Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

За граматиката родна щом ти имаш колебания, попитай тук и запълни пропуските в своите знания :)

  • 66 809
  • 714
# 675
Бяхте очаквали
така съм го и написала
Виж целия пост
# 676
Правилно ли е да има запетая тук?  -
Освен за разходка в парка и на детската площадка, искахме да предложим и възможност за по-големите.
Виж целия пост
# 677
Според мен трябва, отделя подчинено от главно изречение.
Виж целия пост
# 678
Не трябва да има запетая - няма нито подчинено изречение, нито вметната или обособена част.

Странично наблюдение: самото изречение не звучи особено добре. В зависимост от контекста бих го редактирала например така: "Освен разходка в парка и на детската площадка искахме да предложим и възможност за по-големите" или "Освен възможността за разходка в парка и на детската площадка искахме да предложим и нещо/избор/забавление/занимание за по-големите."
Виж целия пост
# 679
Мерси много, част от рекламно описание е. И аз така си мислех - че е грешка. Думата "освен" често изкушава за ненужни запетаи.
Виж целия пост
# 680
И аз мисля, че трябва да има запетая.
Виж целия пост
# 681
Според мен е, защото освен участва във формирането на сложни съюзи.
В случая и освен, и за са предлози. Не ми е известно да формират сложен съюз. Thinking

 
Думата "освен" често изкушава за ненужни запетаи.
Виж целия пост
# 682
Когато бях млад, бях много беден.
Трябва ли да има запетая?
Виж целия пост
# 683
Да, трябва.
Виж целия пост
# 684
Благодаря.
Виж целия пост
# 685
Той каза, че влязъл, за да го нагости стопанинът/или стопанина/.Как е правилно?
С това онлайн обучение децата виждат оценките си, но не и коригирани грешки.
Виж целия пост
# 686
Той каза, че влязъл, за да го нагости стопанинът/или стопанина/.Как е правилно?
С това онлайн обучение децата виждат оценките си, но не и коригирани грешки.

Стопанинът. Проверка: може да се замени с "той".

И на мен ми е странно това, че учителите не коригират грешките и няма обратна връзка. Да, много работа е, но ученикът как ще знае къде е сгрешил?
Виж целия пост
# 687
Благодаря. И аз мисля така за пълния член. Но при рецензия "имаш дребни грешки", гледаме под лупа и ги търсим кои са и къде са.
Виж целия пост
# 688
Здравейте,

Моля за помощ:
 В едно изследване на тийнейджъри и родители на Пам Лидфорд, иструктор в младежката програма на Лондонската Коучинг Академи, младите хора споделят, че родителите им и другите възрастни не се опитват да ги чуят или разберат.

Подчертаната част са еднородни несъгласувани определения. Може ли някой да ми обясни логиката, рових се в материалите, не успявам да я схвана. Ако може и други примери да дадете. Благодаря.
Виж целия пост
# 689
Здравейте,

Моля за помощ:
 В едно изследване на тийнейджъри и родители на Пам Лидфорд, инструктор в младежката програма на Лондонската Коучинг Академи, младите хора споделят, че родителите им и другите възрастни не се опитват да ги чуят или разберат.

Подчертаната част са еднородни несъгласувани определения. Може ли някой да ми обясни логиката, рових се в материалите, не успявам да я схвана. Ако може и други примери да дадете. Благодаря.

Еднородни са, защото изпълняват една и съща синтактична служба в изречението /на несъгласувани определения/ и отговарят на един и същ въпрос /чие изследване?/.

Несъгласувани са, защото не се се съгласуват по род и число с определяемото /изследване, което е от ср. р., ед. ч./.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия