На занималня или вкъщи?

  • 11 794
  • 94
# 45
 Синът ми е втори клас, имам подозрения, че сме в същото училище като авторката, защото има един неприятен г-н от учителите по заималня.
  По майчинство съм и в първи клас го взимах на обяд, да почива и да пише у дома. Често домашните се пишеха късно вечер, когато баща му си дойде и аз седна с него. Нямаше желание да пише, само да играе и да си почива у дома, имало е и ненаписани домашни. Решихме за втори клас, въпреки че още съм у дома, да го запишем на занималня. Няма ненаписано домашно, там гледа от децата и е сериозен. Освен това и играят на двора. Денят му е много по-цветен и интересен. Забелязах една тенденция - децата, които не ходят на държавна занималня стоят по-встрани от класа. Затова и не избрах частна, въпреки по-добрата подготовка. Така беше и с моя син. Чак като започна занималня взе да се интегрира и дано да си завоюва добра позиция, че лидер на класа има и то доста изявен..Не съжалявам..., направо щеше да се превърне в аутсайдер, ако беше останал у дома. Когато е втора смяна си тръгва в 17:15, когато е първа, ще го взимам 16:30-16:45, защото работното ми време е до този час. Мисля, че поне втори и трети клас ще ходи на занималня.
Виж целия пост
# 46
Във всеки клас е различно, според мен, това с лидерите и аутсайдерите. При нас тази година поради новият учител повече от половината деца не ходят на занималня. Не вярвам всичките да са аутсайдери.
Виж целия пост
# 47
Занималните са някакъв компромисен вариант, защото няма кой да гледа децата след половин ден училище, нещо като продължение на детската градина. Аз не мога да си представя как 10 деца в една стая (което е минимумът на минимума в частните занимални), ще могат да си научат нормално. И то приемайки, че детето е отговорно, няма пропуски, дисциплинарни или обучителни проблеми. А за деца с обучителни проблеми занималнята е пагубна. Те са за индивидуална работа, да се наеме човек, който вкъщи да помага.
Отделно със занималнята децата не се научават на самостоятелност  - все има кой да ги ръчка, бута, дори някои не си правят труда да си записват домашното, защото учителката от занималнята ще го получи "централно". По-добре да си изсърба попарата самО да се готви вкъщи, вечер родителите да проверяват и дообясняват, отколкото проформа всичко да е написано. Ако отиде два пъти без домашно, защото не се е организирало да го напише, не е краят на света, но ако не го научат в началните класове, в пети клас загиват геройски, защото вече няма занимални и кой да ги ръчка. Човек се научава да се самоорганизира и да си пише домашните сам, а не с още десет човека на главата, плюс учител.
Виж целия пост
# 48
Аз като гледам под “сами да учат в къщи” имате в пред вид някой да ги вземе от училище, да им сложи обяд, да им смени потните те иски и мокри чорапи, да ги подкани да си извадят тетрадките, да напишат, да им намаже по една филийка за закуска и накрая да им помогне да си приготвят чантата.
Моето дете е трети клас. Пробвахме в първи клас частна занималня, във втори сам, без баби и сега сме с една начална учителка след обяд.
За мен най-добрия вариант е частна занималня с взискателни учители.

И кое му е лошото на това да има кой да го прибере, да му даде да яде и да му намаже филийка? Да, и за чорапите и потника също, подканянето за писане също. Ти виждала ли си как изглеждат децата след половин ден училище? Нито яденето им ядене, стоят цел ден с обувките и същите дрехи, а особено момчетата са вечно с мокрите чорапи и потници, нито почивката им почивка. В началните класове не са чак толкова големи, а и дори да няма никой вкъщи или да е баба тип фикус, пак е по-добре за детето. Частният учител е учител, той не е роднина, нито бавачка - идва, помага за домашните и си заминава. Детето на практика пак не се учи да се организира, защото на учителката вкъщи й е важно да предаде детето с написани домашни, не може да си позволи да го остави то да си напише домашните в 4 след обед, а не в 2 на обед, защото после родителите ще са недоволни и ще кажат "аз за какво плащам, не си вършиш работата".
Виж целия пост
# 49
Занималните са някакъв компромисен вариант, защото няма кой да гледа децата след половин ден училище, нещо като продължение на детската градина. Аз не мога да си представя как 10 деца в една стая (което е минимумът на минимума в частните занимални), ще могат да си научат нормално. И то приемайки, че детето е отговорно, няма пропуски, дисциплинарни или обучителни проблеми. А за деца с обучителни проблеми занималнята е пагубна. Те са за индивидуална работа, да се наеме човек, който вкъщи да помага.
Отделно със занималнята децата не се научават на самостоятелност  - все има кой да ги ръчка, бута, дори някои не си правят труда да си записват домашното, защото учителката от занималнята ще го получи "централно". По-добре да си изсърба попарата самО да се готви вкъщи, вечер родителите да проверяват и дообясняват, отколкото проформа всичко да е написано. Ако отиде два пъти без домашно, защото не се е организирало да го напише, не е краят на света, но ако не го научат в началните класове, в пети клас загиват геройски, защото вече няма занимални и кой да ги ръчка. Човек се научава да се самоорганизира и да си пише домашните сам, а не с още десет човека на главата, плюс учител.
+ безкрай за всяка дума в този пост.
Виж целия пост
# 50
Аз като гледам под “сами да учат в къщи” имате в пред вид някой да ги вземе от училище, да им сложи обяд, да им смени потните те иски и мокри чорапи, да ги подкани да си извадят тетрадките, да напишат, да им намаже по една филийка за закуска и накрая да им помогне да си приготвят чантата.
Моето дете е трети клас. Пробвахме в първи клас частна занималня, във втори сам, без баби и сега сме с една начална учителка след обяд.
За мен най-добрия вариант е частна занималня с взискателни учители.

Не знам къде "гледаш", но очевидно не е в тази тема, т.к. тук се разискваше точно обратното - самостоятелност на децата, която в занималня няма как да се развие, при положение, че детето прекарва повече от един работен ден в денонощието в училище под надзора на учителка, която му казва какво има да прави и как да го прави. И частна да е, и обществена да е - все тая - има надзор постоянен. Същото е и с учител вкъщи.
Все пак ако ще вземаш отношение по темата, вземи, че я прочети.
Лично моите деца нито съм ги вземала и водила в/от училище на възраст след първи клас, нито се е налагало аз да ги преобличам /пази Боже - големи деца, още в детската градина следва да го могат, но в училище няма как да стане, докато вкъщи има къде и как/, най-малкото пък да им казвам да си вадят тетрадки и учебници и да пишат.
В темата се обсъжда точно за друго - че вкъщи, без постоянен надзор на голям човек, детето се научава наистина самО да се подканя и да си върши работата. Тази работа после се проверява. Но до проверката точно детето си работи самО. И си решава горните битови "проблеми" пак така. Понеже на тези години вече може и вече е препоръчително да го прави. Зорлем инфантилизация не води до хубаво.
Виж целия пост
# 51
Не съм съгласна, че държавната и частната и занималня са едно и също. Едни мои приятели имаха големи проблеми с учителката в занималнята и съответно с успеха на детето в училище. Но от както преместиха детето в частна занималня нещата се промениха коренно. Детето се прибира много по-спокойно вкъщи, домашните са написани, уроците са научени и успеха му се повиши доста и то за един месец
Виж целия пост
# 52
Може да се научи на самостоятелност вкъщи и при наличие на възрастен, стига този възрастен да поеме отговорност да го остави или да го научи и после да го остави. Организацията не е нещо, което се появява по магичен път у децата, нито у възрасстните, иначе нямаше да се харчат сума пари за обучения. Децата в началото не знаят какво и как да организират и трябва да бъдат насочени, да им се предложи някакъв вариант или поне да бъдат попитани дали сега искат да учат или да си поиграят. А и много често нещата сами се наместват, ако детето има извънкласни занимания. Очевидно трябва някак да се вмести във времето между 1 и 3 часа, ако знае, че в 4 следобед е на английски или на тренировка. На родителя или бабата, или който и да е вкъщи, работата му е да даде вариант, да обясни на детето, че е добре да си научи преди английския, за да може после да си играе на спокойствие. Родителят може да си го позволи, включително и да стане издънка с домашните и детето да каже "няма сега да ги пиша, ще ги напиша след английския", а после да не ги напише. Ако е нает учител вкъщи или учителят в занималнята това няма как да се случи, защото веднага родителят ще скочи, че въпросният учител не си е свършил работата и не е трябвало да оставя детето да решава кога да си пише домашните, защото на него за това му се плаща - да слуша и да изпълнява. И пак опираме до това чии желания всъщност изпълняваме - на родителя или на детето.
Виж целия пост
# 53
Това е много вярно. Според мен най-важното нещо от 1-ви до 4-ти клас е детето да бъде научено как да учи. Т.е. да му се помогне да си намери своя начин за учене и организиране на деня така, че на него да му е най-удобно и лесно. А това в занималня с 30 деца е абсолютно невъзможно да се случи
Виж целия пост
# 54
Вида собственост на капитала на една занималня не прави различни двата вида. По- добрата е с възможно най-малко деца. Но пак е налице големият минус- не учи на самостоятелност. А детето се учи как да учи предимно само и следвайки съвети на учител/родител. Постепенно си намира своя си начин. Ако бъде оставено, разбира се. Важно е само да има ежедневен последващ контрол. Съпътстващ- бива в първи клас. След това е излишен, а към трети-четвърти е меко казано неполезен.
Виж целия пост
# 55
А на някои просто не им се занимава. Когато моите бяха малки, а и ние като бяхме малки, беше класика в жанра детето да тръгне в първи клас, а майката да роди и така да си е вкъщи и голямото да й е под око. Сега се получава точно обратното, доколкото имам наблюдения - голямото на занималня, а тя с бебето вкъщи. Е, хубаво де, толкова ли е трудно да си вземеш детето на обяд, да му сложиш да яде, да хвърлиш едно око какво има да учи за утре и да го оставиш да учи, а от време на време да го наглеждаш? Така хем детето спокойно вкъщи, хем е под надзор на родител.
Виж целия пост
# 56
А на някои просто не им се занимава. Когато моите бяха малки, а и ние като бяхме малки, беше класика в жанра детето да тръгне в първи клас, а майката да роди и така да си е вкъщи и голямото да й е под око. Сега се получава точно обратното, доколкото имам наблюдения - голямото на занималня, а тя с бебето вкъщи. Е, хубаво де, толкова ли е трудно да си вземеш детето на обяд, да му сложиш да яде, да хвърлиш едно око какво има да учи за утре и да го оставиш да учи, а от време на време да го наглеждаш? Така хем детето спокойно вкъщи, хем е под надзор на родител.
А лидерската позиция на детето? Забравяш лидерската позиция!  Mr. Green
Виж целия пост
# 57
Според мен качеството на една занималня изобщо не зависи от това дали е частна или държавна. Даже не зависи толкова от броя деца. Най-много зависи от учителката. Миналата година в нашия клас всички ходеха на занималня (държавна) - 25 деца. Учителката беше свястна, справяше се без никакъв проблем и с дисциплината, и с децата, беше спокойно и даже им оставаше време за забавления и игри. За съжаление напусна. Тази година ходят по-малко от половината - към 10-12 деца и новият учител не се справя изобщо с тях. Нито с уроците, нито с дисциплината. Всеки ден някой с някого се е сбил, има бутнати, ударени, непрекъснато се крещи...  ooooh!
Виж целия пост
# 58
10 деца в една стая (което е минимумът на минимума в частните занимални), ще могат да си научат нормално.
В нашата занималня групата първокласници, които учат в една стая, са 6 деца  Peace
Виж целия пост
# 59
Според мен качеството на една занималня изобщо не зависи от това дали е частна или държавна. Даже не зависи толкова от броя деца. Най-много зависи от учителката. Миналата година в нашия клас всички ходеха на занималня (държавна) - 25 деца. Учителката беше свястна, справяше се без никакъв проблем и с дисциплината, и с децата, беше спокойно и даже им оставаше време за забавления и игри. За съжаление напусна. Тази година ходят по-малко от половината - към 10-12 деца и новият учител не се справя изобщо с тях. Нито с уроците, нито с дисциплината. Всеки ден някой с някого се е сбил, има бутнати, ударени, непрекъснато се крещи...  ooooh!

Така е. Но миналата година децата ти са били 2-ри клас и домашните са им били основно по БЕЛ и Математика. А от трети клас са ви влезли разказвателните предмети и колкото и да е добра учителката в занималнята няма как да помогне на 25 + деца да си прочетат урока на спокойствие и да го научат достатъчно добре. Затова казвам, че броя на децата в занималнята от трети клас нагоре е важен. Моят син също беше до втори клас на занималня. Пуснах го и в трети, но не се получаваха нещата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия