Частни училища - информативна тема 20

  • 70 983
  • 747
# 570
И не умира от кеф когато трябва да реши 40 текстови задачи за домашно. Но го прави, защото не е видял другият модел при който си бъркаш в носа в събота и неделя.

Хоуп,
Има и други полезни алтернативи на съботно-неделното нособъркане освен ученето, и особено решаването на тонове математически задачи...
Виж целия пост
# 571
И не умира от кеф когато трябва да реши 40 текстови задачи за домашно. Но го прави, защото не е видял другият модел при който си бъркаш в носа в събота и неделя.

Хоуп,
Има и други полезни алтернативи на съботно-неделното нособъркане освен ученето, и особено решаването на тонове математически задачи...

Нещо не схванах...по какъв повод се включи?
Виж целия пост
# 572
и това постоянно препускане от едно на друго място за да дадем "по-добър" старт на децата било то с 3ти език или цигулка.  просто е невероятно и го казвам като участник в движението.. толкова зле стана явно държавното образование, че освен частното съществува една цяла съпътствуваща индустрия. или просто сме твърде заети за да сме с нашите деца и запълваме времето, което трябва да сме с тях да им плащаме занимания на друго място.
Виж целия пост
# 573
И не умира от кеф когато трябва да реши 40 текстови задачи за домашно. Но го прави, защото не е видял другият модел при който си бъркаш в носа в събота и неделя.

Хоуп,
Има и други полезни алтернативи на съботно-неделното нособъркане освен ученето, и особено решаването на тонове математически задачи...

Нещо не схванах...по какъв повод се включи?

Не ми допадна идеята, че ако не учиш събота и неделя, то си губиш времето.
Не съм сигурен, че и ти я споделяш.
Виж целия пост
# 574
Какво ви е мнението за втория чужд език в ЧУ? Мен ми се струва загуба на време изучаването му. Вместо него може детето да има малко повече свободно време вкъщи или разтоварващ час на училище.
Преди време обаче някой попита тук дали да запише детето си на трети чужд език и всички бяха единодушни, че било много полезно. Говорим за семейства, в които родителите не са нейтив по някой от езиците.
Сега се чудя как да постъпя с моето дете, тъй като то иска да ходи на език, а аз бях решила да не го записвам. Какъв е смисълът от цялото упражнение, ако след седми клас, дай боже, ще учи втория език интензивно в гимназия или поне школа?
В СС пети клас PET ли покриват по англ. или малко повече?
С този КЕТ в четвърти клас имам чувството, че цяла година спаха и почти нищо ново не научиха.
И тук ще се оплача колко малоумни са учебниците на Кеймбридж за КЕТ.

Дъждец, аз питах за третия език. Аз имах големи притеснения по този повод. И в нашия случай децата си извоюваха сами да ходят на руски. Съгласих се с големи притеснения, но засега ученето на руски е успешно. Успешно го съчетава и с другите езици. До дете е, но и до учител също.
Сега, нека да бъда честна - българският и китайският са с приоритет, естествено. Английският и руският са по два часа седмично. Английският го "упражняват" допълнително чрез ученето на китайския  и с нейтив спикъра. Т.е. за по два часа седмично резултатите са повече от прилични. От следващата година англ.език става три часа седмично и тенденцията е да се увеличава. Засега не се наблюдава бъркане на езиците.
Наистина си права,  че няма да им избяга ученето на език по-нагоре, но след като детето иска да го запишеш, не го отказвай! Ти ще го наблюдаваш, ще наблюдаваш и учителите, и материала, който се взима. Ако прецениш, че нещо не отговаря на твоите изисквания можеш да го пренасочиш или спреш. Но след като детето изявява желание да учи, не го спирай. Освен, ако не става дума за свръхнатоварване. Flowers HibiscusFlowers BlossomFlowers Bouquet
Виж целия пост
# 575
И не умира от кеф когато трябва да реши 40 текстови задачи за домашно. Но го прави, защото не е видял другият модел при който си бъркаш в носа в събота и неделя.

Хоуп,
Има и други полезни алтернативи на съботно-неделното нособъркане освен ученето, и особено решаването на тонове математически задачи...

Нещо не схванах...по какъв повод се включи?

Не ми допадна идеята, че ако не учиш събота и неделя, то си губиш времето.
Не съм сигурен, че и ти я споделяш.

Хубаво е когато човек не схваща идеята да попита...не да прави заклчения!
Виж целия пост
# 576
Oт кога 40 текстови задачки за 2 клас за домашно са равносилни на тонове задачи?!
Според мен това е напълно достатъчно домашно, за да се затвърди материала. Моето дете има по 5-10 задачки в ду, в резултат на което част от децата вече започват да са на 'вие' с математематиката. И така до 5-6 клас, когато затънат и се отива на задължителни курсове и уроци.
Виж целия пост
# 577
Призовавам всички да се спре с чатенето, меренето кой е по-голям специалист и грубостите! от 39 страници не са много информативните дискусии. Стига с това СМГ - има други теми. Благодаря.
Виж целия пост
# 578
Hope for Two, и аз вече съм на мнение, че уиекендът е единственото подходящо време, ако се налага допълнително занимание по трудни предмети като математика. При целодневно обучение през делничните дни след часовете ще е пълна загуба на време. Друг вариант би бил следобед, ако детето е в ДУ, но логистиката е трудна.
Виж целия пост
# 579
Английският го "упражняват" допълнително чрез ученето на китайския  и с нейтив спикъра. Т.е. за по два часа седмично резултатите са повече от прилични.
Аспарагус, какво имаш предвид, че нейтив спикърът по китайски говори и на английски ли? Не се ли опитва да обяснява всичко на китайски?
Можеш ли да споделиш дали още се провеждат допълнителните занинимания по математика, мисля че беше писала преди за такива? От Нели Христозова ли се водят и те и доволни ли сте от нея, по колко часа на седмица имате математика (не намерих информация на сайта)
Виж целия пост
# 580
Какво ви е мнението за втория чужд език в ЧУ? Мен ми се струва загуба на време изучаването му. Вместо него може детето да има малко повече свободно време вкъщи или разтоварващ час на училище.
Преди време обаче някой попита тук дали да запише детето си на трети чужд език и всички бяха единодушни, че било много полезно. Говорим за семейства, в които родителите не са нейтив по някой от езиците.
Сега се чудя как да постъпя с моето дете, тъй като то иска да ходи на език, а аз бях решила да не го записвам. Какъв е смисълът от цялото упражнение, ако след седми клас, дай боже, да учи втория език интензивно в гимназия или поне школа?
Много добър въпрос. Ето и нашия опит:
Да, има смисъл от ученето на втори език в ЧУ. Ако се учи както трябва, децата без да се преуморяват овладяват първия език на ниво В2 до 4-ти клас. Вдигането до по-горни нива става по-бавно (необходимо е детето да изгради допълнителен речник и на родния си език). Което отваря време за започване на втори език и достигане на В1 до седми клас без натягане. В гимназията, двата езика спокойно се надграждат до С1/2 и В2 съответно. И може да се захване трети език за достигане на поне А2 (с идея да се достигне до В2 в университета). Всичко това лежерно и без работа през лятото.
Езиците винаги са били голямо богатство.

И кое е това ЧУ, в което достигат ниво В2 по чужд език до 4-ти клас? Anguished Най-амбициозното ЧУ по отношение на чуждия език, което познавам, е СС /без да включвам чуждестранните училища/, но ниво В2 се достига до 6-7 клас /в зависимост от групата/. И това при хорариум 10 часа седмично и сериозно учене.

Дъждец, втори чужд език няма да научи в СС. Учи се само в 5-ти и 6-ти клас и с много малко часове /мисля, че 2 часа седмично, но не съм сигурна точно - беше отдавна/. При 10 часа седмично английски, 10 БЕЛ, 9 МАТ + всички други предмети, няма как да вкарат достатъчно часове, че да научи втори чужд език дори на някакво прилично базово ниво. По-добре да избере допълнителен спорт, или нещо друго /не помня какви бяха опциите/.
Голямата и дъщеря избра руски и научи точно толкова, колкото и сина на Онна Grinning Малката избра спорт, вместо втори чужд език - много по-добре.
Виж целия пост
# 581

И кое е това ЧУ, в което достигат ниво В2 по чужд език до 4-ти клас? Anguished Най-амбициозното ЧУ по отношение на чуждия език, което познавам, е СС /без да включвам чуждестранните училища/, но ниво В2 се достига до 6-7 клас /в зависимост от групата/. И това при хорариум 10 часа седмично и сериозно учене.

Климент Охридски. Те нямат претенции. Просто работят. Малкия ми син се премести след 4-ти клас в СМГ.
Пратих го в АВО-БЕЛ да не забрави езика. Записах го на В1 ниво. На първия ден ми се обадиха и ми предложиха да го преместят в В2 група, за да не си губи времето. Та ходи заедно с възрастни хора на курс.
Да допълня: става въпрос за математик до костите на мозъка със слаби лингвистични и хуманитарни дадености.
Големия имаше значително по-добри резултати.
Виж целия пост
# 582
Ежко, няма данни от сайта им в 4 клас да покриват PET, камо ли пък FCE. http://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/cambridge-english-scale/
В 6 клас може би да, но не и в 4 клас:
http://saintkliment.com/%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%84%D0% … 0%B1%D1%80%D0%B8/

А и ниво се покрива с изпит на Кеймбридж, а не с преценка на Аво Бел.

Не пише второкласниците на какво са се явявали, но най-много да е Movers, ако не и Starters.
Виж целия пост
# 583

И кое е това ЧУ, в което достигат ниво В2 по чужд език до 4-ти клас? Anguished Най-амбициозното ЧУ по отношение на чуждия език, което познавам, е СС /без да включвам чуждестранните училища/, но ниво В2 се достига до 6-7 клас /в зависимост от групата/. И това при хорариум 10 часа седмично и сериозно учене.

Климент Охридски. Те нямат претенции. Просто работят. Малкия ми син се премести след 4-ти клас в СМГ.
Пратих го в АВО-БЕЛ да не забрави езика. Записах го на В1 ниво. На първия ден ми се обадиха и ми предложиха да го преместят в В2 група, за да не си губи времето. Та ходи заедно с възрастни хора на курс.
Да допълня: става въпрос за математик до костите на мозъка със слаби лингвистични и хуманитарни дадености.
Големия имаше значително по-добри резултати.

Да си "достигнал ниво В2 до 4-ти клас", както гласеше изказването ти, което ме хвърли в музиката, означава в края на 3-ти/началото на 4-ти клас да си взел FCE /или аналог/. А това, което казваш сега, означава, че в началото на 5-ти клас, синът ти евентуално е бил на ниво В1 и е започвал тепърва да натрупва необходимите знания за ниво В2. Т.е. "до 4-ти клас", че и до 5-ти, е бил далеч от ниво В2. А да кажеш, че ако се учи добре в едно ЧУ, децата нормално, т.е. масово, без де се преуморяват, ще достигнат до ниво В2 до 4-ти клас, си е жива изцепка. И със сигурност това не става в Кл. Оридски, защото докато имаше НВО по чужд език в края на 7-клас, училището въобще не блестеше с резултати, въпреки че НВО-то беше супер елементарно за деца, достигнали ниво В2 /още повече до 4-ти клас/.
Не знам какво имаш предвид под това, че големият ти син е имал значително по-високи резултати. Взел е FCE в 4-ти клас ли?
Виж целия пост
# 584
Ежко, няма данни от сайта им в 4 клас да покриват PET, камо ли пък FCE. http://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/cambridge-english-scale/
Сега от този линк видях, че КЕТ и Flyers се водят почти едно и също. Значи преценката ми не ме е излъгала, че този КЕТ е направен от Кеймбридж само да вземат пари за това псевдо ниво. Още началото на годината видях, че разликата с наученото за Flyers е огромна. Имам подозрения и за PET.
 Андариел може да спи спокойно  Mr. Green

Благодаря на всички включили се за втория език!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия