Как да бъдем коректни туристи?

  • 8 905
  • 92
Flowers HibiscusЗдравейте, момичета и момчета!
Реших да направя тази тема, за да споделим опит и да почерпим добри практики за работата си. Всички знаем, че освен доволни и недоволни туристи, също така има доволни и недоволни хотелиери и хазяи. Затова смятам, че темата ще е полезна и за самите нас като туристи, за да можем да прекарваме ваканцията си без да оставяме лоши впечатления у хората, които ни предоставят имотите си за почивка. Знам, че има и некоректни хазаи и хотелиери, но това може да се развие в друга тема. Flowers HibiscusНастоявам в тази тема да не се споменават имена на туристи,
 хазаи, хотели и частни квартири, защото целта не  е да нахокаме някой персонално, а да се научим да уважаваме труда на хората, които се грижат за нашата приятна почивка.
Виж целия пост
# 1
Смятам, че сме коректни туристи, пазим тишина след 22 ч., а през другото време гледаме да сме повече навън, пристигаме и се изнасяме навреме, не повреждаме имота.
Но ето, миналата година не бяха доволни от нас.
Наехме 2 апартамента в Китен и бяхме с 3 деца. Когато разпитвах обявите обясних, че искаме поне единият да е с оборудвана кухня, защото се случва да си поискат нещо, което не харесват по ресторантите. Може и да не се наложи въобще готвене, но все пак искаме да сме подсигурени и търсим имот с хубава кухня, дори да е по-скъп.
Всичко беше супер до една вечер, когато децата рекоха, че искат спагети, моят мъж отиде да ги приготви (към бокса имаше балкон, отворил беше вратата, абсорбаторът пуснат) и след 5 мин. дотича собственичката, която направо недоумяваше как дори сме си помислили подобно нещо. Точните й думи бяха "Недопустимо, недопустимо! Тази кухня е само за сандвичи и салати!" Не разбрах защо са нужни за сандвичи и салати вградени котлони, но явно са задължителни Simple Smile
Апартаментите бяха в кооперация тип къща, в кварталче с къщи, отвсякъде си готвеха хората, дори в съседните дворове почиващите разполагаха с барбекюта и др. екстри за свободно ползване.

Пак за кухнята - наемаме цял етаж в Поморие, пак 2 семейства с деца, по телефона собственичката си рекламира имота с нова, напълно оборудвана кухня. Пристигаме, наистина беше хубава и модерна, но първите й думи бяха "Само да кажа, че фурната ми е нова, затова не може да я ползвате" Joy

Та мисълта ми е, че всичко е относително, едни и същи почиващи, с едно и също поведение, от различни собственици биха оценени по различен начин и то на двата полюса Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Права сте! Щом има има оборудване, каквото и да е то, значи е за ползване. Тези хазаи, които не искат да се ползва фурна, просто не са я монтирали. Други не са го направили от финансова гледна точка. Направили са това, което са могли да направят. Но щом определено нещо се предлага в квартирата, това означава, че е за ползване. Вече тук оставяме на доброто отношение на туриста при напускане на квартирата, всичко да изглежда в приличен и добър вид! Така мисля аз.
Виж целия пост
# 3
А аз реших да направя темата при поредното гладене на спалното бельо. Simple Smile Трябваха ми 4 долни чаршафа и от 8 налични, успях да отделя 4 прилични. Unamused  Последните ми туристи ми оставиха спално бельо във вид, който при пране на 70 градуса не се изпра. При тръгване жената ми каза, че е носила протектор за малкото дете (на 1,5 г.), но бельото беше в много лошо състояние за 5 дни използване. Разбирате, че това бельо не може да се използва, преди да бъде третирано или направо изхвърлено. Та това не са единични случаи.
Виж целия пост
# 4
човече ,  ти какво и каза за фурната ?  Naughty Naughty

Мисля , че много хотелиери в България все се опитват да спестят от нещо - досега не съм била  в хотел , в който стаята да е отговаряла на това , което предлагат  в интернет. Лоби, ресторанти - страхотно направени , стаите  - тц.
Та и тази работа с кухните- ще сложим кухня , защото повечето туристи искат  такива, но като дойдат вече на място ще им кажем да не ползват ( пред свършен факт ) Е , това не мога да го разбера.

Единственото място където  ми се е замайвала главата от перфекционизъм е било в един хотел в Турция - обзлужване , стаи , околност -110 %
Единственната ми забележка беше , че шофера , който ни взема караше като Турски ТИР-аджия ( сега вече знам , защо го използваме този лаф ) , но това нямаше нищо общо с хотела.
Виж целия пост
# 5
Бяхме толкова същисани, че не можахме да кажем нищо Joy
Виж целия пост
# 6
Два примера, защото в момента съм на почивка. Действащи лица и в двата случая чужденци.
Първи - над нас има още два етажа. Всички стаи са с тераси. Връщам се след закуска , стаята почистена, балконът също. След плажа на обед - топка косми на балкона ни. Еми не, никой хотел не предлага лична камериерка.
Втори - гледам една , метна една хавлия на детето си  около 3 г. на пода на терасата , то седна на нея, връчи му един резан диня и то оплеска всичко, включително и стъкления парапет на балкона. Свинщина.
Виж целия пост
# 7
Като хазайка мога да дам много примери и това в какво състояние съм заварвала квартирата след тръгването на туристите.  Знам, че много хора ще скочат веднага с думите "Като си давате д-то под наем, ще търпите" или пък "Вие изкарвате толкова много пари през сезона, че сега това ли е проблем?". Всички знаем, че освен някаква печалба има и разходи, и вложения, и не може след всеки турист да купуваш ново спално бельо, всяка година да подменяш матраци и електроуреди.
Заварвала съм напишкани матраци, мокри и подгизнали, при положение, че трябва да се почисти и веднага да се настанят следващите туристи. Как след като знаеш, че детето има проблем ще тръгнеш на почивка, без да си предвидиш предпазни мерки? Или поне да помолиш хазайката да ти услужи с нещо. Да не говорим, че е редно да се извиниш поне след белята. Заварвала съм счупен матрак, пак в същата ситуация - чистиш и влизат следващите.
Виж целия пост
# 8
Е, определено си е проблем, ако съм чакаща да се настаня и преди мен са почивали тези с опишкания матрак. Въобще не си преставям как бих заела помещението в такъв случай. Една година в Албена в чисто нов хотел на прекрасно легло с нови матраци и нови чаршафи ми лъхаше на повръщано.
Виж целия пост
# 9
Да чукам на глава не ни се е случвало на чуждо място, но стават инциденти, някой ентеровирус и като нищо дете, дори възрастен може да повърне насън (пияните са ясни Simple Smile).
За напишкването, може и никога да не се е случвало, а наистина да е случайно.

Затова просто инвестирайте в протектори, така ще запазите матрака от инциденти.
Да, не е правилно, че не са се извинили, но и да го бяха направили това нямаше да го подсуши, за да се настанят следващите в срок...
По 2 протектора за всеки матрак и имате резервен при спешна нужда.
Виж целия пост
# 10
Да, случват се инциденти и идеята за непромокаеми протектори е много добра.  Hands Plus1

По отношение на това, в какво състояние се оставя квартирата накрая, примери много. Разбира се, че е задължение на стопаните да почистят след гостите (все пак клиентът си плаща за услугата). Но и гостите трябва да бъдат съобразителни и да оставят стаите в, що -годе, приличен вид. Случвало ми се е да намеря апартамента като кочина, ужас, да се чудиш откъде да го захванеш, а имаш час - час и нещо да го приведеш в отличен вид. А  е правено междинно почистване. Имало и другата крайност - чисто, все едно, че не са го ползвали. Стигнала съм до извода, че , явно, кой какъвто си е у дома, такъв е и на чуждо място.
Виж целия пост
# 11
Има и неща, за които ми е неудобно да моля туристите, за да не ме оприличават с лелките от 70-те.  Smile Например, преди да се качат в квартирата да почистят пясъка от себе си , от надувните дюшеци и надувните и играчки. Никой не се замисля, че каналите в банята се запушват, а при ежедневно миене съм вадила по една лопатка пясък от вътре. За пясъка по терасите няма да отварям дума и там са с лопатките.  Пясъкът също така е и в леглата им и се чудя как спят така, ама...Гледам предлагат се хубави апартаменти с килими, с пътеки...не знам как се изчиства това нещо от пясъците за следващите туристи.
Виж целия пост
# 12
Интересен въпрос, тази година бяхме в апартхотел ли не знам как се води точно, но беше такава сграда за отдаване под наем, не хотел.
И имаше към нея заден двор с масичка, столчета, градина, приятно направени + чешма, където казаха да си мием краката. Чинно го направихме първия ден след плаж, но докато си стигнахме до апартамента направихме страшна поразия. Колкото и да е чист пода като го намокриш си се разкалва. А те едни бели, лъскави плочки, умрях от срам...
Въпреки изричната молба на собственичката не ги миехме, само с ръка махахме каквото може преди да влезем.
Така че няма нищо лошо да предупредите, човешко е, никой няма да ви се разсърди, но за всеки вариант, който предлагате, не само за този въпрос, първо го пробвайте на практика, че да не се получи още по-зле от сегашното положение Simple Smile
Виж целия пост
# 13
И в тази връзка, ето един вариант за почистването на пясъка от краката, който,между другото, често виждам пред входовете на къщите  Simple Smile Simple Smile



или просто една метла и до нея надпис "Почистете пясъка от краката си!" Stuck Out Tongue






Виж целия пост
# 14
И аз съм ги виждала тези четки, но колко е хигиенично това? А и не почиства добре пясъка, пробвала съм
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия