МОН - промените продължават

  • 130 701
  • 1 526
# 300
Скрит текст:
...
Вие, лично, одобрявате ли предвижданите при Вас новости? (не знаем кое е училището и какви са промените, но е интересно - мнението на един български учител за тази инициатива).
По принцип одобрявам и съм за, но някои неща не ми допадат и за да ги обясня, трябва да навляза в подробности. Тези неща обаче няма да засегнат учениците и родителите, те са вътрешни и административни за училището. Само ще спомена, че работата ни ще се удвои, а заплащане за иновативност не е предвидено. В хуманитарна гимназия съм.
Това сигурно ли е ? Аз пък чух, че в  иновативните училища ще се вдигне стандарта за един ученик и така се завишава бюджета на училището. А това води до вдигане и на заплатите.
Не знам колко е сигурно, но когато подготвяхме документите, никъде не срещнах подобно нещо, никъде не ставаше дума за повече финансиране.
Може ли линк към информацията, че иновативните училища ще имат по-висок стандарт на ученик?
Виж целия пост
# 301
Много неясен и с много блализми беше текста за кандидатстване и ние се отказахме  ... Така или иначе си действаме като иновативно училище. Решихме, че е по-добре да го правим без да ни се налага да попълваме хиляди бумаги и да си губим времето и енергията с тях.
Виж целия пост
# 302
Много добро решение сте взели.
Виж целия пост
# 303
Може би съм тъпа, но не разбирам в какво точно се изразяват тези иновации. Да повториш в едно изречение три пъти думата чак.
За мен новост ще е, ако имат съблекалня с душове и физическото не е само един час. А не интерактивна дъска в 1 клас, която е закъсняла иновация - децата вече прескочиха този момент, работят с таблети, вече и с телефони, всяко у дома има в пъти повече възможности вече. (демонстрираха ни-мнооого закъсняло, много, просто децата сами прескочиха този етап, доста скучни и бебешки бяха задачите на тази дъска)
Иновация в управлението, признавам, не ми говори абсолютно нищо. Нов модел на управление? Управлява главния учител, а не директора? Моля за пояснение.
Виж целия пост
# 304
Иновация не означава само нещо ново, а чрез новото и нови методи и идеи да се постигне някакъв резултат.
Интерактивните методи и информационните технологии са част от тези иновации, но не са само те.
При управлението ще ми бъде трудно да го обясня на хора, които не са в системата. Единствено тук обаче виждам известни плюсове, може би защото вече ги прилагаме.
Виж целия пост
# 305
Интересно защо са чак такава тайна, но пък не държа да знам всеки детайл, важното е да работи. 
Виж целия пост
# 306
Интересно защо са чак такава тайна, но пък не държа на знам всеки детайл, важното е да работи.  
Не е тайна Grinning Потърси в сайта на МОН, има ги документите. Просто през мобилната версия не ми се рови ... Не мисля, че при кандидатстването училищата нещо са променили ... просто са модифицирали дадените документи.
Виж целия пост
# 307
Като гледам какви резултати жънем година след година с новости/иновации, ми иде да хвана гората. На такива велики нови идеи и приложението им сме свидетели в последните години, то няма година вече без.
Виж целия пост
# 308
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Виж целия пост
# 309
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Ти сериозно ли? Да не мислиш, че всички работим в СМГ? Отделно ако знаеш какви парадокси се получават на НВО  (по- рядко на ДЗИ). Ученици, които се чудиш как да им напишеш 3 и как въобще са стигнали до 7ми клас изкарват пълен брой точки (със същия успех могат да играят Националната лотария), а ученици, които реално знаят, могат да се издънят много здраво. Да не дълбая темата с квесторството и т.н....
Виж целия пост
# 310
Колкото и грозно да звучи  ... мат'ряла е важен! Хайде един учител от СМГ да отиде в Долнонанагорнище и да видим какво ще може да направи.  Обзалагам се, че няма да е много.
Виж целия пост
# 311
Резултатите от НВО не може да са решаващи за заплащането на учителите. Първо, те рядко са резултат от работата само на  този учител, обичайно има частни уроци, школи и пр. Факт е, че по-голям принос за високия резултат на НВО имат родителите. Връзката е ясна - в т.нар. "добри" училища попадат обичайно деца на мотивирани родители, които най-напред създават съответната среда на ученика,  а освен това са склонни да намерят начин всеки пропуск да бъде попълнен своевременно.
Второ, не всички деца могат, дори да дадат максимума от себе си, да бъдат отличници. А много от тях не са и мотивирани, просто присъстват телом. Да се работи с такива деца е по-трудно, по-времеемко, изисква много повече нерви, креативност, а крайният резултат не е впечатляващ.
Тази система на оценяване би била справедлива само ако изходните условия са еднакви и системата е затворена - децата са с еднакъв потенциал и еднакво мотивирани и липсва външна помощ в лицето на други учители, самите родители, баби, лели и пр.
Един учител в училище, в което за голяма част от учениците българският не е майчин, би постигнал ужасно много, ако научи децата да четат и пишат и да чакат с нетърпение въпросния час. А в други училища децата постъпват вече свободно пишещи и четящи и често учещи и друг език.
Виж целия пост
# 312
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Броила ли си по колко предмета има НВО и в кои класове?
Иначе са го написали и преди мен. Ако аз плащам за школа по БЕЛ и математика в седми клас и отличните резултати на детето ми се дължат на нея, защо учителите му да получават по-високо заплащане за това?
Или, ако съм учител, работещ в район, в който българският не е майчин език на голяма част от децата. Дали успехите ми ще са по-малки, ако успея да ги науча да четат и пишат на български още в първи клас?
СМГ и АЕГ не са цел номер едно за всички деца. Има много по-простички цели, постигането на които може да се окаже далеч по-важно за някои деца и за техните учители.
Виж целия пост
# 313
Настръхна ми косата, когато си представих НВО или каквото й да е оценяване, което да служи за определяне на учителски заплати, какъв фарс би било.

Видях НВО за четвърти клас и това ми стига.
Поне при нас и тези изходни нива много дразнеха, защото учителката истерясваше (нали стигат и до директора). Правеха тренировки някакви, където им се даваха също доста от въпросите и ги научиха да се притесняват за оценките.
И каква точно е ползата? Със сигурност не тази, че дават представа за нивото на детето.
Тъй че, не мерси, на всички изяви, които служат някой си да оценява учители, учебници и системи или училища да събират точки за елитност.
Някак се загуби идеята, че децата трябва да са в центъра.
Виж целия пост
# 314
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Малко са ти криви сметките. Трябва мисъл.
Не си ли обърнала внимание, че онова, което е обвързано с пари, се опорочава. Искаш отлични оценки без покритие ли?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия