МОН - промените продължават

  • 132 156
  • 1 526
# 1 470
galimar, има и още текстове ...

Чл. 134. (1) Задължителният държавен зрелостен изпит по учебния предмет Български език и литература се полага върху учебно съдържание, изучавано в задължителните учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование.
(2) Вторият задължителен държавен зрелостен изпит по чл. 132, ал. 2 се полага по учебен предмет, избран от ученика измежду учебните предмети Чужд език - английски, френски, немски, италиански, испански или руски, Математика, Информатика, Информационни технологии, Физика и астрономия, Биология и здравно образование, Химия и опазване на околната среда, История и цивилизации, География и икономика, Предприемачество, Музика, Изобразително изкуство и Философия, ако ученикът го е изучавал в избираемите учебни часове като профилиращ учебен предмет във втория гимназиален етап на средно образование. Държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет.
Виж целия пост
# 1 471
Лоренца, ти предполагаш, че ИУЧ в ЕГ няма да е език ли? Трябва да видим колко  броя часове ИУЧ се предвиждат, защото ако уч-щата успеят да съберат ИУЧ за 4 предмета - двата езика и два други, то възможността за избор ще остане.
Виж целия пост
# 1 472
Имам предвид, че ученикът избира профилиращия предмет. Да, ако е изучаван в ИУЧ. Но пък материалът е ЗП. Само втори гимназиален етап.
Ей го защо разместиха литературата. Чуждите свалиха в 8-9. “Крадецът на праскови” от 8 в 11.
Виж целия пост
# 1 473
Матурата за езикови няма да е същата, като за останалите, както е сега. Ще се вдигне нивото, но до кое - не знам. Скоро го коментираха колегите.
Виж целия пост
# 1 474
Матурата за езикови няма да е същата, като за останалите, както е сега. Ще се вдигне нивото, но до кое - не знам. Скоро го коментираха колегите.
Да, ако е по профилиращ, ще е друг “тест”. Предполагам по-сложен, но колко ... 2022 г. Звучи като част от заглавие на фантастичен филм Grinning
Виж целия пост
# 1 475
То няма как да не е профилиращ.
Виж целия пост
# 1 476
Лоренца, ти предполагаш, че ИУЧ в ЕГ няма да е език ли? Трябва да видим колко  броя часове ИУЧ се предвиждат, защото ако уч-щата успеят да съберат ИУЧ за 4 предмета - двата езика и два други, то възможността за избор ще остане.
Няма как да не е език. ИУЧ ще се разпределят между профилиращите, които са минимум три на брой. В ЕГ два от тях са чуждите езици.
Ученикът ще избере на какъв втори задължителен ДЗИ да се яви. Зрелостниците ще имат възможност и на още два ДЗИ по желание. Ако изпитът е по профилиращ предмет, той ще е върху материала от профилираната подготовка, ако не е - върху задължителната.
Примерно, някой, за когото АЕ е профилиращ, се явява на втори задължителен ДЗИ по АЕ, а някой, за когото АЕ не е профилиращ, се явява на трети ДЗИ по желание също АЕ.. Първият ученик се явява на ПП, а вторият на - ЗП.
Виж целия пост
# 1 477
В тази връзка, ако си в МГ (профил математика), тогава се явяваш на ДЗИ БЕЛ и математика (усложнена като за профилиращ предмет). Но някой от ЕГ е решил да учи технически университет в чужбина и му трябва матура по математика. Той се явява на задължителни ДЗИ по БЕЛ и език и на допълнителна матура математика. Тази избираема трета матура, вече не му е профилираща, значи ли, че ще е по-лесна? Защото ако е така, то детето Х от МГ ще има 5 на сложната математика, а детето Y ще има 6 на по-лесна математика, но това в техническия университет някъде по света няма да го знаят и излиза по-"изгодно" да учиш в ЕГ ако искаш да следваш нещо с математика, което е абсурдно и малко оборва цялата концепция на новата схема.
Виж целия пост
# 1 478
В общи линии това означава. Стига този от ЕГ да няма профилиращ предмет математика като трети или четвърти.
Виж целия пост
# 1 479
Точно по тази формулировка на Дидева, имам въпрос.
4 паралелки в едно училище изучават АЕ интензивно. За три от паралелките, езикът е профилиращ, за четвъртата не е.
По мои разсъждения, ИИЧЕ предполага един и същ хорариум на часовете по време на обучението. Ако ученик, от непрофилираната паралелка, реши да държи ДЗИ по ЧЕ, то означава ли, че ще държи по-лесен изпит, при еднакво изучаване на езика с другите?
Виж целия пост
# 1 480
ИИЧЕ предполага един и същ хорариум по ООП. Във втори гимназиален етап, ако АЕ е профилиращ за едната паралелка, а за другата не е, ще има различия, както  в хорариума, така и в учебната програма, които ще се реализират чрез ИУЧ.
Виж целия пост
# 1 481
В общи линии това означава. Стига този от ЕГ да няма профилиращ предмет математика като трети или четвърти.
Това би било абсурдно (чудя се каква емотиконка точно да сложа). По същата логика в 7 клас трябва да има две различни варианта на матури по математика-за тези, които са в математическа паралелка в прогимназиален етап, и за, останалите езикови например, паралелки. И също ще се получи, че тези от прогимназията може да изкарат по-ниска оценка по мат., заради по-усложнения материал и накрая да не ногат да си продължат в мат. гимназия . Това е пълен абсурд!
Виж целия пост
# 1 482
Ето как звучи официално.
Чл. 134. (1) Задължителният държавен зрелостен изпит по учебния предмет Български език и литература се полага върху учебно съдържание, изучавано в задължителните учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование.
(2) Вторият задължителен държавен зрелостен изпит по чл. 132, ал. 2 се полага по учебен предмет, избран от ученика [/b]измежду учебните предмети Чужд език – английски, френски, немски, италиански, испански или руски, Математика, Информатика, Информационни технологии, Физика и астрономия, Биология и здравно образование, Химия и опазване на околната среда, История и цивилизации, География и икономика, Предприемачество, Музика, Изобразително изкуство и Философия, ако ученикът го е изучавал в избираемите учебни часове като профилиращ учебен предмет във втория гимназиален етап на средно образование. Държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет.
..............................
Чл. 135. (1) По свое желание зрелостникът може да положи и до два допълнителни държавни зрелостни изпита по избрани от него учебни предмети измежду учебните предмети Български език и литература, Чужд език – английски, френски, немски, италиански, испански или руски, Математика, Информационни технологии, Физика и астрономия, Биология и здравно образование, Химия и опазване на околната среда, История и цивилизации, География и икономика и Философия.
(2) В случай че избраният учебен предмет по ал. 1 е изучаван от ученика като профилиращ, държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет, изучавано в избираемите учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование.
(3) В случай че избраният учебен предмет по ал. 1 не е изучаван от ученика като профилиращ, държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание, изучавано в задължителните учебни часове в средната степен на образование.

(4) Зрелостникът може да положи допълнителен държавен зрелостен изпит по учебния предмет Български език и литература само ако е изучавал учебния предмет като профилиращ. Държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет.
(5) Освен случаите по ал. 4 допълнителен държавен зрелостен изпит не може да се полага по учебен предмет, по който зрелостникът е положил задължителен държавен зрелостен изпит.
(6) Допълнителен държавен зрелостен изпит по учебния предмет Чужд език може да се положи и по чужд език, различен от посочените в ал. 1, ако съгласно училищния учебен план ученикът е изучавал съответния чужд език в първия гимназиален етап на средно образование и като профилиращ учебен предмет във втория гимназиален етап на средно образование.
Виж целия пост
# 1 483
Май никой не е виждал учебен план за 11 и 12 клас, от втори гимназиален етап.
Какво ще учат? БЕЛ и профилиращи предмети?

Ред: Все едно не съм попитала! Grinning Видях...
Виж целия пост
# 1 484
Май никой не е виждал учебен план за 11 и 12 клас, от втори гимназиален етап.
Какво ще учат? БЕЛ и профилиращи предмети?
Да. Останалото се приключва в първия етап на гимназията.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия