Частни училища - информативна тема 20

  • 70 959
  • 747
# 585
Ежко, няма данни от сайта им в 4 клас да покриват PET, камо ли пък FCE. http://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/cambridge-english-scale/
В 6 клас може би да, но не и в 4 клас:
http://saintkliment.com/%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%84%D0% … 0%B1%D1%80%D0%B8/

А и ниво се покрива с изпит на Кеймбидж, а не с преценка на Аво Бел.

Не пише второкласниците на какво са се явявали, но най-много да е Movers, ако не и Starters.

Блис, писах го много ясно и сега ще повторя - Кл.Охридски нямат такива претенции. Просто работят добре и постигат резултати. Курса (краткосрочен опреснителен), за който говорех завърши с FCE изпит с потвърдено В2 ниво на младежа.

Да си "достигнал ниво В2 до 4-ти клас", както гласеше изказването ти, което ме хвърли в музиката, означава в края на 3-ти/началото на 4-ти клас да си взел FCE /или аналог/. А това, което казваш сега, означава, че в началото на 5-ти клас, синът ти евентуално е бил на ниво В1 и е започвал тепърва да натрупва необходимите знания за ниво В2. Т.е. "до 4-ти клас", че и до 5-ти, е бил далеч от ниво В2. А да кажеш, че ако се учи добре в едно ЧУ, децата нормално, т.е. масово, без де се преуморяват, ще достигнат до ниво В2 до 4-ти клас, си е жива изцепка. И със сигурност това не става в Кл. Оридски, защото докато имаше НВО по чужд език в края на 7-клас, училището въобще не блестеше с резултати, въпреки че НВО-то беше супер елементарно за деца, достигнали ниво В2 /още повече до 4-ти клас/.
Не знам какво имаш предвид под това, че големият ти син е имал значително по-високи резултати. Взел е FCE в 4-ти клас ли?
Санака,
За да съм съвършено точен. Дребния взе FCE c B2 ниво през пролетната  ваканция в 5-ти клас на СМГ, след двуседмичен опреснителен курс в АВО-БЕЛ. През годината не е ходил на езикови уроци, курсове и т.н.
И надали е надградил от В1 до В2 в СМГ (където в часовете по английски му казваха да си вземе книжка и да седне отзад да си чете, за да не пречи).
До този курс, а и след това, не е ходил на курсове или уроци, освен часовете в училището (и сега в колежа).
И повярвай ми - никога не се е преуморявал от учене. Надали е писал някога повече от час домашни на ден, докато не влезе в колежа. И със сигурност съм им забранявал да учат в събота следобяд или неделя (освен когато наваксват отсъствие по болест - да чукам на дърво, много рядко засега). По това време ги гоня на чист въздух.
И въобще не беше някакво изключение. Повечето деца бяха като него или по-добре  по английски.
Виж целия пост
# 586
Дъждец  Flayers е училищния сертификат, KET е за възрастни. Но са 99% едно ниво.

Ежко хайде стига глупости. Или го покриват или не го покриват. И както се вижда имат някакви претенции. Иначе нямаше да пуснат на сайта си тази доста неинформативна и заблуждаваща за случайния четец новина. Но иначе звучи добре.
Виж целия пост
# 587
Блис, съвсем ме хвърляш в джаза! Аз уж ги гледах. КЕТ for Schools се води.
Училището каква изгода има да преподава едно и също две години Rolling Eyes
Виж целия пост
# 588
Блис, съвсем ме хвърляш в джаза! Аз уж ги гледах. КЕТ for Schools се води.
Училището каква изгода има да преподава едно и също две години Rolling Eyes

Да, условно казано възрастни. Той се води General and higher education. Виж графиката. И двата са на едно ниво - А2.

Не знам каква е идеята. Трябва да питаш учителите. И аз се питах това. Факт е, че са различни учебниците и програмите.
Виж целия пост
# 589
модели, дъра-бъра! Това с моделите са само приказки, реклама, за да се опитат да се отличат едно от друго, да се пишат уникални. 
На практика много от децата, които влизат с изпит са вече ограмотени дори при кандидатстване в ПУК. Лично и отговорно го казвам. Просто докато се работи с едно дете по другите неща, ограмотяването се случва съвсем логично. Затова е малко вероятно в първи клас в клас, който е с подбор, да попадне неограмотено дете. И ограмотено не означава ръкопис. Може да не може да прочете цял разказ, но съвсем спокойно може да прочете и разбере кратки изречения, знае какво е дума, какво е сричка, изречение, звук и т.н., може да пише с печатни букви, т.нар. звуков анализ. То едно дете научили ли се да чете, може да го направи и без звуков анализ, по-скоро при ограмотените деца звуковият анализ се появява после, дори не им е нужен.
Виж целия пост
# 590
В Кл. Охридски в 3-ти клас се учеше по Oxford Heroes 3 , а в 4-ти - по Oxford Heroes 4.
Виж целия пост
# 591
Скрит текст:
Успехите, които имат децата се дължат основно на подкрепата на родителите и на късмета децата да са в свястно училище или при свестни учители.
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания. Единствено знам училища, където не се преподава на български, че поне научават съответния език, но до там.

Няма и да намериш, защото целта на училищата, били те частни или държавни, не е да ти подготвят детето за приемни изпити в СМГ или АК. За изпити надграждаш допълнително - дали сам си подготвяш детето, дали на уроци, дали на курсове. Училищата имат друга задача, те вървят по задължителния план и оценяват по него. А ако напишат, че подготвят за СМГ и АК, то тогава ще трябва и да си изпълнят заявката, а това е невъзможно, защото децата са на различно ниво и с различни интереси - нито всички искат да ходят в СМГ, нито всички искат да ходят в АК. Някои искат в художествената гимназия, други може и в музикалното да си опитат късмета, трети трябва да се готвят за НПМГ, защото там се вземат точки от олимпиадите вече.
Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.
[/spoiler]
Ако аз бях в позиция моето дете да кандидатства в СМГ, щях да го запише на курс в СМГ, а не да разчитам на ЧУ да го прави. ЧУ няма никакъв интерес да подготвя деца за друго училище, защо да си ги изпуска като може тези деца да си останат при тях до седми клас? Какво означава да му вземам почивката през уикенда? Дай да се разберем първо за чия почивка говорим - за тази на детето или за тази на родителя? Защото ангажиментът е първо на родителя - той трябва да си навие часовника сутринта в събота, той да събуди детето и да го заведе и после да го прибере. Къде-къде по-лесно е за родителя именно, да си пази своята почивка и да запали колата на едно спа в събота и неделя. То е като за всичко - дали ти е важно и дали си готов да се поозориш малко.  

За занималнята - аз принципно съм против занималните. Ако финансовото ми положение не е проблем, бих наела учител да ми прибира детето от държавното училище и вкъщи да помага за домашните, ако е нужно. А и ученето е самотно занимание, трябва време и за почивка, за преосмисляне на взетото сутринта. Дори два часа да минат от редовния час по математика, то вече следобяд детето ще си прочете наново каквото са взели в часа, ще започне да си припомня някакви неща, ще започне да умува по домашното и то на спокойствие, а не с още десет деца на главата. Блоковата система не я харесвам за малки ученици именно зарид това, което описах - няма кога да му ферментира в главата, няма я самостоятелността, няма го преосмислянето, а карат юруш на маслините - дрилове, дрилове..., защото в първи клас са дрилове.
Виж целия пост
# 592
Английският го "упражняват" допълнително чрез ученето на китайския  и с нейтив спикъра. Т.е. за по два часа седмично резултатите са повече от прилични.
Аспарагус, какво имаш предвид, че нейтив спикърът по китайски говори и на английски ли? Не се ли опитва да обяснява всичко на китайски?
Можеш ли да споделиш дали още се провеждат допълнителните занинимания по математика, мисля че беше писала преди за такива? От Нели Христозова ли се водят и те и доволни ли сте от нея, по колко часа на седмица имате математика (не намерих информация на сайта)
Всъщност си права BlushJoy да зададеш този въпрос за нейтива. Виж, децата са втори клас и към днешна дата знаят около 150 -200 думи /за броя на йероглифите не мога да кажа, защото има думи, които се пишат от два и повече йероглифа/. Истина е, че с г-жа Лий упражняват езика - и писмено, и говоримо /интонационно/. Но има случаи, в които тя трябва нещо да обясни, а те няма как да го разберат Simple Smile И затова прибягват до английски. Просто още са много малки и речниковият им запас не е толкова голям, за да могат да разберат всички обяснения на китайски. А и във втори клас вече учебникът им е китайско-английски - т.е. обясненията са дадени на английски.
Относно математиката - в училището имат "Състезателна математика" с Григор Наков, ако не се лъжа. Аз обаче реших в началото на учебната година, че ще го давам на курсовете по математика към СМГ,  не защото искам там да кандидатстваме - не сме такъв профил, моето дете у с хуманитарна насоченост. Дадох го, защото исках да му развием все пак някаква математическа логика, начин на мислене и т.н. А и да е извън училището, като един вид стимул. Е, отписах го - просто много ни дойде. И пропуснах математиката при г-н Наков. По същата причина. Иначе неговите съученици ходят и са доволни. Поне така чух. Някой може да каже и друго мнение.
Относно Христозова - тя предава на средния курс -5-7 клас. При нас всеки четвъртък води т.нар. междупредметни връзки и работят по някакви проекти. Имаше един, в който беше обединила геометричните фигури и готвенето... Ако правилно съм разбрала, от следващата учебна година тя ще води курс по математика и на нашите деца - от типа на приложна, занимателна математика. Но подробности не зная. Трябва да се допитам до информираните мами в нашето училище, които са осведомени по всички въпроси. Нашите часове по математика си ги води госпожата на децата.
Виж целия пост
# 593
Сори, ама това със сертификатите в седми клас е пак ала-бала. Те са само за радост на родителя, но не вършат никаква смислена работа. Имат значение сертификатите, които се вземат в края на гимназията. Сега пак някой ще каже, че се фукам, но едното ми дете си взе сега хубавичък ИЕЛТС, с много висок резултат, без някога да се е явявало на някакви други сертификати, и то само от това, което е учено на "детски" да го кажа курс по английски заради текучеството в началните класове и странната учителка до седми клас, после са карали само по един интензивен на обикновено ниво през лятото за един месец, за имат смислена занимавка и все пак да развиват езика. Сертификат по немски си вземат от гимназията - вече е ДСД на ниво С-някой С, редактирам при уточнението на Русалката, защото знам, че е С, но нещо не са ми много ясни кое точно С.. Просто мисленето на младежите е различно, учат различно и това, което се дъвче сума време в началното и основното училище, ако ще не знам какви сертификати да изкарат в ЧУ, може да излезе доста по-евтино и пак ефективно и с по-малко зор и пари. Сега ще има вълна от недоволство, защото много са ви важни чуждите езици и детските сертификати, но не мога да си кривя душата  - фактите са факти. Знам, че на ЧУ им е много важно да предлагат това, което е важно на родителите, защото родителите плащат, но не се впрягайте толкова за чуждите езици, а гледайте общообразователната подготовка, защото тя ще служи на децата до дванайсти клас. В четвърти и пети клас се залага основният понятиен апарат и логиката на природните науки и каквото научат в основното училище им е основата, която им прави по-лесен живота в гимназията. На излизане от гимназия децата няма да стават филолози, а ще използват езика като работен инструмент, ако учат в чужбина, обаче само с езика, ако нямат познания по основните науки, не могат да учат ни медицина, ни инженерство, ни нищо по смислен начин.
Виж целия пост
# 594
DSD и с 4 елемента по 24 максимално възможни точки не е на ниво С2 - това само за протокола.DaF също.
Виж целия пост
# 595
Опа, С1, може да съм объркала. Във всеки случай е С, малко там ми се губят нещата, но е най-високото, което може да се вземе по този сертификат. Щом е С аз съм ок.
Виж целия пост
# 596
 За мен сертификатите  по английски добиват смисъл когато отварят конкретна врата на университет например. Т.е. за английски ТOEFL и IELTS в зависимост кой университет целиш. Всичко останало както казва Андариел е радост за родителя, понякога малко скалъпена.
На HSK  мойте момци се явяват заради българската си учителка китаистка и учителя от китайска страна, за тази година са се явили на две нива и двата отбора бяха доволни от резултатите. Това си е мероприятие на институт Конфуций и е част от ритуала Simple Smile
Виж целия пост
# 597
Вие май не схващате, че не става въпрос за сертификати. А за прост изпит след всяко преминато ниво, който просто удостоверява нивото на усвояване и научаване на езика. И това Андариел не е изпит на съответното ЧУ, а е на Кеймбридж или Оксфорд според съответната система. По тяхна методика, точно и само на взетия материал и със включени всички компоненти. Ниво C1 в 7 клас гарантира знаене на езика почти перфектно. В следващите класове този език ще се нуждае само от поддържане, а детето може да започне и да научи и втори на същото ниво.  Аман от дървени философи.
Виж целия пост
# 598
FCE преди 7 клас е почти непостижим, освен за някои единични деца. И не защото няма да се справят с граматиката, или нямат речников запас, а защото самият изпит се състои от няколко компоненти, един от които е писане на есе на разнообразни теми, говорене на зададена на момента тема и т.н. И макар че изпита е за училища, то самите теми изискват житейски опит от децата. Ниво C1 не е перфектно знаене на езика, за да се вземе следващия сертификат са нужни още много есета, спийкинги, да се зазубрят много тънкости и изключения от общите правила, както и доста богат речников запас, който да не е само пасивен, а влязъл в употреба.
Виж целия пост
# 599
Това само ти си го мислиш. Нещата всъщност опират то възраст на кандидата и изпитът е направен според нея.Не е просто език, май това не можеш да разбереш.  Както се казва, слезте малко на земята, но ако толкова си вярвате, няма смисъл човек да казва каквото и да е.  Във всеки случай по отношение в момента сте като майки на бебета на по няколко месеца, които си мислят, че като слагат детето в проходилка или го държат изправено, то ще проходи по-рано. Ми, няма да проходи по-рано, ако ще от сутрин до вечер да е в проходилката или да го държиш! Ще проходи тогава, когато му дойде времето. Или като майки, които за 7-месечните си бебета твърдят "то проговори вече - казва мама и баба". А всъщност това не е никакво проговаряне, а лепет. Децата ви са малки, все още са на лепета по отношение на чуждия език и перфектността, а си мислите, че ще се равнят на 18-годишни. Щом ви е толкова важно, вие си давате парите и имате някакви очаквания, после и разочарования, защото ще установите в осми клас, че има също толкова много деца, които владеят "почти перфектно" езика и без всичко това.
Андариел не смята, че изпитът е някъде в някакво ЧУ, а е доста в час бизнеса със сертификати. Естествено, че сертификатът не на Кеймбридж, Оксфорт и за провеждане на изпита трябва да имат право да го провеждат! Естествено, че не го проверява учителката по английски в училището.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия