Протестите против цените на горивата и ниските заплати

  • 13 661
  • 344
# 75
Очаквам поне да си купувате нови и чисти коли, защото две трети от автопарка ви е от абсолютни таратайки. Шумни, бълващи черна газ. Като ще сте шофьори поне имайте класа. Като сте бедни и нямате пари за гориво и хубава кола  ходете пеша или с тролейчето или велосипедчето.

Не визирам конкретно теб, а събирателния образ на бг шофьора.
Виж целия пост
# 76
KatiABV, и колко се получава по твоята сметка тогава? Колко ще е намалението за 1 литър?
Точно това смяташ и ти  - акциза при цена 100 долара и акзица при цена 120 долара.  ..
Виж целия пост
# 77
KatiABV, и колко се получава по твоята сметка тогава? Колко ще е намалението за 1 литър?
Точно това смяташ и ти  - акциза при цена 100 долара и акзица при цена 120 долара.  ..


О, нямам абсолютно никаква представа, дори не съм убедена, че акцизът е 10%, хванах първото удобно кръгло число, нито пък знам какви са цените на барел петрол на международния пазар - нито сега, нито, примерно, преди месец. Говорех чисто теоретично - т.е. може, и изчислението не е особено сложно, пък там който иска да сметне точно и конкретно... би следвало да използва конкретни данни, не като мен - просто примерни.

Моралка, ако търсиш място с висок стандарт на живота, високи доходи и нови коли, бих ти препоръчала Германия. Там стар автомобил би бил по-скоро рядкост. Във всеки случай не отивай в Индия или Египет, там е май още по-зле откъм изисквания към автомобилите.
Виж целия пост
# 78
Ами точно това е проблема на протеста според мен. Теоретичен е!
Всички искат да се намаляват цени, а да се увеличават заплати.
Виж целия пост
# 79

Моралка, ако търсиш място с висок стандарт на живота, високи доходи и нови коли, бих ти препоръчала Германия. Там стар автомобил би бил по-скоро рядкост. Във всеки случай не отивай в Индия или Египет, там е май още по-зле откъм изисквания към автомобилите.

Мерси за препоръката, аз от 15 години живея основно в Германия и съм с немско гражданство. Около 2 месеца в годината прекарвам обаче в родния си град при роднините ми. Е, въздухът е отврат, шум и безобразно каране и паркиране, навсякъде бракувани на запад стари трошки. И докато в Германия и Холандия всичко живо кара колело, българинът ще си скърши кефа и ще се изложи. По-хубаво е да кара 15 годишно бракувано возило и да реве, че му излиза скъпо. Никаква съпричастност от моя страна в случая, да качват още повече данъците и застраховките и цяла София да е зона ми се иска. То не се диша вече, в центъра не мога да преглътна и въздух да си поема от колите ви. Буквално ми присяда въздухът. В подобни по мащаби европейски градове въздухът е много по-добър. Мечтая си за намаляване на броя на возилата в България.
Виж целия пост
# 80
Ами точно това е проблема на протеста според мен. Теоретичен е!
Всички искат да се намаляват цени, а да се увеличават заплати.


О, аз не съм част от протеста. Теоретик съм - по образование и професия.

Моралка, можеш вместо да идваш и да ти е гадно да поканиш роднините - и на чисто, и на престижно, и на нови автомобили.
Виж целия пост
# 81

Моралка, можеш вместо да идваш и да ти е гадно да поканиш роднините - и на чисто, и на престижно, и на нови автомобили.


О, Кати , добре че си ти да ми кажеш да ги поканя, иначе нямаше да се сетя. Покрай тази тема забелязвам колко си приличат шофьорите и пушачите. Осмърдяват пространството около себе си, вредят на здравето на всички, съобразяват се само със своето удобство и са подобаващо нахални.
Виж целия пост
# 82
Ами точно това е проблема на протеста според мен. Теоретичен е!
Всички искат да се намаляват цени, а да се увеличават заплати.


О, аз не съм част от протеста. Теоретик съм - по образование и професия.

Моралка, можеш вместо да идваш и да ти е гадно да поканиш роднините - и на чисто, и на престижно, и на нови автомобили.


 Личи си...
Виж целия пост
# 83
Държавата може и трябва да се опита да ограничи движението/намали броя на колите в определени градове или ерии, но не и да ограничава правото ти да имаш кола. Има доста населени места вече в които дори няма болници за работни места и т.н да не говорим. Колата не е точно като чанта Прада - само за тези които имат пари, тя е необходимост. И точно по тази причина трябва да е лесно доатъпна.
Виж целия пост
# 84

Че аз още от самото начало го казах изрично - какво има да личи? Никой не ми плаща, за да правя конкретните изчисления, не ми е интересно. Защо тогава да го правя?
Виж целия пост
# 85
Държавата може и трябва да се опита да ограничи движението/намали броя на колите в определени градове или ерии, но не и да ограничава правото ти да имаш кола. Има доста населени места вече в които дори няма болници за работни места и т.н да не говорим. Колата не е точно като чанта Прада - само за тези които имат пари, тя е необходимост. И точно по тази причина трябва да е лесно доатъпна.

Тоест колата е необходимост за тези от населените места без болница в тях? Съгласна. В София има достатъчно болници, работа и обществен транспорт. Какво налага необходимостта да се обгазява града с ненужни коли? Право била колата. Ами не е право, а привилегия за този, който може да си я позволи. Както забраняват в София каруците, така могат да забранят и движението на неизправни, стари, шумни и вредни коли. Ако на село може да си кара трошката, в града не е редно.
Виж целия пост
# 86

Че аз още от самото начало го казах изрично - какво има да личи? Никой не ми плаща, за да правя конкретните изчисления, не ми е интересно. Защо тогава да го правя?

Точно де, и аз това казвам... Всеки на теория е силен как може да де намаляват данъците/акзиците и т.н.сакън да не мръдне пеша на 50 метра. Ама като опре до практиката и издиша...
Виж целия пост
# 87

anelliya, годините ми на протести са минали преди 20 години.
Не го смятам конкретно, понеже не е нужно - има си хора, на които им се плаща за това. Дали разликата ще е 20 ст. на литър или 2 ст. на литър - може да се сметне и да се промени в съответствие с резултата от изчисленията. Въпросът тук беше принципен - възможно ли е? И отговорът е да, възможно е. За мен каквато и да е разликата няма да има особено значение - ежедневният ми маршрут е от общо 15км, допълнителните 10 или 15лв. месечно, които ще ми излиза сега, нито ще ми бутнат бюджета, нито ще го спасят. Но ако бях собственика на Карат-С, примерно, и 2ст. на литър разлика ще са ми от огромно значение. И понеже няма откъде другаде да се вземат, ще се вземат от потребителите. Ще бъдат калкулирани в цените на всички стоки, не само на транспортните услуги.

Моралка, просто покани роднините си при теб и няма да ти се налага да се примиряваш с нашата ниско-стандартна реалност. А ако пък искаш, ела тук и работи за повишаването на стандарта. Щото това е правилната последователност. Повишаване на стандарта - по-качествени коли или каквото там искаш. Но да ни даваш съвети как да се лишим и от стандарта, който имаме, понеже не сме достатъчно велики и понеже ни удостояваш с посещението си веднъж годишно и следва да се съобразим с твоето удобство е някак... ами, неморално.
Виж целия пост
# 88
Не, katiABV. Въпросът беше дали има смисъл от цялото упражнение, ако намалението е от 2-3 стотинки на литър (което всъщност и аз написах). Много неща са възможни, виж дали имат смисъл е друга бира.
Не ме разбирай погрешно. ЗА протести съм и участвам активно в такива. Но хората не трябва да се поощряват да подкрепят глупави и популистки идеи, защото ефекта е точно нула.
Виж целия пост
# 89
Кати, за теб наистина ли цената на горивата е по-важна от чистотата на въздуха? Или понеже ти така и така живееш на Витоша това не те интересува?
Много са слаби всички наши правителства и сегашното и миналите и бъдещите, пълни демагози.  Старите коли пак няма да имат по-високи данъци. Никой не се интересува трошките по паркингите платили ли са данъци и ГО, а заемат общинска площ и пречат. Няма наказания за неплатени ГО. Няма глоби за липсващ катализатор. Няма такса за влизане в София на коли и камиони, въобще рай...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия