СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 6

  • 66 467
  • 735
# 150
Поздравления за медалистите и за техните учители Simple Smile

Виктория Василева,  такава е за жалост ситуацията, че в периода  5-7 клас наистина добрите училища са кът, като всъщност извън СМГ и още едно-две държавни ( с разните уговорки) добро ниво има и в още толкова частни. И това е. Този факт достатъчно добре обяснява наличието на върволица от автомобили с родители, чакащи да приберат децата си от курсове в СМГ. Но това им действие не е непременно стъпка в посока "Учи , маме, математика в СМГ, та след  7 години да отидеш в чужбина". Още повече, че не всички семегейци продължават с математика и производните й след 12 клас - има  следващи медицина, архитектура, икономика...  СМГ за момента се избира от родителите на малките  по ред причини - добро общо образование в прогимназиален етап, афинитет към математиката (далеч не у всички приети) и желание за усъвършенстване в тази посока, стремеж към попадане на детето  в конкурентна среда, стабилна подготовка по математика, която дали ще си състезател или не, ще ти е от полза нагоре...Не зная какъв Ви е кръгът от познати, но аз имам доста приятели с интелигентни и можещи деца (макар и не чак състезатели), завършили спряганите за топ гимназии в столицата (друг  е въпросът доколко всяка една от тях е елитна), които си останаха тук. И изборът им не е заради липса на финанси или пък в движение направен поради невлизане в някой елитен университет навън и съответно примиряване с наличното тук. Просто не всеки е вперил поглед навън.. Нямам намерение да споря, изразих мнението си и толкова.
Виж целия пост
# 151
Моите наблюдения напоследък са, че в гимназиална възраст все повече деца предпочитат да учат в България висшето си образование. До преди година-2-3 болшинството бяха категорични, че ще ходят навън, но сега ги слушам, че предпочитат да завършат бакалавърска степен тук и евентуално после да следват магистратура навън, като не смятат за задължително след това да остават в чужбина. Някои споделят, че това, което искат да учат, го има и тук с добро качество и даже виждат възможност за нелоша реализация. Други споделят, че ако сгрешат в избора си на специалност, предпочитат да е на мастна почва, защото "вкъщи" много по-лесно могат да преодолеят последствията от евентуален неправилен избор. Моето впечатление няма как да обхваща всички гимназисти и не претендирам за статистически вярно твърдение, но извадката ми е от деца, учещи във водещи гимназии в София. Аз като родител, изключително много се радвам на подобна настройка (мисля, че няма нужда да се обосновавам).
Виж целия пост
# 152
И аз да се включа. Повечето ми познати са с деца, които тепърва ще кандидатстват в СМГ. Никой от тях не мисли още за университет. Мечтите им стигат до кандидатстването след 7 клас. Никой от тях не избира СМГ с мисъл за излизане навън.
Напротив, амбициите за навън идват с избора на училище след 7 клас-НЕГ или АК за тези, които ще кандидатстват в страни с немски или английски. СМГ дори с подготовката по езиците си не се слави, та за какво учене в чужбина говорим?
Аз избрах да насоча детето към СМГ по една причина-че обича математиката истински, живее с нея и само за това говори. Очевидно няма да го пратя в музикално или спортно училище, при това положение. Освен това, в СМГ има школи по физика, програмиране..това е профилът, който ни пасва най-добре. Ако мислех за чужбина, изобщо нямаше  да сменя училището след 4 клас, а щеше да кандидатства директно за АК след 7, понеже и сегашното му училище е прекрасно и там езици се учат на много по-висока ниво.
Да, има деца които ще учат след време навън, но не мисля че точно СМГ създава най-много такива кадри.
Виж целия пост
# 153
Изглежда, че въпреки скандалите децата и учителите от СМГ продължават да си гонят целите!
Поздравления!
Виж целия пост
# 154
Това, че СМГ не е езикова гимназия и не е шампион в езиковото ибучение, съвсем не е пречка за реализация извън страната. Все пак езикът е само стредство за комуникация и се учи доста успешно и на курсове. Обаче ако някой кандидатстудент разчита само на познания по език няма да стигне до нкъде, защото езикът дава възможност да кажеш нещо, но също така трябва и да имаш какво да кажеш. А познанията и уменията, получени в СМГ, доказано са полезни за успешно преминаване през селекцията (в това число и преките интервюта) на водещите университети.  Изобщо, да го кажа математически, езикът е необходимо, но далеч не достатъчно условие, за реализация където и да е. И това му е хубавото на СМГ, че дава онова, другото, а език се доучва без проблеми на курсове от хора с будан и тренирана мисъл. Затова не намирам много смисъл в о0плакваният, че в СМГ не се учело много език. Ми то ако се учеше много език нямаше да има време за математиката, нали? Twisted Evil
Виж целия пост
# 155
Това, че СМГ не е езикова гимназия и не е шампион в езиковото ибучение, съвсем не е пречка за реализация извън страната. Все пак езикът е само стредство за комуникация и се учи доста успешно и на курсове. Обаче ако някой кандидатстудент разчита само на познания по език няма да стигне до нкъде, защото езикът дава възможност да кажеш нещо, но също така трябва и да имаш какво да кажеш. А познанията и уменията, получени в СМГ, доказано са полезни за успешно преминаване през селекцията (в това число и преките интервюта) на водещите университети.  Изобщо, да го кажа математически, езикът е необходимо, но далеч не достатъчно условие, за реализация където и да е. И това му е хубавото на СМГ, че дава онова, другото, а език се доучва без проблеми на курсове от хора с будан и тренирана мисъл. Затова не намирам много смисъл в о0плакваният, че в СМГ не се учело много език. Ми то ако се учеше много език нямаше да има време за математиката, нали? Twisted Evil
Едно допълнение. Без да е езикова гимназия голяма част от децата в 10 и 11 клас имат сертификат за ниво C1/C2 по един или два езика. Първенецът на състезанията по английски Александър Велизар Чернев е от СМГ.  
Виж целия пост
# 156
Точно от СМГ, АК, НЕГ и още две-три гимназии  най-много деца следват навън ( и причината за това не е интензивната  езикова подготовка в някои от тях, понеже само с единия език там на място ще си нищо), но този избор е направен или с приема след 7 клас най-рано, или на още по-късен етап. Някой все още се двоумят и в 12 клас.... Така че чакащите в събота и неделя родители  да приберат децата си от курсове  за прием в СМГ в  5 клас  не мисля въобще, че имат сред доводите си за избор на училището планове за следване на отрочето в чужбина един ден. Така както гореупоменатите гимназии се избират след 7 клас като места, в които детето ще получи най-напред солидна поне на фона на останалите  училища подготовка, така се избира и СМГ за периода 5-7 клас.  Едва ли всичките 100 и кусур деца стават и лягат с мисълта за мат. Просто са умни, ако ще и понатиснати малко от мама и тате, за да се окажат на  едно добро място за обучение в период, в който зее една доста голяма дупка в образованието ни.
Виж целия пост
# 157
Ще е много жалко, ако родителската амбиция, лошото държавно финансиране на образованието и вредителството на чиновниците разрушат последната защитена територия за отдадени на таланта си млади математици в София.
Виж целия пост
# 158
Добре де, Ежко, бях се зарекла да  подминавам мненията ти, но ве пак ще те попитам. Колко такива изявени таланти според теб  има на випуск, че да се запълни СМГ само и единствено с такива? Влизат умни деца, да, с позитивно отношение към математиката (иначе би било мъка), със стабилни познания, но не и  непременно с амбиция да стават състезатели и да развиват на всяка цена  потенциала си само в математиката. Та това важи дори и за гимназистите, какво остава за 5-7 клас? Назад по страниците писа майка на завършила гимназистка със супер сериозни постижения в областта на биологията. Очевидно на детето му е вървяла И математиката, ама е задълбало другаде, независимо, че е в СМГ.. Какво лошо има в това?
Виж целия пост
# 159
Влизат умни деца, да, с позитивно отношение към математиката (иначе би било мъка), със стабилни познания, но не и  непременно с амбиция да стават състезатели и да развиват на всяка цена  потенциала си само в математиката. Та това важи дори и за гимназистите, какво остава за 5-7 клас?

Точно така е. Състезателите са добра реклама на училището, а купите и наградата създават имидж, но не състезателите правят училището добро и привлекателно. СМГ е привлекателно училище, защото поддържа много високо ниво на масата завършващи и така им дава добър плацдарм за да атакуват живота. Това  е много важно, защото състезателната математика е специфична дисциплина, и в живота после я няма. Респективно специфичните качества, които правят съсетзателя, в живота може да бъдат компенсирани и даже задминати от деца с други качества. Да не говорим, че състезателната математика свършва в 12 клас и след това всичко започва от начало и никой не пита колко медала си имал. Медалите служат само за да топлят родителите вкъщи, след като птичетата отлетят, но друга стойност нямат Mr. Green
Виж целия пост
# 160
Интервю с Антони Стоянов, някъде от началото на учебната година.

https://gspace.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0% … %D0%BC%D0%B3.html.

Изглежда визионер.
Виж целия пост
# 161
Интервю с Антони Стоянов, някъде от началото на учебната година.

https://gspace.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0% … %D0%BC%D0%B3.html.

Изглежда визионер.

"...и че в момента не са удовлетворени от самия начин на кандидатстване, защото обикновено тук действат посреднически фирми и от профила на даден ученик не виждат, че идва от СМГ, а виждат фирмата, която му посредничи. Не могат да разберат на момента в кое училище е учил дадения кандидат."

Мисля, че това няма как да е вярно. Училището се вписва в профила в UCAS, а също и в академичната справка, в препоръката от учител, а доста често и в мотивационното писмо.
Виж целия пост
# 162
Интервю с Антони Стоянов, някъде от началото на учебната година.

https://gspace.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0% … %D0%BC%D0%B3.html.

Изглежда визионер.
Визионер?! Един цитат за размисъл-"Прадядо ми в епохата на Възраждането е бил учител и директор, а моите родители също са учители. Баща ми е бил и директор, а майка ми е била инспектор в Регионален инспекторат. По този начин съм израстнал с проблемите на образованието. Докато други деца навремето са ги водили на полето, мен са ме водили в техникума на баща ми или в гимназията на майка ми. "  newsm78
Виж целия пост
# 163
Добре де, Ежко, бях се зарекла да  подминавам мненията ти, но ве пак ще те попитам. Колко такива изявени таланти според теб  има на випуск, че да се запълни СМГ само и единствено с такива?

1. Интересно ми е вашето лично отношение към училището- предполагам нямате деца там, но пък проявявате голяма злоба . Какво толкова ви е сторило, и що за мазохизъм е вашето - хем ви дразни, хем пишете.
Може и да не отговаряте.

По темата. За успех е необходимо талант и много, ама наистина много труд. Най-големия талант , ако го поставиш в едно посредствено училище , няма да се развие. Уникалното на СМГ за поредна година приема деца с най-висок минимален бал , а за него освен талант (щото няма как да е и по математика и български) децата са положили много труд. Това прави средата силно конкурентна и дава възможност на този 1% талант да се изяви, да блесне и да бъде открит- след това следва работа.
Разбираш ли...

Виж целия пост
# 164
Скрит текст:
Добре де, Ежко, бях се зарекла да  подминавам мненията ти, но ве пак ще те попитам. Колко такива изявени таланти според теб  има на випуск, че да се запълни СМГ само и единствено с такива?

1. Интересно ми е вашето лично отношение към училището- предполагам нямате деца там, но пък проявявате голяма злоба . Какво толкова ви е сторило, и що за мазохизъм е вашето - хем ви дразни, хем пишете.
Може и да не отговаряте.

По темата. За успех е необходимо талант и много, ама наистина много труд. Най-големия талант , ако го поставиш в едно посредствено училище , няма да се развие. Уникалното на СМГ за поредна година приема деца с най-висок минимален бал , а за него освен талант (щото няма как да е и по математика и български) децата са положили много труд.
Това прави средата силно конкурентна и дава възможност на този 1% талант да се изяви, да блесне и да бъде открит- след това следва работа.
Разбираш ли...
Със сигурност разбира, може би ти не я разбра. Няма как всички приети в СМГ след седми клас да са страхотни състезатели, не е и необходимо.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия