Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 761
  • 648
# 90
Ох, шах🙃 Дано да са 18 ч.
Виж целия пост
# 91
Ще цитирам мнението си от темата за СМГ. Написано е за профил " Математически", но се отнася и за " Природни науки".
Основната разлика между двата учебни плана е в това, че при разширеното изучаване на език ( 12 часа седмично) няма прекъсване при останалите общообразователни предмети - история, география, биология и т. н. , докато при интензивното - тези предмети не се изучават в осми клас.
Например историята е разпределена така в 8-9-10 клас:
интензивно - 0 - 144 - 126
разширено - 72 - 72 -126
Което означава, че при интензивно изучаване на езика, в девети клас трябва да бъде покрито учебното съдържание за осми и девети. При 36 учебни седмици това прави 4 часа история седмично.
Подобно е положението и по останалите предмети, които не се изучават в осми клас.
За сметка на това при интензивното в осми клас се изучава информатика, а при разширеното - не.
Виж целия пост
# 92
При интензивното изучаване на езика два пъти се започва от нула - в девети клас "разказвателните предмети", а в десети - "информатиката".
За сметка на това език се започва от А1, което за английски е ниско ниво за почти всички деца. Предпочитам разширеното изучаване.
Виж целия пост
# 93


Ето това ме притеснява най-много. Че дори и да има добър успех /дай боже/ може и да не се дореди до добра езикова/математическа гимназия.

Аз мисля, че по-притеснително е друго- изкарва детето някакъв/Дай, Боже, хубав/ успех и след това не е напълно убедено какво иска.Или иска равностойно две и повече неща.
Виж целия пост
# 94
Оставете профилите, а се целете във високия бал и в списък от училища. По новата система за двустепенното гимназиално е много вероятно профилирането ви да е едва в десети клас, то и сега в някои гимназии е така - всички еднакво до десети и в единайсти се префолират, а докато стигне до профилиране много неща могат да се променят, да не говорим, че и учители се сменят.  Мислете за ниво на училището, не се занимавайте с подробности от пейзажа.

Надявам се, че това е шега. Thinking

Поне някоя от основните групи все ще се изясни - езици, математика, изкуства, а защо не и професия? После вече ще подреждам училищата, в които се предлага желаният профил. Ще се опитам да се събразя максимално с желанието и способностите на детето. Ако правилно съм ги разчела, лесно ще постигнем и съгласие.  Peace
Виж целия пост
# 95
Надявай се, но аз говоря напълно сериозно. В София има 5 езикови гимназии, 1 математическа, една НПМГ, две икономически, няколко по изкуствата. Детето влиза в Английската - там първият, основният профил е английският език. Втори профил е друг език обичайно и чак трети профил е някой от другите предмети (български, математика, биология и т.н., каквито училището си ги напише). Аз като родител първо се интересувам от основния език (а ако е в СМГ от математиката, НПМГ от биологията, НТБГ от банковото дело...). След това вторият и третият профил са с намаляващо значение. В крайна сметка тези профили ще са чак след десети клас, а четири години ще е важен първият профил, който е и основното, което ще учат. Е, да, ако иска непременно да учи първо английски, ще пише двете английски гимназии, обаче ако иска да учи биология, освен НПМГ не виждам кое е това училище, което ще предлага биология на ниво като в НПМГ и би си заслужавало. По-добре да отиде в НПМГ, а ако там не стане да е в Английската или която и да е друга гимназия, независимо дали предлага биология, вместо да се забие в училище, което предлага втори или трети профил биология, обаче нивото му не е кой знае какво. Тази игра вече съм я играла два пъти, затова не говоря наизуст. Всеки си решава кое му е важно, но е добре да помисли стратегически. В София свестните гимназии са твърде малко, за да се играе само и единствено на "искам да уча биология, защото ще ставам еколог). Биология си заслужава да се учи първо в НПМГ и бих се целила там, поне да е както трябва.
Виж целия пост
# 96
Биологията така или иначе е втори профил, дори и в НПМГ. 8 клас учат английски, 9 и 10 общи с по 2 часа био и чак 11 ти започват сериозно 7 часа плюс зип.
Виж целия пост
# 97
Биологията така или иначе е втори профил, дори и в НПМГ. 8 клас учат английски, 9 и 10 общи с по 2 часа био и чак 11 ти започват сериозно 7 часа плюс зип.
А кой е първият?
 По наредба:
8. профил „Природни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети биология и здравно образование и химия и опазване на околната среда или химия и опазване на околната среда и физика и астрономия;
По новата програма няма такова нещо като ЗИП.
Виж целия пост
# 98
В осми клас всички учат основно език, нали нарочно го направиха така, ужким да била езикова година. После часовете по език рЕзко спадат за сметка на основните профили. В СМГ също първата година учат основно език, но после си минават на обичайния хорариум. В езиковите имат след подгответо предмети на основния език. Профилирането там е след десети клас, поне досега.
Виж целия пост
# 99
В осми клас всички учат основно език, нали нарочно го направиха така, ужким да била езикова година.
Не съвсем, а и дори при сериозен хорариум по езика пак има разлика в учебните планове и то съществена. Няколко мнения по-нагоре съм описала разликата между два учебни плана, а те на практика са доста повече.
И навсякъде профилирането ще бъде след десети клас.
Виж целия пост
# 100
Ох, обърквам се.
Да си кажа - на мен ми се иска повечко английски. Ако може и АГ.
Май във втора АГ имаше паралелка английски с биология.
Обаче дъщерята иска биология.
И така се е запалила за това НПМГ...
Добре де, него ще го сложим на първо място.
Чудя се какво да сложим надолу?
Виж целия пост
# 101
Да, съгласна съм, има разлики.
така или иначе първо е важно училището, защото пет години детето ще е там, независимо дали вторият профил ще е такъв или онакъв. Така да го кажа, няма да се циганя за два часа седмично.
С новата система ще видим как ще стане работата.Моите тъкмо навреме приключват с училищното образование. Но па бих избрала първо училище.
Виж целия пост
# 102
Да, съгласна съм, има разлики.
така или иначе първо е важно училището, защото пет години детето ще е там, независимо дали вторият профил ще е такъв или онакъв.
Вторият профил е ясен още при кандидатстването. И няма как да избереш училище, без да си наясно какъв профил те интересува.
Виж целия пост
# 103
Да, но ако ми е важно училището е въпрос на подредба на паралеллките, все някак ще ги наредя - дали ще пиша първо математика или български е второстепенно. Няма да тръгнаа да пиша първо всички гимназии с втори профил математика, а ще напиша примерно английската с подредба на паралелките по втори профил, после другата английска с нейните паралелки.
Виж целия пост
# 104
Е, ако някой родител си е навил на пръста, че детето му трябва да пише определено училище на първо място наистина изборът на следващите профилиращи предмети не е толкова важен. Да не кажа - хич.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия