НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 2

  • 89 767
  • 807
# 480
Последната задача отнема от максималния резултат на всички деца. Начинът по който се дава последните години (много редове, ситен шрифт, по 10-тина символа за задраскване на ред, време от минута-минута и половина) я прави нерешима дори и теоретично. Дали дават максимален брой точки при частично решена задача, не мога да отговоря. Но моите лични впечатления са, че тази задача не е толкова критична за крайния успех. Разликата в точките между много добре справилите се деца и да речем по-бавните, трудно може да е повече от 2-3 точки.
Преди мен вече описаха условията на миналогодишния изпит. Моят син беше много добър на този тип задачи, беше направил 6 реда, което означава около 50 зачертани "С"-та за минута и нещо. Деца от неговия клас, с доста по-добър бал са стигнали до 4-ред. Но примерно една нерешена задача за пространствено ориентиране с таралежчета го дърпа 15 точки надолу.

На мен още ми е мъка задачата за памет с 15 фигури от миналата година. Тази година колко и какви са били фигурите/картинките?
Ако 80% от децата на тази задача за “Изчерпване” са стигнали до 7-8 ред и им се отнемат от максималния резултат по 2-3 точки, то тогава тази задача е доста значима на основание на многото деца, бидейки последна, с малък шрифт и недостатъчно време. Когато излезне класирането ще се убедите в значението на тези 2-3 точки, ако сте под чертата. Примерите, които дадоха майките, е че при максимална концентрация за това време стигат до 5-6 ред на подобни задачи.
Виж целия пост
# 481
Май изобщо не сте разбрали коментара ми. Естествено, че всяка точка е важна. И много добре знам какво е да си под чертата, на половин точка от последния над нея.
Виж целия пост
# 482
Май изобщо не сте разбрали коментара ми. Естествено, че всяка точка е важна. И много добре знам какво е да си под чертата, на половин точка от последния над нея.
 
Ние всички не случайно коментираме точно тази задача и редно ли е да се стресират децата с реално неизпълнима задача. Ако целта е концентрация могат да се дадат 10 реда, а не два пъти повече, които оставят у децата усещането, че някой им отнема времето, в което могат да покажат какво знаят, защото задачата е елементарна. В случая у детето остава усещането, че не се справя, въпреки, че знае. Схванахте ли разликата, става въпрос за крехка психика? Това е различно от примера, със задачата от 15 точки, която не са направили, защото не са знаели. Моля, мислете детайлно, а не в точки. И понеже основният критерий е време, много ми се иска да се направи статистика колко деца са изпълнили докрай тази задача паралелно с останалите задачи.
Виж целия пост
# 483
Май изобщо не сте разбрали коментара ми. Естествено, че всяка точка е важна. И много добре знам какво е да си под чертата, на половин точка от последния над нея.
 
Ние всички не случайно коментираме точно тази задача и редно ли е да се стресират децата с реално неизпълнима задача. Ако целта е концентрация могат да се дадат 10 реда, а не два пъти повече, които оставят у децата усещането, че някой им отнема времето, в което могат да покажат какво знаят, защото задачата е елементарна. В случая у детето остава усещането, че не се справя, въпреки, че знае. Схванахте ли разликата, става въпрос за крехка психика? Това е различно от примера, със задачата от 15 точки, която не са направили, защото не са знаели. Моля, мислете детайлно, а не в точки. И понеже основният критерий е време, много ми се иска да се направи статистика колко деца са изпълнили докрай тази задача паралелно с останалите задачи.
Защо така ме нападате, все едно аз съм измислила задачите и оценяването!?
Задачата за концентрация е последна и не влияе върху справянето с другите задачи, докато нерешаването на някоя задача по средата на изпита наистина може да накара едно дете да блокира и/или да се разстрои. Схванахте ли?
Виж целия пост
# 484
Май изобщо не сте разбрали коментара ми. Естествено, че всяка точка е важна. И много добре знам какво е да си под чертата, на половин точка от последния над нея.
 
Ние всички не случайно коментираме точно тази задача и редно ли е да се стресират децата с реално неизпълнима задача. Ако целта е концентрация могат да се дадат 10 реда, а не два пъти повече, които оставят у децата усещането, че някой им отнема времето, в което могат да покажат какво знаят, защото задачата е елементарна. В случая у детето остава усещането, че не се справя, въпреки, че знае. Схванахте ли разликата, става въпрос за крехка психика? Това е различно от примера, със задачата от 15 точки, която не са направили, защото не са знаели. Моля, мислете детайлно, а не в точки. И понеже основният критерий е време, много ми се иска да се направи статистика колко деца са изпълнили докрай тази задача паралелно с останалите задачи.
Защо така ме нападате, все едно аз съм измислила задачите и оценяването!?
Задачата за концентрация е последна и не влияе върху справянето с другите задачи, докато несправянето с някоя задача по средата на изпита наистина може да накара едно дете да блокира и/или да се разстрои. Схванахте ли?
 
Не не Ви нападам. Вие казвате, че не съм разбрала коментара Ви, а коментарът на майка е, че децата са стресирани от това, че не им стига времето, за нещо което знаят - и аз също акцентирам на това. Според мен концентрацията на децата не може да се измерва със стрес, защото са много малки. И родителите са тези, които трябва да обсъждат, дали е редно да се дава, задача която е реално, времево, неизпълнима и влияе на психиката на детето. Не може да кажете, че задача, която се оценява с точки не влияе на справянето, след като всяка точка е от значение за класирането.
Виж целия пост
# 485
Здравейте,
Дали имате представа за лабиринта,ако детето е объркало пътя и после го е коригирал ,как се оценя това?Дали все пак би получил някакви точки ,та било то и по-малко от максимума?
Виж целия пост
# 486
Здравейте,
Дали имате представа за лабиринта,ако детето е объркало пътя и после го е коригирал ,как се оценя това?Дали все пак би получил някакви точки ,та било то и по-малко от максимума?

За всяка правилна поредица от 10 до 1 следва да се получат точки, дори и да не е част от единствения правилен път. Нищо не е толкова черно, колкото изглежда Simple Smile
Ако детето е коригирало грешката и е открило правилния, би трябвало да получи максимален брой точки! Миналата година корекциите не се санкционираха.

  Относно задачата за концентрация, какво толкова стресиращо има? Напълно съм съгласна с bebitta, тя е последна, докато се стресира детето и трябва да излиза Smile
  Като тренирахме вкъщи на този тип задачи, засичахме само една минута време, останалото оставяхме недовършено и така се изгради с времето стремеж у детето да работи за по-голям брой символи и да се радва на нарастващия им брой. Според мен е полезна дори! Аз поне в задачите и оценяването не мога да открия конспирация, търся я другаде Laughing ...

Най-хубавото нещо, независимо от резултата, е изминалата подготовка, времето прекарано с детето и ефектът върху подрастващия мозък! Вкъщи вече с удоволствие се работи и след изпита и то съвсем доброволно! Ние вече сме си победители, щом ученето се превърна в игра! Smile
 
Виж целия пост
# 487
Някой знае ли колко от 10 до 1 е имало на лабиринта?
Виж целия пост
# 488
Вижте си първият цифров лабиринт в новият учебник , това е този от изпита но в обратен ред
Виж целия пост
# 489
Благодаря
Виж целия пост
# 490
https://www.flagman.bg/article/187276
Виж целия пост
# 491
Точно това ме колебае дали да кандидатства там моето дете, макар да е рано за училище, тепърва в гранина ще ходи. Може и да съм предубедена, но явно ситуацията не се е променила много от времето, когато аз бях дете - наред с наистина талантливи деца от „обикновени” семейства, учеха, масово влезли без изпит, деца на хора от шоу бизнеса, на политици или на просто на обикновени еснафи. Какви са впечатленията на тези от вас, чиито деца са били там в детската градина и/или училището?
Виж целия пост
# 492
Много интересна статия! Уж са се записали за кандидатстване, а пък сега са отишли да купят тестовете. Да не говорим, че статията е от 12 май- всички срокове отдавна са изтекли...
Виж целия пост
# 493
Много интересна статия! Уж са се записали за кандидатстване, а пък сега са отишли да купят тестовете. Да не говорим, че статията е от 12 май- всички срокове отдавна са изтекли...
Именно, сроковете отдавна минаха, ето и продължението https://www.btv.bg/video/shows/paparaci/videos/valeri-bozhinov-i … uwoybfQY2hvceGIjA
За изпит ли се подготвя? За кой изпит? За този, който мина ли? Оставям коментарите на Вас, мили майки, които се трудихте заедно с вашето дете толкова време да се подготвите добре за изпита Simple Smile
Виж целия пост
# 494
Защо пък трябва да коментираме жълти клюкарски сайтове!? Hot arena... OMG!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия