Словесни задачи

  • 9 200
  • 65
Здравейте. Имам следния проблем с децата си (с единия повече, но всъщност и с двамата), които сега ще бъдат 3 клас - не могат да решават текстови задачи по математика. Четат сравнително добре. Смятат прекрасно. Задача, написана с цифри я решават бързо и без никакъв проблем. Обаче... задача написана с думи не могат. Дори най-простата, от типа "сборът на числата 2 и 5, умножете по 9" не могат. Ако задачата е (2+5).9 няма проблем. Когато аз им прочета задачата и обясня как се решава стъпка по стъпка уж разбират. Сами не могат да я решат. Мислех, че просто ги мързи да прочетат условието, но и когато ги карам да го четат на глас пак не могат.
Просто в чудо съм се видяла вече.  smile3511  Даже ги водих на тест за дислексия, всичко е наред според теста. Ужасно ме е яд, защото смятат чудесно, а на контролните получават 3 и 4 заради словесните задачи. И не знам какво да направя... Някакви идеи? Само моите деца ли са така?  newsm78
Виж целия пост
# 1
Да не би да не знаят какво е произведение, частно, сбор? Чисто като думи. Имаше там умаляемо, умалител, това не са думи, които иначе ползваш всеки ден. Може това да провериш. Могат ли да кажат какво е произведението на 5 и 6, примерно.

И другото, което знам, че помагаше на много съученици, беше да си пишат т.нар. съкратени условия. Дадено и Търси се, така ги пишехме ние. На мен не ми помагаше, но за някои си беше необходимо структуриране на мисълта. Това за задачите тип: "Пешо има 5 ябълки, ако Иванчо му даде още 8, а Нина му вземе 3, колко ще има?", т.е. тези, при които са дадени някакви предмети в задачата. Или по-късно задачите с работа и басейни...

Когато една учителка, добра беше, ни започна със съкратените условия, двойкаджиите минаха на 4-ки, а четворкаджиите - на 5 и 6. Не всички и на 100%, естествено, а и други качества имаше жената, които също допринесоха, но това беше много ключово.
Виж целия пост
# 2
Думите ги знаят.
Виж целия пост
# 3
Опитай с няколко урока при частен учител по Математика.
Виж целия пост
# 4
И друго си спомням, че майка ми ми е казвала - разделяла ми е мислено задачата на части.
В твоя пример: "сборът на числата 2 и 5, умножете по 9" би било:

1. Гледаме до запетайката - кой е сборът на числата 2 и 5? Ако знаят какво е сбор, трябва да могат да го сметнат.
2. Заместваме "сборът на 2 и 5" със 7. 7 умножете по 9. Колко прави?

Като това може с цветни моливи да се оцвети, за да стане ясно.

Не съм сигурна, че възможно най-добре обясних, но в 7. клас влязох без курс по математика в езикова гимназия, само с "уроците" на майка ми, след като учителка ме изгони от курса на 4-тото ходене, защото съм знаела достатъчно. Същото се случи и в кандидатстването за университета, където също след 5-6 посещения напуснах курса и пак изкарах 6-ца. Явно начинът на обяснение на майка ми е бил за мен тогава разбираем и определено мога да го препоръчам.
Виж целия пост
# 5
Да не би да не знаят какво е произведение, частно, сбор? Чисто като думи. Имаше там умаляемо, умалител, това не са думи, които иначе ползваш всеки ден. Може това да провериш. Могат ли да кажат какво е произведението на 5 и 6, примерно.

И другото, което знам, че помагаше на много съученици, беше да си пишат т.нар. съкратени условия. Дадено и Търси се, така ги пишехме ние. На мен не ми помагаше, но за някои си беше необходимо структуриране на мисълта. Това за задачите тип: "Пешо има 5 ябълки, ако Иванчо му даде още 8, а Нина му вземе 3, колко ще има?", т.е. тези, при които са дадени някакви предмети в задачата. Или по-късно задачите с работа и басейни...

Когато една учителка, добра беше, ни започна със съкратените условия, двойкаджиите минаха на 4-ки, а четворкаджиите - на 5 и 6. Не всички и на 100%, естествено, а и други качества имаше жената, които също допринесоха, но това беше много ключово.

Hands Plus1Hands Plus1 бих написала абсолютно същото!
Виж целия пост
# 6
Не съм сигурна, че възможно най-добре обясних, но в 7. клас влязох без курс по математика в езикова гимназия, само с "уроците" на майка ми, след като учителка ме изгони от курса на 4-тото ходене, защото съм знаела достатъчно.
Досега не съм чувал частна учителка доброволно и по своя воля да изгуби един от клиентите си... Joy Joy
Виж целия пост
# 7
И аз съм се сблъсквала с такива учителки по математика Simple Smile голяма злоба ако видиш някаква грешка или пък вземеш, че се справяш бързо
Виж целия пост
# 8
Ами, и по език ми се е случвало - отказа да правим повече часове, защото считаше, че веднъж седмично е достатъчно. Оказа се отново права, защото ме питаха на самия изпит дали съм native speaker, а изпита минах с над 90%, не помня точно колко.
Виж целия пост
# 9
"сборът на числата 2 и 5, умножете по 9" не могат. Ако задачата е (2+5).9 няма проблем.

Ами учи ги да пренаписват задачите успоредно с четенето, като рафинират математическия израз от думите.
 Например почват да четат и първата дума, която има математически смисъл, е "сбор", щом знаят какво е това то си написват на листчето математическия еквивалент на думата сбор, а именно "+". Продължават да четат и стигат до 2 и 5, ми записват си ги от двете страни на плюса. После идва "умножете" записват едно "*" и слагат скоби, защото се знае, че има приоритет на операциите и без скоби няма да умножат сбора, а само едно от числата. И накрая пишат 9 и вече имат израз.  При по-сложните задачи пак е същото - пише се табличка с даденото, взаимовръзките от условието и търсеното.
Виж целия пост
# 10
Забелязала съм при моите деца, че се объркват при изчитането на задачата. В едно-две изречения има много информация, дадени са много неща и няма как да се асимилира. Аз ги карам да прочетат задачата веднъж информативно и след това отначало, като спират на първото дадено нещо като информация и да си го записват разбираемо и подредено, т.нар съкратен запис.
Пример: Ученик трябва да прочете книга за 3 дни .Първият ден прочел 23   страници ,  вторият  — 2 пъти в повече, отколкото през първия , а през третият ден  — с  20 страници в повече отколкото през   втория ден .От колко страници е книгата ?
1ден -                  23стр.
2ден -    23*2=   46стр.
3ден - 46+20=   66стр.
--------------------------------------
 Общо:              134стр.       

Също ги карам да рисуват. Когато има правоъгълник, рисуват го, попълват по него каквото знаят и така. Всичко трябва да се визуализира, защото текста много обърква. Не приемам написано домашно без да има помощен лист, колкото и да е проста задачата и да могат без него.  По алгебра същото - не видя ли решено деление с опашката или умножение с долната черта, не вярвам, че е решено от тях, може да са го сметнали с елката.                   
                         
Виж целия пост
# 11
Имахме хубаво помагало във втори клас специално за текстови задачи, като беше фокусирано точно върху това, да ги научи да си правят съкратен запис, осмисляйки условието. Не го откривам сега, за жалост, (помня само, че беше синьо), но със сигурност ще откриете нещо подобно.
Виж целия пост
# 12
Моят син също се затруднява, от тази година почвам с тази схемичка. Пробвайте и Вие:
https://drive.google.com/file/d/0B4z_Pjf1Ecbgb1EzRExwQ25jaW8/view
Тази също: https://drive.google.com/file/d/0B4z_Pjf1EcbgR3E1TUVnUExSLVU/view
Виж целия пост
# 13
Storm76, благодаря!
Виж целия пост
# 14
 storm76 bouquet
Виж целия пост
# 15
Проблем им е четенето с разбиране.При моя син е същата работа не сте сами.Обяснявам, обяснявам пяна ми излиза.
Виж целия пост
# 16
Абе я си спомнете вие научени ли се родихте. Нормално е да им се опъват задачите. Тепърва свикват да четат с разбиране и да натрупват лингвистичен материал.
Виж целия пост
# 17
Абе я си спомнете вие научени ли се родихте. Нормално е да им се опъват задачите. Тепърва свикват да четат с разбиране и да натрупват лингвистичен материал.

Абсолютно съм съгласна.
Понякога имаме нереалистични очаквания към децата си. Не всички са гении, някои се справят просто прилично.Едно научават по-лесно, друго по-трудно.
Виж целия пост
# 18
Абе я си спомнете вие научени ли се родихте. Нормално е да им се опъват задачите. Тепърва свикват да четат с разбиране и да натрупват лингвистичен материал.
Не се родих научена, но завърших началното си образование макар и в гр. Плевен при прекрасен начален учител, удостоена със тоталитарното звание "народен учител". Та тогавашната ми другарка Теменужка Иванова си гледаше работата така, че всяко дете без изключение разбираше материала. Да не говорим, че не само домашни и контролни се проверяваха, а и тетрадките за работа в клас. И то доста често. Случваше се и да се връща на материал, или да остава след часовете с конкретно дете/деца за дообясняване.
А със сина ми сега започвам след училище отново да преподавам урока, защото не е усвоен в час. В тетрадките за работа в клас и в учебните тетрадки вървя с един зелен химикал и поправям ... Във втори клас Директора на училището като ми видя писаниците със зелено в тетрадката по английски ми обясни , че съм нямала право, на което се изсмях и й обясних да си поговори с госпожата по-добре, не с мен. 
Виж целия пост
# 19
савина, така, както го описваш и с четенето, и с разбирането на словесните заддачи, както ги наричаш, е езиков проблем, а не математически.  какъв тест за дислексия сте правили? Може ли на ЛС да ми кажеш къде сте ходили?
Виж целия пост
# 20
storm76, постът ти е хубав, но неуместен. Тук става въпрос за затруднения по едно направление, което е напълно нормално, а не за системни пропуски.

Ако детето ти през часа гледа през прозореца, нормално е да наваксвате вкъщи.
Виж целия пост
# 21
   Хубава тема и интересни предложения.Съжалявам че не срещнах такива съвети преди пет-шест години.Flowers Tulip
   Няма как да не се затрудняват с текстовите задачи, след като още от първи клас започват с абстрактните за тях изрази и схеми. Всичко е числа и пирамиди.Моето дете смяташе с голямо удоволствие преди да тръгне на училище и си прилагаше цифровите отношения от най-ранна възраст. Бях много изненадана, че когато тръгна на училище математиката му беше най-трудният предмет и си изоставаше системно, въпреки че помагах и аз - обяснявах, рисувах, брояхме, обикаляхме, сравнявахме .Оставаше нещо абстрактно ,несвързано с живота. Такива са им програмите и учебниците в училище.В седми клас се наложи да се зарежа всичко и да седна с него за да преосмислим всичко научено за да се подготви за матурите.
Виж целия пост
# 22
Много на място си е поста на storm76. Това също е една от причините, нямат време, бягат през материала, госпожата няма време да обясни като хората, те нямат време да затвърдят знанията и всичко се навързва.
И хич не е задължително детето да блее през прозореца...
Виж целия пост
# 23
Да, на мен ми е ясно, че проблемът не е математически. Както казах смятат чудесно и когато им обясня словесната задача я решават без проблем. Проблемът е с това пусто четене. Като четат текст също им е много трудно да го преразкажат. Въпреки че иначе нямат проблем с разказването (на преживяна случка например).
А за препускането през материала е вярно. Миналата година имаха да изпишат такива купища помагала (по 3-4 допълнителни помагала и по български и по математика), че не знам кога имаха време да дишат, камо ли да мислят и да им се обяснява.  ooooh! Тази година госпожата явно си е взела бележка, защото е дала само по 1 допълнително помагало. Дано да е по-добре.  Praynig
Виж целия пост
# 24
Като цяло 3-ти клас е доста труден за децата, а и за родителите. Защото изведнъж навлизат разказвателните предмети и текстовите задачи, а според мен децата още не са готови за това. Синът ми имаше късмет, че съм си вкъщи и имах възможност всеки ден да се занимавам с него. Затова и бързо успя да свикне с разказването и задачите. Но истината е, че децата наистина се разсейват много в час и не внимават. Като добавим към това голямото количество материал, който трябва да се предаде за една година и немарливостта на някои учители /добре, че при нас поне класната беше жена на място и даваше всичко от себе си/ нещата стават съвсем, съвсем трудни.
Аз правех така - взимам текстовата задача и започвам бавно да я решавам пред него, като обяснявам максимално ясно. Показвам му как трябва да си записва кое е даденото в задачата, кое се търси и в крайна сметка начина за решаване на задачата сам изплува, когато нещата са написани върху лист хартия. Аз лично съм учила в математическа паралелка и класната ни научи да решаваме текстовите задали по този начин, който според мен е страшно лесен и удобен.
Виж целия пост
# 25
Показвам му как трябва да си записва кое е даденото в задачата, кое се търси и в крайна сметка начина за решаване на задачата сам изплува, когато нещата са написани върху лист хартия. Аз лично съм учила в математическа паралелка и класната ни научи да решаваме текстовите задали по този начин, който според мен е страшно лесен и удобен.
Точно това е правилният начин. Но в нашият клас това не се прави. Направо трябва да се изпише числовия израз, а не да се посочи кое е дадено и кое се търси. Да не говорим, че след решението - конкретно число не се посочва какво е намерено - круши, ябълки, деца, или каквото и да се търси.
Виж целия пост
# 26
Показвам му как трябва да си записва кое е даденото в задачата, кое се търси и в крайна сметка начина за решаване на задачата сам изплува, когато нещата са написани върху лист хартия. Аз лично съм учила в математическа паралелка и класната ни научи да решаваме текстовите задали по този начин, който според мен е страшно лесен и удобен.
Точно това е правилният начин. Но в нашият клас това не се прави. Направо трябва да се изпише числовия израз, а не да се посочи кое е дадено и кое се търси. Да не говорим, че след решението - конкретно число не се посочва какво е намерено - круши, ябълки, деца, или каквото и да се търси.

Ами това е много лошо, защото ако не създадат навик на децата да записват накрая какво са намерили в по-горните класове ще им е още по-трудно. В 4-ти клас например в текстовите задачи е дадено едно, но се търсят две неща и тогава децата ще се объркват. Това е сериозна грешка на учителката според мен
Виж целия пост
# 27
Всичко това трябва задължително да ги учат в училище, а защо някои учители не го правят вече е загадка. Представяте ли си в седми клас да не могат да правят запис на условието на задача на математически език?
Виж целия пост
# 28
Представяте ли си в седми клас да не могат да правят запис на условието на задача на математически език?
Представям си го, много лесно даже. Познавам десетокласници, които не могат да четат гладко и възрастни хора, които не могат да пишат прилично. А са минали през всички етапи на образователната ни система. Училището изобщо не е това, което би трябвало да бъде. Оказва се, за съжаление, че поне до 7 клас трябва много сериозно да се занимаваш с децата в къщи. Което лично мен ме натоварва изключително много, страшно ми е досадно и не разбирам защо трябва да го правя. Тогава какъв е смисълът да ходят на училище? В края на краищата аз не карам пациентите си когато са болни да отидат в къщи, да прочетат 20-30 учебника, да си поставят диагноза и да си изпишат лечение, нали? Тогава защо аз трябва да върша работата на учителката?  newsm78 Едно време много се чудех на хората, които си обучават децата в къщи, сега донякъде ги разбирам...  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 29
Трябва да го правиш, защото на системата не й дреме за децата, а има достатъчно количество учители, които са просто на работа - правят толкова, колкото да си запазят работата, а и някак свикнаха, че родителите, за които е важно децата да знаят, си намират начин - я сами, я с частни уроци. Няма начин, налага се да го приемеш, колкото и да е неприятно. Времето си тече и децата са си наши - ако ние не се погрижим за тях, няма кой друг. Минах я тази мелачка, остава и второто дете да завърши училище и всичко, което съм вложила като допълнителни усилия и време  до... да кажем седми клас, докато влязат в гимназия, са донесли няколко пъти повече ползи за децата. И то при положение, че болшинството от учителите им бяха свестни. Представям си какво щеше да стане в противен случай.
Виж целия пост
# 30
Другият вариант е да им намериш частен учител или да ги запишеш на курс в малка група.
Виж целия пост
# 31
Другият вариант е да им намериш частен учител или да ги запишеш на курс в малка група.


И аз така смятам да направя. От миналата година (5-ти клас) сме с частен учител по английски, тази година ще включа и математика. В голям размисъл съм за българския език. Тази година ще им е нова учителката по български и искрено се надявам да е по-добро положението, при предната дисциплината беше под всякаква критика и все нямаха домашни, съответно и толкова знаеха.
Обаче пък да си призная с две средни(за Варна средни, защото за столицата цифрата е друга) заплати ми идва нанагоре, определено трябва да икономисвам от някъде другаде.
Виж целия пост
# 32
Ако беше за моето дете, щях да го запиша на курс по английски, хем да си намери нови приятели,хем по-евтино излиза, също и на курс по математика и български. При момчетата особено по български много добре се отразява допълнителната подготовка, а и вас ви чака кандидатстване в седми клас. Ако трябва зарязвайте английския - той не ви трябва, ако ще тройка да има, а все тройка ще изкара и без уроци, но БЕЛ и МАт са най-полезните и важни курсове курсове, с най-добре изхарчените пари, за които няма да съжаляваш и след години. Личен опит, по-малкото ми дете реши по свое желание да тръгне от шести клас (то малко беше да не остане по-назад, там ии часовете бяха по-малко от тези на седмокласниците), докато голямото беше в същата школа в седми. Резултатите на олимпиадите по БЕЛ и МАТ и двете години, също и всички резултати в седми клас бяха разкошни. Трябват ви високи оценки по БЕЛ и МАт и в училище, и на изпитите. А и учителите веднага познават кои деца ходят на курсове и за тях не е проблем, дори им облекчава работата.
Виж целия пост
# 33
О хич нямам аз амбиции за прехвалени училища. Не ми е целта перфектно представяне на НВО. Искам стабилни знания, които ще останат през годините. Абе искам да е грамотен, а не да ми бърка И и Й. Даже вече съм избрала училище, не изисква кой знае какъв бал, а и се надявам да има някакъв интерес.

Скрит текст:
Виж целия пост
# 34
Мисля, че имаш изкривена и нереалистична представа за курсовете. Първо и основно те са за знания и после за прехвалени училища или перфектно НВО. не подценявай нещата, защото сега всеки може да си приказва всичко, но изведнъж в седми клас ще установиш, че докато другите са приказвали, че не търсят прехвалени училища и шестици на НВО, са правили точно обратното и отдавна децата им се подготвят допълнително и упорито и няма "не искам", нито "ние не сме амбициозни". На такива съм се наслушала и нагледала. При натоварената програма в шести и седми клас дори на отличниците добре им се отразяват курсовете, защото затвърждават наученото и попълват някакви неясноти или неразбрани неща. За две години много неща могат да се променят, но ползите от допълнителната подготовка си остават и ще им служат и в гимназията.
Виж целия пост
# 35
Не подценявам допълнителната подготовка, много ЗА съм. Но целта ми е друга, поне за сега.
Виж целия пост
# 36
Ти май не четеш или не искаш да разбереш какво пиша. целта е винаги една и съща - знания и след това влизане във възможно най-добра гимназия, независимо дали е езикова или професионална. А децата, които имат затруднения с текущия материал са си съвсем за допълнителната подготовка още преди седдми клас, защото за една година няма да могат да наваксат и да затвърдят, а целта е да повишат постиженията. Видях с очите си как деца, които в началото на подготовката едва-едва кретаха в групата, в края на учебната година (и за шести клас говоря), вдигнаха нивото, а в седми вече им беше доста по-лесно да вдигнат с поне една единица успеха си в училище. Не те агитирам, в крайна сметка аз школа нямам, нито съм рекламен агент на някоя - има ги отчетните теми от минали години на шести и седми клас.
Виж целия пост
# 37
Ами не разбрах те добре. Моя син взема частни уроци и ще продължава да взема, значи сме на едно мнение по този въпрос.
Виж целия пост
# 38
Бъди амбициозен родител, не се притеснявай от това да си амбициозен родител. Децата на амбициозните родители при равни други условия постигат по-добри резултати.Simple Smile
Виж целия пост
# 39
Зависи от амбициите. Когато са болни амбиции е лошо. Това създава невротични деца, които стават невротични възрастни.
Виж целия пост
# 40
това е поредната мантра, не зная защо все още има хора, които й вярват. Къде ги пишат тези работи, в книгите за "как да не направим невротично дете" ли? Повечето хора имат много път да изминат преди да се доближат до болните амбиции, да не говорим за невротични деца от амбиции. Повече деца има неамбициозни и пак невротични (и то поради точно обратната причина - никой не е амбициозен за тях), така че амбициите в повечето случаи не само не вредят, а са и силен тласък напред. Няма такова нещо като "зависи от амбициите"  първо нека да има амбиции, пък ще видим докъде ще ще стигнат. Докато някой се страхува да не би случайно да е с болни амбиции за детето си и детето да е се невротизира, другите не седят и не чакаат, а най0амбициозно работят и не чакат. Постиженията дават самочувствие, повишават самооценката и децата стават по-смели или накратко казано, по-амбициозни.
Виж целия пост
# 41
Малко ли родители прехвърлят неизживяните си мечти върху децата си. После на 35 се оказва, че си следвал желанията само на някой друг и изобщо нямаш представа какво искаш от живота и какво те прави щастлив.
Виж целия пост
# 42
Малко ли родители прехвърлят неизживяните си мечти върху децата си. После на 35 се оказва, че си следвал желанията само на някой друг и изобщо нямаш представа какво искаш от живота и какво те прави щастлив.
И защо пък чак до 35??? Според мен едно дете може евентуално да го буташ до завършване на гимназията, а после вече само да избира накъде. Обаче за да може то да избира и да има опции, трябва от по-рано да си е осигурило нужните знания, дипломи и тапии. Не може чак в 12 клас да се сети, че иска да следва архитектура във Виена, пък нито да знае немски, нито да има умения в математика и рисуване, нито прилична диплома. И тук вече е ролята на родителя - не да чертае жизнения път на наследника си чак до 35-тата му година , а да прецени грубо какви са му интересите и уменията и да го подбутва и мотивира да си осигури добра позиция за избор, когато стане на 18 и му дойде акълът. Естествено, за това се иска трезва преценка и ако се вижда, че детето не е по науките пак трябва да се насочи към знания и умения, които ще му помогнат да си намери пътя и без много учене.
Виж целия пост
# 43
Черна станция ме разбра. Просто трябва да си направиш трезва преценка какво е детето ти. И аз имах приятелка, която разправяше, че детето и на 2 г. само нарежда пъзел от 2000 елемента, но повечето знаят, че няма как да стане. Нека да си мечтае, но не и да тормози 2 г. дете задължително да го нареди.
Виж целия пост
# 44
 Честно казано, доста натоварващ ми дойде 7 клас и все си мисля, дали не прекрачих границата с контрола и подготовката. За щастие , в крайна сметка успяхме да запазим връзката си .Той е от споделящите и привързаните деца и се радвам все още на доверие и внимание. Още не мога да определя дали натискът в 7 клас, който наложих с математиката нямаше и обратен ефект, защото от една страна мисля, че успяхме да преодолеем с много труд затрудненията му, но пък се наслои напрежение и въпреки че накрая решаваше с лекота задачи над средната трудност, според мен на матурата не се е доверил на силите си и е допуснал грешки. Въпреки че е дете, което е с изключително силна нервна система, изпитана в много сериозни състезания. Както и да е, успя да реализира програмата максимум за училище. Влезе в най-реномираното за града езиково училище. Факторите бяха ,че няма влечение и усет към техника и изобщо подобни занимания, но пък с голяма лекота и бързина учи езици.
Виж целия пост
# 45
Никой не може да каже какви са му възможностите на едно дете, докато не се започне. Много често децата опровергават очакванията как това не им вървяло, не били за онова. пък то, вземе, че с яденето му дойде и апетита. Кой я прави тази трезва преценка и от висотата на коя кула? Поне нещата, които не са свързани с прецизна работа с цялото тяло, в смисъл тялото да е инструментът, оръдието на труда (детето да е изключително тромаво, с лоша координация и да не си усеща тялото), са напълно постижими за всяко дете, стига да се захване. А и да ви кажа, по-жестоко и отчаяно звучи "защо не ме накара, защо не ми даде възможност, защо не ме завлече на... (математика, рисуване...) или защо не ме накара да уча повече", отколкото обратното - "защо ме накара...". Това, което се избута едно дете и захване до пубертета, това му остава солидна основа и белязва мисленето, навиците и всичкоо за десетилетия напред. Човек рядко съжалява за това, което е учил уж насила, когато е бил дете, но със сигурност съжалявва за пропуснатите възможности и е много сърдит на родителите си, че или не са видяли, или не им се е занимавало, или са решили, че не е важно.
Виж целия пост
# 46
Ама аз никъде не съм казвала родителят да остави детето на самотек. Имах предвид, че някои родители имат разни неосъществени мечти или пък искат детето да следва тяхната професия и целенасочено го развиват и облъчват в тази посока. Примерно майка, искала да стане лекар, говори на детето още от малко, че трябва да стане лекар, по-късно го записва на уроци по биология и химия и т.н. Имахме такова съседче с двама родители лекари. Толкова не искаше да следва медицина, че накрая нарочно изкара двойки на изпитите за медицина и отиде да следва информатика.
В Щатите пък са луднали по детски конкурси за красота. Деца по на 3-4г са с екстеншъни, изкуствени мигли, зъби и биват записвани на уроци за стотици долари, за да се упражняват как да позират. Ей това ако са здравословни амбиции, здраве му кажи.
Виж целия пост
# 47
Да напиша и аз моя опит и мнение по въпроса очакване на родителя  за реализация на детето му.
Юрист съм и бих искала детето ми да наследи моята професия. Аргумент - от достатъчно добре събирана с годините юридическа литература до това, че мога да му покажа практически как да прави нещата, без да му се налага да се блъска като мен в началото. Да, но за сега детето ми категорично отказва да стане адвокат. Музикален е, ходи на класическа китара. От тази година въвеждам и актьорско майсторство, защото е направо самороден талант - имитира всичко и всеки с лекота, филмите , независимо анимационни или игрални, може да ги запомни наизуст, рецитира репликите на героите със съответната интонация, включително и озвучаването на филма - трясъци, стъргане, бумтене. В момента хит при него е Титаник с Леонадро Ди Каприо. Та ако не друго, актьорското майсторство ще го научи на дисциплина, правилна дикция, общуване. Не е задължително да стане виртуален китарист или актьор. Но нека опита, пък ако не стане адвокат, ще го преживея. Важното е да е жив и здрав и да се занимава с това, което му харесва.
Виж целия пост
# 48
 Определено е важно да се следват наклонностите и възможностите. Очарована съм от средата в МГ, ама не съм си го и помисляла да натискам за там. Въпреки, че е признат талант на световно ниво в акробатиката с подчертано артистични и музикални способности,никога не сме мислили това да му е бъдещето. На 8 години игра в един цирк и видя какво е ежедневието и задкулисието. Но всеки талант може да служи и в ежедневието, като средство за общуване и привличане на последователи или като разтоварващо хоби. Категорично не искам да тръгне по пътя на моята професия, която за мен е успешна и интересна, но и доста ограничаваща. Всеки избор дава и ограничава, затова е хубаво да намери своя собствен.
Виж целия пост
# 49
Докато тръгне да избира професия съвсем истински, ще са минали поне десет години в училище. А през това време ко прайм? Внимаваме да не ги облъчим?
Между другото, аз тези с конкурсите доста внимателни ги гледах няколко серии, защото ми стана интересно да видя под повърхността и шоуто. Ние им се смеем, мислим ги за луди и напразно амбициозни, защото ни показват кривящи се майки с клоунски движения,, но всъщност нещата са доста професионално поставени. Просто там конкурсите са популярни. Със същия успех можеше да е нещо друго като актьорска школа, танцова школа или спорт. Вярно, децата са много малки, цялата визия е чалгарска, но като махнеш тези неприятни подробности, остава много добро планиране и работа с децата, някои се вижда, че са спортисти, танцьори. Ние се възмущаваме, защото са конкурси за красота, но ако беше художествена гимнастика щяхме да сме във възторг. въпрос на културна приемливост.
Виж целия пост
# 50
Винаги ще се стремя да бутам децата си към най-доброто за тях. Няма как един 10-12годишен пикльо да знае кое е добро за него. Ако оставя на тях ще бутат училището колкото да не е без хич и по цял ден ще се шляят с приятели. Как да го оставя големия на знанията в училище, като госпожата по български миналата година не успя да им предаде и 1/2 от материала. По цял час им разказва за сина си! Той как да си вземе матурите тази година, освен с частен учител? На една приятелка момичето пълна отличничка същата тази госпожа й остави 5-ца, защото родителите й продали къщата си на цигани. Е не го приеха детето в исканото училище, въпреки че по всичко друго + външното оценяване имаше 6-ци.
Виж целия пост
# 51
Е не го приеха детето в исканото училище, въпреки че по всичко друго + външното оценяване имаше 6-ци.
    За кой град става въпрос. Ако не е София - СМГ или НЕГ не се сещам за друг вариант да не приемат някого  където иска с шестици на НВО
Виж целия пост
# 52
Е не го приеха детето в исканото училище, въпреки че по всичко друго + външното оценяване имаше 6-ци.
    За кой град става въпрос. Ако не е София - СМГ или НЕГ не се сещам за друг вариант да не приемат някого  където иска с шестици на НВО

Ловеч езиковата гимназия.
Виж целия пост
# 53

Ловеч езиковата гимназия.

В Ловеч...сериозно. Толкова отличници ли бълват училищата там, че една 5-ца е проблем?
Виж целия пост
# 54
една петица по балообразуващ предмет си е резване на главата. Не мога да понасям такива учители, които точно с отличниците се заяждат и ги тормозят до последно дали да им пишат 5 или 6. Истината е, че ако детето няма някакви драстични издънки през годината, при добро желание учителят може да даде шанс с изпитване. И без това пишат по един тон оценки на срок.
Виж целия пост
# 55
Зависи от шестиците. Smile

Ловеч езиковата гимназия.

В Ловеч...сериозно. Толкова отличници ли бълват училищата там, че една 5-ца е проблем?
Тази година в гимназията е имало свободни места за трето класиране. Допускам, че през предходните години ситуацията не е била по-различна. Едва ли само тази оценка се е оказала решаваща.
Виж целия пост
# 56
Може и тя нещо да е поизкривила, оповавам се на нейни думи. Малко извън темата, някой има ли впечатления от въпросната гимназия?
Виж целия пост
# 57
 Понеже съвсем изместихте темата, да се опитам да я върна в полезното и русло.
В темата със задачите една майка пита как да обясни определен тип словесна задача на петокласник

http://www.bg-mamma.com/?topic=978195.msg35569891#new
Виж целия пост
# 58
Понеже съвсем изместихте темата, да се опитам да я върна в полезното и русло.
В темата със задачите една майка пита как да обясни определен тип словесна задача на петокласник

http://www.bg-mamma.com/?topic=978195.msg35569891#new
Русалката я е ошетала Simple Smile
Виж целия пост
# 59
Аз мисля, че още в 4ти клас учат. Иначе се сещам за магически отсечки, но пак ще трябва да извади от 7х-6х.
х-броят на крадците
Скрит текст:
/о  б  щ   б р о й  н а п л а т о в е т е/
/-----------------------------/-----------/------------------/
            6х                             5                   8
/------------------------------7х---------------------------/
PS:Сега видях по-елегантно решение в другата тема.
Виж целия пост
# 60
Да напиша и аз моя опит и мнение по въпроса очакване на родителя  за реализация на детето му.
Юрист съм и бих искала детето ми да наследи моята професия. Аргумент - от достатъчно добре събирана с годините юридическа литература до това, че мога да му покажа практически как да прави нещата, без да му се налага да се блъска като мен в началото. Да, но за сега детето ми категорично отказва да стане адвокат. Музикален е, ходи на класическа китара. От тази година въвеждам и актьорско майсторство, защото е направо самороден талант - имитира всичко и всеки с лекота, филмите , независимо анимационни или игрални, може да ги запомни наизуст, рецитира репликите на героите със съответната интонация, включително и озвучаването на филма - трясъци, стъргане, бумтене. В момента хит при него е Титаник с Леонадро Ди Каприо. Та ако не друго, актьорското майсторство ще го научи на дисциплина, правилна дикция, общуване. Не е задължително да стане виртуален китарист или актьор. Но нека опита, пък ако не стане адвокат, ще го преживея. Важното е да е жив и здрав и да се занимава с това, което му харесва.

Да насърчаваш някой, днес, в България, да учи право за мен е лудост. От колко години практикувате?
Виж целия пост
# 61
Да напиша и аз моя опит и мнение по въпроса очакване на родителя  за реализация на детето му.
Юрист съм и бих искала детето ми да наследи моята професия. Аргумент - от достатъчно добре събирана с годините юридическа литература до това, че мога да му покажа практически как да прави нещата, без да му се налага да се блъска като мен в началото. Да, но за сега детето ми категорично отказва да стане адвокат. Музикален е, ходи на класическа китара. От тази година въвеждам и актьорско майсторство, защото е направо самороден талант - имитира всичко и всеки с лекота, филмите , независимо анимационни или игрални, може да ги запомни наизуст, рецитира репликите на героите със съответната интонация, включително и озвучаването на филма - трясъци, стъргане, бумтене. В момента хит при него е Титаник с Леонадро Ди Каприо. Та ако не друго, актьорското майсторство ще го научи на дисциплина, правилна дикция, общуване. Не е задължително да стане виртуален китарист или актьор. Но нека опита, пък ако не стане адвокат, ще го преживея. Важното е да е жив и здрав и да се занимава с това, което му харесва.

Да насърчаваш някой, днес, в България, да учи право за мен е лудост. От колко години практикувате?

Цели 17.
Виж целия пост
# 62
  
Да насърчаваш някой, днес, в България, да учи право за мен е лудост. От колко години практикувате?
 Не мисля така. Тенденцията е все повече документи, включително и счетоводни да изискват подпис на юрист. Но не е за всеки. И математиката е доста важна за юриста, ако и на пръв поглед някой да мисли иначе.
Виж целия пост
# 63
Това с документите не го разбрах, ако може да поясните какви документи по-точно визирате? Опазил Господ да учи някой 6 години право за да подписва счетоводни документи....
Виж целия пост
# 64
Амбър, слава богу това лобистко предложение не мина. Предполагам не за друго, ами защото и нотариусите щяха да се прецакат. Нищо лично, но в България юристите са твърде много, а съдебната система - за нищо не става. Отдавна трябваше да сложат квота върху определени специалности, защото масово хората избират да учат нещо само защото е модно и/ или лесно, а не защото амбициите или качествата за това. Тъжно, но факт.
Виж целия пост
# 65
Амбър, слава богу това лобистко предложение не мина. Предполагам не за друго, ами защото и нотариусите щяха да се прецакат. Нищо лично, но в България юристите са твърде много, а съдебната система - за нищо не става. Отдавна трябваше да сложат квота върху определени специалности, защото масово хората избират да учат нещо само защото е модно и/ или лесно, а не защото амбициите или качествата за това. Тъжно, но факт.
От моя випуск в СУ от близо 450 дипломирали се, практикуваме в столицата и страната около стотина - адвокати, съдии, прокурори и прочие.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия