МОН - промените продължават (2)

  • 56 228
  • 755
# 75
Този ФУЧ, в 11 и 12 клас, трябва ли да е обвързан с профилиращите предмети или може да бъде БЕЛ, примерно?
Виж целия пост
# 76
Не, не трябва да е обвързан с профила. ФУЧ дори не са задължителни и по тях няма оценка.
Виж целия пост
# 77
По старата. Предполагам профилните с ГЕО учат по учебници 11 и 12 клас.
Виж целия пост
# 78
Да. За профилирана подготовка, но аз говоря за нещо съвсем различно.
Ще се опитам да обясня пак, дано стане ясно. При учебният план за РИЧЕ и съответните учебни програми всеки предмет във всеки клас ще се изучава по учебник ( съответното учебно съдържание) по съответния клас. Няма в девети да се покрива учебната програма за осми и девети, или в единайсети и дванайсети да се покрива учебната програма за десети. Ако предвидените по учебен ИУЧ се разпределят разумно по предмети според профила, може да се получи чудесно.
Виж целия пост
# 79
В кварталната гимназия има специалност, със същите профилиращи предмети, с които е детето в НПМГ...
Голямо движение ще има в 11 клас. От една страна ще са мотивираните, а от друга тези, които ще се чудят как да се спасят от местата, на които са попаднали, без да знаят какво ги очаква...
Аз пък се опитвам да схвана необходимостта от НВО в 10 клас. Възможно ли е идеята на тези десетокласни матури все пак да е именно нещо подобно - ученици, които по ред причини са попаднали в гимназия, но не на мястото си, не се справят с темпото/нивото или просто не е тяхната матертия, да могат да бъдат освобождавани - т.е. училищата да въведат минимум изискване за покриване на тези НВО и ако не се достигне - ученикът отпада. На негово място може да дойде такъв от кварталното (на Слънчева) училище, който, обаче, е покрил изискванията. Т.е. тези двамата си разменят местата. Мащабите на това "кандидатстване" няма да достигнат седмокласните, но поне няма да има такива, който, веднъж попаднали в определена гимназия, си я бутат до края - с тройки, четворки, някак, ама завършват.
Така и съвсем логично и закономерно ще се народят и още школи за допълнителна подготовка за тези, вече тъй важни НВО, по всевъзможно предмети, което също ми се струва, че е тенденция в идеологията на образованието - да дава минимуми и всичко, което ти трябва, да се учи някъде допълнително, срещу заплащане...
Виж целия пост
# 80
мандаринка, НВО има на края на всеки етап. 4, 7, 10 клас.
За да се местят, трябва да се обявят свободни места. И да се минат приравнителни изпити. Не е с едно просто подаване на заявление за класиране на база НВО.

Виж целия пост
# 81
Прегледах какво ще се изучава в профил математика в 11 и 12 клас. Няма такова нещо като "тъпчене на едно място" и губене на време. Материала е много сериозен  (изучавала съм го в университета), така че смятам, че е добре, защото ще е в пряка помощ на децата, които ще учат математика след средното си образование - дали икономика, дали инженерна специалност или чиста математика. Прегледах отгоре-отгоре и информатиката - и там изучаваният материал ми изглежда полезен. За мен това определено е по-добрия вариант - да се специализира последните 2 години и децата да се занимават усилено с това, което искат да се занимават в бъдеще. Друг е въпросът как е при езиковите профили. Там не ми е много ясно.
Виж целия пост
# 82
 Наблюденията ми са, че материалът който се изучава в средния курс е на академично ниво, за разлика от този, който се изучава в университетите, където установяват че на практика нямат елементарни познания. Ръгането на математика ,която се е изучавала в университета още в 9 клас, не води до научаване на предмета, а в голяма степен на изпускане и объркване изцяло на понятията. Преди седмица си го обсъждахме с приятелка, университетски преподавател в технически вуз.
  При езиковите. Сравнявам брой часове. По старата гимназия в нашето АЕГ - 1600 часа английски. По новата -ако приемем 8 часа (2 ЗП ,6 ЗИП)във втори гимназиален етап - 1400 часа получавам. 998 часа от ЗП(9-12 клас) + 6часа ЗИП * 67 седмици Това ако не съм изпуснала някоя нова разпоредба за учебен план.Разбира се може да се прибавят увеличените часове по предмети на английски в първи гимназиален етап, които биха били полезни с разширяване практиката с езика.
Виж целия пост
# 83
А аз не знам доколко ще успеят да намерят подготвени учители за този втори гимназиален етап. Предполагам с английския и немския няма да има проблеми, но разни екзотични езици, които пробутват в кварталните училища, за да привлекат ученици, са изгубена кауза. Същото е и с професионалните гимназии, след като разрешиха на всякакви училища да откриват всякакви специалности, само защото има някакво търсене.
Виж целия пост
# 84
Прегледах какво ще се изучава в профил математика в 11 и 12 клас. Няма такова нещо като "тъпчене на едно място" и губене на време. Материала е много сериозен  (изучавала съм го в университета), така че смятам, че е добре, защото ще е в пряка помощ на децата, които ще учат математика след средното си образование - дали икономика, дали инженерна специалност или чиста математика.

Не намерих съществена разлика с досегашната програма, или се лъжа? Не се ли предвиждаше да се въведат интеграли?
Виж целия пост
# 85
А аз не знам доколко ще успеят да намерят подготвени учители за този втори гимназиален етап.

И аз това се чудя, но не за езиците /точно там не виждам проблем/, а за другите профили - физика, химия, биология и т.н. Кой ще ги преподава тези работи? То и добри начални учители вече трудно се намират.
Виж целия пост
# 86
Според мен по този начин ще ограничат училищата да предлагат профили без да имат квалифицирани кадри за преподаване. Освен ако не наемат сульо и пульо, но доколкото зная уж имат изисквания за квалификации.
За мен донякъде има резон и е ца добро... ако не съм права нека някой ме обори, но не може някакво си квартално училище с посредствено ниво на обучение и недоказани/дано не ви звучи грубо/ преподаватели, по математика да речем, да твърди, че дава същото качество като СМГ,НПМГ и пр.
Виж целия пост
# 87
Това квартално училище също е задължено да има 3-4 профилиращи предмета, точно както СМГ. И не могат да ограничат предлагането, защото все някакви профили трябва да има.
И сега ще станем свидетели на един "бързи писти"...
Виж целия пост
# 88
Разгледах и аз подробно предложения учебен план по математика. Като се изключат вероятностите и темите, свързани с нея, мисля, че всичко друго съм го учила и аз в периода 9-10ти клас.
Интересно, че не забелязах тригонометрията. В кой клас се учи сега?

С математиката ще се справят училищата и съответно учителите, но ми се струва, че информатиката ще е проблем. На повечето места профилите си вървят "математика - информатика". Като гледам какви теми са заложени в програмата се чудя откъде ще намерят учители, които да могат да работят по нея. Или масово ще променят профилите и математиката ще започне да се комбинира с нещо друго.
Виж целия пост
# 89
Смятам, че при липса на кадри в ЕГ, за преподаване на разказвателните предмети, ще се преподава на български, вместо да се променят профили, или закриват паралелки.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия