложи "Използвани източници", учителката после му отряза слайда от презентацията...
Малкия се връща от училище преди няколко дена с "Еврика!"...
То не било само заради авторското право да слагаш цитати, а за да могат да проверят, дали коректно си възприел/предал това, което източника е имал предвид и което било "адски готино" (можете ли да си представите) да те насочат към неща, които би искал да прочетеш, но досега не си знаел, че ги има Grinning

@Popea Разликата между резултатите от обучението в колежа и това в къщи е подобна на тази между изпълнение на Яша Хейфетц и това на мургавичкия самоук цигулар в кварталната кръчма. Освен ако семейството ви не е съставено от преподаватели по литература, философия, история, география специализирали в качествени университети в чужбина. И даже тогава ще има разлика, поради различното разполагаемо време, липсата на почти вековни традиции в организация на учебния процес и т.н.
   За съжаление в АК не се учи руски или китайски ... Големия в момента наваксва с китайския в щатите, а и двамата са си поставили руския като задача. Дано да намерят свободно време. Борба на култури... За какво мислиш ме е яд, че разглобиха НГДЕК и НПМГ и не дадоха на СМГ да покара кълн?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия