СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 8

  • 90 263
  • 750
# 720
Предвид факта, че държавното образование се финансира с нашите данъци, а не от въздуха, смятам, че мога да имам претенции как се харчат парите ми като данъкоплатец.

Разбира се, че можете да имате претенции. Но от претенции до резултат е много дълъг и тежък път.
Виж целия пост
# 721
Е, разясни за какво не стават? Например? Ако изберат АК, няма да се справят ли, та затова остават  в СМГ? Или си кретат в СМГ и след 7 клас , понеже в НЕГ, АЕГ, ТУЕС, НПМГ ще пропаднат?
За нищо. Нито за АК (АК не е панацея също), нито за НЕГ, ГПИЕ, ФЕГ, НГДЕК или каквато още там алтернатива има.
Не виждам как НПМГ или ТУЕС са алтернатива на СМГ (освен с по-ниския приемен бал).
Виж целия пост
# 722
Тонът и категоричната констатация ме оставиха без думи. Аз съм възпитаник на МГ и смятам, че все още - малко вече на възраст, ставам за доста неща. И преди си ставах. И двете ми деца - едното смг-ейче, минало през ЕГ, си става за много неща, определено смятам така - търговец, медик, инженер... Другото от мат. паралелка е в ЕГ и също става и пак за много неща.
Няма рецепта за децата, няма и пълно щастие. Едното е добро за един, другото за друг.
Минахте на съвсеем друга вълна. Доскоро се дълбахте кой не е стока - Стоянов или Тодорова. После минахте на тема има или няма злоупотреби в настоятелството и кой и как краде/не краде пари, сега пък стават или не стават децата.
Никой, ама никой няма правото да квалифицира ДЕЦА, особено чужди, стават или не стават. Това един ден обществото ще отсее.
И децата ни растат такива, каквито са, И заради нас, родителите, И ВЪПРЕКИ нас.
А това пък с хитреенето съвсем не го разбирам. Какво значи хитреещи родители, че решили да пробват/набутат/посъветват/натиснат.... децата си в избрано от тях ДУ училище, което по право им се полага. Как и по какъв начин ще го подготвят, си е тяхно решение. Парите и времето са си техни, децата също


Е, разясни за какво не стават? Например? Ако изберат АК, няма да се справят ли, та затова остават  в СМГ? Или си кретат в СМГ и след 7 клас , понеже в НЕГ, АЕГ, ТУЕС, НПМГ ще пропаднат?
За нищо. Нито за АК (АК не е панацея също), нито за НЕГ, ГПИЕ, ФЕГ, НГДЕК или каквато още там алтернатива има.
Не виждам как НПМГ или ТУЕС са алтернатива на СМГ.
Виж целия пост
# 723
Ами за съжаление истината е такава, че ако няма кой да те подкрепи - финансово, времево, мотивационно, с насоки, психологически и т.н., трудно може да се развиваш на тази възраст (около 10 години), както и да се ориентираш какво ти се удава, в какво си добър, кои са силните ти страни и кои са слабите и да ти помогне да работиш над тях. За това и толкова деца отпадат от училище, защото родителите им са някъде другаде - физически, виртуално, или пък са твърде изморени, за да ги подкрепят някак.
А това да има човек претенции е редно и дори задължително какво се случва с данъците, които плаща. Но ако тези претенции не са въплътени с реални уместни действие - жалби, протести и т.н. (и то от критична маса от хора), а само с изразяване на мнение във форума, за съжаление не водят до резултат. Защото недоволни много, но хора, на които им стиска да се борят с реални действия, почти липсват.
Виж целия пост
# 724
Не искам да съм груба, но не съзнаваш  явно какви безумия пишеш. Как едно дете, което  след седми клас е прието в АК, но избира СМГ, дори  и без да е състезател, не става  за нищо? Такова, което на финала на средното си образование ще има повече от прилична база по математика, необходима за  една огромна част от специалностите във висшите учебни заведения? Но редом с тази база по предмета има и хъса да се заеме и с интезнивното изучаване на нов език и в 12 клас да го докара до ниво С1... Такова, което отива след това да учи навън и се справя  на ниво и на изпитите  в университети, които определено не галят учащите с перце.. Такова , което в хода на обучението си в СМГ е открило и  нещо ново за себе си - интерес я към биология,  я към химия или физика? Такова, което е задълбало в тази посока и се е е предствило отлично на  международни състезания? Такова ли не става за нищо?

И явно четеш по диагонал... Къде някой въобще е написал, че изброените училища са алтернатива на СМГ? Ставаше  дума за друго, но явно не си разбрал. Ако такова дете иска ТУЕС, а не СМГ, то разполага с нужните качества да отиде и да учи там. Ако до 7 клас е осъзнало, че СМГ не е неговото място, балът му  гарантирано стига и за други добри училища, съответстващи като обучение  на интереса му  - примерно  с езикова насоченост, с хуманитарна...Kакво му липсва на такова дете, та да поеме  веднага "риска" и да смени СМГ? Но не, то се  скатава удобно и си остава в СМГ, понеже е осъзнало болезнената "истина", че за нищо друго не го бива... Какъв  АК, какви НЕГ, ФЕГ и сие -потенциалът му за там явно не стига...
Виж целия пост
# 725
Ох да квалифицираш 13-14 годишни, че за нищо не стават  Whistling ooooh!
Виж целия пост
# 726
Последно от мен по тази дискусия. Къде съм писал, че ВСИЧКИ деца от СМГ не стават? Хеле пък тези от по-старите випуски. Тезата ми е, че откак СМГ стана "модно", МНОГО (а не всички) деца биват набутвани където не им е мястото.
И МНОГО (не всички) ТАКИВА деца след 7-ми клас нямат необходимата образователна основа, да продължат успешно в нещо различно от СМГ и бледите му копия (ВЪПРЕКИ, че са приети в тези различни места). И понеже го усещат - си остават в СМГ.
Виж целия пост
# 727
Естественно, че влизат подготвените1 които са съумяли в точния момент на изпита да се мобилизират и да покажат  нужните знания. Наклонностите са в периферията, заото дете със супернаклонности, ако не е подготвяно целенасочено, е малко вероятно да изкара достатъчно висок резултат. Това не е като да хванеш случайни хора от улицата и да им дадеш абсолютно непознати проблеми за решаване и да ги оставиш да експериментират, за да отсееш тези, които ще се сетят. то и тогава дори има значение базовото ниво на знания и умения, а не само на чисти наклонности. Всички сме били на достатъчно много изпити, включително кандидат-гизназиални, кандидат-студентски, кандидат-всякакви и знаем, че предварителната подготовка е в основата.
Виж целия пост
# 728
Ezhko, и преди време в темата за колежа казах, заради твоите писания и още на 1-2-ма, но ще се повторя. Успокой се - всички гениални са в колежа. В СМГ са останали шепа състезатели, пък щом казваш, че от другите нищо не става - може да си напълно спокоен и да спреш да пишеш в тази тема.
Виж целия пост
# 729
На сегашните родители на 4-то класници ще кажа, да мислят за СМГ, само ако дечицата им имат изявени математически наклонности. Идеята за добро "безплатно образование" в СМГ е доста далеч от истината. Там предлагат ранна специализация по математика. Това правеха досега добре. И това МОН и РУО успешно унищожават. Останалото идва от ПЛАТЕНИ частни уроци по български ЗА МАТУРИ и по езици. В останалите области зеят бездънни ями.
Тезата ми е, че откак СМГ стана "модно", МНОГО (а не всички) деца биват набутвани където не им е мястото.
След 4-ти клас, според мен е рано, както за отсяване, така и за специализация. Но някакво отсяване все пак е възможно с помощта на изпити и при положение, че селекцията не се опорочава с подготвителни курсове. И специализацията, макар и преждевременна не би нанесла трайни щети при положение че детето има ИЗЯВЕН ИНТЕРЕС към математиката, а не когато се занимава с нея, защото родителите му са го "насочили".
Абсолютно Ежко!!!! Напълно те разбирам и споделям мнението ти. Имах много години на разположение да достигна до същите изводи! Към момента това е и моето мнение.  bouquet

Моля, нека някой се заеме с пускането на нова тема след изписването на 50-та стр.!
Виж целия пост
# 730
Така, да обобщим. Според Фран Дж  и Ежко в СМГ само и единствено се "предлагат ранна специализация по математика" . Езици и БЕЛ по курсове, а по другите предмети "зеят бездънни ями". Фран Дж  и Ежко , нали правилно съм ви разбрала?
Виж целия пост
# 731
МОН забрани принудителните дарения и платените курсове на настоятелствата
https://offnews.bg/obshtestvo/mon-zabrani-prinuditelnite-darenia … telst-665808.html
Виж целия пост
# 732
Не съм писала май досега тук. Повече ви чета и следя, макар да прескочих последните страници. Притеснявам се, че някой целенасочено се опитва да сее раздори сред учители и родители, с едничката цел - да не съществуват матетматическите школи в България. Не разбирам какво означават предложенията на министъра на образованието парите за курсовете да минават през училищата, а не през настоятелствата? Защо е нужно да се провеждат на други места? Това ще доведе до увеличаване на цените им, заради наеми, консумативи и други разходи. Което пък от своя страна ще откаже някои родители - просто няма да могат да си го позволят. Много "смърди" цялата тази истерия.
Не знам кой е крив и кой е прав, но не мога да се съглася с прокрадващото се вече съмнение дали е нужно да съществуват места като тези в СМГ. Знам, че трябва някой от гимназията да излезе и да каже ясно какво се случва и да се отърсят от хората (те си ги знаят сигурно), които създават тази отровна за всички ни атмосфера.
Ще споделя защо аз мисля, че трябва да има курсове в СМГ и такива по тяхно подобие. За моето дете курсовете са изключително важни, защото аз не съм математик, нямам опит със задачи, сборници и всички неща, които са нужни за подготовка. Даже да си призная винаги съм мразила математиката  Embarassed Детето ми обаче не е като мен. Забелязах, че решава училищните задачи по много сложен път, измисля си негови начини и пак стига до края, но с друга логика. Единственото място, където знаех, че мога да го заведа, за да се работи с него адекватно, беше СМГ. Въпреки всичко не смятам, че е гений. Поне до сега не съм забелязала да е  Wink Най - обикновено дете е, но решава "странно" задачите. Наблюдавайки го, след вече две години ходене на курсовете, мога да кажа, че той се разви, в начина на мислене, в темпото. Това се случи благодарение на учителите му в СМГ. Не сме решавали кой знае колко задачи вкъщи, защото все не оставаше време. Единствено това лято сме решили малко нещо, но ... пренебрежително малко. И за състезанията, от чиито брой получавам световъртеж не ни оставаше време да се готвиме. Ходил е на едно Кенгуру и един Черноризец. Не е бил никога сред най - първите, но продължава да се развива, което за мен е достатъчно. Понякога деца с математически мозъци се раждат и в семейства, които са далече от тези среди, и за такива като нас курсовете са безценен помощник.
Предстои да кандидатства тази година, но като гледам какво се изписа и изговори започвам да се чудя дали сме на прав път или рискувам да попадне в някакви мътни води, в които някой е решил да съсипва децата ни. Отвратена съм от скандала, който се заформи по медиите.
Виж целия пост
# 733
One of you докато изредиш да пускаш линкове от всички знайни и незнайни вестници и сайтове за това единствено писмо на Министъра може да стане Нова година. Новината е една и съща и всички линкове, които пускаш я преповтарят.
Виж целия пост
# 734

Иначе от моя опит със СМГ и от прекараните в СМГ от моето дете 8 години мога да кажа на бъдещите СМГ-ейчета, че СМГ нито профилира математици като коне с капаци, нито е катастрофално по останалите предмети. Възможно е все пак, след като блестящият директор Стоянов увеличи с 50% приема след 4 клас, сега там да учат и деца с по-ниско ниво, както и да преподават и учители с по-ниско ниво, но ядрото си остава същото. Нали ако СМГ беше такава дупка по всичко, освен по математика, щяха да са тотална издънка по всички предмети на НВО, ама не са.  Няколко ЧУ ги бият съвсем с малко на останалите предмети (извън МАТ и БЕЛ), но съвсем недостатъчно за да се окачестви преподаването в СМГ като провал. При това имам съмнения точно как бият, защото за ПР-а на тези училища е много важно да бият, а и нали изпитите, по които бият, са без никакъв външен контрол, та нека всеки си помисли дали и как става това. По МАТ и по БЕЛ обаче седмокласниците от СМГ явно се открояват. Ама било заради курсове и уроци... А да не би останалите да не помирисват курсове и уроци? Всички ходят, ама на някои деца и основата им е по-добра, и по-лесно учат (понеже са развалени от СМГ). Та не се страхувайте, аз лично лошо от СМГ не съм видяла и досега съм готова да направя поклон до земята на основните учители от СМГ, които са преподавали на моето дете и заради отношението им, и заради знанията му към днешна дата, и заради общата му култура и светогледа му.

А че на някого СМГ е трън в очите и се опитват да го смачкат, за това виж съм съгласна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия