Филми за Холокоста в час на класа пред 10 годишни деца

  • 24 621
  • 308
# 120

Човек да каже "аз нямам никаква смелост и не бих посмял"... дали е срамно не знам, може би  да, може би не, но поне е честно.
Но да каже "Аз нямам никаква смелост и затова искам смелите да станат като мен, за да не си личи колко аз съм страхливец" е... низко и жалко.
Виж целия пост
# 121
Аз лично преподавам на група в българско училище в чужбина, сред които е и моето лично дете. Преподавала съм и на над 300 студенти. И в двата случая не съм се водела от мотивите, които ти изтъкна. Като квалифициран педагог и преподавател имам съвсем различна гледна точка. Разбира се, че детето ми ще знае за втората световна война преди да стане в 4-ти клас, и определено няма да чакам да рисува свастики, за да я запозная с темата.
Виж целия пост
# 122
а ако не е риисувало свастики? Тогава пак ли ще му ги покажеш?
Всъщност искам да попитам колко от хората в темата са носили отговорност за това какво казват и правят към чужди деца? Защото едно е да покажеш или да кажеш нещо на своето лично дете, а съвсем различно, когато детето е чуждо,пък дори роднинско да е. Когато човек общува с чужди деца, винаги трябва да внимава какво и как казва, защото не се знае как може да бъде изтълкувано от детето или от родителите му. Особено когато се отнася до теми, които са по-особени. Както се вижда и от темата, показаният филм от учителката е бил възприет като неподходящ по това, което е разказало детето вкъщи. После върви,  че обяснявай, че не си камила.


Това е... тъжно ли, жалко ли, и аз не знам.
В отношенията си с кое да е дете - или възрастен - човек винаги трябва да внимава какво и как прави или казва (или НЕ казва и НЕ прави) не понеже действията му могат или не могат да се изтълкуват, а понеже може да каже или направи нещо погрешно - или, обратното, просто да НЕ направи правилното.
И точно затова някои хора са учители, а други не са. Понеже за някои се предполага, че ще изберат вярното действие - вярно за поверените си деца, не за родителите им - или, обратното, че ще пропусне да направи, каже или дори просто да забележи някакво девиантно поведение и няма да реагира навреме.
Виж целия пост
# 123
Между другото, този със свастиките е трябвало да получи задача да подготви презентация за нацизма и войната и холокоста, за да разбере какво е свастиката.
Виж целия пост
# 124
а ако не е риисувало свастики? Тогава пак ли ще му ги покажеш?
Да, разбира се. На 10 години е редно да знае някои неща. Холокостът е едно от тях.

Идеята за презентацията е добра.
Виж целия пост
# 125
Кати,стига вече с глупостите кой ставал и кой не ставал учител! Много си сигурна на думи, ама ми се ще да те видя в действие и тогава ще си приказваме!
Виж целия пост
# 126
Въпреки страшно ниското обществено мнение за учителите в България, подкрепено и с известни нашумели случаи на агресия или некомпетентност, повечето учители не са хванати от гората и влезли в класната стая само с един таблет с достъп до Интернет. Подготовени са за това как и какво се преподава на съответната възрастова група, как се синтезира материалът и къде е границата между образование и нанасяна на психологически травми и вреди.
Отделно, точно защото всеки учител има за цел да образова с факти, данни и наука, а не да обикаля около религиозните или етнически вярвания на всеки, има значителна свобода на словото и протекция на учителската професия.
Виж целия пост
# 127
аз не бих била толкова сигурна, че знаят. Те учат методики, а не детска психология. Някои знаят, други не знаят.
Виж целия пост
# 128
А ти сигурна ли си, че знаеш какво се учи в педагогическите програми и какъв е конспекта Simple Smile?
Виж целия пост
# 129
аз не бих била толкова сигурна, че знаят. Те учат методики, а не детска психология. Някои знаят, други не знаят.
Това не е вярно. Учат.
Виж целия пост
# 130
Разбира се, че учат, заложено е дори в държавните изпити в България.
Виж целия пост
# 131
Кати,стига вече с глупостите кой ставал и кой не ставал учител! Много си сигурна на думи, ама ми се ще да те видя в действие и тогава ще си приказваме!


Ами аз бях вътрешен кордон охрана по време на Лиловата криза - бях точно между "тълпата" и огражденията, бях в Града на Истината когато беше запален Партийният Дом, бях в нощта на побоя по времето на Виденов - и всеки ден след това, "до победата", извеждах агресивни пияни от митингите... така че да, сигурно имам смелост. Ако питаш дали бих имала смелостта на отец Кирил или на отец Стефан, поклон пред Паметта им - вероятно не.
Няколко часа сексуално възпитание на 8-мо-класници, бях на 19 тогава - та... сигурно и подход имам. Или поне съм имала.
Виж целия пост
# 132
Беше неизбежно да стигнем и до темата за сексуалното образование и разрезът му със семейния морал. Даже се учудвам, че отне 10 страници Simple Smile
Виж целия пост
# 133
аз не бих била толкова сигурна, че знаят. Те учат методики, а не детска психология. Някои знаят, други не знаят.


И гимназиалните учители учат детска педагогика.
Аз, примерно, нямам педагогическа правоспособност и не мога да бъда назначена за учител.
Виж целия пост
# 134
Както се вижда, семейният морал се свежда до съвсем елементарната формула "Нищо да не предизвика дори минимален дискомфорт на маминото злато, пък ако ще то да ми подари за Коледа свастика вместо коледна звезда."
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия