МОН - промените продължават (2)

  • 56 247
  • 755
# 60
как се казаваше наредбата на МОН, със задължителните предмети?
Това?
https://www.mon.bg/upload/2341/nrdb5_30.11.2015_obshtoobr_podgotovka_1.pdf

Присетих се как преди 2 г. имаше оптимисти. Колко хубаво ще е децата да се профилират в 11 и 12, а не да учат география и история.

Проектите за ПП са писани от университетски преподаватели и си звучат по университетски.
Слънчева, в горната наредба ще намериш ниво В2.1, а в проектите ПП е до В2.
Виж целия пост
# 61
Аз все още смятам този вариант за много по-добър от предишния, в който основно образование много от децата завършваха в девети клас в гимназията и примерно в 12. клас учат по учебници за три класа. Идеята за такъв тип профилиране няма нищо общо с кофти реализацията й ( неяснотата по отношение на дипломата за средно образование, занижените нива по езиците и т. н.) Но пък може би е крайно време да се научим да четем, когато би имало полза от това, а не чак когато нещата опрат до нашия частен случай.
Виж целия пост
# 62
Лоренца, не точно това. Търся наредбата със задължителните 2 ПП, по специалности.
Дидева, така е... И все пак не съм убедена, че печеля много от това, че съм прочела нещо. Joy
Сигурна съм, че комшиите са далеч по-щастливи от мен, в момента!
Объркана съм, защото все още не съм наясно с позитивите, надявам се, което биха донесли това профилиране. За негативи в частния случай, не искам да мисля.
Виж целия пост
# 63
Търсиш наредбата за учебния план.
https://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2136691946
Понеже знам колко важна е информацията, правя каквото мога. За сегашните ученици в осми и девети клас може да е малко късно, но за тези, които идват след тях има надежда.
Виж целия пост
# 64
Аз все още смятам този вариант за много по-добър от предишния, в който основно образование много от децата завършваха в девети клас в гимназията и примерно в 12. клас учат по учебници за три класа. Идеята за такъв тип профилиране няма нищо общо с кофти реализацията й ( неяснотата по отношение на дипломата за средно образование, занижените нива по езиците и т. н.) Но пък може би е крайно време да се научим да четем, когато би имало полза от това, а не чак когато нещата опрат до нашия частен случай.
О, с всичко това съм ок.
Точно двата етапа и втората част на поста ти не ми харесват, все още.
Виж целия пост
# 65
 Колкото повече напредваме, толкова повече негативи ми излизат. В началото си мисля хубаво - две години профилиране, би следвало да означава по-голяма концентрация и настройване в дадена насока. Да ама не. Профилът не осигурява кой знае какво ниво във втори гимназиален етап, създава куп неясноти в подбора и оценяването на матури , да не говорим за динамиката ,с която училища на практика ще сменят профили в един или друг момент и това, че и желанията може да се сменят за 5 години. И си остава да виси 16 годишни да имат възможност да излязат от системата без равноправни условия за труд, пък 19 годишни да търкат скамейките на средното училище и майките им да разписват бележници, което е абсурдно.
Виж целия пост
# 66
Първо, езиковите гимназии, които след 10 клас, ще тъпчат профилиране на ... не знам какво! Предполагам, че ще има деца, които ще решат, че искат по-задълбочено да учат нещо, което би им било от по-голяма полза, отколкото да четат литература на език и пак да се запънат в В2.

Слънчева, от В2 нагоре /да не кажа от В1/, следващите нива се достигат точно с чете на литература /все по-сериозна/, изучаване на предмети на езика, писане на все по-сложни текстове на езика. Граматиката приключва в 8-ми, най-късно до началото на 9-ти клас. Останалото е обогатяване на лексиката, повишаване на езиковата култура и усъвършенстване използването на езика. Няма как да се запънат на ниво В2 по този начин, със или без учебник за С1 /а няма пречка да учат и по такъв в избираемите часове по профила. Но откровено дразни крещящото противоречие между постулатите за повишаване на нивото на образованието и практическите действия, насочени към неговото профанизиране.
А новата програма, с всичките недостатъци на практическата й реализация, все пак дава по-голяма възможност за по-задълбочено изучаване на конкретни предмети, според интересите на детето. Защото в 11-ти и 12-ти клас се учат само /предимно/ профили, а не както до сега - профилите се учат уж по-задълбочено, но с 1-2 часа повече, защото в останалите часове трябва да се учи и всичко останало. Напр. дъщеря ми беше с профил биология и химия, но учеше и история и география и физика в 11-ти и 12-ти клас. Съгласна съм с Дидева, че идеята с профилирането е по-добра. Но практическата реализация яко куца.
Виж целия пост
# 67
Оооо, това за деветнайсетгодишните ми е много актуално в момента. Синът ми може да гласува и да се ожени,но аз трябва да пиша заявление за отсъствие по семейни причини. Joy
Виж целия пост
# 68
“Защото в 11-ти и 12-ти клас се учат само /предимно/ профили, а не както до сега - профилите се учат уж по-задълбочено, но с 1-2 часа повече, защото в останалите часове трябва да се учи и всичко останало. ”

Затова сега 4 г вземат в 2 ООП (за ИИЧЕ), която трябва да е така усвоена, поне по 2 предмета, че да можеш да профилираш микробиология, космос и т.н. .
В 9 клас 4 часа история седмично. Това е безумие.
И в 11 и 12 профил ГЕО (това предлагаме, толкоз).
Виж целия пост
# 69
Не вземат четири години за две. В момента 12. клас учат още география за десети. Миналата година също са учили география за десети. И не само този предмет е разпокъсан и разхвърлян по класове. За мен РИЧЕ е много по-добрият вариант в сравнение с ИИЧЕ. Само 144 часа ООП по езика разлика общо за двата гимназиални етапа и не се налага някои предмети да се учат две в едно.
Виж целия пост
# 70
И за мен! Разликата в нивата и часовете не е кой знае каква, ясно е, че езика ще се доучва, а в същото време общообразователните вървят!
Виж целия пост
# 71
Дидева, ами то значи по ООП завършват новия първи етап в 12 клас Joy
Разпокъсано, но пък не е струпано.
Мдам, РИЧЕ.
Преди години и с Нина Ричи (НИНРИЧЕ) се научаваше език.
Виж целия пост
# 72
Не е струпано, ама е разпокъсано. В 11. и 12. клас учиш материала за десети.
Учебният план за РИЧЕ е оптималният вариант за мен. Тези 36 ИУЧ в осми клас отиват за първи чужд език, или за информатика ( според профила). Нататък е лесно. Simple Smile
Виж целия пост
# 73
За 11 и 12 клас не е ли само профилирана подготовка? Географията. Примерно.
Виж целия пост
# 74
По старата или по новата учебна програма?
По старата профилираните ИИЧЕ в 11 и 12 учат физика и география за десети. По новата ИИЧЕ и РИЧЕ  в часовете за ООП учат БЕЛ, двата чужди езика, математика, гражданско образование и ФВС. Останалото е ИУЧ  ( профил) и ФУЧ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия