Американски колеж - девета тема

  • 79 301
  • 738
# 540
Nixe, права си, ама не съвсем.
От години чета темата за АК, че и пиша понякога. Ежко тогава си е гледал детето в детската градина, сигурно, че моето малкото сега завършва, а каката преди 9 години, има-няма 12 все си ровя по малко в нета хей тъй-на да видя какво се случва, ако някой нещо пита - да помогна или кажа... Е, какво става - пита някой, отговаря му се и хоп, появява се някой друг, дето си мисли, че е наясно, ама не съвсем или поне не толкова, колкото човек с дете там и започва да обяснява как не било така а онака и как трябвало да бъде. Не е от вчера.
Конструктивно е до време, защото именно в спора се ражда истината. Тези неща, дето 10 страници изписахте сме ги дъвкали по темите напред нееднократно - под една или друга форма. И няма как да е другояче, то нищо ново под слънцето. Ама че сравняваме круши с ябълки и субективното възприятие на всеки един от нас на ценностите май не си даваме сметка. Всичко е супер условно - как щяло да бъде ако не било детето тук, а атам - ами ясно, че е в сферата на догадките, какво да го умуваме. Ключа на успеха не е в училището само, то е и в училището и в средата и в родителите и в манталитета, и в още куп неща, зодията, характера , ако щете. И на някои неща училището учи, други затвърждава, трети тушира, четвърти остават до гроб... Важна е средата, според мен  и именно заради нея - правилно или неправилно, някои хора търсят едно училище, други друго. И интересите на детето, също, ако не на първо място, всъщност. Какво ще прави отявлен математик в АК, дайте да си говорим сериозно... Там е за деца с по-широки интереси, а защо не и място за събуждане на такива.
АК е комплес от възможности, специфични, СМГ друг комплекс, НГДЕК трети. За какво за бога да си мерим... възможностите. Пък някой плащал - ами имал бол пари- решил, преценил, дал. За едни е прозорлив, за други балък - просто като фасул.
Аз съм от вторите. Че и повторих с малката, при това на високата такса, просто нямаше вече ниска, ама пък ми хареса първия път.
Еди си купуват апартаменти, други ходят на круизи, ние плащаме такса.
Къде е драмата? И защо да се смята, че понеже видите ли, сега съм виждал, че можело да мина и тънко, да не смея или да не искам да кажа нищо напряко на Колежа. Е, не е така, ама хич. Точно аз никога не съм си мълчал. Но противно на изложената теза не съм съжалил и за миг за всеки лев, даден на Колежа. Поне имайки предвид голямата щерка, считам, че дължи много от реализацията си на това, което получи там, в АК. Без да твърдя, че не би могла да го получи другаде, разбира се... Как да знаеш....
Колкото до Аглая.... всеки има своята истина.  Да, сбъдна се прогнозата й, само не уцели тайминга, а понеже ми е малко професия, в нашата работа казваме - "всички цени на пазара ще видим, въпроса е кога", демек уцелиш ли тайминга си добър, ако не - това не е прогноза, цикличността е във всичко, просто му е дошло времето.

Та, в темата за НЕГ си говорят Нег-а джиите и любопитните да чуят от първа ръка как стават работите. Тук сме по-шарени и има 101 защо, ама може би затова и повече ни четат.
Макар че, да си призная започнах все по-рядко аз специално да се вясвам, нещо в повече ми идват излиянията напоследък....  
Виж целия пост
# 541
Скрит текст:
Нищо не търся, Амели. Не става дума за коментиране на конфликт... Става дума за  открито обсъждане на  отсъстващи качества у даден учител примерно. Защото конфликт по една или друга причина може да има и със страхотен преподавател. Има разлика между двете неща.
Може би защото системата в АК може да компенсира отсъстващите качества на отделен преподавател и по този начин проблема не предизвиква такова безпокойство?
При положение, че системата обаче не струва, безпокойството е оправдано, даже при наличие на много прекрасни преподаватели, както се вижда от пресните примери. Дали не е това причината за притесненията на родителите в други теми и оттам да идва по-задалбоченото обсъждане на този вид проблеми?
ПС Още едно нещо, което АК дава - навици за систематичен "conflict resolution"

Ей с това не мога да се съглася, може и да е от липса на опит с АК, знам ли!? Но определено не смятам, че е толкова лесно да се компесира липсата на качества у определен преподавател. Колко лесно се навакса пропуснатата математика в 8-ми клас? Може би с родители, които да обясняват, или уроци, но такова решение за мен не е приемливо.
Мисля си сега, че това, което би било в полза са т.н. Help Centers, където преподаватели (различен от титуляра) помагат на децата в усвояването на материала. Но не знам доколко с тези 1-2 часа ще се компенсира липса на качествено преподаване.
Виж целия пост
# 542
Стефан Б, пълниш ми душата. Simple Smile

Никога не съм застъпвала тезата, че някой избрал да плаща  за АК е балък.  Понеже не го и мисля. Пак казвам, ако както сподели по-нагоре ЕлиГ, в темата  го нямаше онзи нездравословен  фон на противопоставяне  на АК с това колко зле е другаде във всяко едно отношение  (обучение, организация, шансове за реализция след това), поддъражан, слава богу, само от определени потребители, темата щеше да е навестявана от доста по-малко хора с друг избор. Надявам се, че ще си откровен, какъвто винаги си бил всъщност Simple Smile, да признаеш, че няма как някой постоянно да казва в прав текст, че в едикое си училище децата не могат това и онова,  то ги осакатява  с методиката си на работа и друг с дете в това училище да не  му опонира на база опита си с достатъчно успешно изкласили и реализирали се оттам деца.
Виж целия пост
# 543
Русалке, изказах хипотеза, а не твърдение, както можеш да забележиш от изказа. Хипотезата е базирана на моите доста преки наблюдения, както и на факта, че скандали около колежа не съм забелязал да има, докато почти всички водещи ДУ-та са служили за мезе на жълтата преса.
За мен, когато една система работи, не е необходимо (и е доказано вредно) да се занимавам с нейното микроменажиране. Заради което с удоволствие плащах за ЧУ преди и за АК сега. Не заради учителите, не заради децата, а заради системата.

Мисля си сега, че това, което би било в полза са т.н. Help Centers, където преподаватели (различен от титуляра) помагат на децата в усвояването на материала. Но не знам доколко с тези 1-2 часа ще се компенсира липса на качествено преподаване.

Прекрасна илюстрация за елемент от приетия системен подход. Плюс 1-2 часа седмично в 8-ми клас на АК са 1/3 от седмичния хорариум от 6 часа математика. Добави 2 часа от школата на Кортезов за ученици с интерес към предмета... Има и други елементи - ще ги видиш, а може и да не допреш до тях.
Какво ще прави отявлен математик в АК, дайте да си говорим сериозно...  
Ще си разширява кръгозора? Има такива примери... Респект за останалото.
Виж целия пост
# 544
"Едни си купуват апартаменти, други ходят на круизи, ние плащаме такса." - а други правят и трите:smirk:

Аз веднъж в живота си реших да спестя от пълна такса (имам предвид баткото, който беше 2-3 резерва в АК преди 12на години) и после съжалих. Направих си и изводите: никога повече да не "пестя" от образование на децата.
Виж целия пост
# 545
Скрит текст:
Нищо не търся, Амели. Не става дума за коментиране на конфликт... Става дума за  открито обсъждане на  отсъстващи качества у даден учител примерно. Защото конфликт по една или друга причина може да има и със страхотен преподавател. Има разлика между двете неща.
Може би защото системата в АК може да компенсира отсъстващите качества на отделен преподавател и по този начин проблема не предизвиква такова безпокойство?
При положение, че системата обаче не струва, безпокойството е оправдано, даже при наличие на много прекрасни преподаватели, както се вижда от пресните примери. Дали не е това причината за притесненията на родителите в други теми и оттам да идва по-задалбоченото обсъждане на този вид проблеми?
ПС Още едно нещо, което АК дава - навици за систематичен "conflict resolution"

Ей с това не мога да се съглася, може и да е от липса на опит с АК, знам ли!? Но определено не смятам, че е толкова лесно да се компесира липсата на качества у определен преподавател. Колко лесно се навакса пропуснатата математика в 8-ми клас? Може би с родители, които да обясняват, или уроци, но такова решение за мен не е приемливо.
Мисля си сега, че това, което би било в полза са т.н. Help Centers, където преподаватели (различен от титуляра) помагат на децата в усвояването на материала. Но не знам доколко с тези 1-2 часа ще се компенсира липса на качествено преподаване.

Съгласна съм с всяка дума, rosita_ta! И стоя в готовност и повишено внимание точно спрямо математиката! Пък да видим! 
Виж целия пост
# 546
За мен пък това е най-интелигентно списваната тема в целия форум, точно заради подобни дискусии. Защото, съгласете се, когато се появят подобни през известно време, темата се пълни с хора с различни мнения, за разлика от моментите, когато се пише кой колко домашни имал или защо не може да се влезе в сайта на Колежа, примерно. Така че подобни "разводнявания", стига да с мярка, са полезни и приятни за четене, поне за мен, като човек, ценящ високо различните, интелигентно поднесени гледни точки. Много би било ценно мнението на Sharky и StefanB за мен, например, като хора с дългогодишен опит в това училище и видяли и хубавите, и лошите му страни.
Изобщо, подобни спорове са ми изключително интересни, когато поднасят информация, а не се превръщат в битка между СМГ/НЕГ и т.н. и АК. Аз съм родител на дете, което сега ще кандидатства. Тъй като ще заплащам пълна такса, ако я приемат, а това са доста пари, а и нямам гаранция, че ще бъде приета, за мен е изключително важно да чета такива спорове, а не да слушам как СМГ/НЕГ и т.н. са много по-по-най от АК, или обратното. Има достатъчно теми за АК, където надълго и нашироко са обсъждани начините на преподаване, режим, отношение, какво пият и ядат и т.н., така че дискусии като тази сега са много по-информативни, тъй като гледат в по-делчно бъдеще на децата. А и очевидно будят доста голям интерес.
Виж целия пост
# 547
Ежко, няма и да чуеш за скандал покрай колежа. Нещата там са на съвсем друго ниво, не сравнявай с нещастните лелки от канцелариите на общинските училища , пък било то и СМГ, АГ, НЕГ, не знам дали разбираш за какво ти говоря....
Допълвам се за да не бъда неправилно разбран.
Просто знаем, че няма демокрация въобще, поне не и в добре организираните държави, като САЩ, Русия, свободната демократична до слободия Европа е дрга бира.
Има демокрация за някого.
И скандали почти няма. В зародиш се пресичат причините или поне се бди да няма огнища. Ако нещо се появи, бива рязано от корен.
Иначе се предизвиква дискусия за решаване на проблема и той се решава.
Просто проблемите на Колежа са донякъде блек бокс. Решават се вътре в него. Рядко нещо излиза, е, в последните години тук-там има н по нещо, нобщо взето рядко става достояние....
А и се грижат да не става.
Разписват се правила е  и се бди да се спазват. който не се съобразява е аут... Безкомпромисно...
Това имам предвид. Ако в останалите училища на пангара е Общината и МОбразованието, тук става дума за институция с главно И за Козяк, която не може да си позволи току така волности
АнадънмУ?

П.С.  Хеле пък да я налазят нещастни некадърни жълти журналистчета... Няма как да стане.
Виж целия пост
# 548
Русалка,
Колкото и да те уважавам, не преглъщам частично подадената информация! Въпросната преподавателка по БЕЛ, напуска колежа заедно с г- жа Барух. Основават Лого 3 и беше обявила, че след напускане на техния екип АК няма да е вече първи на БЕЛ. За миналите 9 години от тогава, АК не е бил два пъти първи. И аз съм една от недоволните от нейното злословене, като за всеки пост съм се обосновавала.


Няма как да знам аз детайли, че да поднеса пълна информация за преди 9 години, наясно си с това. Нито частична.
Аз говоря за много по-късен етап, дъщеря ми беше 9-10 клас, значи  става дума за  момента преди около 5 години, когато това се коментираше. И беше в  съвсем друг аспект казано, в отговор на пост, че  съставът на децата  вече е в доста по-голяма степен зависим от платежоспособността на родителите в сравнение с преди. Никъде нямаше противопоставяне по линия качествата на предходна колегия по БЕЛ  с тези на настоящите учители.  Тоест нямаше този намек, за който говориш, а именно вменяване на идеята за незаменимост на тръгналите си.
И аз те уважавам, знаеш, благодарна съм ти много за отзивчивостта и помощта в друго отношение (както и на други страхотни родители с деца в АК),  независимо колко много  съм спорила с теб . Simple Smile Затова и ти бъди обективна в конкретния случай. Говорим за различни неща.  Какво е ставало преди 9 години нямам идея. Споделих за писаното тук преди 4-5. Прогнозата й беше съответно  за след 3-4-5 години спрямо онзи момент.
Виж целия пост
# 549
Ежко, няма и да чуеш за скандал покрай колежа. Нещата там са на съвсем друго ниво, не сравнявай с нещастните лелки от канцелариите на общинските училища , пък било то и СМГ, АГ, НЕГ, не знам дали разбираш за какво ти говоря....
Да Стефане, боя се че разбирам...
ПС Анадък, Стефан ефенди Wink (как само изглежда на кирилица а? Simple Smile )
Виж целия пост
# 550
Само дето съм с пряко наблюдение, как ги учат от 8ми клас (буквално им се набива в канчето) вредата от плагиатството...
Преди време до мен достигна технология за мамене на софтуера, следящ за плагиатство. Май ставаше дума в текста английските букви да се заменят с български такива, когато са еднакви (е, о, Т, с ...). И ха познайте от къде извираше тази идея. Може и от три пъти Joy

Не мога да си представя аз някога да си позволя да споря с учителката по литература, че за мен произведенията на Гогол не са литература, а бълнувания на (лекичко) неуравносвесена личност, които дори не са написани стилово добре, езика е беден и в тази епоха на същото място има писана значително по-стойностна литература и следва тя да се изучава като такава... В АК това се допуска и то с "Моля, обоснови се!"
На времето в 91 НЕГ част от бунтарите в класа доказаха с аргументи, изхождайки от дефиницията  за "титан", дадена в началото на урока от преподавателката, че Паисий не е титан. Най-много да е някакво малко титанче с локално значение. И в резултат всичките имаха по една тройка. Та да, и аз трудно си го представям. Но пък се оказа, че в самото СМГ в час по литература разместват чиновате в П-образна конфигурация и спорят и разискват за всякакви еретични и апокрифни теми без цензура, а само се иска обосновка на идеята. Ха де Mr. Green


И освен това научават, че от един коректен спор всички страни излизат победители (а най-много - победената, защото е научила нещо ново)
Победител в спор може да има само при наличие на арбитър или обективни критерии за победа в спора. Тук такова нещо няма и никой не печели. В тукашните спорове не се ражда никава истина за съжаление.

А по вечния спор тук дали АК е най-доброто училище - ами, да, най-доброто е. Само че е платено... Това е положението. СМГ не може да се сравнява, въпреки че успява да е полезно училище и да развива състезатели.
По какъв критерий е най-доброто училище? Аз не знам за обективен критерий за сравняване на училища. Все едно да мерим дали да си архитект е по-успешна реализация от да си лекар например newsm78 Преди време АК изтъкваха, че са все първи на матурите, ама от две години нещо се скапа работата и вече не се споменава това. После говореха за супер нивото по английски, ама се оказа, че и другаде се постига. Единственият обективен критерий, за който се сещам, е броят на приетите деца в най-трудните за прием университети. Не, че е кой знае колко показателен критерий, ама все дава някаква насока за родители, искащи децата им да влязат в тези университети. И по този критерий АК също не са на върха.
Ти казваш безусловно, че АК е най-доброто училище, но аз бих поставила нещата в по-условен вид. Може  за твоето дете и да е така, ама за моето не е. Моето е споделяло, че е щяла да истеряса и да бъде смачкана в АК и се радва, че не е учила там.




Първо, ако ще сме поне близо по темата (и полезни за останалите), следва да сравняваме не деца (особено единични случаи), а училища. Освен това сравнение се прави, когато има общоприети критерии или с изрично посочване на тези приети от автора.
Така е, спор няма. Обаче такива критерии няма, да не говорим, че всяко дете и всеки родител има различни цели, респективно най-добро училище за всеки е това, което в най-голяма степен спомага за постигане на тези цели. Което казах и по-горе.

Второ, ако ще сравняваме училища, следва ясно да кажем какво се учи в едното, което не се учи в другото и кое се учи по-добре в едното или другото (това по критерии, които зависят само от училището, а не и от съответното дете или добавеното от родители и трети страни). При това е редно да имаме преки и лични впечатления от всички училища, които сравняваме.
Не е нужно, за целите на сравнението можем да приемем и модела на "черната кутия" и да се интересуваме не от процесите в нея, а само от това какво влиза и какво излиза от нея. Т.е. библейски казано, по резултатите се съди, не по процесите.

Трето, ако ще говорим за анализ цена/полза, следва да направим анализ на липсите и много точен анализ на цената и качеството на алтернативните способи за покриването на тези липси.
Аз обективни липси не съм установила, освен езика. И цената на научаване на английски език на нивото на АК е 900 лева на година за курс. Други някакви липси, които да са попречили на детето ми да си следва набелязания път не съм видяла. И по този критерий нека сравним 900 лева с 13 000.



Интересно е също дали и доколко заемането на точно първото място по матури е приоритет. (имайки предвид качеството на същите понастоящем).
И мен винаги ме е учудвало защо училищата се сравняват по резултата от матурата по БЕЛ, която не е показателна за нищо, особено пък ако сравняваме училише с профил английски език с училище с профил математика. Пълен абсурд, ако ме питаш. Да, ама преди време, когато още те нямаше във форума, ни се продънваха ушите с това колко  е велико обучението в АК, понеже са все първи на матурите. И като така, приехме, че матурите са важно и показателно нещо Mr. Green Само дето (защо ли) напоследък се смени плочата Joy

П.П. Да се сравнява випускник на Оксфорд с випуснкник на Айви университет е тъпо. Това са хора, а не университети, нали? А и как се определя кой е по-успял? По парите и кариерата ли? Би могло, ако и двамата сравнявани имаха еднакви амбиции, ама ако нямат?  Да не говорим, че кариерата зависи ит от късмет, връзки, среда и т.н.
Виж целия пост
# 551
Поне имайки предвид голямата щерка, считам, че дължи много от реализацията си на това, което получи там, в АК. Без да твърдя, че не би могла да го получи другаде, разбира се... Как да знаеш....

Ами и аз така за моята щерка Peace И точно заради маниера ти на писане и липсата на безапелационно изказани твърдения, като тези на Ежко, аз с теб никога не съм имала пререкания, какво остава за вражда или затаена злоба. Даже си мисля, че между нас има уважение и разбиране.  thumbsup

 Но за съжаление не всички са като теб и именно заради някои различни от теб съм тук в тази тема (малко според тертия принцип на Нютон). Всъщност се чудя защо някой, който по думите му  толкова много цени преподаваните в АК маниери за водене на спор, за намиране на win-win  решения и прочее, в реалността се държи съвсем различно и си създава ненужно врагове newsm78 А пък аз, макар да съм проста инженерка и да не съм учила в АК знам, че е хубаво да не се горят мостове и да не се създават врагове днес, защото не знаеш какви ще бъдат тези врагове утре...
Виж целия пост
# 552
Извинявам се за откровеността, вероятно и за  засягането на единия потребител, но всякакви сравнения на начина на комуникация на СтефанБ и на Ежко ми се струват безпредметни. Simple Smile  И въобще не става дума само за  неща на тема АК. Има хиляди опции да поднесеш позицията си по даден въпрос на аудиторията по начин, незасягащ  с едно или друго отсрещната страна , пък дори и позицията ти да е съвсем противоположна.
Виж целия пост
# 553
Но хората, към които го пишете (последните две мнения) не го разбират! Факт.
Виж целия пост
# 554
Аз съм с "малогодишен" опит в АК, за разлика от StefanB.

Сравнявах завършилите Оксфорд и Йейл/Харвард колеги, все хора, с които съм имала професионални контакти. При първите бизнес етиката липсваше. Което, в крайна сметка, се отразяваше негативно на крайния резултат от работата им.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия