8 клас - Море, планина или игра, заслужен избор след зора!

  • 63 760
  • 738
# 60
  Трудното на немския език е не толкоз граматиката. За разговорен , четене и писане даже бих казала, че не е толкова труден. Тегавото им е сложните думи в специализираната литература и словореда с делима представка и реденето на сложни изречения пак в специализираната литература. Въпреки че съм учила и в училище и в университета немски, а в университета изкарах и един допълнителен интензивен курс от 150 часа немски за свободно ползване в специалността, която завърших, с много по-голяма лекота навлязох в литературата по моята специалност на английски- сама си го учих, като ми се наложи да изчета не знам колко хиляди страници документация. А такъв тип умения, не се придоиват в езиковите училища. Налюденията ми са, че в нашия град, подготовката по немски в езиковите училища е недостатъчна и въпреки сертификатите, получени от тук, повечето деца се налага да учат езика допълнително на частни уроци и дори те не са достъчни и карат допълнително езикова година в страната или поне срещат значителни трудности със специализирания език в университета.
Виж целия пост
# 61
Амбър, имаш право. В специализираната литература трудността идва и от композитумите, които на български се превеждат с множество думи и предлози.
А като каза и делимите представки - то немците затова се смеят, чак като чуят цялото изречение Joy
Че преди това не е ясно обличаш ли се или се събличаш, влизаш ли или излизаш, качваш се или слизаш и т.н.
Хм, и крайният словоред с повече от един глагол. Да се чудиш кой да бъде на последно място Grinning
Спирам, че звучи плашещо Wink
Виж целия пост
# 62
Това вероятно еажи и за ученето на други езици в чужбина.
Ще полагат допълнителни усилия, ако искат да успеят.
Няма друг начин.
Виж целия пост
# 63
Учениците в езиковите гимназии колко предмета трябва да учат в 9 и 10 клас на чужд език? Четох, че в езиковите трябва да има най-малко 3 такива предмета, но не знам дали за всеки език по 3 предмета или общо 3 (напр. 1 предмет на английски, 1 на немски и 1 на френски).
Виж целия пост
# 64
(6) Наименование „езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил „Чуждоезиков".

Съдейки по втора точка, три предмета за един чуждоезиков профил на основния за него чужд език.
Виж целия пост
# 65
Момичета, благодаря за споделените мнения за НЕ и школи! Flowers Rose
Ще си рефрешна и аз гимназиалните знания покрай младежа.
Емонка, проучих Престиж, хареса ми това, което предлагат. Групата за начинаещи е в събота сутрин. И аз като теб мисля, че в събота или неделя с 4-5 часа е по-добра опция от 2 пъти седмично. Но младежът каза, че предпочита през седмицата. Алианс също имат съботни тийнейджърски групи, но като се обадих ми казаха, че в началното ниво са по-малки децата и препоръчаха курсовете за възрастни. За вашето ниво може да са по-големи. В Гьоте има групи в петък + събота. Попаднах и на школа, в която курса е в неделя, учителките са от НЕГ и обучават по учебниците за 8 клас, като вземат материала за 2 години.
http://edu-neg.org/deutsch.html
Виж целия пост
# 66
 Няма ли да стане пренасищане с езика от 8 клас на допълнителни курсове. Или се подготвяте за  9 клас когато ще започнат с предметите на чуждия език. Аз не съм мислила за необходимост от допълнителни занимания с езика, освен ако не реши в 11 клас да вади сертификати. За сега си мечтае все още за Ленинград, но след 4 години, кой знае какво и къде. Аз лично се надявам поне да завърши 12 клас.
Виж целия пост
# 67
Няма ли да стане пренасищане с езика от 8 клас на допълнителни курсове. Или се подготвяте за  9 клас когато ще започнат с предметите на чуждия език. Аз не съм мислила за необходимост от допълнителни занимания с езика, освен ако не реши в 11 клас да вади сертификати. За сега си мечтае все още за Ленинград, но след 4 години, кой знае какво и къде. Аз лично се надявам поне да завърши 12 клас.
Моето дете не е в ЕГ, в 8 клас е с АЕ, от 3-ти (без 7-ми) го учи допълнително и на школа, та хич няма да се претовари в 8 клас. И понеже се кани да го раздава айляк с АЕ, който си знаел, МАТ, която не му била проблем и БЕЛ, който не бил интересен, трябва да му се уплътни малко времето за учене. Не е учил никакъв втори език и за него сега е моментът да започне, ако иска сертификат. Като втори език от 9 клас с 2 часа седмично доникъде няма да стигне, а ако чакаме 10-11 клас, ще трябва доста по-интензивно да го доучва на школа.
И според мен сертификати преди 11 клас не им трябват.
На Светльо руския си му е стара любов и едва ли ще се откаже от него. Grinning
И аз по същата причина като твоята смених работния си език от немски на английски.

Дидева, интересен текст си пуснала. Оказва се, че ЕГ може да обучава и по профили, различни от ЧЕ (например МАТ), стига да не са повече от половината паралелки. И защо ли ги броят само във втори етап, нали каквито ги приемат за първи, такива трябва и да завършат във втори? Може ли например дадена гимназия да приеме допълнителни паралелки в 11 клас? Тук ми липсва почесващото се човече.
Виж целия пост
# 68
(6) Наименование „езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил „Чуждоезиков".

Съдейки по втора точка, три предмета за един чуждоезиков профил на основния за него чужд език.
Какво означава "с посочване на основния чужд език"? Да не би тези трите условия да са за училища, които искат да се именуват езикови гимназии, но с точно определен език (като АЕГ, НЕГ, ФЕГ, а не само ЕГ)?
Виж целия пост
# 69
Скрит текст:
(6) Наименование „езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил „Чуждоезиков".

Съдейки по втора точка, три предмета за един чуждоезиков профил на основния за него чужд език.
Какво означава "с посочване на основния чужд език"? Да не би тези трите условия да са за училища, които искат да се именуват езикови гимназии, но с точно определен език (като АЕГ, НЕГ, ФЕГ, а не само ЕГ)?
По-скоро не. Ал. 6 допълва ал. 2:
(2) Наименованието на училището може да не съдържа думите „профилирана" или „професионална", когато еднозначно са посочени някои от следните допълнителни означения:
1. за профилираните гимназии - „езикова" и/или основният чужд език, „математическа", „природо-математическа", „хуманитарна";


За останалите гимназии също има уточнения кога могат да се наричат математическа, природо-математическа и т. н.

Ето един пример. Може би преди месец го обсъждахме.

http://www.33eg.eu/
Виж целия пост
# 70
Хубаво е да имат мечти и да се стремят да ги постигнат.
Виж целия пост
# 71
Явно в езиковите ще трябва на всеки интензивно изучаващ се език да се преподават 3 предмета. Интересно дали ще успеят да се намерят учители, които хем да имат висше по дисциплината, по която преподават, хем да знаят съответния език. В сайта на гимназията, в която е приет синът, има стара информация, че са се преподавали на АЕ - история и биология, на НЕ - история, на ФЕ - история и химия, а по испански и италиански въобще не е имало билингвално обучение. Сега за всичките тези езици - по 3 предмета. Ще се получи ли?
Виж целия пост
# 72
Ще разберете по-нататък дали и по колко предмета ще учат материала на чужд език.
След като се води езикова гимназия, би трябвало да подсигурят нужните учители.
Виж целия пост
# 73
Явно в езиковите ще трябва на всеки интензивно изучаващ се език да се преподават 3 предмета. Интересно дали ще успеят да се намерят учители, които хем да имат висше по дисциплината, по която преподават, хем да знаят съответния език. В сайта на гимназията, в която е приет синът, има стара информация, че са се преподавали на АЕ - история и биология, на НЕ - история, на ФЕ - история и химия, а по испански и италиански въобще не е имало билингвално обучение. Сега за всичките тези езици - по 3 предмета. Ще се получи ли?

Че защо да не се получи? Преди сто години когато аз завърших ЕГ, задължително беше в 8 и 9 клас (сегашни 9 и 10 клас, защото вече няма подгответа) да се изучават четири разказвателни предмета по езика - учихме си химия, биология, география и история на съответния език. Учебниците си бяха като нормалните в бг училищата, само че бяха преведени (в моя случай, на английски). И моят мъж, който също е завършил ЕГ в друг град е било абсолютно същото. Преподавателите имаха съответната специалност  от университета, но преди това всички бяха завършили ЕГ. Мен ако питате, още много неща трябва да върнат в образованието - и литературата на съответния чужд език, и летните списъци с десетина книги на чужд език (в допълнение на списъка по бг литература), и Б уроците с native speakers... Изведнъж ЕГ станаха общодостъпни и нивото само пада и пада. Безумие е накрая децата да завършат по програма със сертификат Б2 - ми то си е направо и смешно, и трагично, че са изгубили 5 години без да научат нищо.
Виж целия пост
# 74
Аз нямам против да се случи, наистина ще се обогати лексиката на учениците в различни научни области, въпросът е дали може това да се реализира, щом преди 5 години гимназията е можела да си позволи на два от езиците два предмета, на един от езиците един предмет, а на останалите два езика нула предмета, а сега ще трябва на всичките езици по три предмета.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия