Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 152
  • 333
# 135
Андариел е права. Не че е невъзможно влизането в добра гимназия без занимания в школа, а че е невъзможно само с училищната подготовка, без допълнително учене за надграждане. Разбирам мотивите на НСЧ, която не иска детето да изкара цяла учебна година без нормален уикенд и напълно ги споделям, но държа да отбележа, че ако иска детето да има и отлична подготовка, и нормални уикенди, е трябвало да обмисли стратегията значително по-рано. Опитът ми с Говендър Мой, който е възпитаник на 1АЕГ, сочи, че може да се влезе в подобно училище без школи, но има едно ОГРОМНО "НО". За тази цел, подготовката започва още от 1 клас. Като начало, не се допускат дупки в усвояването на метериала. Освен това, по БЕЛ и математика, когато приключи домашното, се дават допълнителни надграждащи задачи, които отнемат около 20 минути. Така детето работи общо по 40 минути допълнително ВСЕКИ ДЕН. Няма събота, няма неделя, няма ваканция, всеки ден. Но това са само 40 минути на ден и остава време както за наспиване, така и за спорт и игра. За да се изпълни това упражнение е нужен възрастен, най-често родител, който е активно ангажиран с него- нещо като личен треньор на детето. И точно тук е уловката- не всеки родител може да си го позволи. Аз мога, защото освен нужното образование, имам и време- работя основно от дома, а майка ми е пенсиониран учител по математика, който така и така готви деца за НВО в 7 клас и е скайп-учител на внучката. НСЧ също работи от дома и може да си позволи да се ангажира активно с подготовката на детето. След като няма пропуски, даваш всеки ден допълнителни задачи. Веднъж седмично ѝ даваш един тест върху материала, който учи в момента и така не само проверяваш, но и я поставяш в изпитна ситуация, да тренира поведение по време на изпит. Ако имаш нужда от допълнителни материали, пиши ми.
Виж целия пост
# 136
...Истерии са за тези, които не искат да положат усилия или не виждат смисъл, а за тези, които са готови да се борят, няма истерия а просто част от играта.


 Не били истерии, но 5 години по-късно ти продължаваш да тръбиш колко много трябва да се учи в 7-и клас, колко са важни школите и как без допълнителна подготовка не се получава. Да, никакви истерии не са.  hahaha
  Да, трябва да се учи, но не по школи в 7-и клас, а постоянно през трите години на прогимназията. Когато имаш стабилна подготовка в училище, спокойно изкарваш резултат, достатъчен за "елитните" гимназии. И аз записах моето на школа по БЕЛ, и още тогава знаех, че няма смисъл, но нали всички така правят...Не помръдна изобщо, не си даде труда. На входящо и изходящо имаше еднакви резултати. Но имаше отлична учителка в училище, която ги държеше на ниво през цялото време!
  Зависи и какво разбираш под "рутинно" учене. Явно в неговото училище това означава учене за отличен. Едни деца се справят с по-малко труд, на други им трябва малко повече, трети без уроци не могат. Самото НВО е обикновен тест, рутинен  Grinning,  не изискващ нищо повече от стандартна подготовка. 

  Уишмастърова е писала преди мен. Подкрепям. Необходима е постоянна, качествена, системна подготовка. Може да я получи в училище, да се контролира от учител, но трябва и да работи вкъщи.
Виж целия пост
# 137
      Аз това се чудя, тестът е рутинен, но дали в училище, колкото и да е добро, се учат децата на някои специфики, свързани с НВО.Например- моят син имаше проблеми с редактиране на текст.Но не защото не знае правописа, а защото някак му се губи от погледа грешната дума.Вярно, разсеян е, но си направих експеримент.

Помолх колежка с безупречен правопис да редактира текст, но без да и казвам колко са грешките.Три пъти го прави, преди да открие всички Simple SmileНякак в текста, особено ако е имало предходна сгрешена дума, погледът се плъзва и не установява грешките.Т. Е. Не е съвсем изолиран случай от една стана да знаеш правопис, а от друга да не откриваш грешки.

Затова на моето дете съм казала- няма да търсиш дали има някъде грешка, а абсолютно всяка дума ще оглеждаш и ще си задаваш въпрос вярно ли е написана или не.Ей такива, чисто практически неща понякога не се " тренират" в училище

Друго, но не зная вярно ли е.Аз го зная от действаща учителка по Бел.Тезите се орязват, ако не са разпознаваеми, пък който каквото иска да си мисли.Проверяващите също подготвят деца.За преразказите- също.

Т.е.частните уроци и школи са необходимо зло, така го разбирам аз.А че не е нормално едно дете на 12-13 да няма ден почивка, също е вярно.Но пък наистина, веднъж е седми клас, не е като кандудатстване в университет.
Виж целия пост
# 138
Преди години имаше една майка, която твърдеше, че кредит трябва да се тегли за седмокласна подготовка...
Децата са различни. Моят племенник започна с подготовка на курс. Нещата не се получаваха. Мина на индивидуални уроци. Това за него беше по- добрият вариант. Моята дъщеря е ходила на уроци по МАТ само за консултация за трудни задачи. Но, подчертавам, че учителката ни е роднина и нямаше проблем. И сега си ходи при нея от време на време. Но неведнъж съм казвала, че в училище имаше стабилна подготовка и много отделено време от моя страна.
В Пловдив няма кой знае какви утвърдени школи. Масово децата са на уроци. И баловете не са чак толкова космически.
Виж целия пост
# 139
Andariel има право, колкото и истерично да смяташ, че звучи написаното от нея, Ount Ogg.

Стабилна, регулярна подготовка през годините, ок. Ама зависи тази подготовка в кое училище е . Надявам се, че всички знаят, че  не е все едно  за мат примерно дали си  бил в някое частно, в  СМГ, 107-мо или 125-то  до 7 клас или в някое  основно училище, в което не са отделени дори и часове за ЗИП/СИП, понеже са дадени за друг предмет, примерно език. Да, вярно е, че кой както си го е направил за периода 5-7 клас. Но все пак не всички деца по една или друга причина са в училища като горните. Аз мога да споделя опита с моите деца. Поради моята откаченост на тема мат  не съм допускала никога да имат пропуски по предмета. Учителката (различна при голямата и при малките) им в училище беше страхотна, изискваща, даваше домашни, проверяваше. Те си учеха регулярно, само при трудност се намесвах аз. И въпреки всичко отчитам ползата от  допълнителната работа навън. Материалът там  беше свършен навреме - така, че да остане достатъчен интервал до изпита, в който да се оттренира формата в цялост в рамките на няколко поредни занимания, да се  направи преговор на всичко изучено, да се изгладят за последно изскочили неясноти. Докато в училище, въпреки добрата учителка, последните геометрични уроци се предадоха в дните, предхождащи НВО. Така си е и по програма, аз не  критикувам жената, просто споделям един потенциален проблем при само 3-4 часа мат седмично в училище срещу повече в гореупоменатите училища, в едно от които е бил и синът ти. Друг проблем е и вторият модул. В училище не остава време за задачи от типа на ПИЗА, тях ги няма и в учебника, които  всъщност не са нещо отделно, облягат се на знания от изучените дялове. И все пак, нужно си е да бъдат разгледани, за да знае ученикът просто как се поидхожда при тях. В масовия случай  заради недостиг на време не се смогва и с  разглеждането на достатъчно  задачи от типа на 23-та и 24-та, които изискават пълно разписване. И има доста деца, които всъщност знаят как да ги решат, но не им е обърнато доататъчно внимание на това как да ги поднесат като хронология и пълнота на записа. А  липсата на някой "подразбиращ" се ред се санкционира... И в този смисъл Андариел е права - за едно дете без съществени пропуски, подплатено с добра подготовка от училище, школата пак дава бонуси  - научават се хитринки за бързо справяне, отстраняват се неточности по разписването на задачи, добива се рутина, което е трудно за постигане  само с решаването на задачи на ниво учебника, какъвто е случаят в доста училища.
Виж целия пост
# 140
Хитринките се научават и на индивидуалните уроци. Както и разписването на задачите.
Всичко си зависи от детето, от подготовката в училище и от наличието на родител, който може да помага.
От друга страна не всеки се цели в топ гимназии. А и по-добре детето да е в училище, което отговаря на възможностите му и на интересите му.
Вече съм писала за дете, на което помогнах с подреждането на желанията. Тогава на първия модул по МАТ имаше чиста двойка. Беше ме послушал да остане на втори модул и да решава до последно. И се добра до обща оценка малко над 3,00. Влезе в професионална гимназия. Сега е отличник, работи по проекти и участва в конференции по професията, организирани съвместно с УХТ. И какво като не е бил с 90 т. на двете НВО-та и не учи в езикова. ЕГ просто не е неговото училище.
Достатъчно примери има и за деца, които са влезли в топ училища и не се чувстват на мястото си там.
Виж целия пост
# 141
  Русалке, за МАТ нищо не съм споменала по разбираеми причини. Там нямам особено реален поглед върху нещата.  Peace
  Подкрепих Уишмастър, че 10-ина задачи дневно в 5-7 клас дават много по-голяма добавена стойност от денонощно решаване само в 7-и. Последния геометричен материал не се включва в НВО.
  Писах, че "космическите" балове за влизане в елитните гимназии изобщо не са толкова космически (80-90т) и могат да се получат без уроци в 7-и клас. Никога не бих написала, че е възможно да се постигнат без учене, независимо в кое училище е детето!  Grinning
Виж целия пост
# 142
Аз неслучайно съм написала допълнителна подготовка като общо понятие, а не школа - всеки сам реашва кое  е по-доброто за детето му. Отделно никъде не съм казала, че всеки трябва да се бори за 90+ точки. Но в София едно  прилично справяне не стига  за доста училища, нямащи претенциите да са топ. Пример от тази кампания, дете (момиче) с около 390 точки, което са два изпита с резултат около 72-73 точки (тоест сам по себе си повече от приличен), искаше просто да учи в определено училище с немски - за двете немски гимназии не му стигна, а и нямаше амбициите за тях точно. Но за училището, което си беше набелязало като цел, като удобна локация и т.н, не му стигна  също балът чак...до 4 класиране. Та ако беше натиснало съвсем мъничко нещата навън, нямаше да има проблем с приема още на първо класиране. В училище отличничка, регулярно учеща, имаща на лесните тестове в училище само шестици, което подведе родителите... Само малка подпора отвън за такова дете щеше да е предостатъчна, за да се спести тази игра на нерви цяло лято.
Виж целия пост
# 143

Достатъчно примери има и за деца, които са влезли в топ училища и не се чувстват на мястото си там.

 Има такъв момент. Ако едно дете не е особено амбициозно, но е изкарало висок бал, пак трябва да се замисли дали да ходи в топ училище. Имах съученици, които отпаднаха доста бързо от ЕГ, намериха си своето място.


Виж целия пост
# 144
Моите наблюдения за описаното са други, не обвързвам обаче никого с мнението си.. Да, има недовони деца, но не защото са в сочена за елитна гимназия и не са на мястото си в нея , а защото са в такава, към която мама/тате ги е бутнал като по-престижна за съответния бал. Тоест детето си има потенциала и желанието да е в такава среда, с такова натоварване, но не е искало да учи  просто в немската, а във френската примерно. Но някой го е бутнал насила, не е уважил желанието му.. Двете неща са различни все пак.
Виж целия пост
# 145

  Да, трябва да се учи, но не по школи в 7-и клас, а постоянно през трите години на прогимназията. Когато имаш стабилна подготовка в училище, спокойно изкарваш резултат, достатъчен за "елитните" гимназии. И аз записах моето на школа по БЕЛ, и още тогава знаех, че няма смисъл, но нали всички така правят...Не помръдна изобщо, не си даде труда. На входящо и изходящо имаше еднакви резултати. Но имаше отлична учителка в училище, която ги държеше на ниво през цялото време!
 

Така е, ако целта не е НЕГ, СМГ и още някое може би, може и без уроци и курсове, ако детето е на ниво "заслужен отличник", а не такъв с подарени оценки от училище без критерии. Само че е трудно да знаеш дали е такъв или не, нали? С математиката е по-лесно - там си има състезания, проверочни изпити и теми от стари НВО-та и лесно може да се прецени обективното ниво на детето. Но с БЕЛ нещата винаги са малко или повече в зоната на здрача. Моето чаве също ходи в 7 клас на школа по БЕЛ, макар че също имаше добър учител и добра подготовка и, както се оказа, е можела да мине и без това. Даже и още на входящия изпит в школата казаха, че няма да имаме проблеми. Но си ходи тези 8 месеца и не съжалявам. Все нещо я донаучиха, а и доби увереност от това как се справя спрямо другите. Да не говорим, че наученото в курса в 7 клас трябва и после за матурите в 12 (когато вече не е ходила на уроци). Та според мен ако не се гонят стотните за 1 или 2 топ училища може и без курсове, ако детето е заслужен отличник, но все пак една школа по БЕЛ в 7 клас съвсем не е загубено време - запълва пропуски в граматика и правопис (което е за цял живот), дава подготовка и за матурите в 12 клас и носи увереност на детето. Ми струва си според мен тези 2 часа в събота за 8 месеца. И неделята пак остава за ски и мързел. Ние поне не умряхме от това Mr. Green 

И все пак едно уточнение - ние твърдо целехме СМГ, нямаше алтернатива и всичко друго щеше да е провал, а при това положение малко презастраховане си струва. Защото я си представи, че нещо се обърка на изпита по каквато и да е причина, после няма ли да те гризе цял живот съвестта, че е можело да бъде иначе, ако детето е ходило на школа? Wink
Виж целия пост
# 146
Освен това, по БЕЛ и математика, когато приключи домашното, се дават допълнителни надграждащи задачи, които отнемат около 20 минути...
По Математика самата учителка им дава 10 задачи над домашното, както споменах напред. В клас също решават повече от другите училища, с които съм сравнявала с деца на познати. Отделно има и ЗИП Математика.
Всъщност преподавателката ѝ е една от учителките в Регалия и начинът ѝ на подготовка е по-близък до този в школата, отколкото стандартната в училище.

За уикенда може би не се изразих правилно, не го използваме за школи, спорт и т.н., но иначе си учи и двата дни. Само петък следобед е по-свободна програмата.

БЕЛ повече ме притеснява и със сигурност ще търся учител, но не за непрекъснат курс.
Виж целия пост
# 147
Като чета , все се чудя какъв е проблема всъщност ?! Че то всичко си е наред! Хайде успех ! Simple Smile))
Виж целия пост
# 148
По Математика самата учителка им дава 10 задачи над домашното, както споменах напред. В клас също решават повече от другите училища, с които съм сравнявала с деца на познати. Отделно има и ЗИП Математика.
Всъщност преподавателката ѝ е една от учителките в Регалия и начинът ѝ на подготовка е по-близък до този в школата, отколкото стандартната в училище.
Давай ѝ веднъж седмично по един тест. Затваряш я в стаята все едно е на състезание, бутваш теста и след определеното време да го предаде. Така хем ще тренира за изпит, хем ще се лекува от заплес и технически грешки.
Виж целия пост
# 149
Никого не карам да  ходи на уроци. Щом го устройва рутинното и без да се напъва, значи отива в рутинно училище и си учи рутинно и толкова. Единствено не разбирам едно нещо - ако човек може да се бори за повече, влагайки още няколко единици труд и способности, защо се отказва. Така и така се учи за изпитите, какво пречи да се вложат още малко ресурси, но да се търси по-добър ефект?
Нищо не пречи, просто за теб явно единствения допълнителен "ресурс" могат да са уроците извън училище.
Не че е невъзможно влизането в добра гимназия без занимания в школа, а че е невъзможно само с училищната подготовка, без допълнително учене за надграждане.
 Аз това се чудя, тестът е рутинен, но дали в училище, колкото и да е добро, се учат децата на някои специфики, свързани с НВО.
Затова на моето дете съм казала- няма да търсиш дали има някъде грешка, а абсолютно всяка дума ще оглеждаш и ще си задаваш въпрос вярно ли е написана или не.Ей такива, чисто практически неща понякога не се " тренират" в училище
Т.е.частните уроци и школи са необходимо зло, така го разбирам аз.А че не е нормално едно дете на 12-13 да няма ден почивка, също е вярно.Но пък наистина, веднъж е седми клас, не е като кандудатстване в университет.
Докато в училище, въпреки добрата учителка, последните геометрични уроци се предадоха в дните, предхождащи НВО. Така си е и по програма, аз не  критикувам жената, просто споделям един потенциален проблем при само 3-4 часа мат седмично в училище срещу повече в гореупоменатите училища, в едно от които е бил и синът ти. Друг проблем е и вторият модул. В училище не остава време за задачи от типа на ПИЗА, тях ги няма и в учебника, които  всъщност не са нещо отделно, облягат се на знания от изучените дялове. И все пак, нужно си е да бъдат разгледани, за да знае ученикът просто как се поидхожда при тях. В масовия случай  заради недостиг на време не се смогва и с  разглеждането на достатъчно  задачи от типа на 23-та и 24-та, които изискават пълно разписване. И има доста деца, които всъщност знаят как да ги решат, но не им е обърнато доататъчно внимание на това как да ги поднесат като хронология и пълнота на записа.
Тези неща искам да отреча. Нашето дете изцяло се отдаде само на училищната подготовка. И нито един частен урок. Наистина балът не беше като за СМГ - по БЕЛ малко под 90, по М малко над 90. Подготовката му беше това - пишеше всички домашни, които му се даваха, от всички помагала, които учителите му ни накараха да платим, посещаваше всяка една училищна консултация по БЕЛ и М. Там се разяснявало всичко неясно, правели се матури от минали години, обръщало се е внимание на тънкостите, пишели се преразкази. Тестове точно на Пиза се решавали! Последните две седмици преди НВО в клас материал от учебниците не се взимал, единствено се решавало и решавало. Не само първи модул и с подробни решения и описания. Та, последният дял по математика за успоредник и трапец беше преподаден, въпреки двете седмици преди НВО. Отделно в училището дошли да рекламират едни помагала с 20 примерни теста за НВО, платихме това. Учителите в училището му приемаха всичките му въпроси от тези помагала, въпреки че не бяха част от това, което учителите бяха подготвили за упражнение. Това беше само и единствено по инициатива на ученика, той категорично ни заяви, че на частни уроци не иска да ходи и мислеше, че това от училище може да бъде напълно достатъчно. Всяка неделя отделяше за учене, домашни и 20-те теста от помагалата, сам си засичаше време за модулите и решаваше. И постигна целта си - висок бал без помощта на уроци извън училище и самостоятелни занимания вкъщи, а ако от тях имаше неяснотии, те се изясняваха в училище на консултациите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия