НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 2

  • 90 214
  • 807
# 465
Обикновено този тип задачи ги дават последни, задачи за "изчерпване". Колкото повече редове се направят толкова по-добре, мисля че носят голям брой точки, но времето е малко и реално не е възможно да се направят докрай.
Трудността на този изпит е точно в малкото време, което имат, а не толкова в типа на задачите.
Излиза, че изпитът не е за Знания, а е за Време. Този критерий едва ли е най-подходящ на тази възраст, а по-скоро стресиращ.
Концентрация! Най-важният критерии в тази възраст. В училище детето получава знания за тях е важна концентрацията...и в много малък процент знанията от преди училище.
Концентрацията е нужна най-вече до толкова, до колкото да чуе и правилно да разбере условието на задачата и да се досети за начина на решаване, на базата на подготовката, която има. От там нататък са техниката и бързината, които се развиват на по-късен етап.
Концентрацията се тестава с еднитипно повтарящо се действие. Ако се разсеяш - губиш. Няма техника, нито бързина....това не е спортно състезание.
Виж целия пост
# 466
Скрит текст:
Обикновено този тип задачи ги дават последни, задачи за "изчерпване". Колкото повече редове се направят толкова по-добре, мисля че носят голям брой точки, но времето е малко и реално не е възможно да се направят докрай.
Трудността на този изпит е точно в малкото време, което имат, а не толкова в типа на задачите.
Излиза, че изпитът не е за Знания, а е за Време. Този критерий едва ли е най-подходящ на тази възраст, а по-скоро стресиращ.
Концентрация! Най-важният критерии в тази възраст. В училище детето получава знания за тях е важна концентрацията...и в много малък процент знанията от преди училище.
Концентрацията е нужна най-вече до толкова, до колкото да чуе и правилно да разбере условието на задачата и да се досети за начина на решаване, на базата на подготовката, която има. От там нататък са техниката и бързината, които се развиват на по-късен етап.
Концентрацията се тестава с еднитипно повтарящо се действие. Ако се разсеяш - губиш. Няма техника, нито бързина....това не е спортно състезание.
Има техника, бързина и владеене на ръката, които се развиват в училище. Едно 6 годишно дете много по-трудно владее движенията на ръката, по-бавно изписва букви, чертае линии, рисува. Аз лично съм давала многократно на детето си задачи като последната със зачертване на седмицата. За 1 минута повече от 7 реда не може да направи, като нито за миг не се разсейва. И го бях предупредила, че най-вероятно такава ще се падне.
Виж целия пост
# 467
Задачите са трудни - Ок.
Времето е малко - Ок.
Но това са условията за всички деца на изпита, които следва да са на една възраст. Тук никой не сравнява техниката на 6-годишно с техниката на възрастен. И да, последната задача е за концентрация. Техника и фина моторика тук не играят роля. Но детето трябва да е тренирано за такъв тип задачи.
Виж целия пост
# 468
Задачите са трудни - Ок.
Времето е малко - Ок.
Но това са условията за всички деца на изпита, които следва да са на една възраст. Тук никой не сравнява техниката на 6-годишно с техниката на възрастен. И да, последната задача е за концентрация. Техника и фина моторика тук не играят роля. Но детето трябва да е тренирано за такъв тип задачи.
Всичко, което пишете е вярно, че децата са поставени при еднакви условия. Моля Ви, да споделите за 1 мин. изпълнима ли е последната задача със седмиците, за да получат децата максималния брой точки, примерно 8 точки, защото ако физически не е изпълнима за 1 мин. тогава критерият за оценяване е неправилен и трябва да се дадат тези 8 точки при реализирана 1/3 от нея, което противоречи на условието за оценяване на напълно решена задача.
Виж целия пост
# 469
Задачите са трудни - Ок.
Времето е малко - Ок.
Но това са условията за всички деца на изпита, които следва да са на една възраст. Тук никой не сравнява техниката на 6-годишно с техниката на възрастен. И да, последната задача е за концентрация. Техника и фина моторика тук не играят роля. Но детето трябва да е тренирано за такъв тип задачи.
 Всичко, което пишете е вярно, че децата са поставени при еднакви условия. Моля Ви, да споделите за 1 мин. изпълнима ли е последната задача със седмиците, за да получат децата максималния брой точки, примерно 8 точки, защото ако физически не е изпълнима за 1 мин. тогава критерият за оценяване е неправилен и трябва да се дадат тези 8 точки при реализирана 1/3 от нея, което противоречи на условието за оценяване на напълно решена задача.

Няма идея как е се оценява задачата в НУКК.
Моето дете преди години кандидатстваше в друго училище и същата задача беше считана за успешна ако задраска над определен брой.
Виж целия пост
# 470
Задачата със седмицата се дава, за да се провери концентрацията на детето на края, когато вече е изморено. Целта, както някои написаха, не е да се направи цялата- то е и невъзможно. Времето, което се дава на децата е 2 минути. Оценява се бързина, наблюдателност, концентрация.
Ако съдя от миналогодишното оценяване, отчита се всяка задраскана седмица. Моето дете кандидатстваше и миналата година и тогава ходих да му видя работата. Имаше същата задача, но беше с буква "С". Това, което ми направи впечатление е, че въпросната буква по мои спомени се срещаше на 216 места- всяка една носеше 0,... точки (вече не си ги спомням). Детето беше намерило Х на брой и беше оценено като всички намерени букви бяха умножени по съответните точки, които носи всяка една от тях.
Това може би е задачата, която най-много понижава оценките на децата, но от друга страна и Bebitta е права- това е за всички деца, всички са поставени при равни условия и няма какво да разсъждаваме постижимо ли е или не нейното решаване. Тук състезанието е кой е по-бърз от останалите, а не кой го е направил цялото.
Това, на което лично аз се надявам, е останалите задачи да са му правилно решени и тази да не се окаже фаталната, защото, колкото и да се опитвахме вкъщи, от този тип задачи повече от 4-5 реда не можеше да направи милото  ...
Виж целия пост
# 471
Миналата година последната задача беше сходна. Имаха да зачертават правилно написаните букви С. 18 реда! Децата бяха жестоко стресирани, защото след 1 мин им бяха взели листовете. В задачата обаче не очакват да се изпълни цялата. Тогава обясниха, че за 1 мин е изпълнимо да се стигне мисля, че до максимум 6 ред. Така че задачата си има пълен брой точки при реалистично изпълнено зачертаване на правилните символи.
Доколкото знам се дават примерно по 0,15 на правилен символ или нещо такова. Последна задача, тя е за да покаже каква част от децата все още имат запазена концентрация. Не се очаква от тях да отбележат всичко.
И отново, няма никакво значение за изпитващите възрастта на детето. Преди години не се допускаха деца ненавършили 7 години. Това е новост и да, повечето деца на 6 години не са дорасли за трудността и обема на задачите. Но пък трупат опит и имат възможност и за следващ опит. Каквото и да се случи, поощрете ги. Те са се постарали, били са там и са се борили.
Виж целия пост
# 472
Понеже не мисля, че е наша работа да анализираме и извеждаме критериите за оценяване по разкази на майки от минали години и разкази на 6г. деца, смятам да направя запитвне по Закона за достъп до обществена информация. Намерих старо съдебно решение по повод искана такава информация, при което жената е получила мълчалив отказ,  но съда е постановил тази информация да й се предостави.
Виж целия пост
# 473
Последната задача отнема от максималния резултат на всички деца. Начинът по който се дава последните години (много редове, ситен шрифт, по 10-тина символа за задраскване на ред, време от минута-минута и половина) я прави нерешима дори и теоретично. Дали дават максимален брой точки при частично решена задача, не мога да отговоря. Но моите лични впечатления са, че тази задача не е толкова критична за крайния успех. Разликата в точките между много добре справилите се деца и да речем по-бавните, трудно може да е повече от 2-3 точки.
Преди мен вече описаха условията на миналогодишния изпит. Моят син беше много добър на този тип задачи, беше направил 6 реда, което означава около 50 зачертани "С"-та за минута и нещо. Деца от неговия клас, с доста по-добър бал са стигнали до 4-ред. Но примерно една нерешена задача за пространствено ориентиране с таралежчета го дърпа 15 точки надолу.

На мен още ми е мъка задачата за памет с 15 фигури от миналата година. Тази година колко и какви са били фигурите/картинките?
Виж целия пост
# 474
Понеже не мисля, че е наша работа да анализираме и извеждаме критериите за оценяване по разкази на майки от минали години и разкази на 6г. деца, смятам да направя запитвне по Закона за достъп до обществена информация. Намерих старо съдебно решение по повод искана такава информация, при което жената е получила мълчалив отказ,  но съда е постановил тази информация да й се предостави.


Отидете да си видите работата на детето и ще разберете какви са критериите. Никой не ги пази в тайна- на всеки лист е написано как е изчислен резултатът на детето, както и какъв е максималният брой точки за съответната задача.
Виж целия пост
# 475
Хора та ние не сме видели класирането , кому е нужно това напрежение сега достатъчен е и самият факт , че трябва да чакаме чак до 17 май. А и още нещо смятам , че тези които са се подготвяли по един или друг начин сме знаели естеството на задачите и че се правят за време такаче невиждан къде е проблема едните деца са били по- добри на СЕДМИЦАТА други на нещо друго.
Виж целия пост
# 476
Тук пишат родители, които са жертвали част от работния си ден и са си направили труда да отидат и разгледат работата на детето си. Запознали са се с критериите за оценка, а и даже имат благородството да ги споделят с нас! Благодаря ви!
Чак съдебни решения за едните критерии не са необходими, мисля! Дават ги съвсем детайлно и при това доброволно! Simple Smile
Виж целия пост
# 477
За мен няма някакво особено напрежение, но след като става въпрос за държавно училище, на държавна издръжка, следва всичко да е ясно и прозрачно и в полза на училището е да е точно така. Всяко съмнение води до негативно отношение към процедурата за подбор. Щом имам право да видя работата само на моето дете, ще остава съмнението за начина на оценяване. Има ясни критерии за оценяване, те трябва да са предоставени на проверяващите и не виждам пречка да бъдат обявени заедно с резултатите. Аз лично съм благодарна на всеки споделил тук каквото и да е свързано с училището, но нека не се налага родителите да вършат работата на държавни служители.
Виж целия пост
# 478
За мен няма някакво особено напрежение, но след като става въпрос за държавно училище, на държавна издръжка, следва всичко да е ясно и прозрачно и в полза на училището е да е точно така. Всяко съмнение води до негативно отношение към процедурата за подбор. Щом имам право да видя работата само на моето дете, ще остава съмнението за начина на оценяване. Има ясни критерии за оценяване, те трябва да са предоставени на проверяващите и не виждам пречка да бъдат обявени заедно с резултатите. Аз лично съм благодарна на всеки споделил тук каквото и да е свързано с училището, но нека не се налага родителите да вършат работата на държавни служители.

От амбициозните майки сте Simple Smile
Има закон за GDPR който не позволява съобщаването на лични данни.
Та в случая държавните служители няма каква работа та вършат освен да следят за спазването му.
Виж целия пост
# 479
Обявяването на критериите за оценка не съдържа лични данни. Ако съм запозната с тях, не бих имала нужда да сравнявам работата на моето дете с тази на друго, за да установя дали за едни и същи задачи е предвиден един същ брой точки. Не разбирам какво против може да има някой, да се обявяват максималния брой точки за всяка задача. Да е ясно колко, за какво и как се дават или отнемат точки. И не, не съм амбициозна майка, единственият ми мотив да се яви детето ми на изпита е че нямам адресна регистрация, там където живея поради редица причини. И не съм аз майката която шамаросваше детето си зад борчетата в двора на училището непосредствено преди влизането им на изпита:(( това вече е страшно..аз искам само нещо в тая държава да е истинско, а не да се правят привидно честни подбори и то на дечица, които малко или много си ги изживяват тези "техни неуспехи".
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия